Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Przełożenia reduktora

sokratesb - 2011-11-11, 20:36
Temat postu: Przełożenia reduktora
Witam!

Szukałem na forum tematu gdzie mógłbym napisać mój post, ale nie znalazłem więc zakładam niwy temat.

Znalazłem na allegro taką aukcję: http://moto.allegro.pl/pr...1921910433.html

Słyszałem o przełożeniach 4,16, ale 6,5?! Czy to jakiś nowy wynalazek, czy może wadliwy i nikt na nim nie jeździ?
Czy nie jest to zbyt duże obciążenie dla jakiejś części? Czy ta ogromna cena nie jest mimo wszystko zbyt wygórowana?

Pozdrawiam: sokratesb

tytus - 2011-11-11, 21:59

Też są takie przełożenia ale bardziej do rock crawlingu niż na bagna i do dużych opon.
Wg puresuzuki.com to kosztuje 800$ więc nie powiedziałbym że drogo, raczej dobra okazja

V - 2011-11-11, 22:15

koledzy w co lepiej zainwestować kase reduktor 4.16 czy przełozenia 5.38 ?
punix - 2011-11-11, 23:55

Jeśli zamierzasz dojeżdżać nim chociażby na rajdy, to raczej przełożenia reduktora, chyba, że satysfakcjonuje cię prędkość maksymalna rzędu 90km/h :mrgreen:
slavok - 2011-11-12, 00:05

a jakie wyższe prędkości to się samuraiem rozwija :mrgreen:
sokratesb - 2011-11-12, 00:12

Mój Tata ze mną 130km/h. Tyle, że nasz to seria.
punix - 2011-11-12, 00:50

slavok napisał/a:
a jakie wyższe prędkości to się samuraiem rozwija :mrgreen:


Ja się rozbujałem do 120, poszedłby wyżej, ale się autostrad skończyła :mrgreen:
Ale daje mi to prędkość podróżną 90-100, a przy 5,38 miałbym jakieś 60-70, czyli każdy dojazd >100km byłby cokolwiek męczący.

V - 2011-11-12, 11:27

Gdybym miał dojeżdżać moim samcem 100 to dawno bym go sprzedał :mrgreen:
jak był seryjny to latałem i 110teraz 70-80 już wystarczy ;-)
max dystanse po czarny to 30 km

chodzi mi o to co bardziej oplaca sie zamontować aby troche ulżyć silnikowi i zwolnic auto bo na seryjnym red czasem jest za szybko
kojarzy mi sie coś że któras vitara miała takie przełozenia- praeda to :?:

slavok - 2011-11-12, 11:52

5.38 nie miała żadna vitara, 5.12 owszem, wszytko się rozbija o to jakie masz koła bądź jakie chcesz założyć, jak byś coś potrzebował czy to 5.38 czy 4.16 to jeszcze mam jedno i drugie na stanie.
wera.21 - 2012-02-12, 11:45

kolego slavok możesz więcej napisać o przełożeniach z vitary bo kupiłem całą vitke na części przeszczepiłem od niej serce 1.6 8v a cała reszta mi została i zastanawiam się co jeszcze mógł bym przerzucić i czy warto ?
Didymos - 2012-02-12, 18:46

W prawdzie Slavok nie jestem, ale...
Do samuraia pasują tylko przełożenia z przedniego "mostu" vity, można przełożyć całą aluminiową główkę albo samą przekładnię, polecam to drugie.
Przekładnia z tylnego mostu vitary jest większa i do samuraia nie spasuje, można za to przełożyć cały most (ja tak będę robił), jest cokolwiek solidniejszy od samuraiowskiego, niestety jest też ok. 12cm szerszy. Mosty od 1,6 8V miały najczęściej przełożenia 5,125 - imho idealne do opon 31".

wera.21 - 2012-02-12, 20:19

czyli rozumiem że z mojego mostu wyrzucam bebechy a z vitary wrzucam i wszystko pasuje ! a żeby włożyć cały tylni most od vitary to pewnie dużo roboty co ?
Didymos - 2012-02-13, 10:53

Takie minimum, to wyjmujesz główkę samuraiowską, a w jej miejsce pakujesz główkę od vitary, musisz tylko sprawdzić dyfer, bo w vitarze z przodu półosie trafiały się z cienkim frezem - 22 zęby (jak w samuraiu) i z grubym - 26 zębów, tak jak w tylnym moście, wtedy sam dyfer przekładasz od samuraia. Jak masz z przodu dyfer czterosatelitowy, to w ogóle nie ma się co zastanawiać, będzie mocniejszy, jak dwusatelitowy z vity. Problem jest tylko taki, że główka od vitary jest aluminiowa i przy dużym obciążeniu potrafi ją rozerwać, lepiej przełożyć przełożenia do główki od samca.
Nie wiem, ile to jest dla Ciebie dużo roboty...
Jeśli zostajesz przy resorach, to tylny most od vitary spokojnie zaadaptujesz w jeden dzień. Widzę na avatarze, że masz suzę na odwróconych trójkątach, przy moście od vitary z tyłu musiałbyś przykręcić felgi normalnie, a z przodu zostawić odwrotnie, to trochę skompensuje różnicę w szerokości mostów

mcs0 - 2012-02-20, 12:14

Didymos ma rację, że pracy nie wiele będzie :) w GV chyba były stalowe główki albo źle mi się kojarzy:)
Zakładając sprężynę też zejdzie jeden dzień jak jesteś w miarę "techniczny". Robisz mocowanie sierżanta identyczne jak w vitce albo dajesz z vitki (chyba w vitarze rama szersza jest) wahacze też mogą być oryginał albo podpasuj pod mocowanie po resorach i dopasuj długość wahacza albo nowe mocowania zrób na ramie ale wtedy to już pewnie wał trzeba będzie przedłużyć...GRA WARTA POŚWIĘCENIA ODROBINY WIĘCEJ PRACY:)
przy resorze: mocowanie amorów i podstawa pod resor, linki i przewody hamulcowe...tak z grubsza :) możesz pokombinować z tymi rozstawami np dając dystanse albo fele z ET różnymi:)

[ Dodano: 2012-02-20, 12:26 ]
ja jak będę się bawić w przełożenia/most z vitary to przerabniam mój zawias z tico na taki jak tutaj http://warka-team.pl/poja...0-studiego.html
Tył już mam taki tylko mocowanie po boku ramy a nie pod i trochę żałuje...jak zrobię u siebie to dokładne pomiary zrobię żebyście mogli kopiować ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group