Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.
Elektryka i Oświetlenie - reflektory dalekosiężne / halogeny
Maverick - 2010-09-29, 00:12 Temat postu: reflektory dalekosiężne / halogenyChciałbym zainstalować na samochodzie reflektory dalekosiężne / halogeny. Czy ktoś może podzielić się wiedzą, pod co podpiąć wiązkę kabli? przykładowe zdjęcia? Z góry dzięki za pomoc.Myszon - 2010-09-29, 07:49 Jeśli znasz się choć troche na elektryce/elektronice to ci powiem jak ja założyłem swoje szperacze.
Poprostu halogen podłączasz minus do masy a + przechodzi przez przekaźnik i do akumulatora. Przekaźnik wiadomo sterowany jest włącznikiem który aby zadziałać musi przecinać dopływ prądu (o niskim natężeniu) 12V do przekaźnika, który z kolei ma za zadanie przekazać prąd o wyższym natężeniu do źródła czyli halogena. Dobrze jest umieścić w tym prostym obwodzie bezpiecznik zamontowany pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem.Maverick - 2010-09-29, 10:55 Myszon dzięki za info. Możesz podesłać jakiegoś linka do przykładowego przekaźnika? Jaki ma być bezpiecznik?Death1985 - 2010-09-29, 11:01 A wiec taki przekaznik najczesciej jest w zestawie z halogenami a jak nie bedziesz go mial w zestawie to w kazdym glupim norauto go dostaniesz bez wiekszego problemu a co do bezpiecznika mysle ze 10 A starczyw zupelnosci
PozdrawiamMyszon - 2010-09-29, 11:31
Death1985 napisał/a:
A wiec taki przekaznik najczesciej jest w zestawie z halogenami a jak nie bedziesz go mial w zestawie to w kazdym glupim norauto go dostaniesz bez wiekszego problemu a co do bezpiecznika mysle ze 10 A starczyw zupelnosci
Pozdrawiam
Nic dodać nic ująć - no może to że w każdym sklepie motoryzacyjnym kolega chciał powiedzieć. :D
Tu masz jeszcze z opcją pod postojówki ale to bez sensu:
onagier - 2010-09-29, 11:31 Przekaźnik 541, bezpiecznik to najlepiej 20A, natężenie prądu przy dwóch halogenach o mocy 55W to masz 9,2A, przy czterech halogenach 18,4A, do tego trzeba pamiętać o przewodach od akumulatora do halogenów powinno się stosować przewody na każde 10A średnica przewodu 1,5 mm. Przewód do sterowania nie musi być gruby bo nie ma tam dużego prądu.Maverick - 2010-09-29, 22:36 Przeszukując różne fora, natknąłem się na forum Syreny FSO, schematy podłączenia reflektorów dalekosiężnych i halogenów z róznymi opcjami uruchamiania ich.
Może ktoś potwierdzi czy te schematy można z powodzeniem przenieść do naszych Suzuk?Death1985 - 2010-09-30, 09:17 Schemat Moze być kazdy zastosowany w Suzi chociaz Go tak przjrzalem to chyba ktos tam male babole zobil lepszy jest ten wczesniejszym poscie Maverick - 2010-09-30, 13:32 Dzięki piękne. W weekend powinny już zatem siedzieć na aucie halogeny i mam nadzieje... działać:)Myszon - 2010-09-30, 18:54 Polecam zasadzić xenona :D - jest :)paw3ł - 2010-11-24, 08:59 A jakie halogeny polecacie? Kwadratowe, prostokątne ? Czy modne ostatnio prostokąty z przezroczystą szybą?
http://allegro.pl/lampa-r...1318811738.html http://allegro.pl/lampa-r...1318811735.html http://allegro.pl/halogen...1306813367.htmlMaverick - 2010-11-24, 09:37 Ja mam opcje trzecią z podanych linków. Generalnie są spoko.
A wybór należy do Ciebie:)Dawid77 - 2010-11-24, 14:46 ja myślałem nad tymi:
http://allegro.pl/halogen...1328556058.htmlMaverick - 2010-11-24, 15:24 Na pewno super wyglądają na aucie. Ja poszedłem w miarę po taniości, że jak się uszkodzi w czasie zabawy w terenie to nie będzie szkoda kasy.Tombox - 2010-11-24, 17:31 Kwestia jak kto szaleje. Takie halogeniki za kratką na zderzaku, albo na belce dachowej. Miód Dawid77 - 2010-11-24, 21:04 na dachu będą LangLay - 2010-11-25, 18:51 Ja mam u siebie właśnie te ostatnie (http://allegro.pl/halogen...1328556058.html). Sprawują się dobrze, dają duże i dalekie światło także nie narzekam. Dodtakowo mają ringi, nie wiem jak te za 50 zł. Trochę na avatarze je widać.paw3ł - 2010-11-25, 19:24 Maverick a gdzie masz je zamontowane? ja chciałbym na dachu, ale musze wykombinować jakaś belkę... Na kangurze nie da rady, wyciągarka, rejestracja, pozycje i kierunki.Dawid77 - 2010-11-25, 20:20 ja już mam zrobiona belkę na dachu z aluminiowych mocowań bagażnika tylko lampów nie ma Maverick - 2010-11-25, 21:58 paw3ł, moja suzuka to nie blaszanka, dlatego miejsce na halogeny znalazło się na przednim pasie między reflektorami.
Ja mam halogeny szerokie i niskie (wspominałem z której aukcji) i mam zamocowane na:
w zestawie była taśma dwustronna i tak też przykleiłem do pasa przedniego i dodatkowo ściągnąłem to opaskami samozaciskowymi (tyrtyrki - jakąś taką nazwę słyszałem). Byłem od tego czasu kilka razy w terenie i wszystko trzyma się stabilnie. Nic się nie obsunęło. A jak by się zaczęło obsuwać, to wtedy wywiercę dziury i złapie to na śrubki.
Jak w końcu kupię wyciągarkę, to tablice ze zderzaka przeniosę też na pas przedni pod halogeny.corny - 2010-11-25, 22:26 halogenów doświetlających przód nie proponuje rozpraszających powyżej maski ...robi sie niezła łuna i ma to skutek odwrotny ....rozpraszające tył bok przód kangur ..dalekosiężne- maska, podszybie, dach i jak wspominal nieziemski efekt daje xenonkamilooo - 2010-11-30, 15:26 http://allegro.pl/halogen...1335908096.html
Panowie co myslicie o tym:)corny - 2010-11-30, 20:26 no ciekawe nie drogie i jeszcze jakoś wyglądają .. minus to kolor światła ..poszukaj coś z białym kloszem i będzie git kamilooo - 2010-11-30, 20:55 mam bialego samiego i chce zółte szkło:)onagier - 2010-11-30, 21:06 Te halogeny to bardziej do bulwarówki niż terenówki Dawid77 - 2010-11-30, 21:52 te są fajne halogeny z ringami http://allegro.pl/show_item.php?item=1334158960pavelk - 2010-12-01, 13:02 ja mam prostokątne idealnie wpasowują sie między reflektory i kryją bezpiecznie za oryginalnym kangurem tak że nie ma bata ich uszkodzić
co do montazu to mam zupełnie odmienną teorię - nie dawno to przerabiałem i profilaktycznie zrobiłem troche bardziej przyszłościowo:
Z akumulatora z + i - pociągniete kablem 4x4mm2 do skrzynki zabudowanej w miejscu lewarka (po odcięciu górnej częsci idealnie sie wpasowała tam skrzynka ktora akurat mialem). Kable rozszyte na listwie z zaciskami - dostajemy 2 zestawy zasilająca a że kabel gruby to można na tym dużo powiesić. Zasilanie przez bezpiecznik, przekażnik i do świateł. Zasilanie na cewke (sterowanie) przekaznika - mostek z zasilaniem lampy a z drugiej strony przez pstryczek w kabinie z powrotem do masy w skrzynce. Zeby nie miećproblemu z ciagnieciem z komory silnika do kabiny wielu kabli sterowniczych dałem chyba 9x0,8 - na rzie wykorzystane 2 pary - włacznie świateł przód i tył). Załączenie przez pstryczek wiec niezalezne od wszytkiego (poza heblem) - nie ma problemu że musze dac wsteczny żeby świecić do tyłu albo włączyć pozycyjne żeby mieć halogeny z przodu. Wszystkie kable w komorze silnika w peszlach (firmy SPIRAX o ile dobrze pamietam). Kable do lamp 2 lub 3 x 2,5mm2 (linka oczywiście) - może i za grube ale takie akurat mialem.
Teraz jak bede chciał dorobić np szperacze na bok to musze tylko dorzucic przkaznik i bezpiecznik do skrzynki i z niej kable na dachdo świateł i podłaczyć w kabinie kolejny pstryczek .
Ogólnie jestem z siebie zadowolony pepe126 - 2011-01-10, 21:56 a ja proponuję coś takiego :http://allegro.pl/h1-h7-h4-h11-hb3-hb4-zestaw-xenon-zdiodami-led-i1382618412.html , u mie się sprawdza , nie mam jeszcze wyciągarki więc nie wiem jakie lampy mogę doczepić do zderzaka , a te żarówki załatwiły kiepskie oświetlenie drogi ( oryginalnego auta ) teraz widzę wszystko jak na dłoni , naprawdę warto . Nowe dobre żarówki markowych producentów są trochę tańsze ale takiego efektu nie dadząkaczmarr_ - 2011-01-16, 18:55
pepe126 napisał/a:
a ja proponuję coś takiego :http://allegro.pl/h1-h7-h4-h11-hb3-hb4-zestaw-xenon-zdiodami-led-i1382618412.html , u mie się sprawdza , nie mam jeszcze wyciągarki więc nie wiem jakie lampy mogę doczepić do zderzaka , a te żarówki załatwiły kiepskie oświetlenie drogi ( oryginalnego auta ) teraz widzę wszystko jak na dłoni , naprawdę warto . Nowe dobre żarówki markowych producentów są trochę tańsze ale takiego efektu nie dadzą
A ja mam pytanie ,bo wlasnie taki zestaw planuje wsadzic nie dlugo do siebie..
Mialem taki zestaw zalozoony w golfie i A4 i tylko moge potwierdzic ze to cuda potrafi zdzialac jesli chodzi o widocznosc
Ale bardziej mnie sie rozchodzi o wytrzymalosc tego.. Drgania ,szarpniecia itp -nie wypalil ci sie taki zestaw jeszcze albo nie pekla banka zarnika?
Wiem ze tutaj nie ma drucika wolframowego tylko luk elektryczny miedzy elektrodami wiec teoretycznie powinno to byc bardziej wytrzymaleSkalpel - 2011-01-31, 02:03 Ciekawe jak to się zachowuje przy topieniu. Nie sądzę, żeby było przystosowane do takiej pracy :PDeath1985 - 2011-01-31, 09:40 No ja tez jestem Ciekawy Chyba zeby to dobrze zasylikonowac Moze da rade albert - 2011-01-31, 10:16 a samurai jest przystosowany do topienia?
troche checi troche sprytu i masz Skalpel - 2011-01-31, 11:46 Skoro ma "otwory spustowe" wody w podłodze, to raczej jest :D :Dalbert - 2011-01-31, 16:29 dawid 777 mam takie, mankament jest taki ze ,,chrom,, blyskawicznie rdzewieje, za szybko
wanna tez ma spust a jest do kapania tytus - 2011-05-28, 18:38 W lipcu jadę na rajd z etapem nocnym i chciałem sobie zmotać jakieś dodatkowe oświetlenie. Chciałbym się oprzeć na czyimś doświadczeniu więc możecie polecić coś konkretnego na zderzak + tył ? To będzie pierwszy mój rajd po nocy więc nie wiem na co zwracać uwagę przy wyborze i jak daleko sobie oświetlać wszystko, czy używać rozproszonego światła czy kierunkowego ?
Zastanawiałem się nad tymi xenonami ale nie wydaje mi się żeby to w bagnie robiło http://allegro.pl/h1-h7-h...1600951036.htmlmiller69 - 2011-05-29, 13:05 cześć.
parę dni temu zmotałem taki zestaw do halogenów wesem ,zamontowanych na kangurze.
pierwsze wrażenia baaardzo pozytywne , przed samochodem jasno jak w dzień, co do wytrzymałości to na razie za krótko w użyciu , ale jestem optymistą i chyba nie powinno się nic stać.
efekt jest tak dobry że na pewno dam też xenony do reflektorów dalekosiężnych na dachu.
co do samego montażu to jest on bardzo prosty podpiąć kable i znaleźć miejsce na przetwornice , ważna jest tylko jedna rzecz, należy zmierzyć odległość pomiędzy mocowaniem żarówki a szkłem w halogenach,ponieważ żarnik ksenonowy jest o kilka mm dłuższy od żarówki h3 i po prostu może się nie zmieścić (tak było u mnie).
aha dł bańki żarnika ksenonu h3 to 37mm (chyba u wszystkich producentów).
pozdro.Didymos - 2011-05-30, 09:48 @tytus, zakładam, że wybierasz się na przeprawę, a nie szybkościówkę.
Ja preferuję do takich zastosowań lampy robocze np. takie ewentualnie nowsza wersja, dają szerokie światło blisko auta, mam takie pozakładane z przodu i z tyłu.
Tu znajdziesz tekst o przerobieniu takich lamp na ksenony.
Z dalekosiężnych lamp się wyleczyłem, świecą długim i wąskim snopem, dobrze oświetlają teren kilometr dalej, a blisko auta już niekoniecznie, ale czasem jest to uzasadnione.
Z kolei kompletnie bezużyteczne są imo lampy przeciwmgielne, świecą szerokim i bardzo niskim paskiem, nie udało mi się nigdy znaleźć dla nich sensownego zastosowania tytus - 2011-05-30, 10:00 Interesuje mnie tylko przeprawa. Na tył właśnie o takich myślałem, z przodu zastanawiałem się nad czymś takim do umieszczenia na górnej belce przy szybie żeby błoto nie zachlapało. Oczywiście drogowy.
Jeżeli bym załadował te co piszesz z przodu nad szybą to chyba będą mnie oślepiały (?) a jak na zderzaku to jak piszę, pierwszy wjazd w błoto i nic nie widać (?).Didymos - 2011-05-30, 10:16 Ja robocze mam przykręcone na masce, blisko podszybia, tam się mniej chlapie.
Jak chcesz dalekosiężne, to nie na ramce szyby, tylko przesuń do tyłu chociaż ze 20 cm za ramkę inaczej sam siebie będziesz oślepiał.tytus - 2011-05-30, 11:33 mógłbyś strzelić fotkę tych z przodu bo na miniaturze słabo widać Didymos - 2011-05-30, 17:03
Jak nie używam, to jeżdżę z przechylonymi do maski, żeby nie prowokować miśków.tytus - 2011-06-01, 00:11 jakoś na weekendzie pojadę i kupie jeden mały na tył i zobaczę jakie światło daje i najwyżej dokupie na przód
dzięki za pomoc Buniek85 - 2011-08-25, 20:04 witam chcem zakupic jakies halogeny na przód i jakis jeden pomocniczy z tylu jakis maly, mozecie cos polecic ??joj - 2011-08-25, 20:35 na tył lampa robocza WESEM, a na przód Halogeny WESEM również o wymiarach 24x15 o ile dobrze pamiętam, mam takie na Jeepie i wymiatąją ciemność z drogi i lasu Buniek85 - 2011-08-25, 21:09
joj napisał/a:
na tył lampa robocza WESEM, a na przód Halogeny WESEM również o wymiarach 24x15 o ile dobrze pamiętam, mam takie na Jeepie i wymiatąją ciemność z drogi i lasu
a moglbys zapodac jakies foto jak to wyglada z tylu ta lampeczka i z przodu.
chcem z tylu zamontowac albo nad zapasowka albo z lewej str zapasu a z przodu to niemam pomyslu jeszcze, na weekend zaloze rury na przod i teraz halogeny trzeba,sadze ze moze jakies okragłe hmmm czekam na pomysly, zdjecia mile widzianeSkalpel - 2011-08-25, 21:42 Możesz przymocować nad przednią szybą na tych podpórkach dla otwartej maski. Plusem jest to, że jak wpadasz w wodę, która zalewa Ci reflektory to z góry oświetlają drogę.Buniek85 - 2011-08-25, 21:52
Skalpel napisał/a:
Możesz przymocować nad przednią szybą na tych podpórkach dla otwartej maski. Plusem jest to, że jak wpadasz w wodę, która zalewa Ci reflektory to z góry oświetlają drogę.
az tak nie planuje wpadac w wode.........chociaz ciekawa opcja ale tam chyba prostokaty by sie przydaly, a ta firma wesem to dobra firma???
jaka jest roznica w swieceniu lampy ze szklem pryzmatowym a z gladkim szklemSkalpel - 2011-08-25, 22:51 gładkie szkoło sypie światłem dookoła. Ja kupiłem zwykłe halogeny prostokątne za 5dyszek 2szt. i jestem zadowolony.
Nie musisz mieć bardzo głębokiej wody, żeby pchać przed sobą falę, która jest wyższa niż wysokość na której są reflektory przednie. Woda po kolana wystarczy.wojtassj - 2011-08-26, 00:52 Apropo fali i wody po kolana:
Jeździłem tak jak miałem urlop więc dobry miesiąc temu a woda w lampach dalej stoi !? skoro nie chce wyparować (wypłynąć) to poczekam jeszcze z tydzień i po gupiku wrzucę do lampy i będzie ok
Skalpel - 2011-08-26, 00:57 Mieczyka! Czerwony będzie się lepiej komponował z Twoją Suzuką :D
Wywierć po małej dziurce na dole z tyłu reflektora i problem z bańki.wojtassj - 2011-08-26, 01:15 Mieczyk jest pomarańczowy więc lepiej "neonkę" bo ma grzbiet czerwony i wtedy się skomponuje
Widziałem w samcach takie rozwiązania, że u góry odbłyśnika mają przewiercony otwór i podczepiony wężyk fi6 podprowadzony do gory razem z odpowietrzeniami mostów..
Rozumiem to tak, że para wodna ma tym wężykiem odchodzić po nagrzaniu H4 ??
Wg mnie to trochu dziwne bo skoro woda nie chce wyparować chociażby szczeliną przy żarówce to tym bardziej nie będzie chciała "pchać" się do góry jakimś cienkim wężykiem...joj - 2011-08-26, 01:27 to na tył, zamontowałem nad kołem w blaszance, gdy miałem Samca blaszaka:
ja mam białe i takie polecam, bo niebieskie są przyjemniejsze i nie męczą wzroku, ale dają mniej światła...Skalpel - 2011-08-26, 01:29 Odbłyśnik! Tego słowa mi brakowało ;p No idiotyczne rozwiązanie. Chyba ma parować z założenia, ale zanim się nagrzeje do tego stopnia i przez tak długi czas to 600razy zdąży ochlapać rozgrzaną żarówkę i ch*j ją strzeli. Najlepiej i najprościej jest zrobić jak ja. Dziurka na samym dole i co wleci to wyleci od razu. A do wody wjeżdżamy na wyłączonych światłach i po problemie.paw3ł - 2011-08-26, 08:54 ja mam otwory w odblaskach i jest git. Woda ucieka i problem z głowy ;) a halogeny zamontowane tak jak Skalpel.Skalpel - 2011-08-26, 11:54 Bracie! ;pwojtassj - 2011-08-26, 16:46 "odpowietrzenie" te o którym pisałem to takie cuś:
standardowy wężyk fi 6mm od pneumatyki i złącze wkręcone w odbłyśnik. wężyk ma z 3m długości...
Mam do czynienia z latarką taką jak na foto nizej. Dostałem tą "latarkę" po to, żeby ją skopiować..I zamiast pójśc spać to heja w samuraja + latarka i na pola i lasy! Świeci tak,że te wszystkie reflektory dalekosiężne xsenonowe zostają w tyle... Zostaje kwestia jak to zrobić i zastosować do aku 12V (ale właśnie po to ją dostałem:)
Cena takiej zabawki to jedyne 1600zł ale powiem Wam, że towar wart ceny. Świeci tak, że wymiata wszystko..paw3ł - 2011-11-05, 08:15 1600?? :Dsokratesb - 2011-11-06, 22:29 Chyba 160... :DRadek1977 - 2012-10-03, 20:12 Witam,
Podepne sie pd ten jakze ciekawy temat - po zdecydowaniu co i gdzie jesli chodzi o swiatelka dalekosiężne - zawieszone zostana na bagazniku http://allegro.pl/bagazni...2680909770.html - pozostaje temat zasilania a dokladniej rzecz biorac w jaki sposob doprowadzic przewody zasilajace - wiercic w dachu - jak tak to gdzie najlepiej, jak to potem uszczelnic ? Ma ktos jakis pomyslunek ?jasiek - 2012-10-03, 20:40 Sądzę że nie musisz wiercić dziury w dachu , ja zrobiłem to w sposób taki , że zdjąłem uszczelkę drzwi pasażera gdzie zobaczyłem otwór technologiczny przez który przeprowadziłem przewód , który podkleiłem taśmą papierową tak że nie widać tego z pod uszczelki . Sądzę iż jest to bez konfliktowe rozwiązanie . Jak masz więcej pytań to mogę jutro podesłać fotki tego miejsca .Radek1977 - 2012-10-03, 20:48 Bardzo chetnie zobacze jak to masz zrobione - a jaki przewod zastosowales - chodzi o przekroj i do jakich lamp ?jasiek - 2012-10-03, 21:29 Przekrój przewodu to 2.5 i cztery lampy po 45W postaram się ogarnąć jakieś fotki tego otworuTanto - 2012-10-03, 21:30 Przekrój przewodu zależy od ilości i mocy żarówek (tak w dużym skrócie), przejrzyj książkę z poniższego linku, gdzieś w okolicy strony 140 jest o przewodach. ...ale warto przeczytać całość http://bcpw.bg.pw.edu.pl/...ktro-samoch.pdf
ps. żarówki podłączone grubszym przewodem lepiej świecą, ale nie ma co popadać w gigantomanię wisniowy21 - 2012-10-03, 21:50 ja mam założone na dachu do klatki , ale chyba coś popierdo.... z ustawieniem , ponieważ wczoraj jechałem we mgle, włączyłem i MLEKO :P chyba będę musiał je gdzieś przenieść ponieważ dalej świecą mi normalne światła niż halogeny, a też jeździmy po lasach i się przestawiają :P jakieś pomysły gdzie je zamocować ?Radek1977 - 2012-10-03, 22:12
jasiek napisał/a:
Przekrój przewodu to 2.5 i cztery lampy po 45W postaram się ogarnąć jakieś fotki tego otworu
Masz jeden wspolny przewod na wszystkie 4-ty lampy czy na kazda lampe osobno po parze przewodow ?SamNaSamZSam - 2012-10-03, 22:47
wisniowy21 napisał/a:
ja mam założone na dachu do klatki , ale chyba coś popierdo.... z ustawieniem , ponieważ wczoraj jechałem we mgle, włączyłem i MLEKO :P chyba będę musiał je gdzieś przenieść ponieważ dalej świecą mi normalne światła niż halogeny, a też jeździmy po lasach i się przestawiają :P jakieś pomysły gdzie je zamocować ?
Kolego Wiśniowy - nie bez powodu światła przeciwmgłowe montowane są jak najniżej na samochodzie :) We mgle nawet jazda na długich jest gorszą opcją niż pozostanie na zwykłych mijania bo tak jak piszesz robi się biała ściana przed samochodem i nic nie widać. To nie kwestia ustawień Twoich świateł a ich położenia (wysoko) i natury samego zjawiska mgły - tuż przy ziemi jest najrzadsza i tutaj powinno się świecić. Jak świecisz w gęstą mgłę (wysoko) to światła załamuje się w kropelkach wody tworzących mgłę i stąd to mleko.wisniowy21 - 2012-10-03, 23:45 hehe kurde może źle to opisałem , chodziło mi bardziej o to , że strasznie blisko mi świecą :P i tak jak ktoś wcześniej pisał, świecą mi na maskę i odbija w szybę , ale jak przeniosę dalej to będą świeciły w góręjasiek - 2012-10-04, 07:39 Mam wspólny przewód na w wszystkie cztery lampy . I ładnie świecą . Tylko alternator większy musze kupić bo jak zapale je to obroty silnika troche maleją . Czuć te obciążenie ...moziembl - 2012-10-04, 21:14 Większy alternator nie zmniejszy obciążenia na silniku, a wręcz odwrotnie. Ale spowoduje że po dłuższej jeździe na takich halogenach, jak zgaśnie Ci silnik to będziesz mógł go odpalić. :) :) :)
A co do umiejscowienia świateł na dachu to tylko mogą tam być dalekosiężne żeby własnie jak najmniej świeciły na maskę. Ja się nie zdecydowałem wolałem je dać na zderzaku. Z tego zestawu jestem zadowolony.
wisniowy21 - 2012-10-04, 21:33 ja mam tak http://imgur.com/a/zhHbf#xrt4g :P nie chce mi się wstawiać kolejnych zdjęć wiec dam temoziembl - 2012-10-04, 22:09 U mnie Wesemy są dalekosiężne jeszcze włożyłem to nich xenony, walą jak dzikie. Led-y służą do doświetlania poboczy, super przy jeździe w terenie. I jako światła dzienne.wisniowy21 - 2012-10-04, 22:54 my dożo jeździmy po lasach więc przy takim mocowaniu chyba szybko by mi spadły :Pkamilooo - 2012-10-05, 16:53 ja polecam hella ff50 mam 4 sztuki na masce + xenon i w nocy mam dzien:):) z tył mam lampy ledowe rozpraszajace.jasiek - 2012-10-05, 18:59 tak wygląda ten otwór
http://www.fotosik.pl/pok...57eefb78de.htmlmoziembl - 2012-10-05, 21:22 wisniowy21 Ja też jeżdżę po lasach i krzakach i nic jak do tej pory mi nie zdjęło to raczej taki montaż jak twój na dachu jest bardziej narażony na konflikty z gałęziami
jasiek nie widać twoich fotek.jasiek - 2012-10-05, 22:49 poprawiłem mam nadzieję że dobrze .skubi - 2015-05-05, 23:02 Czy spotkali się koledzy z lampami dalekosiężnymi sterowanymi z wnętrza pojazdu? Kiedyś widziałem coś takiego w stanach przy samochodach policyjnych - szperacz umieszczony z lewej strony przedniej szyby w sposób taki, że uchwyt do sterowania znajdował się wewnątrz pojazdu, na wysokości lewego lusterka od strony kierowcy.dożek4x4 - 2015-05-06, 06:58 takie coś masz na myśli?
http://allegro.pl/lampa-x...5108395044.html4x4terenowiec - 2015-05-06, 15:22 Tylko ta lampa jest dosyć duża, trzeba mieć to na uwadze. Pilot działa całkiem w porządku - realnie z kilkudziesięciu metrów. Świeci całkiem fajnie, dostarczaliśmy je do wojska i opinie są pozytywne.
Z czymś na wzór policji US w Polsce się nie spotkałem (uchwyt/rozmiary).gawron89 - 2015-05-14, 15:03 Witam wszystkich ! !
Ja zamontowałem w moim samurajku dalekosiężne lampy z wesema i pokusiłem się do nich o zestaw XENON 4300 HID z allegro za 98zł niestety troche mnie kosztowało pracy bo nigdzie nie ma informacji czy można przedłużac przewody z żarników czy z przetwornic i musiałem z tym troche powalczyć i dowiedzieć się co i jak natomiast efekt jest moim zdaniem zadowalający bo świeci duzo duzo lepiej niż seria lub zwykła żarówka :)
kostuch - 2015-05-14, 16:13
gawron89 napisał/a:
Witam wszystkich ! !
Ja zamontowałem w moim samurajku dalekosiężne lampy z wesema i pokusiłem się do nich o zestaw XENON 4300 HID z allegro za 98zł niestety troche mnie kosztowało pracy bo nigdzie nie ma informacji czy można przedłużac przewody z żarników czy z przetwornic i musiałem z tym troche powalczyć i dowiedzieć się co i jak natomiast efekt jest moim zdaniem zadowalający bo świeci duzo duzo lepiej niż seria lub zwykła żarówka :)
Do wody wjedź i napisz jaki efekt.szymszym - 2015-05-14, 16:28 Też mi się takie pytanie nasówało: co z wodą i wysokim napięciem?Didymos - 2015-05-14, 20:32 Trochę więcej wilgoci i żarniki nie odpalają mam konwersję hid w lampach roboczych typu kostka zamontowanych na masce, dopóki nie porobiłem odpływów z lamp, to niejednokrotnie nie szło ich odpalić z powodu przedostającej się do środka deszczówki.
Parę lat temu taka rzeźba miała jakiś cień sensu, przy obecnej cenie i dostępności chińskich ledów, szkoda zawracać sobie dupę.moziembl - 2015-05-14, 20:49
kostuch napisał/a:
Do wody wjedź i napisz jaki efekt.
Mam tak zrobione od dwóch lat, też wesemy i HID-y wybierane na Allegro po cenie, ja się nie zdecydowałem na przedłużanie przewodów żeby ich nie rozszczelnić. przetwornice mam przymocowane w komorze silnika po obu strona chłodnicy i przez atrapę wyprowadzone przewody. Nie raz już przejeżdżałem przez brody i to tak że woda na maskę wchodziła i wszytko działa. Niestety wadą takiego rozwiązania jest to że Xenony się rozgrzewają i żeby świeciły pełną mocą trzeba chwilę poczekać więc fajnie działają jak się jedzie późno w nocy bocznymi drogami cały czas na długich.
Tomek w Wesemach jest dobre odpowietrzenie.Didymos - 2015-05-14, 21:01 Moje wesemy były wodoszczelne niczym ruski zegarek - jak woda wlazła do środka, to już nie wypłynęła 4x4terenowiec - 2015-05-15, 08:58
Didymos napisał/a:
Parę lat temu taka rzeźba miała jakiś cień sensu, przy obecnej cenie i dostępności chińskich ledów, szkoda zawracać sobie dupę.
Dokładnie. Na pewno będą bardziej szczelne, mniej prądożerne i trwalsze... Bo homologacji i tak ani jedne, ani drugie nie mają (biorąc pod uwagę przeróbki Wesemów).moziembl - 2015-05-15, 09:04 OK z Ledami pełna racja, ale ledy jako dalekosiężne marnie się sprawdzają, ale te które się sprawdzają to na razie mają ceny jak by były ze złota.4x4terenowiec - 2015-05-15, 09:18 Fakt, typowo dalekosiężne są dosyć drogie...
Najtaniej i najbardziej efektywnie wychodzą panele - mamy już tak niskie ceny, że można montować z każdej strony. Didymos - 2015-05-15, 10:44 Ale po co typowo dalekosiężne w samuraiu?
Samurai nie osiąga takich szybkości, żeby wykorzystać ich zalety, znacznie lepiej sprawdzają się lampy, które dają szerokie światło bliżej samochodu, niż takie, które świecą wąskim snopem hen daleko, szczególnie przy jeździe leśno-przeprawowej.4x4terenowiec - 2015-05-15, 11:19 To już pewnie indywidualne podejście do sprawy. Nie zastanawiałem się nad sensem użycia takiej lampy w Samuraju.
Panele zwykle są combo, więc i tak w pobliżu szeroko doświetlają. Natomiast zwykłe lampy (tzw. robocze w wersji flood) są teraz naprawdę bardzo tanie.rumun - 2015-05-16, 14:00 co do wodoszczelności xenonów to w moim samuraiu ktoś je lepił na silikon i woda sie nie dostaje do lamp.
jest troche w lampach wilgoci ale żarnik sie nie palą a samochód czesto stoi zalany wodą po lampy.
ale jak bym miał teraz zakładać jakieś lampy to tylko ledowe bo xenony za bardzo sie nie sprawdzają.dożek4x4 - 2015-05-17, 19:02 też jestem zdania, że typowo dalekosiężne światła nie są konieczne w samuraju... A praktyce lepszy efekt uzyskuje rozproszone z dodatkiem światła skupionego średniego zasięgu... Osobiście używam takiego zestawu led, który daje bardzo zadowalające światło a do tego cena całego zestawu jest również bardzo akceptowalna...
żeby nie "klonować" postów...można przeczytać ostatni post w temacie o Moim Samuraju i zobaczyć jak duża jest różnica w oświetleniu w porównaniu do reflektorów oraz to, że dający dobre światło zestaw wcale nie musi kosztować majątku...
link do tematu gdzie jest w/w porównanie http://samurai.org.pl/vie...t=5694&start=60
[ Dodano: 2015-05-17, 19:04 ]
dodam że jako reflektory standardowe są zainstalowane z VW Golf I z bardzo dobrą żarówką H4 Osram Night Breaker Unlimited