Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Hamulce pomocy!!!

marwier - 2011-11-17, 19:13
Temat postu: Hamulce pomocy!!!
Witam, mam problem z hamulcami po wymianie przewodu hamulcowego (miedzianego który biegnie przy ramie do tyłu) nie mogę odpowietrzyc hamulców, pojawiło się tez syczenie przy pompie hamulcowej przy wcisnietym pedale hamulca, płynu nie ubywa. Hamulce sa słabe , pedał mięknie . Pytanie : czy to moze pompa hamulcowa padla czy moze cos innego, mial moze ktos cos podobnego, prosze o porade. Pozdrawiam
zawada - 2011-11-17, 20:03

posprawdzaj sobie wszystkie przewody na samych koncach jesli masz z tyłu bebny terz posprawdzaj i przod tez to ze pedał robi sie miekki to nie znaczy ze pompa jest walnieta ,najlepiej z kims sobie posprawdzac bo samemu to mozna piwo wypic i pogdybac troche
Zawias - 2011-11-17, 20:09

A jak było przed wymianą przewodów ?
marwier - 2011-11-17, 20:16

Przed wymianą hebel byl super, zastanawia mnie syczenie przy pompie ? Sprawdzone przewody i wszystko wydaje się ok.
jonny - 2011-11-17, 20:54

Może masz zapowietrzoną pompe i nie pcha ci dalej płynu.Spróbuj popchać to powietrzem.A odpowietrzałeś korektor siły hamowania
Zawias - 2011-11-17, 21:37

Trzeba ustalić dlaczego syczy.Obstawiam przewód.
marwier - 2011-11-18, 07:19

Zauwazylem ze pyszcza bulke powietrza do zbiorniczka plynu przy pompowaniu , probowalem odpowietrzac pompe przez dwa przewody które do niej wchodzą i z tego dalszego od serwa cisnienie potezne a z tego blizszego ledwo leci plyn?
Zawias - 2011-11-18, 17:10

Zawiesił się tłoczek w pompie.Spróbuj popukać w nią ,może tłoczek wróci na swoje miejsce.
Olo - 2011-11-18, 19:17

Musisz dalej odpowietrzać pompę tam gdzie masz słabe ciśnienie. Spróbuj uruchomic auto i wtedy odpowietrzaj. Jak będzie działało serwo to wtedy masz większą siłę i moze przepchnie powietrze.
marwier - 2011-11-19, 12:36

Koledzy syczenie to z serwa (serwo kaput), szykuje sie wymiana. Wymieniał to ktos?
Zawias - 2011-11-19, 19:43

Jeżeli na zgaszonym silniku też nie ma hamulca-nie serwo.
marwier - 2011-11-24, 09:25

Serwo wymienione teraz pracuje lux ( w starym pekla sprezyna) , ale odpowietrzam i odpowietrzam a hamulec ciagle łapie bardzo dobrze za drugim razem pierwsze wcisniecie pedal miekki ale hamuje w miare za to za drugim razem rewelacja pytanie : co zrobic zeby za pierwszym tak hamowalo?
Ps. wydaje mi sie ze tyl slabo lapie. Pozdrawiam

Vergaser - 2011-11-25, 00:34

Odłącz , następnie omiń korektor siły hamowania,odpowietrz cały układ,będzie o.k.
marwier - 2011-11-25, 15:49

Ominalem kolektor, odpowietrzylem, hamulec super ale nadal za drugim nacisnięciem pedalu. Dodatkowo tyl samochodu wyprzedza przod.
Vergaser - 2011-11-25, 16:47

Znaczy , ze tył nie hamuje?
Didymos - 2011-11-25, 16:52

Raczej hamuje za mocno :roll:
Zawias - 2011-11-25, 17:14

Objawy spsutej pompy hamulcowej.
marwier - 2011-11-25, 18:25

Wlasnie tyl blokuje bo sami idzie bokiem jak po zaciagnieciu recznego.
Zawias - 2011-11-25, 18:34

To ,ze idzie bokiem to oznacza że hamulce nierówno biorą.
Vergaser - 2011-11-25, 22:09

Po ominięciu korektora tył będzie skuteczniejszy-ale to lepiej.W twoim przypadku wygląda na to ,że przód słabo bierze . Srawdż zaciski.

Dziwne , że pedał jest jeszcze niski... Pozostały dwie możliwości: 1 walnięta jedna sekcja w pompie (może właśnie tłocząca na przód). 2 za duży luz między szczękami a bębnem.( często- rdzewieją samo regulatory )Wówczas pedał niski lub na dwa razy.

jonny - 2011-11-25, 22:47

A mi się wydaje że jeszcze masz zapowietrzoną pompę,lub właśnie uszkodzoną

[ Dodano: 2011-11-25, 23:18 ]
A jeszcze coś,Może sprawdz ten kolektor może tu tkwi błąd

Didymos - 2011-11-26, 10:10

Korektor przecież ominął.
Ja bym obstawiał właśnie za duży luz na tylnych szczękach i, tak jak wspomniał Vergaser, problem z regulatorami.
Wywalenie korektora to wcale nie jest dobry pomysł, najczęściej daje właśnie taki efekt, że tył blokuje wcześniej, bo przy hamowaniu jest odciążany.

marwier - 2011-11-26, 21:46

A ajk wyglada ten regulator na szczekach i czy da sie go poprawic?
Vergaser - 2011-11-26, 23:04

Wytłoczka z blachy , z naząbkowanym krążkiem,ruchomym naząbkowanym" półksiężycem"i sprężynką. Wpasowany między szczękami poniżej cylinderka.Należy oczyścić,rozruszać lekko nasmarować,zamontować. Powinien skasowac nadmierny luz szczęka-bęben.Pedał twardy i wyżej.
marwier - 2011-11-28, 18:32

U mnie w roli regulatora jast rospierak za sruba i nakretka blokowana blaszka na sprezynce, jak to tym ustrojstwem wyregulowac? pomopa sprawdzona gumki wymienione , przewody wszystkie OK, serwo nowe, odpowietrzane na wszystkie sposoby tak ze z odpowietrzników sika na druga strone plyn, walka trwa jutro szczeki zmienie na tyle tylko jak je wyrwgulowac???
moziembl - 2011-11-28, 21:21

Musisz wstępnie samo regulatorem (lewa strzałka) tak rozsunąć szczęki żeby nie miały prawie luzu wobec bębna, sprawdź czy blaszka samo regulatora (prawa strzałka) dobrze dolega do tego kółka z zębatką, wtedy samo regulator bedzie dział prawidłowo, co objawia się wyższym pedałem hamulca i prawidło działającym ręcznym.


marwier - 2011-11-29, 19:43

Walka skonczona samoregulatory wyczyszczone nasmarowane i hebel jak trzeba, dzieki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group