Zawias - 2011-10-31, 17:52 Temat postu: BlokadyCzym się różni blokada Lock Right 1510 od LR 1530.slavok - 2011-10-31, 20:00 lr1510 ma tylko koła koronowe co przy wytyranych dyfrach jest nie zbyt dobrym rozwiązaniem, 1530 ma 4 koła koronowe czyli wymieniamy te wytyrane co mamy w dyfrze.
ustawić 1510 odpowiednio to nie lada sztuka, osobiście nawet tego nie zamawiam bo problemy z tym są tylko...Zawias - 2011-10-31, 21:58 Dzięki.Myszon - 2011-11-01, 08:01 Ja bym się nie podpisał pod tym.
1510 to zwykła stała blokada dyfra - wsadzona raz blokuje dyferencjał na amen (niebezpieczna dla półosi) - zamiast niej z powodzeniem można zaspawać satelity - wyjdzie taniej nawet w razie zrezygnowania z tego rozwiązania bo można później kupić satelity taniej niż ta blokada.
1530 to blokada która podczas dużych naprężeń np. ostre skręcanie na asfalcie - rozłącza się dzięki czemu nie ukręcimy półosi. Podczas rozłączenia słychać charakterystyczny strzał i niezłe dzwonienie w moście. Na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż 1510 natomiast jeśli ktoś jeździ samurai'em także po drogach lokalnych, mieście to musi pomyśleć o ARB czyli blokadzie pneumatycznej załączanej tylko w razie potrzeby.
To moje zdanie.Zawias - 2011-11-01, 10:17 Myślę,że jeżeli nie będę szalał na zakrętach w mieście i w moście znajdzie się dobry olej LR da radę.Myszon - 2011-11-01, 10:18 1530 da radę, 1510 też da radę ale półosie ukręcisz albo dyfer wybuchnie i tyle. Jeśli już to kupuj 1530.Zawias - 2011-11-01, 11:32 Jeszcze raz dzięki.slavok - 2011-11-01, 12:37 Myszon troszkę się mylisz w tym co piszesz :P z tą 100% blokadą to chyba Ci chodziło o minispoola ;)
to jest blokada oznaczona symbolem 1510:
natomiast to jest blokada o symbolu 1530:
tutaj całość 1530..:
jak widać blokady te różnią się zawartością tak jak pisałem jena ma 2 koła koronowe 2ga 4ry, w przypadku tej 1wazej (1510) wykorzystujemy koła koronowe te zewnętrzne do których wchodzi w dyfrze wieloklin półosiek z naszego dyferencjału czyli te które tam już są, problem polega na tym iż taką blokadę i jej prawidłowe działanie reguluje się podkładkami, wymiary tych kół które tam fabrycznie są montowane nie zawsze są takie jak by to powertrax chciał w dodatku zdarza się iż wypustki są powycierane co przy współpracy z nowymi elementami blokady 1510 daje różne rezultaty, czasami udaje się to ustawić czasami nie i albo się blokada blokuje nie wtedy co trzeba albo w ogóle się nie blokuje albo nadmiernie zużywa...
Problem ten nie występuje w blokadzie o symbolu 1530 (2gie zdjęcie) ponieważ jest to dopasowana do siebie całość (zewnętrzne koła koronowe wymieniamy na te dostarczone w pudełku), wew. koło koronowe pasuje do zewnętrznego i pod względem wymiaru i wypustek bo powstały w jednym procesie produkcyjnym, łatwiej to ustawić i jak się nie ma krzywego mostu to raczej nie ma z tym problemu i w tym cała różnica pomiędzy tymi blokadami, żadna z nich z założenia nie jest całkowitą blokadą 100% która się nie rozłącza, chyba miałeś w tym przypadku tak jak pisałem wcześniej na myśli minispoola.
Myślę, że temat został wyczerpany.corny - 2011-11-01, 17:20 slavok
heheh......1510 używa naszych nie bójmy sie tego słowa podjechanych części wiec i rezultaty w niej są rożne.... ale i 1530 tez się zacznie dziwnie zachowywać stuki trzaski ..... to ich urok
po zaspawaniu niestety tracimy i tak mały komfort po czarnym a i terenie mamy ograniczony skrętMyszon - 2011-11-02, 09:53 Mój błąd. Myślałem że mini spool to 1510 - sorki.jeżu - 2011-11-02, 14:14 Na 1530 w zakrętach nie ma być strzałów tylko charakterystyczne terkotanie, coś ja w rowerze, gdy nie pedałujemy tylko głośniejsze i z niższym tonem. Oczywiście pod warunkiem odpuszczenia gazu w zakręcie, inaczej blokada będzie załączona.Zawias - 2011-11-02, 16:35 Trzeba będzie się nauczyć jeździć w zakrętach po czarnym.jeżu - 2011-11-03, 07:38
Zawias napisał/a:
Trzeba będzie się nauczyć jeździć w zakrętach po czarnym.
Największe problemy miałem na początku z ruszaniem ze skręconymi kołami na skrzyżowaniach. Trzeba wyczuć ile gazu można dać żeby blokada jeszcze miała szansę się rozłączać.Johny - 2011-11-07, 17:02 Koledzy mam pytanie mam już jakiś czas LR 1530 i z początku było spoko a teraz nawet jak ostro ruszam to nie zawsze zapina tylko przeskakuje , rozebrałem most i 2 sprężynki były w kawałkach reszta ok jak myślicie to tylko kwestia sprężyn?
bo znajomy mi mówił że to może jest wina łożysk lub tego że było za ciasno upchane?slavok - 2011-11-07, 19:45 wymien sprężynki i ustaw tak jak w instrukcji piszą, łożyska i to czy most jest prosty też wypada sprawdzić :PKSikorski - 2011-11-08, 10:22 Tylne półosie często bywają krzywe. Dopóki nie założyć na tokarkę to ciężko to zobaczyć.Johny - 2011-11-08, 14:43 To też sprawdzę mam 2 komplety to podmienie bo strasznie mnie to denerwujeDamianwa - 2011-11-11, 19:38 Ja tam mam mini spoola i jest git nic się nie urywa nie ukręca i też trochę po czarnym śmigam kolega już tak śmiga 2 lata po rajdach i też się nic nie dzieje trzeba tylko uważać żeby z miękkiego na twarde za ostro nie wpadać bo wiadomo co się może zdarzyć bastust - 2011-12-16, 22:48
slavok napisał/a:
Myszon troszkę się mylisz w tym co piszesz :P z tą 100% blokadą to chyba Ci chodziło o minispoola ;)
jak widać blokady te różnią się zawartością tak jak pisałem jena ma 2 koła koronowe 2ga 4ry, w przypadku tej 1wazej (1510) wykorzystujemy koła koronowe te zewnętrzne do których wchodzi w dyfrze wieloklin półosiek z naszego dyferencjału czyli te które tam już są, problem polega na tym iż taką blokadę i jej prawidłowe działanie reguluje się podkładkami, wymiary tych kół które tam fabrycznie są montowane nie zawsze są takie jak by to powertrax chciał w dodatku zdarza się iż wypustki są powycierane co przy współpracy z nowymi elementami blokady 1510 daje różne rezultaty, czasami udaje się to ustawić czasami nie i albo się blokada blokuje nie wtedy co trzeba albo w ogóle się nie blokuje albo nadmiernie zużywa...
Problem ten nie występuje w blokadzie o symbolu 1530 (2gie zdjęcie) ponieważ jest to dopasowana do siebie całość (zewnętrzne koła koronowe wymieniamy na te dostarczone w pudełku), wew. koło koronowe pasuje do zewnętrznego i pod względem wymiaru i wypustek bo powstały w jednym procesie produkcyjnym, łatwiej to ustawić i jak się nie ma krzywego mostu to raczej nie ma z tym problemu i w tym cała różnica pomiędzy tymi blokadami, żadna z nich z założenia nie jest całkowitą blokadą 100% która się nie rozłącza, chyba miałeś w tym przypadku tak jak pisałem wcześniej na myśli minispoola.
Myślę, że temat został wyczerpany.
Witam,
Koledzy mam ogromna prośbę kupiłem LR1530 jakiś czas temu a ona nadal leży w garażu zamiast z tyłu Samiego.
Czy ktoś może podzielić się wiedzą krok po kroku jak ja założyć , jaki przyrząd do tego kupić itd..
Najbardziej mnie przeraża ustawienie tego luzu na ataku :(
Zawsze wszystko sam motałem ale łap do mostów nigdy nie wkładałem .
Z góry dziękuje za pomoc.tytus - 2011-12-16, 23:13 http://chomikuj.pl/offroad4x4/Instrukcje*2c+schematy/SUZUKI+Samurai*2c+Vitara*2c+Jimny/instrukcja_montazu_lock_right,206786512.pdf
tam masz plik: instrukcja montażu lock right.
Po włosku chyba ale zdjęcia krok po krokubastust - 2011-12-17, 10:15
tam masz plik: instrukcja montażu lock right.
Po włosku chyba ale zdjęcia krok po kroku
100krotne dzięki! slavok - 2011-12-17, 11:45 pisałeś do mnie na pw. miałem Ci właśnie podesłać ten sam link :D jak masz 1530 to zewnętrzne koronki zastępujesz tymi z zestawu ;)Didymos - 2011-12-17, 14:49 Jeśli boisz się ustawiania luzu międzyzębnego, to oznacz dokładnie położenie koronek regulacyjnych łożysk i przy składaniu ustaw w takiej samej pozycji, nie pomieszaj bieżni łożysk - muszą trafić tam, skąd je wyjąłeś. Przy odrobinie szczęścia jedna koronka regulacyjna i bieżnia zostaną nietknięte w główce mostu.
Pamiętaj, żeby śruby koła talerzowego wkręcać na klej do gwintów.bastust - 2011-12-18, 18:35
Didymos napisał/a:
Jeśli boisz się ustawiania luzu międzyzębnego, to oznacz dokładnie położenie koronek regulacyjnych łożysk i przy składaniu ustaw w takiej samej pozycji, nie pomieszaj bieżni łożysk - muszą trafić tam, skąd je wyjąłeś. Przy odrobinie szczęścia jedna koronka regulacyjna i bieżnia zostaną nietknięte w główce mostu.
Pamiętaj, żeby śruby koła talerzowego wkręcać na klej do gwintów.
Dzięki !
Przy okazji co co sądzicie o automacie na przód ?
Znam taki co jeżdżą i chwal a na forum raczej każdy potępia tą opcję.slavok - 2011-12-19, 13:05 lipa okropna odpuść temat, na przód jedynie w pełni sterowalne arb.
Pomyśl jedziesz w zakręcie 70-80 po czarnym i nagle Ci się ta blokada w przednim moście blokuje... kaplica.Death1985 - 2011-12-19, 15:39 I Buuumm Gotowe bastust - 2011-12-19, 18:03 No to najpierw reduktor potem ARB potem o sprężynach trzeba myśleć a na końcu śilnik,
/ jeszcze zdrowiutki jest ten/
Żonka mnie zabije :) trzeba w czasie rozciągnąć.slavok - 2011-12-19, 22:03 jeszcze wzmocnione półosie i przeguby bo z tymi blokadami to szybko poukręcasz to co standardowo jest w mostach :PDidymos - 2011-12-20, 10:20
bastust napisał/a:
No to najpierw reduktor potem ARB potem o sprężynach trzeba myśleć a na końcu śilnik,
/ jeszcze zdrowiutki jest ten/
Żonka mnie zabije :) trzeba w czasie rozciągnąć.
Ja bym trochę zmienił kolejność.
Najpierw lock right, bo już masz.
Później przełożenia, sprężyny, a dopiero na koniec przednia blokada, imho nie poprawia ona aż tak bardzo możliwości jak tylna blokada, wolne przełożenia i sprężyny, a kosztuje nieprzyzwoicie dużo.bastust - 2011-12-20, 20:37
Didymos napisał/a:
bastust napisał/a:
No to najpierw reduktor potem ARB potem o sprężynach trzeba myśleć a na końcu śilnik,
/ jeszcze zdrowiutki jest ten/
Żonka mnie zabije :) trzeba w czasie rozciągnąć.
Ja bym trochę zmienił kolejność.
Najpierw lock right, bo już masz.
Później przełożenia, sprężyny, a dopiero na koniec przednia blokada, imho nie poprawia ona aż tak bardzo możliwości jak tylna blokada, wolne przełożenia i sprężyny, a kosztuje nieprzyzwoicie dużo.
Racja
[ Dodano: 2012-01-01, 21:00 ]
Koledzy po założeniu 1530 / godzinnych regulacjach/
Blokada działa REWELACYJNIE !!!
To auto poprawiło swoje umiejętności terenowe niesamowicie.
[ Dodano: 2012-01-01, 21:04 ]
zapomniałem dopisać , na forach można przeczytać że blokada wali i wydaje straszne dźwięki..
Nie prawda jeżyli dobrze się ją wyreguluje / w moim przypadku stare podkładki były za cienkie/ jest cicha sporadycznie słychac "strzał" przy rozlokowaniubobromir - 2012-01-05, 20:46 Co do blokady LOCKRIGHT z przodu to nie sądze aby stwarzała jakiekolwiek niedogodności na czarnym. Przecież nikt nie zapieprza po asfalcie z zapiętym przednim napędem. Wystarczy rozpiąć sprzęgiełka lub wrzuć na 2H i po problemie. Jedyny minus to trudniejsze skręcanie jak już zepniemy wszystkie koła w terenie.bobromir - 2012-01-06, 13:55 Na pewno najtaniej jest zaspawać :) Ale i tak wolałbym LockRighta, bo na zjazdach jednak odpuści i sobie normalnie skręcimy. Ale co byśmy nie zrobili z przodu, spawanie, LR czy ARB to na czarnym w trybie 2H i tak nic nie zauważymy. Wybór zależy od $$$.sokratesb - 2012-01-06, 18:53 W regulaminie napisane: "2. Zakaz pisania postu bezpośrednio pod swoim postem. (Proszę używać opcji edycji postu w celu dopisania treści)" - to tak na przyszłość. :)slavok - 2012-01-06, 19:19 Moder coś namieszał, pomiędzy tymi postami powinien być mój mówiący, że z takim podejściem jak rozłączanie sprzęgiełek można zaspawać dyfer a nie pakować blokady.KSikorski - 2012-01-06, 22:45 Fajnie się musi manewrować w terenie z permanentną blokadą przodu...slavok - 2012-01-07, 12:19 zawsze można wychodzić i rozłączać sprzęgiełka hehehbobromir - 2012-01-07, 13:19 ja tam do spawania przedniego dyfra nikogo nie namawiam, ale jak już ktoś się uprze to nie ma wyboru :)corny - 2012-01-07, 22:53
slavok napisał/a:
Moder coś namieszał, pomiędzy tymi postami powinien być mój mówiący, że z takim podejściem jak rozłączanie sprzęgiełek można zaspawać dyfer a nie pakować blokady.
ach tam namieszał błąd w sztuce heheh sorki jeszcze raz .. a tam po Twoim poście miał byc mój z twoim cytatem .. niech zapodai LR na przód będzie później tanio na allegro do kupienia ...albert - 2012-01-12, 17:11 jeszcze wzmocnione półosie i przeguby
Slavok poruszyl bardzo wazny temat , mianowicie polosie i przeguby przy zastosowaniu blokad
czy wszyscy uzytkownicy wzmacniaja te elementy, czy ci co nie wzmacniaja narzekaja na ich ukrecanie i po ostatnie czy wymiana tych elementow to rzecz niezbedzna przy zastosowaniu blokad?KSikorski - 2012-01-13, 14:24 Seryjne przeguby i przednie półosie nie mają sensu z przednią blokadą. Można tak jeździć, ale krótko to pożyje.bobromir - 2012-01-14, 10:57 Też myślę, że wzmocnione przednie półosie byłyby konieczne, nawet bez blokady słyszy się o ich ukręcaniu. Sam profilaktycznie wrzuciłem mocniejsze, choć nie miałem nigdy problemu z seryjnymi.
Ciekaw jestem jak się sprawują tylne seryjne półosie z blokadą, np przy jakim rozmiarze opony wzrasta ryzyko ukręcenia? Na razie mam seryjne tylne półosie z blokadą LR i nic się nie dzieje, ale opony są małe więc ciężko nie mają.slavok - 2012-01-14, 12:43 powyżej 31 cali zaczynają się problemy z tylnymi półosiami.Suzuka 4x4 - 2012-01-14, 20:14 To się zakłada Spidertraxy I minimalnie zmniejszyć promień skrętu KSikorski - 2012-01-15, 21:39 Po co zmniejszać skręt? Wystarczy nie pałować na maksymalnie skręconych kołach. Tylko że wtedy trzeba być świadomym kierowcą :DSuzuka 4x4 - 2012-01-16, 09:05 No właśnie o to chodzi nie raz się zapomni i na maxa się skręci i już po ptakach KSikorski - 2012-01-16, 18:24 Więc zamiast ograniczać skręt który nie raz się przydaje lepiej nauczyć się "pamiętać" i trochę "myśleć" :D
[ Dodano: 2012-02-13, 09:35 ]
W sumie to dlaczego by nie wrzucić...
https://picasaweb.google.com/116215808011815293048/CustomBlokadaWSamuraiutytus - 2012-03-10, 12:46 odgrzewam temat
Czy określenie "lockright with couplers" jest równoznaczne z określeniem jako 1530 ?slavok - 2012-03-11, 14:01 teoretycznie tak ;)moziembl - 2012-07-22, 00:01 Jako że temat bardziej uniwersalny i nie dotyczy tylko LR to podłącze się.
Czy ktoś zakładał chińskie podróbki blokad ARB tzw. "komplementarne" :) ?
Tak się zastanawiam czy to nie tylko czarny PR, bo w końcu odbierają im trochę rynku. Nie które chińskie podróbki są niezłe.
Głównie mi chodzi czy mieliście z tym styczność i czy był przypadek że rozwaliło blokadę zamiast ukręcić półoś, itp.slavok - 2012-07-22, 00:29 to PR mialem w rękach taką blokadę i ciężko ją odróżnić od ARBa te podzespoły pokazane w filmie to chyba ktoś z plasteliny ulepił na potrzeby tego materiału... co do wytrzymałości się nie wypowiem bo nie testowaliśmy tego ale nie wygląda to z pewnością tak jak na filmie, materiał jest obrobiony normalnie na frezarkach tam to jakieś paskudne odlewy są...SamNaSamZSam - 2012-07-22, 11:15 a czy normalnie ten mechanizm nie pracuje w oleju i pełnym smarowaniu?moziembl - 2012-07-22, 11:55 Tak normalnie to jest zalane w oleju, ale dla prób obciążeniowych to niema znaczenia, to by miało znacznie przy długo trwałych próbach zużycia.
W testy robione przez jednego producenta na produktach swoich i konkurencji udowadniające jakie to ich produkty są super to ja niespecjalnie wierze.
Owszem do zmoty startującej profesjonalnie w rajdach to raczej oryginalny ARB, ale dla nas....SamNaSamZSam - 2012-07-22, 15:17 For a limited time, ALL Zip Lockers not only come with their standard 1 year warranty, but they are so sure of them, that they will also offer a $2,000 collateral damage warranty! So not only will they warranty the locker if it fails, but any other parts AND labor up to $2,000! This truly gives the Zip Locker the best warranty in the business!
co prawda post z 2009 roku, ale myślę sobie, że jak ktoś daje roczną gwarancję nie tylko na urządzenie ale i na limit 2k USD za straty i robotę jaką to urządzenie może spowodować to chyba z jakością aż tak tragicznie być nie może. Ponadto za 50 USD można wykupić zdaje się dożywotnią gwarancję na blokadę.
Oczywiści te informacje tylko z tego jednego wątku więc 100% obiektywne nie są z pewnością.klax79 - 2012-07-23, 15:28 Koledzy ja jeżdżę na tej chińskiej blokadzie już ponad rok i naprawdę dostawała w dupę. Dobrze Moziembl napisał, że do profesjonalnych rajdów lepiej ARB kupować bo prawdopodobnie wytrzymalsza, ale myślę że chińska też by sobie poradziła. Druga sprawa to 2500 zł. z kompresorem kosztowała, ARB w takiej cenie nie kupię.adalbert - 2012-07-23, 20:07 A gdzie kupiłeś tę chińską za 2500 z kompresorem? Też chętnie nabędęZawias - 2012-07-23, 20:25 Czy na przód można założyć LR cztery elementową,czy dwu ?Nie jestem pewien.Piszą,że 4 można też.klax79 - 2012-07-24, 07:40 Adalbert tu masz link
http://www.mudmaster.pl/category.php?id_category=5
w tamtym roku wyszło mi trochę ponad 2500, teraz widzę że oczekiwanie na dostawę i trochę wyższa cena. Ale 2900 to i tak dużo taniej niż oryginał.adalbert - 2012-07-24, 09:20 Dzieki HattoriHonza - 2012-07-25, 10:01 A zadam takie może kretyńskie pytanie - czy musi być funky dżezi warszaffkowy kompresor? Na cholere mi więcej barachła do popsucia w samochodzie? Nie idzie tego przerobićna linkę jakąś, ewentualnie na hydrauliczną rączkę obok ręcznego?slavok - 2012-07-25, 13:24 rzeczywiście kretyńskie pytanie... to blokada załączana pneumatycznie.HattoriHonza - 2012-07-25, 14:28 Jednak odpowiedź nie lepsza. Że blokada pneumatyczna to jakoś zauważyłem.
Pytałem, czy istnieje możliwość obsługi tej blokady w inny sposób niż pneumatyka i głupie kompresory. Powietrze tam pewnie pcha jakis tłoczek przesuwający coś w samym dyfrze - nie można tego rozwiązać w inny sposób? Jeśli nie, to dlaczego. Pytanie czysto teoretyczne wynikające z tego, że nie wiem po co mi w samochodzie służącym do taplania się w błocie dodatkowe sterty kabli, elektroniki i jeszcze do tego kompresora, który jak zassa błoto to się wy***.Didymos - 2012-07-26, 13:20 Popatrz sobie gdzieś na necie jak jest zbudowana ta blokada, nie ma opcji, żeby to uruchamiać inaczej jak powietrzem. Jak chcesz na linkę, to musi być coś w deseń oryginalnej blokady z sj410 - przesuwka spinająca półoś z koszem dyfra.slavok - 2012-07-26, 18:45
HattoriHonza napisał/a:
Jednak odpowiedź nie lepsza. Że blokada pneumatyczna to jakoś zauważyłem.
Pytałem, czy istnieje możliwość obsługi tej blokady w inny sposób niż pneumatyka i głupie kompresory. Powietrze tam pewnie pcha jakis tłoczek przesuwający coś w samym dyfrze - nie można tego rozwiązać w inny sposób? Jeśli nie, to dlaczego. Pytanie czysto teoretyczne wynikające z tego, że nie wiem po co mi w samochodzie służącym do taplania się w błocie dodatkowe sterty kabli, elektroniki i jeszcze do tego kompresora, który jak zassa błoto to się wy***.
ja pierdziele cała czołówka przeprawy w polsce i na świece jeździ z pneumatycznymi blokadami i jakoś nie mają takich dziwacznych problemów jak ty a samochody toną w błocie po dach chomik. - 2012-07-26, 20:25 Jeśli się nie mylę i jest tak jak przy sprzęgiełkach pneumatycznych z GV, to kompresor służy tylko do jednorazowego podania ciśnienia do załączenia i jak się je wypuści, to się rozłącza, więc nie musisz się bać o to, że przypadkowo zassie wodę czy błoto, bo nie musi działać cały czas jak jest włączona blokada. Zawsze możesz założyć tylny most od parcha gdzie difflock jest zapinany podciśnieniowo, ale pewne standardowe podciśnienie z silnika benzynowego nie dawałoby rady (choć mogę się mylić) i trzebaby było dołożyc pompę vacum ;)SamNaSamZSam - 2012-07-26, 22:27 to może wtedy można zapodać pompkę od zamka centralnego i pilotem od centralnego załączać blokadę :D (tak trochę z przymrużeniem oka)HattoriHonza - 2012-07-27, 17:03 Rozumiem, o takie odp mi chodziło - dzięki ;)tytus - 2012-07-31, 13:33 Hehe ja nawet pisałem pracę inżynierską nt. automatycznego załączania ARB w suce
Wracając do tematu blokad to polecam lock-righta Dopóki nie siada na mostach to pcha się do przodu HattoriHonza - 2012-08-01, 00:39 No u mnie LR odpada, bo samochód jest też użytkowany w gospodarstwie, czasami trzeba przywieźć coś przyczepką - np tonę nawozu;p Poza tym nie chce słuchać dzwonienia na każdym zakręcie. Dlatego marzy mi się rozłączana jak najprościej blokada ;/albert - 2012-08-01, 14:20 mi też się taka marzy dlatego zbieram na arb żeby już nie marzyc .
kto nigdy bie przegrał - nigdy bie zwycięży !
przagrałem już razy kilka z autami z 1530 dlatego blokada musi być - stawiam jednak na wygodę .Zawias - 2012-10-15, 20:55 Czy ktoś na forum jeździ z blokadą LR na przodzie ?Zakładam,że sprzęgiełka obowiązkowe.yahoo33 - 2012-10-15, 21:57 Zawias,
Tutaj słychać jak to działa, może przy pneumatycznie rozłączanych sprzęgiełkach ma to jakiś sens bo wtedy masz płynną kontrolę nad pracą blokady. A ciągłe bieganie do sprzęgiełek i z powrotem... jak moższe zrobić swojemu pilotowi ;)
Zawias - 2012-10-15, 22:08 Mam z tyłu i tak nie napi.....ayahoo33 - 2012-10-15, 22:20 Wydaje mi się że tam tak strzela bo na przodzie.. Też ma na tyle ( od Ciebie zresztą;) i czasem kliknie ale już się przyzywczaiłem.egon - 2012-11-20, 10:54 kto mi powie jakie blokady do samca można kupić u nas w kraju tak żeby nie sprowadzać z usa ?kostuch - 2012-11-20, 11:00
egon napisał/a:
kto mi powie jakie blokady do samca można kupić u nas w kraju tak żeby nie sprowadzać z usa ?
Szukasz takiej z napisem "Made in Poland"?
Kupisz każdą - kwestia ceny. Każda będzie sprowadzona z usa (albo uk albo chin).egon - 2012-11-20, 12:11 nie, chodzi mi o dostępne na naszym rynku żeby nie sprowadzać samemu
bo jak wpisuje w google to tylko arb mi wyskakuje nie wiem czemuKSikorski - 2012-11-20, 12:14 Jeśli chcesz to Ci powiem gdzie kupić blokadę Made in Poland. Mnie to wyszło 1200zł w częściach, ale do tego 300zł za spawanie pochwy i sporo własnej pracy.kostuch - 2012-11-20, 13:58
KSikorski napisał/a:
Jeśli chcesz to Ci powiem gdzie kupić blokadę Made in Poland. Mnie to wyszło 1200zł w częściach, ale do tego 300zł za spawanie pochwy i sporo własnej pracy.
W Sochaczewie? slavok - 2012-11-20, 14:14 Adam robi ?egon - 2012-11-20, 14:22 wolał bym coś na zasadzie lr lub torsen ewentualnie lsd ,arb odpada za dużo kabelków i wężyków no i jeszcze kompresor potrzebnyKSikorski - 2012-11-20, 15:13 Nie Adam robi bezpośrednio tylko sąsiad Adama. Swoją drogą bardzo dobry tokarz-frezer. Półoś trzeba sobie dorobić w Toruniu.
Jak ktoś ma czas i ochotę to można mieć funkcjonalność ARB za połowę ceny ARB. Kilka aut z tymi blokadami jeździ i dużo wytrzymują (32 cale simex plus 6.5 w reduktorze). Jedyne co to ta blokada nie lubi zapinania w czasie jazdy z butem w podłodze...
Sądzę że w warsztacie Ojca Adama można sobie zamówić kompleksową usługę wraz z montażem.Maverick - 2012-11-20, 15:13 Cześć,
Ja korzystam z blokady Emila, kopię Lock Right 1530. Działa super.
Przeważnie tam gdzie śmigam w terenie mam dojazd 100 km w jedną stronę po czarnym i nie odczuwam żadnego dyskomfortu. Jak się blokada rozpina to bardzo cicho sobie cyknie. Bałem się legendarnych strzałów, jakby dyfer miał się rozlecieć, ale nic z tych rzeczy.
Cisza jest i w terenie świetnie daje rade.HattoriHonza - 2012-11-20, 15:23 KSikorski, a w jaki sposób zapinana? kompresorem, czy jakoś na dźwignię?egon - 2012-11-20, 15:33 wie ktoś czy emil robi jeszcze te blokady i ile wołaKSikorski - 2012-11-20, 18:44
HattoriHonza napisał/a:
KSikorski, a w jaki sposób zapinana? kompresorem, czy jakoś na dźwignię?
Może być na sprężynę, może być na siłownik hydrauliczny (wysprzęglik), może być siłownik elektryczny, może być na siłownik pneumatyczny... ja mam pneumatykę.Maverick - 2012-11-20, 19:06
egon napisał/a:
wie ktoś czy emil robi jeszcze te blokady i ile woła
Napisz najlepiej do Emila. Będziesz znał odpowiedź z pierwszej ręki.ignorancik - 2013-02-02, 04:18
Maverick napisał/a:
egon napisał/a:
wie ktoś czy emil robi jeszcze te blokady i ile woła
Napisz najlepiej do Emila. Będziesz znał odpowiedź z pierwszej ręki.
Witam
Dlaczego temat się urwał ?
Czyżby temat był już nieaktualny ?
Ja również nie chciałbym zakładać lockrighte'a na przód więc rozwiązaniem Adama/Emila jestem bardzo zainteresowany ...
Czy ktoś z Was może coś więcej powiedzieć o tej/tych blokadach i kontaktach do tych osób ?
pozdrawiam
Wojtekrobinson - 2013-03-01, 17:55 A gdzie znajduje się włącznik oryginalnej blokady w SJ 410.Lexx - 2013-03-01, 18:09 Obok dzwigni recznego.KRZYKKU - 2013-03-01, 18:23 blokada typu lockright kompletnie NIE robi na przodzie i absolutnie wybijcie sobie z głowy montaż tego do przedniego mostu. O ile na tyle sprawuje się bdb to na przodzie już lepiej zaspawać dyfer przynajmniej da się to prowadzić (względnie ) to taka moja rada coby oszczędzić komuś kilka godzin roboty na włożenie i wyjmowanie... Lexx - 2013-03-03, 10:09 Przy instalacji LR1530 potrzebujemy suzukowe podkladki kol koronowych, pytanie brzmi jaka one maja nominalna grubosc i czy jest jakas granica by blokada poprawnie dzialala.
Do instalacji swojej wybralem najmniej wytyrany z dyfrow jakie mam w garazu i obie podkladki mialy 1mm grubosci, wiec wole sie upewnic czy to bedzie OK zanim wladuje kosz w most :)
Pozdr.slavok - 2013-03-03, 17:05 Podkładki w dyfrach są różne 0.9, 1.0 i 1.1mm, musisz zastosować taką grubość podkładek by luz był odpowiedni, przy 20 letnich dyfrach różnie z tymi podkładkami bywa... i tutaj jest problem bo u mnie te podkładki musiały mieć 1,4-1,45mm na stronę, inaczej blokada miała zbyt duży luz i się nie zamykała tylko terkotała.Lexx - 2013-03-03, 17:17 Ja uzylem kosza kt. mial mniej niz rok przebiegu wiec powinno byc dobrze, na wszelki wypadek poszperam za instrukcja i sprawdze jaki ten luz powinien byc.slavok - 2013-03-03, 22:18
Cytat:
If your differential case or thrust washers are excessively worn, your new Lock-Right
Locker may not be able to operate as it was designed. Therefore, two easy measurements
must be made before final assembly to assure that your new locker will function properly. To
make these measurements, proceed as follows:
1. Remove the existing spider gears, side gears and thrust washers from the differential case,
and thoroughly clean it.
2. Install the Lock-Right couplers with the existing thrust washers in each end of the case.
3. Place the spacers onto the centers of the couplers (wide side toward the axle splines if not
symmetrical), and hold them there.
4. Install the pinion shaft; carefully guide it past the spacers as it is being inserted through the holes in the case.
5. Measure the gap between each spacer and the pinion shaft with a feeler gauge. This gap should be between .005-inch and .020-inch, with not
more than a .008-inch difference between the two.
If your numbers are within the limits specified, remove the parts and begin your installation. If your numbers are not within these limits,
check the thrust washers and the differential case. If they are excessively worn or are damaged, they may need to be replaced before installing
your new Lock-Right Locker.
Lexx - 2013-03-03, 23:46 Podziekowal :) instrukcje mam na papierze, tylko za cholere szparomierz nie chciak mi sie zmiescic tam gdzie by tego chcieli Jankesi ale w koncu zmierzylem i jest OK, tak czy siak wyglada to przyzwoicie bez wiekszych luzow.
Jeszcze raz dzieki !peterko20 - 2013-03-05, 21:11 Panowie na poniższym zdjęciu pokazana jest moja blokada przedniego mostu jest ona zrobiona na kształt torksa jest nie do oberwania. Niestety półosie tez były dorabiane w Toruniu i nie wiem czy nie były one zahartowane po przejechaniu pilnikiem po oryginalnej półosi pilnik się ślizga a przy tych robi w ciecie. i teraz nasuwa się pytanie gdzie dorobić półosie z przegubami żeby wytrzymywały te obciążenia bez zapinania blokady przy normalnej jeździe.
Dodam ze półosie są grubsze od oryginalnych przednich są zastosowane w nich 26 zębów a oryginalne maja 22 lub 24
mam dwie takie blokady jak ktoś ogarnie temat z półosiami to sie dogadamy :]
Panowie na poniższym zdjęciu pokazana jest moja blokada przedniego mostu jest ona zrobiona na kształt torksa jest nie do oberwania. Niestety półosie tez były dorabiane w Toruniu i nie wiem czy nie były one zahartowane po przejechaniu pilnikiem po oryginalnej półosi pilnik się ślizga a przy tych robi w ciecie. i teraz nasuwa się pytanie gdzie dorobić półosie z przegubami żeby wytrzymywały te obciążenia bez zapinania blokady przy normalnej jeździe.
Dodam ze półosie są grubsze od oryginalnych przednich są zastosowane w nich 26 zębów a oryginalne maja 22 lub 24
mam dwie takie blokady jak ktoś ogarnie temat z półosiami to sie dogadamy :]
gdzie to Ci dorabiali w motomax toruń ??peterko20 - 2013-03-06, 12:17 Takslavok - 2013-03-06, 13:44 to nie wiem, jak to wzmacniane półosie takie jak można dostać np od spidertraxa to jedyna opcja takich szukać, czy to allegro czy ściagnąć ze stanów.
http://allegro.pl/komplet...3051008207.html - dzwoń i pytaj, 26 zębów.Didymos - 2013-03-06, 14:28 Pozostaje tylko problem dłuższego frezu pod blokadę, w tych hardmadafaka półosiach z usa tego nie ma slavok - 2013-03-06, 15:41 No tak, ale skoro półosie z Torunia są wykonane z gównolitu to ja już nie wiem jakie rozwiązanie zastosować, wiem, że istnieją hardmadafaka półośki z dłuższym wielofrezem ale na tył, swoją drogą dziwne, że się to ukręca kolega KSikorski ma półosie z tego motomaxu i jeździ z blokadą bez problemu.peterko20 - 2013-03-06, 16:55 To dzisiaj jak pojade na warsztat to porobie wam zdiecia co zrobilo z przegubu i jak ukreca polosie
Tak szczeze jesli by te utwardzone polosie daly rade to odpuszczam blokade tylko na tej stronie pisze szeroki most a ja mam waskieDidymos - 2013-03-06, 17:04 Wrzuć te foty, chętnie zerknę.
Do wąskich mostów na 99% nie dostaniesz wzmacnianych półosi, wszystkie te spidertraxy, tt itd. są do szerokich.Lexx - 2013-03-06, 17:48 Swojego czasu KAM mial tylne do waskich mostow wiec moze jednak da sie cos znalezc w swieciejakos - 2013-03-06, 18:14 Witam
Kolego peterko20 z półosiami ci nie pomogę ale tę zapasową blokadę od ciebie z chęcią bym kupił.kostuch - 2013-03-06, 19:50 Do wąskich mostów PRAWIE nie ma problemu, bo były fabryczne blokady na takich mostach i jedna półoś CZASAMI ma dłuższy frez. Dla ułatwienia, od sj410 też można dobrać taką półoś.
A z tymi ukręconymi z motomax to też chętnie zobaczę.
To jakaś nowa produkcja, czy stare? Jakimi kołami zabite?
edit
Aaaa... to o przód chodzi.
To gorzej... peterko20 - 2013-03-06, 20:47
jakos napisał/a:
Witam
Kolego peterko20 z półosiami ci nie pomogę ale tę zapasową blokadę od ciebie z chęcią bym kupił.
Fajny klawisz, pomaga jak się pisze drukowanymi literami. jakos - 2013-03-06, 21:09 Ja potrzebuję na tył a średnica półosi jest taka sama jak w twoim przodzieHałas - 2013-03-06, 22:58 http://www.autoservice-bis.com.pl/
Nie wiem czy oni sami dorabiają, ale znajomy kupił od nich auto (SEMAK) i półosie miał dorabiane, akurat o ile pamiętam to były mosty patrola ale zadzwonić i zapytać nie zaszkodzi.peterko20 - 2013-03-07, 10:59 tu macie fotki tych półosi i przegubu one były dorabiane już dawno poprzedni właściciel je dorabiał ja już kupiłem na takich tylko dał mi jedna krotka w zapasie. pierwsza ukręciła sie długa z braku jej pospawałem ja i chodzi na drogi weekend ukręciła się krotka była na stanie wiec wymiana no i znowu niedziela i ukręciło przegub
w motomax za jedna półoś kosztuje 600-700zł i wyjebanie kasy w błoto jak mi tak to sie urywa
zakładam na razie oryginalne półosie zobaczę czy uda się przejeździć niedziele brakuje mi krótkiej ale myślę ze zdąże ogarnąć temat
http://s1353.beta.photobu...html?sort=3&o=3KSikorski - 2013-03-07, 12:58 Z moich doswiadczen wynika ze jakosc produktow motomaxu polepszyla sie na przestrzeni ostatnich kilku lat.peterko20 - 2013-03-07, 13:58 Tylko jak dzwonilem do nich to gwarancji mi nie dadza na to ze to sie nie ukreci w 2 dniyahoo33 - 2013-03-07, 14:18 Wiesz wszystko idzie ukręcić pytanie jest jakie wielkie koła, bierznik, przełożenia i co pewnie najważniejsze jaka noga...;)KRZYKKU - 2013-03-07, 15:12 podstawą żywotności przedniego napędu to świadoma manipulacja gazem, ograniczenie strzałów ze sprzęgła, buty nie większe jak 33" no i najważniejsze nie pałować na pełnym skręcie a najlepiej to w ogóle z zapiętym przodem starać się nie dobijać kierownicą do końca a jak jeszcze jest blokada to wiadomo że te czynniki należy traktować bardzo poważnie. Ja taką przygodę miałem 2 miesiące temu, w jednym rowie poleciała jedna półoś i oba przeguby NKN bo się na sylwestra nie chciałem spóźnić i w palnik dałem za ostro, wnioski wyciągnięte.ignorancik - 2013-03-07, 22:53
peterko20 napisał/a:
Panowie na poniższym zdjęciu pokazana jest moja blokada przedniego mostu jest ona zrobiona na kształt torksa jest nie do oberwania. Niestety półosie tez były dorabiane w Toruniu i nie wiem czy nie były one zahartowane po przejechaniu pilnikiem po oryginalnej półosi pilnik się ślizga a przy tych robi w ciecie. i teraz nasuwa się pytanie gdzie dorobić półosie z przegubami żeby wytrzymywały te obciążenia bez zapinania blokady przy normalnej jeździe.
Dodam ze półosie są grubsze od oryginalnych przednich są zastosowane w nich 26 zębów a oryginalne maja 22 lub 24
mam dwie takie blokady jak ktoś ogarnie temat z półosiami to sie dogadamy :]
Jestem zainteresowany tą blokadą, ale czy przyczyną ukręcania półosiek nie jest to, że jednak nie działa ona poprawnie ? Jak ona się zachowuje podczas jazdy ?
Ile taka blokada kosztuje i czy dobrze zrozumiałem, że została zrobiona też w tym samym zakładzie co półośki w Motomax w Toruniu ?
Jestem oczywiście też zainteresowany tańszą alternatywą dla dla wzmacnianych półosiek, ale o co chodzi z tym dłuższym frezem, przecież przy takim rozwiązaniu nie ma żadnych przesuwek i wymiary dorobionego "kosza" chyba powinny być takie same jak oryginalnego, więc powinny pasować wzmacniane na 26 frezów ....?
P.S. Z góry przepraszam jeżeli czegoś oczywistego nie zatrybiłem Didymos - 2013-03-07, 23:23 Trochę faktycznie nie zatrybiłeś - tu właśnie jest przesuwka, a kosz jest przerobiony tak, żeby mógł z nią współpracować, a do przesuwki jest potrzebny dłuższy frez.KRZYKKU - 2013-03-08, 00:37 Blokada działa poprawnie jak trzyma obie półosie razem a jak miała by działać niepoprawnie? chyba tylko jak by się coś rozleciało (pękło), przepuszczać może lockright a nie przesuwna załączana manualnie. Sama blokada nie zachowuje się nijak podczas jazdy bo nic w tego typu blokadzie wtedy nie pracuje, blokada wykonuje ruch wtedy jak ją zapinasz i ponownie przy rozłączeniu półosi - jeśli już mówimy o zachowaniu się zblokowanego mostu przedniego podczas jazdy to są problemy ze sterownością ponieważ przy manewrze skręcania koła chcą obracać się z różną prędkością a blokada na to nie pozwala stąd trudności w skręcie na zapiętej blokadzie. Blokowanie tylnego mostu to inna bajka.
Do jazdy po drodze lub gdy sytuacja tego nie wymaga rozpinasz blokadę i twój mechanizm różnicowy działa jak fabryczny.
aaa i jeszcze jedno, przyczyną ukręcania półosiek w zblokowanym moście przednim są przeciążenia występujące w związku z niemożnością zróżnicowania prędkości obrotowych obu kół podczas skrętu, standardowe półosie nie są do blokady przewidziane ani konstruowane z jej uwzględnieniem a więc się poddają to normalne. Co do wzmacnianych półosi ogólnie wiadome jest że Calmini nie robi najlepszych, za to koledzy chwalą sobie Spidertraxy. Krajowe produkty mogą być podobne do Calmini czyli rozlatywać sie lub lepsze które dużo wytrzymają ale ponieważ robione są przez "mniejsze" firmy ich cena okupiona jest pozycją klienta w roli królika doświadczalnego czyli 5-ciu kolegom sie ukręci aby 6-ty mógł być zadowolony, ot reguła biznesu.peterko20 - 2013-03-08, 11:16
KRZYKKU napisał/a:
aaa i jeszcze jedno, przyczyną ukręcania półosiek w zblokowanym moście przednim są przeciążenia występujące w związku z niemożnością zróżnicowania prędkości obrotowych obu kół podczas skrętu, standardowe półosie nie są do blokady przewidziane ani konstruowane z jej uwzględnieniem a więc się poddają to normalne. Co do wzmacnianych półosi ogólnie wiadome jest że Calmini nie robi najlepszych, za to koledzy chwalą sobie Spidertraxy. Krajowe produkty mogą być podobne do Calmini czyli rozlatywać sie lub lepsze które dużo wytrzymają ale ponieważ robione są przez "mniejsze" firmy ich cena okupiona jest pozycją klienta w roli królika doświadczalnego czyli 5-ciu kolegom sie ukręci aby 6-ty mógł być zadowolony, ot reguła biznesu.
co do opisu kolego polosie nie wytrzymały normalnej jazdy nawet zmieniłem opony z simexa na mniejszy bieznik zeby nie cierpiały tak
przednia blokada słuzy do wygrzebania sie z błota na prostych kołach i ewentualnie przez strome rowy
co do blokady była robiona w innej firmie i jest z dobrego materiału nie z plasteliny jak połoski temat zeka. narazie ide zakładac orginalne zobacze jak na nich sie bedzie jezdzicKRZYKKU - 2013-03-08, 20:40 Ja na oryginalnych półosiach NKN śmigam na blokadzie 100% z przodu z powodzeniem, śmiało moge powiedzieć że 1 sezon bez problemu przejeździłem, kolejny po zmianie znowu na NKN się okaże, tamten komplet świadomie nadwyrężyłem, teraz planuje przegubami dłużej sie nacieszyćignorancik - 2013-03-09, 08:57
Didymos napisał/a:
Trochę faktycznie nie zatrybiłeś - tu właśnie jest przesuwka, a kosz jest przerobiony tak, żeby mógł z nią współpracować, a do przesuwki jest potrzebny dłuższy frez.
Aj, aj już wiem , torks przeczytałem jako torsen i stąd moje zdziwienie, że potrzebna półoś z dłuższym frezem (Za piękne, by było prawdziwe, ale może kiedyś ktoś zrobi torsena do samca)
Pomimo początkowego niezrozumienia rozwiązania jestem nadal zainteresowany jego ceną i pozostałymi aspektami, np rozwiązaniem załączania...Zawias - 2013-03-09, 09:42 Znajomy ma do sprzedania blokadę 100%,ale na półoś z wąskiego mostu.U niego trybiła przy pomocy siłownika z G-klasy.Podobno nie do zabicia.Ma 3 komplety.Olo - 2013-03-21, 20:44 Hej,
Zawias a powiedz czy to na wąski most czy szeroki ? Jak na wąski to dowiedz się jak to wygląda i ile taka przyjemność ?Zawias - 2013-03-21, 21:35 Jutro wrzucę nr. telefonu.Olo - 2013-03-21, 21:43 Dzięki. Zawias - 2013-03-23, 13:09 Podaję nr. tel. właściciela blokad- P.Jarosław 602 223 434. Kiedyś też dużo jeździł i robił te blokady gdzieś na zamówienie.Ma też jakąś półoś i pochwę mostu.Nie chcę pośredniczyć.Dzwońcie sami.Olo - 2013-03-23, 22:07 Dzieki bedę dzwonił. Dam znac co załatwie.albert - 2013-05-05, 10:06 Olo i jak wyszla sprawa bom ciekaw niemilosiernie paw3ł - 2013-05-27, 16:58 Co tam w temacie blokad?
Chyba trzeba bedzie taką zastosować
KRZYKKU - 2013-05-27, 20:21 ooo, fajowa ta blokada a nie wiesz? trzeba dyfer zalać potem olejem do LSD? czy taki po frytkach wystarczy - dodam że na jakości mi nie zależy i nie musi być z szóstego tłoczenia bo wymieniam po każdym deszczu... SamNaSamZSam - 2013-05-27, 21:05 olej po frytkach to lejesz jak zamiast taśmy użyjesz trytki :D żeby się rymowało, dalej zajedziesz :Dpaw3ł - 2013-05-27, 21:58 po frytkach wystarczy, można ewentualnie trocin dosypać co by nie jęczał mechanizmegon - 2013-05-28, 09:34 ja bym cementem zalał ,na pewno nie puściyenko - 2013-05-28, 18:46 chyba raczej betonem :)KRZYKKU - 2013-05-29, 01:36 ale na około doradzacie... drewno, ceramika... a nie lepiej zaspawać? ja tak zrobiłem
p.s. a tak na poważnie to jestem przekonany że ten myk z taśmą to na sprzedaż był robiony coby napalony frajer choć za bramę wyjechał a potem "panie, płakoł jak go sprzedawoł a niemiec mnie do granicy gonioł jak si rozmyśloł"
sorry Slavok za dorabianie Ci roboty ze sprzątaniem ale nie mogłem się powstrzymać.pacmano - 2013-06-27, 14:25 Czy do blokady LR 1530 trzeba wymieniac pol osie na mocniejsze czy wystarcza zwykle samuraiowskie? Niby myslalem zeby kupic jakies simexy zamiast bfg mt, ale chyba blokada da lepszy efekt. Cenowo wychodzi podobnie ... CMaverick - 2013-06-27, 14:56 Na tylnej osi, nie ma potrzeby zmiany półosi.
Mam LR od forumowicza Emila, opone 235 Simex i nic się nie ukręca.wisniowy21 - 2013-06-27, 23:53 ja miałem spaw locka w 1,9 d i też nic się nie ukręcało :)slavok - 2013-07-04, 23:27 a jak się skręcało na asfalcie z tym spawlockiem ? chomik. - 2013-07-05, 08:34 też przed przeróbką na springa miałem spawa. Na asfalcie to nie problem, bo w normalnej jeździe i tak nie zawraca się w miejscu, a jak już by się chciało, to trzeba po prostu na kilka razy, bo szkoda opon, ale gorsza sprawa w terenie, jak potrzebujesz manewrować w błotku, albo na trawersach, a on Ci jedzie prosto (ogólnie promień skrętu ze spawem jest nienajlepszy) generalnie z dwojga złego, mieć zblokowane na stałe, a nie mieć w ogóle, wg. mnie, lepiej mieć, jednakże do pełni szczęścia musi być rozłączanaadalbert - 2013-07-05, 08:54 Slavok. Jak chcesz tania blokade 100% to fingil ma mini spoola. Lepsze to wedlug mnie od spawa choc spaw jest za free. Mam nadzieje ze jak skonczymy Ciapka w thm tygodniu to od przyszlego tygodnia zajmiemy sie na powaznie problemem polosi do naszych blokad zalaczanych. Elementy juz sa gotowe.slavok - 2013-07-05, 21:49 Myślałem o spawaniu ale jednak doszedłem do wniosku, że przydało by się coś nad czym można panować, tak jak chomik napisał, blokada prostuje zakręty a to czasami przeszkadza.albert - 2013-07-15, 22:24 wrazenia ,,zdzieralnosci opon,, ?wisniowy21 - 2013-07-15, 23:01 SPAWAĆ ! bo nie ma czego sie bać i wywalać pieniędzy w błoto :Pignorancik - 2013-08-08, 23:44
wisniowy21 napisał/a:
SPAWAĆ ! bo nie ma czego sie bać i wywalać pieniędzy w błoto :P
Cześć
A ja twierdzę, że na tył do Samca bardzo dobry jest Lock Right, ponieważ gdy potrzebujesz locka, to dajesz w palnik, a jak chcesz skręcać to lekko odpuszczasz i blokada przepuszcza,,,manias79 - 2013-08-09, 08:27
ignorancik napisał/a:
wisniowy21 napisał/a:
SPAWAĆ ! bo nie ma czego sie bać i wywalać pieniędzy w błoto :P
Cześć
A ja twierdzę, że na tył do Samca bardzo dobry jest Lock Right, ponieważ gdy potrzebujesz locka, to dajesz w palnik, a jak chcesz skręcać to lekko odpuszczasz i blokada przepuszcza,,,
Pod warunkiem, że masz:
1) prosty most
2) dobrze ustawiony luz na ataku i talerzu
3) łożyska kół i ataku w stanie primo bello
...
Ja jestem z Lock Right'a zadowolony, ale dlatego, że... patrz wyżej Slavok nie miał szczęścia do swojej blokadykostuch - 2013-08-09, 09:33
manias79 napisał/a:
Pod warunkiem, że masz:
1) prosty most
2) dobrze ustawiony luz na ataku i talerzu
3) łożyska kół i ataku w stanie primo bello
Na podstawie własnych doświadczeń, nie mogę się z tobą zgodzić
90% problemów jest związanych z nieprawidłowym montażem w koszu.
Reszta ze zużyciem okolicznych elementówmanias79 - 2013-08-09, 10:20
kostuch napisał/a:
manias79 napisał/a:
Pod warunkiem, że masz:
1) prosty most
2) dobrze ustawiony luz na ataku i talerzu
3) łożyska kół i ataku w stanie primo bello
Na podstawie własnych doświadczeń, nie mogę się z tobą zgodzić
90% problemów jest związanych z nieprawidłowym montażem w koszu.
Reszta ze zużyciem okolicznych elementów
dlatego zostawiłem trzy kropki, czyli właściwe wstawić KRZYKKU - 2013-08-11, 00:23 dokładnie jak Kostuch twierdzi, podstawa to porządek w koszu natomiast położenie ataku względem talerza nie ma znaczenia na pracę blokady czego dowodem jest fakt że pewnego razu odkręciło mi się koło talerzowe w moście do tego stopnia że przetarło pochwę na wylot, jak można się domyślić luz atak-talerz nie był wówczas idealny a blokada pracowała bez zastrzeżeń. Inaczej jest gdy padają łożyska w kołach, od razu lockright zaczyna strzelać.Zawias - 2013-10-05, 18:48 Pilnie szukam koronek tylnej blokady ARB.Starscream - 2013-10-05, 21:10 a ja się wypowiem bo ostatnio jeździłem jimny z ARB-em z kompresorem tył przód. I powiem tak nigdy w życiu nie założę automatycznej blokady i nie zespawam mostu choć bym miał i 5 lat zbierać na taką blokadę to nazbieram misiek-888 - 2013-10-05, 21:29
KRZYKKU napisał/a:
Inaczej jest gdy padają łożyska w kołach, od razu lockright zaczyna strzelać.
Bzdura.yahoo33 - 2013-10-05, 21:54
misiek-888 napisał/a:
KRZYKKU napisał/a:
Inaczej jest gdy padają łożyska w kołach, od razu lockright zaczyna strzelać.
Bzdura.
Niekoniecznie bzdura, jak mi poleciały łożyska na tyle też klikała nie wtedy kiedy trzeba.KRZYKKU - 2013-10-06, 01:20
misiek-888 napisał/a:
KRZYKKU napisał/a:
Inaczej jest gdy padają łożyska w kołach, od razu lockright zaczyna strzelać.
Bzdura.
Uzasadnij.misiek-888 - 2013-10-06, 08:01 Lr jest ułożyskowany ślizgowo w koszu , a kosz ułozyskowany w pochwie, półoś nie jest w niego wbita na sztywno tylko włożona z luzem. Jakby luz na łozysku miał wpłynąć na prace LR czy mechanizmu różnicowego w jakim kolwiek moście to powdowałby jego zacinanie, blokowanie , scieranie , uszkodzenie łozysk kosza , itp.slavok - 2013-10-06, 13:30
misiek-888 napisał/a:
Jakby luz na łozysku miał wpłynąć na prace LR czy mechanizmu różnicowego w jakim kolwiek moście to powdowałby jego zacinanie, blokowanie , scieranie , uszkodzenie łozysk kosza , itp.
i dokładnie to się dzieje z LR jeżeli łożyska podporowe na półosiach są wywalone... tolerancja w tej blokadzie to dziesiąte części mm...SamNaSamZSam - 2013-10-06, 13:40 praktika jebiot teriu...kostuch - 2013-10-06, 13:48 Jakiś czas temu zapuściłem auto tak, że z tylnych łożysk zostały same bieżnie. Gdyby nie tarczówki z tyłu, to bym koła pogubił.
Blokada działała prawidłowo cały czas.
Może dlatego, że to dwuelementowy spartanlocker. W instrukcji jest wyraźnie napisane, żeby usunąć wszystkie podkładki z kosza a nie ustawiać luz jak lockright/detroitlocker.
Jak ktoś ma w planach zakup lockera, to polecam spartana.airgaston - 2013-11-02, 22:59 A tu mamy http://archi.inosak.org/i...45143659_1.html taką blokadę Zawias - 2013-11-02, 23:09 Mój znajomy wystawia.Hałas - 2013-11-02, 23:43 Jak by kogoś interesowało to dyskusja na temat w/w kolegów po marce:
http://suzuki.info.pl/for...php?f=7&t=10945SamNaSamZSam - 2013-11-02, 23:58 ooo oo Kostinho też działa aktywnie na tamtym forum :O to pewnie dlatego tutaj nam tak szczędzi swojej obecności ;(Hałas - 2013-11-03, 00:13 ciiii bo kolege zdekonspirujesz kostuch - 2013-11-03, 14:25
SamNaSamZSam napisał/a:
ooo oo Kostinho też działa aktywnie na tamtym forum :O to pewnie dlatego tutaj nam tak szczędzi swojej obecności ;(
Jak misjonarz - nawracam zbłądzone owieczki
Miałem kiedyś vitarę...yenko - 2013-11-03, 21:39 będziesz się w piekle smażył pacmano - 2013-11-06, 09:53 Blokada LockRight zasadniczo ogranicza promien skretu w takim samym zakresie jak mini spool lub spawlock ? Czy moze przez to rozlaczanie jest troche lepiej w terenie przy ciasnych zakretach?
Zastanawiam sie nad tym co wybrac i na dobra sprawe jakis duzo wiekszych zalet wzgledem lr nie widze. Dodam ze nie jezdzilem jeszcze autem a takimi blokadami wiec to tylko przypuszczenia.stormy - 2013-11-06, 10:18
pacmano napisał/a:
Blokada LockRight zasadniczo ogranicza promien skretu w takim samym zakresie jak mini spool lub spawlock ? Czy moze przez to rozlaczanie jest troche lepiej w terenie przy ciasnych zakretach?
Zastanawiam sie nad tym co wybrac i na dobra sprawe jakis duzo wiekszych zalet wzgledem lr nie widze. Dodam ze nie jezdzilem jeszcze autem a takimi blokadami wiec to tylko przypuszczenia.
LR się może rozłączyć tylko w momencie jak nie przenosi napędu.
Jeżeli przejedziesz zakręt bez odpuszczania gazu to zachowa się tak samo jak mini spool.
Jeżeli odpuścisz to skręcisz jakbyś miał normalny dyfer.
Problemem jest tylko to, że nie zawsze w terenie można na zakręcie odpuścić gaz :)pacmano - 2013-11-06, 10:54 Wlasnie tak sobie myslalem. Wiec tak naprawde duzej roznicy nie daje, jesli wcale.yahoo33 - 2013-11-06, 11:01 LR daje różnice na czarnym, na zakrętach odpuszczasz gaz lub wciskasz sprzęgło LR się rozłącza.
Zasadniczo jak wcześniej pisałeś kaka jest na ciasnych zakrętach w terenie, ale najgorzej jest na jakiś wąskich parkingach etc.
Choć osobiście teraz nie wyobrażam sobie jeździc bez blokady, miejsca które trzeba było wcześniej piłować pokonujesz dystyngowanie i spokojnie
pacmano - 2013-11-06, 12:00 Przydatnosci samej blokady nie podwazam ;) Chyba narazie wyprobuje mini spoola narazie. Niechce tego spawac bo potem odwrotu nie ma. Znaczy jest, trzeba wymieniac satelity.SamNaSamZSam - 2014-01-10, 16:50 A ja mam jak zwykle teoretyczną rozkminkę - czy jak się ma minispoola czy spaw locka czy inną blokadę 100% to na przeglądzie na testach hamulców (kopytnego i rączkowskiego) rozkłady sił hamowania na kołach są równomierne co do centa (pomijając jakiś błąd pomiarowy urządzenia, uślizgu kół itp.) ?
I czysto teoretycznie czy są jakieś przepisy regulujące otwartość dyfrów dla pojazdów dopuszczonych do ruchu? Nie mam żadnych podtekstów w głowie i do nikogo nie piję, tylko jak zwykle mam jakieś przemyślenia i chciałbym je zweryfikować.slavok - 2014-01-10, 17:26 Skoro półośki masz spięte na stałe to jeżeli jedno koło hamuje mocniej to z taką samą siłą będzie hamowało 2gie ;) więc rozkład sił będzie taki sam.Didymos - 2014-01-10, 17:29 Przy zablokowanym w taki, czy inny sposób dyfrze, siła hamowania powinna wyjść równa na obu kołach, nawet jak jedna strona w ogóle nie hamuje.
Trzeba by dokładniej przejrzeć rozporządzenie dot. warunków technicznych pojazdów pod tym kątem, ale jakoś nigdy mi w oczy nie wpadł zapis o konieczności posiadania dyfra i najprawdopodobniej takowego nie ma.Maror - 2014-01-10, 17:38 Hmm, quady czasem nie mają z tyłu dyfra a można je zarejestrować i nimi jeździć po drogach publicznych. Nie jest to ta sama kategoria ale jeśli one mogą to z samochodami będzie podobnie.Hałas - 2014-01-10, 20:32 Zdaje się żadna z tych blokad nie była homologowana do auta.
Resztę sobie dopiszcie.
Oczywiście to tylko teoria wariant123 - 2014-03-09, 21:20 polecam spawlock-arumun - 2014-05-18, 19:11 panowie i panie kilka stron w tym temacie jest i z tego co z grubsza przejrzałem to pisane jest tylko o blokadzie LR a mnie by interesowała blokada ARB i jaki jest jej koszt? bo po pierwszych jazdach zdaje sie że przy oponach 265/75 spawlock nie daje rady:)zajxt - 2014-05-18, 19:18 a co to znaczy nie daje rady,ARB w podróbie 2800Didymos - 2014-05-18, 20:38 Spoola sobie załóż, jak spawany dyfer się rozpada.
Arab fajny, ale cena chora stachura44 - 2014-05-18, 20:57
rumun napisał/a:
pierwszych jazdach zdaje sie że przy oponach 265/75 spawlock nie daje rady:)
to czym to spawales?? że nie daje rady??Maverick - 2014-05-18, 21:00 moziembl - 2014-05-18, 21:22 Taśma nie daje rady, kropelka jest lepsza :) :) :)zajxt - 2014-05-18, 21:41 Rumun jak coś to mam zaspawany dyfer do vitary bart9018 - 2014-05-18, 21:56 Rumun nie gadaj ukrecilo się??
Diduymos dobrze mowi tez bede zakladal Spoola
Zadzwon do Zajaca to zamowi i tobie Starscream - 2014-05-18, 22:23 ja tam się nie znam jeśli chodzi o samuraia ale mam blokady do dyspozycji w koparce czy forwarderze 3 osie blokowane.
Ale nie chciał bym mieć blokad nie odłączanych w aucie to są półśrodki wg mnie.
tak samo uważam że LSD to pomyłka. Blokada 100% odłączana to jest ideał.zajxt - 2014-05-18, 22:37 Blokada 100% odłączana to jest ideał.tylko trochę jak dla mnie za drogi manias79 - 2014-05-18, 22:37 Rumun, chyba tak nie pospawałeś zajxt - 2014-05-18, 22:42 to jest blokada HD1000% Hałas - 2014-05-18, 23:08 Tylko sprzęgło się pali przy próbie ruszenia Gardor - 2014-05-18, 23:22 Widziałem już to zdjęcie kiedyś na forum bmw jak synek jakiś sie pytał czy to szpera 100% . Ludzie zastanawiali sie czy to jakaś prowokacja czy idiota kompletny hahaharumun - 2014-05-19, 07:25 zajxt prawdopodobnie pęk frez w który wchodzi półośka, dokładnie nie patrzyłem bo tylko główkę wyjąłem i nie rozkręcałem tego. dzisiaj albo jutro bede wiedział co na 100% pękło. a sie zdziwiłem bo na zlocie na tyle w błocie jeździłem a tutaj na mokrej trawie i prostych kołach sie ukreciło.
jak będę wiedział co to, to jeszcze raz skrece i zobacze czy sie bedzie ukrecac , jak bedzie to trzeba bedzie pomyslec nad czymś innym.galik - 2014-05-20, 10:16 Czy może ktoś z szanownego grona robi w najbliższym czasie zamówienie w Stanach np. lowrangeoffroad ?Hubert - 2014-07-07, 23:45 Kilka dni temu pospawałem tył i jak na razie mega zaskoczenie na plus.V - 2014-07-10, 08:30 Witam
czy do dyfra z blokada typu Lockright (by Emil) nalezy wlewać olej o innych parametrach niż np hipol przekładniowy?pilaw - 2014-07-10, 08:42 raczej wlewaj 80W90Didymos - 2014-07-10, 09:00 Ja z lr jeżdżę na hipolu, jeśli mnie pamięć nie myli, to instrukcja lr nie przewiduje żadnego specoleju.V - 2014-07-10, 21:14 ok dzięki za informacjeAri - 2014-11-11, 22:08 Koledzy mam pytanie.
W przypadku zmiany talerza i ataku na ten z Vitary 5.125 blokada typu ARB cały czas jest zgodna z katalogiem dla SJ413, czy powinna być dobrana pod względem mostu od Vitara 1.6 V8?Zawias - 2014-11-11, 22:20 W moście tylnym,czy przednim samca ?Para kół z przedniego mostu vitki 1.6 8V 5.125 pasuje do przedniego i tylnego mostu samuraia.Blokada RD 208 pasuje do tylnego mostu samuraia i przedniego też jak założysz wzmocnione półosie z przegubami. Blokada do tylnego mostu vitary jest inna.Didymos - 2014-11-11, 22:38 W sumie to bez znaczenia, bo do samuraia i tak podchodzi tylko przednia przekładnia od vitary, do tego zestawu pasuje blokada dedykowana do samca, a ta występuje tylko w wersji na 26 frezów.Ari - 2014-11-12, 07:34 Podziękował defcon1 - 2014-11-27, 19:29 Co to jest :
http://allegro.pl/szpera-...4814225027.htmlegon - 2014-11-28, 08:18 to jest szpera od renaulta clio chomik. - 2014-11-28, 08:52 widziałem już coś takiego. Często się to wrzuca do Bolidów Młodzieży Wiejskiej, żeby się łatwiej driftowało, ale też żeby można było na co dzień jeździć po asfalcie nie gubiąc aż tak bardzo gumy z bieżnika
Wrzuca się te klocki między satelity. Pomiędzy nimi są bardzo twarde sprężyny, takie jak w tarczach sprzęgłowych, które je rozpierają przez co trą o koła koronowe w które wchodzą półosie. Działanie podobne jak LSD, czyli oba koła się kręcą w tą samą stronę, a gdy występuje duże obciążenie na jedno z nich, koronka ma możliwość się uślizgnąć po ww. klocku.
W bmw się to jakoś sprawdza, ale nie wiem jak poradziło by sobie to w terenówce, gdzie często do mostu dostaje się woda i inne syfy, czy z czasem nie uślizgiwałoby się to za często. Minusem tego rozwiązania jest też to, że działa na zasadzie tarcia koronki o klocek, co prowadzi do zużycia elementów...
ale do przodu w suce można by coś takiego wrzucić do testów Lexx - 2014-11-28, 08:58 Drugi minus to kosz 2-satelitowy.chomik. - 2014-11-28, 09:01 pewnie do 4 satelitowych tez by to weszło, ale byłoby dość małe, co za tym idzie nie zmieściło by się tyle sprężyn, czyli by mniej blokowało
[ Dodano: 2014-11-28, 09:03 ]
choć faktycznie, na zdjęciach wszystko w koszach 2 satelitowych, chyba, że wyrzucają 2 pozostałe, bo ich zdaniem są zbędne kostuch - 2014-11-28, 09:50 W 4 satelitowym jest sworzeń "na przestrzał", więc byłaby kolizja. Ewentualnie trzebaby wszystkie 4 dać na krótkich sworzniach.
Może lepsza wtedy jedna duża centralna sprężyna zamiast kilku małych po bokach (ze względu na miejsce).chomik. - 2014-11-28, 10:00 chyba jednak trochę mało miejsca w koszu 4 satelitowym gdyby wszystkie zostały na swoim miejscu.
Choć tak sobie myślę, że problemem w koszu 2 satelitowym jest to, że całe obciążenie jest przenoszone tylko przez te dwie malutkie zębatki, ale w tym rozwiązaniu nie mają one aż tak wiele pracy, bo praktycznie są one nieruchome z racji tego, że koronki są ściśnięte klockami i ewentualnie tylko raz na jakiś czas będą musiały wykonać niewielki ruch, więc może jednak kosz 2 satelitowy w tym przypadku wcale nie byłby taki zły?
[ Dodano: 2014-11-28, 10:02 ]
gdzieś mi się walają jakieś kosze z viertary. Może jak znajdę jakiegoś kumatego podwykonawcę, zrobię sobie takie coś do przetestowania w przednim dyfrzemeenia - 2014-11-28, 10:19
chomik. napisał/a:
chyba jednak trochę mało miejsca w koszu 4 satelitowym gdyby wszystkie zostały na swoim miejscu.
Choć tak sobie myślę, że problemem w koszu 2 satelitowym jest to, że całe obciążenie jest przenoszone tylko przez te dwie malutkie zębatki, ale w tym rozwiązaniu nie mają one aż tak wiele pracy, bo praktycznie są one nieruchome z racji tego, że koronki są ściśnięte klockami i ewentualnie tylko raz na jakiś czas będą musiały wykonać niewielki ruch, więc może jednak kosz 2 satelitowy w tym przypadku wcale nie byłby taki zły?
[ Dodano: 2014-11-28, 10:02 ]
gdzieś mi się walają jakieś kosze z viertary. Może jak znajdę jakiegoś kumatego podwykonawcę, zrobię sobie takie coś do przetestowania w przednim dyfrze
http://www.shropshire-suz...hp?f=13&t=12410 nie wiem jak wy to chcecie w czterosatelitowy wsadzic
chyba ze wsypac po uprzednim zmieleniu na proszek kostuch - 2014-11-28, 10:24 No, ale to że satelity są nieruchome, nie oznacza że nie przenoszą one obciążeń.
Przy robieniu takiej rzeźby trzeba też uwzględnić że czoła kół koronowych w samcu wcale nie są płaskie. A jak się je zacznie wyrównywać, to się można "dokopać do miękkiego"
Odrobina wyobraźni...
Imaginuj sobie:
Każda satelita na własnym krótkim sworzniu.
Pośrodku zamiast fabrycznego dziurawego sześcianu pozycjonującego, dajesz dwie takie płytki rozpychane jedną centralną fest-sprężynąchomik. - 2014-11-28, 11:12 ja właśnie myślałem, żeby to wrzucić do takiego kosza jak w linku który wrzucił meenia
tam koronki są prawie płaskie na górze, a jak nie to się dotrą
w sumie te kosze też nie są aż takie złe, bo zmieliłem zaledwie 2 na 33" kołach (raz tylko satelity, a raz kosz pękł.. i tez satelity strzeliły )
a to co piszesz o 4 satelitowym też by mogło zdać egzamin, ale trzeba by było poszukać naprawdę twardej sprężyny. Może jakaś z tarczy sprzęgłowej z ciężarówki?Dany44 - 2014-11-28, 12:10 Widzę, że to całe LSD to nie takie skomplikowane urządzenie. Ja wyobrażałem to sobie jako wielotarczowe sprzegło cierne coś jak w motocyklu.
Też mi się gdzieś wala dwusatelitowa główka od VitaryLexx - 2014-11-28, 12:11 LSD z prawdziwego zdarzenia jest wlasnie tak jak napisales zbudowane z tarcz ciernych (: juz kiedys bylo powiedziane ze najlepszym kompromisem dla samca byl by torsen na przodzie (:defcon1 - 2014-11-28, 13:38 Czyli to nie taki prosty temat.....Szkoda że nie ma taniej wersji lock right bo spawac nie chce a arb to już jakiś kosmos ;)Lexx - 2014-11-28, 13:42 Lockright mozna zalozyc na przod ale to kiepska opcja...Manolo - 2014-12-18, 21:46 Panowie zakupiłem ARBa i chce go wrzucić na przód i mam pytanko jakim olejem zalać most?Zawias - 2014-12-18, 22:40 Takim jak tylny i reduktor.yahoo33 - 2014-12-18, 22:47 Dokładnie blokady typu ARB nie wymagaja jakis super płynów. Zwykłe GL5 załatwi sprawe.Manolo - 2014-12-19, 13:14
yahoo33 napisał/a:
Dokładnie blokady typu ARB nie wymagaja jakis super płynów. Zwykłe GL5 załatwi sprawe.
I to mi się podoba. Dzieki
przemo41 - 2014-12-21, 10:54 Witam.Na forum toczy się zagorzała dyskusja o skuteczności spartaków i LRów, ale tak naprawdę nie można tego nigdzie dostać, a przynajmniej w normalnych pieniądzach. Czy ktoś robi te blokady na zamówienie, albo wie gdzie to dostać.moziembl - 2014-12-21, 11:04 Po pierwsze jak czytasz forum to powinieś wiedzieć że nowi zaczynają tu:
2300 z komplecie z kompresoremTerenowiec - 2015-01-09, 14:05 Koledzy, mam krókie pytanko. Czy blokada typu Lockright nieistotne czy 1510 cz 1530, jeśli przeznaczona do Samuraia, pasuje do mostów nieistotne jakie przełożenie mamy w środku? Mam w samuraiowskich mostach vitarowskie talerze i ataki 5,125 (tak naprawdę mam je jeszcze na półce w garażu, ale już wkrótce...) i zastanawiam się czy jeśli zamówię sobie LR 1530 do Samuraiato czy da radę tego LR tam wpakować czy może powinienem zamówić LR do Vitaryslavok - 2015-01-09, 14:11 Zmieniając przełożenia podmieniasz wałek atakujący i talerz, mechanizm dyferencjału - a co za tym idzie satelitki/koła koronowe/kosz pozostają te same więc wrzucasz tam LR1510 czy tam 1530.kurian - 2015-01-09, 18:02
Terenowiec napisał/a:
Koledzy, mam krókie pytanko. Czy blokada typu Lockright nieistotne czy 1510 cz 1530, jeśli przeznaczona do Samuraia, pasuje do mostów nieistotne jakie przełożenie mamy w środku?
nie odbierz tego jako złośliwość. Proponuję zapoznać się z budową mostu to wyjaśni twoje wątpliwości, a przy okazji pochytasz jak działa LR a jak otwarty dyferencjał.
[ Dodano: 2015-01-09, 18:05 ]
przemo41 napisał/a:
...., ale tak naprawdę nie można tego nigdzie dostać, a przynajmniej w normalnych pieniądzach. Czy ktoś robi te blokady na zamówienie, albo wie gdzie to dostać.
no w zwykłym motoryzacyjnym tego nie znajdziesz, za to w internecie bez problemu.
http://olx.pl/oferta/blok...html#6b1bda484fManolo - 2015-01-13, 18:18 Panowie zmotałem blokadę HF na przodzie i wrzucę parę fotek. Może komuś się przyda.
PozdrawiamArt - 2015-01-15, 23:13 Dzięki Manolo za fotki...
Właśnie pod wpływem Twojej foto-relacji kliknąłem kup teraz i przyjedzie do mnie niebawem taki sam HF : )
Zgłoszę się po porady instalacyjne, bo widzę że książkowo zaatakowałeś temat.Manolo - 2015-01-16, 09:01
Art napisał/a:
Dzięki Manolo za fotki...
Właśnie pod wpływem Twojej foto-relacji kliknąłem kup teraz i przyjedzie do mnie niebawem taki sam HF : )
Zgłoszę się po porady instalacyjne, bo widzę że książkowo zaatakowałeś temat.
Jedyny problem jaki napotkałem to mocowanie w główce mostu. Jako ze to są wymiary amerykańskie w calach ja prze-gwintowałem to na nasz M12 a reszta idzie gładziutko. Jeśli masz gwintownik 13 to zrobisz bez ja nie miałem. No i talerz musisz zagotować to wchodzi gładziutko.
PozdrawiamDUŻY - 2015-01-17, 11:39 tam jest gwint calowy 1/4 cala! a nie jakieś M12 czy M13.Manolo - 2015-01-17, 19:34
DUŻY napisał/a:
tam jest gwint calowy 1/4 cala! a nie jakieś M12 czy M13.
Chcesz powiedzieć był. Ja przeszedłem na system metryczny. . Średnica to 13 mm ja to zmniejszyłem do 12mm i nagwintowałem. Mam bardzo duży zestaw gwintowników ale nie calowych. Teraz wiec jest 12. Czytaj zatem uważnie.
Wiem bo mam. DUŻY - 2015-01-18, 23:04 Ja akurat mam skąd pożyczyć calowy ;). Prywatnie też calowych nie mam.. bo i po co ;)
Mam pytanie.. ten przewód miedziany na pewno Ci nie koliduje w tej pozycji? Jakie masz przełożenia?Manolo - 2015-01-19, 17:06
DUŻY napisał/a:
Ja akurat mam skąd pożyczyć calowy ;). Prywatnie też calowych nie mam.. bo i po co ;)
Mam pytanie.. ten przewód miedziany na pewno Ci nie koliduje w tej pozycji? Jakie masz przełożenia?
Przełożenia mam standardowe bo ja zmieniłem reduktor na 4:9:1. Główkę mostu wsadziłem w pochwę pokręciłem. Wygląda na to że jest git i o nic nie haczy. Jak na razie wszystko hula i mam nadzieje że tak będzie.
Pozdrawiammarcelo - 2015-04-28, 22:12 Mam budżet - 2k i wybór winda lub blokada przód. Raczej wybiore blokadę. Pytanie tylko czy na 22frezy czy na 26 frezów dochodzi motane półosi (niechętnie). Macie blokady na seryjnych półosiach z przodu? Nie chciałbym pakować się w wymianę półosi przednich na spidertrax-y, a jak kupię blokadę na oryginalne 22 frezy i okaże się że półosie nie dają rady to będzie problem. Manolo - jak Ty postąpiłeś?
http://szakla4x4.pl/bloka...urai-jimny.htmlrumun - 2015-04-28, 22:28 nie wiem jak użytkujesz samochód ale z mojego doświadczenia (nie dużego jeszcze, ale jest) jeżdże troche po rajdach i blokada przód przydaje sie ale myśle że jak do rajdu i jazdy w klasie bez wyciągarki, jest to nie potrzebne
w wyczynie liczy sie masa i wielkość kół
jeżeli chodzi już o klase z wyciągarkami no to blokada już jest bardziej przydatna niż w wyczynie.
my jak jeździmy na rajdach na dwa, trzy samochody praktycznie z tymi samymi silnikami i kołami no to szczerze mówiąc mój z blokadą na przód nie wyróżnia sie od samochodu zajxt , robo czy barta.
jeżeli padnie wybór na winde to jest ona dużo bardziej przydatna gdy czesto jeździsz w terenie sam i jak sie utopisz to masz wieksze pole do popisu z wycagnieciem sie.
aha no i jeżeli masz te koła 235, to półosie powinny wytrzymać, oczywiście jeżeli umiejętnie bedziesz używał tej blokadymarcelo - 2015-04-28, 23:03 na razie zero rajdów ale w przyszłym roku zamierzam to zmienić, (samochód wymaga jeszcze sporo uwagi). Blokada przód musi dawać radę w błocie i na podjazdach bo to w końcu czwarte koło do ciągnięcia. Winda dojdzie tak czy inaczej - kwestia czasu. Opony też docelowo będą 31" simexopodobne. a półosi zmieniać nie planowałem, stąd pytanie czy dadzą radę i nie będę załował że nie wybrałem blokady na 26 frezów.kostuch - 2015-04-28, 23:38
marcelo napisał/a:
stąd pytanie czy dadzą radę i nie będę załował że nie wybrałem blokady na 26 frezów.
Do pierwszego strzału ze sprzęgła na skręconych kołach Zawias - 2015-04-28, 23:46 Ja mam na przodzie oryginał ARB na 22 frezach ,tylko pamiętam,aby na skręconych kołach nie pałować .Raz poleciał przegub,raz półoś ogołociłem z zębów.marcelo - 2015-04-29, 00:23 w razie gdyby coś takiego mnie nie zadowoliło to czy da rade wymienić koronki w blokadzie z 22 na 26 frezy?Zawias - 2015-04-29, 07:39 Tak jak to ARB.rumun - 2015-04-29, 12:39 daje rade, ale nie jest to tak widoczne jak przy blokadzie na tył.Zawias - 2015-04-29, 14:02 Bo przód się unosi przy pałowaniu. marcelo - 2015-04-29, 22:31 a jak się ma wymiana kół koronowych w chińskiej blokadzie HF? W sumie to chyba jednak wybiore winde zamiast blokady, która przyjdzie później bo muszę dociązyć moje hd lovellsy teraz jezdzi sie jak na kołkachZawias - 2015-04-30, 07:31 W chinolu to z ARB-a nic nie pasuje.moziembl - 2015-04-30, 07:35 Ale rozumiem że do Chińczyków są wszystkie części zamienne?Zawias - 2015-04-30, 10:26 Niekoniecznie!marcelo - 2015-12-30, 00:09 Montowal ktos arba do przodu od poczatku do konca? Co jest potrzebne.- jaki kompresor butla przewody wlaczniki itp.Zawias - 2015-12-30, 07:55 Jak kupisz oryginalną blokadę i sprężarkę do blokady to wszystko jest w komplecie.marcelo - 2015-12-30, 11:28 blokade będe miał ale goła ARB a kompresora za drugie tyle raczej nie chciałbym kupować (płacić za naklejkę arb na kompresorze) także szukam jakiegoś bardziej budżetowego rozwiązania. może ten kompresor z escape? Muszę dopkupić resztę, a budżet mam nadszarpnięty dość mocnozed111 - 2015-12-30, 12:36 potrzebujesz kompresor z wiązka do sterowania
np nr 5 lub 8
http://opony-4x4.pl/osprzet-off-road/kompresory/Zawias - 2015-12-30, 14:06 Kupiłem chiński kompresor z blokadą w samurai serwis i po dwóch wyjazdach musiałem to wyrzucić na złom.Wina kompresora-nie trzymał parametrów i nie dopinał blokady.SamNaSamZSam - 2015-12-30, 14:08
Zawias napisał/a:
Kupiłem chiński kompresor z blokadą w samurai serwis i po dwóch wyjazdach musiałem to wyrzucić na złom.Wina kompresora-nie trzymał parametrów i nie dopinał blokady.
pytanie tylko czy to właśnie nie jest takie kompletne badziewie, które z fabryki wyjeżdża jako śmieć.Zawias - 2015-12-30, 16:58 Samurai serwis to jakaś porażka-części przyszły w porozrywanych pudełkach,więc myślę,że coś z nimi było nie tak.Dzwoniłem do nich przed zamontowaniem,ale nie było z kim rozmawiać.Po jakimś czasie trafiło do mnie auto z ich logo na drzwiach ( taki biały ) .Kupił kolega z Pucka.Auto tak wytyrane,że ja bym się wstydził sprzedawać skoro miało reklamować firmę.zed111 - 2015-12-30, 17:29
pytanie tylko czy to właśnie nie jest takie kompletne badziewie, które z fabryki wyjeżdża jako śmieć.
obie mają wyjścia na 2 blokady, ale w chińskiej wersji masz od razu 2 elektrozawory, w ARB nie wiem czy nie jeden tylko (? nie wiem co pakują, pytanie do tych co mają te kompresory) a cena elektrozaworu też nie mała
ja mam kompresor chińczyka od 2 lat - szału nie ma, ale jeszcze działa,
potwierdzam jakość średnia, gdzieś mi powoli to ciśnienie ucieka i ładuje częściej niż kiedyś
ciekawe kiedy się zatrzeprzemo32 - 2022-02-25, 21:38 Witam. Przestudiowałem wątek i nie znalazłem odpowiedzi. Zakupiłem bl9kade elektryczną HF et208. Czy na zwykłym hipolu da radę.
Chyba sam sobie odpowiem jakbym się mylił to mnie poprawcie proszę. jeżeli to jest blokada elektryczna (czyli najnormalniejza cewka) to bez różnicy jaki to będzie olej . Więc leje jak zwykle hipol i tak po każdym topieniu wymieniam więc raczej nic się nie stanie.Zawias - 2022-03-02, 15:00 No to sobie dobrze odpowiedziałeś.przemo32 - 2022-03-04, 08:14 dzięki zawias.