|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Opony i Felgi - opony zakładane odwrotnie (strzałką rotation do tyłu)
andrewaq - 2011-11-20, 19:44 Temat postu: opony zakładane odwrotnie (strzałką rotation do tyłu)
Death1985 napisał/a: | FAKT Andrewaq masz zle zalozone Opony przynajmiej na przodzie hahaha wez to przeloz | \
oj tam oj tam odwrotnie
wiem jak mam :)
strzałeczka z napisem ----->rotation też nie jest mi obca
ale zauważyłem że wczęsniej jak były normalnie to na wstecznym jakoś lepiej "drze błoto" :)
więc póki co przełożyłem obie prawe na lewe itd. i eksperymentuje, wszystkie kręcą się "do tyłu"
przy jeździe do przodu ślad zostawia taki >>>>>>>>> czyli opona jodełka jak babcie kocham.
z resztą prawie nie jeżdżę po czarnym a jak już to 60km/h (bo szybciej to pękaja bębenki i się woda w mózgu gotuje)
jakie są wady i zalety takiego ustawienia?
tylko proszę nie pisać że może wystrzelić, to nie need for speed.
ps: czemu mi przy skrajnym skręcie w lewo lub w prawo opona bokiem zaczepia o tylną część resora? i robi bum bum bum..
jutro podam jaki mam dokładnie rozmiar.
dodam że opona zaczepia nie ważne czy jest dobrze założona czy do tyłu, z resztą to był jeden z powodów odwrócenia - nadzieja że może przestanie zaczepiać
Suzuka 4x4 - 2011-11-20, 20:28
Moim zdanie nie będzie robiła tak jak ma robić ta opona
Zawias - 2011-11-20, 20:36
Żeby szeroka opona nie ocierała na max. skrętach trza dać dystanse.
Suzuka 4x4 - 2011-11-20, 20:38
wystarczy 5mm ja mam wytoczone ze starych tarcz
andrewaq - 2011-11-20, 21:03
Suzuka 4x4 napisał/a: | Moim zdanie nie będzie robiła tak jak ma robić ta opona |
no dobrze, szanuję Twoje zdanie ale jakieś konkrety bym poprosił
bo przecież równie dobrze ktoś inny mógłby napisać że jego zdaniem będzie dobrze robiła :)
Suzuka 4x4 - 2011-11-20, 21:06
No bo jak opona kierunkowa na odwrót założona może spełniać dobrze swoją funkcje ??
Zawias - 2011-11-20, 21:08
Przy cofaniu.
slavok - 2011-11-20, 21:08
andrewaq nie oczyszczają się w błocie i się zaklejają, taka wada tego rozwiązania.
andrewaq - 2011-11-20, 21:11
aha, dziękuję za nowiny,
zmienię po pierwszej większej wtopie ;)
slavok - 2011-11-20, 21:15
spoczko możesz jeździć jak tam chcesz przecież nikt Ci nie broni ;p
tomaszpopiela - 2011-11-20, 21:41
Mi też opony obcierały przy skręcie. Musiałem przespawać felgi.
Znajomy też wpadł na to żeby opony założyć odwrotnie.
Jeździ tak do dziś i twierdzi że lepiej robią.
corny - 2011-11-20, 22:38
te dystanse 0,5 cm to są by odwrócone trójkąty o zacisk nie wadziły , a nie żeby opona nie wadziła po pierwsze podaj rozmiar opony będziemy wiedzieli co Ci podpowiedzieć jeśli masz 235/75 to raczej ratuje Cie trójkąt odwrócony właśnie z tym dystansem lub inna felgę przespawać ewentualnie dystans około 4 cm ...itd bez większych szczegółów to możemy sobie gdybać...
Zawias - 2011-11-20, 23:36
Święta racja.
andrewaq - 2011-11-21, 17:28
corny napisał/a: | te dystanse 0,5 cm to są by odwrócone trójkąty o zacisk nie wadziły , a nie żeby opona nie wadziła po pierwsze podaj rozmiar opony będziemy wiedzieli co Ci podpowiedzieć jeśli masz 235/75 to raczej ratuje Cie trójkąt odwrócony właśnie z tym dystansem lub inna felgę przespawać ewentualnie dystans około 4 cm ...itd bez większych szczegółów to możemy sobie gdybać... |
mam 225/75 R15
bez zmiany szpilek dystanse mogę wsadzić max 4 mm
Suzuka 4x4 - 2011-11-21, 17:31
max 5 :)
andrewaq - 2011-11-21, 17:44
no może i 5, wtedy już cała śruba schowana pod nakrętką
a i zaczepia krawędzią opony tak że na resorze jest ślad w najszerszym miejscu na ok 8 mm, czyli
oddalenie felgi od piasty o 5mm nie da całkowitego efektu tylko częściowy
więc myślę żeby pościnać te zęby na skos tak jak zaczepiają o te 9 mm po bokach i będzie spokój.
i tak zostanie jeszcze duuużo bieżnika do rzucania błotem
sokratesb - 2011-11-21, 18:11
hehe, nie wiem czy jakiekolwiek ingerowanie w bieżnik opony oprócz wycinania co drugiego czegoś tam w "Simexie" może nie mieć negatywnych skutów. Inna sprawa to to, że jest to tylko uciekanie od problemu "na skróty"...
andrewaq - 2011-11-21, 22:36
sokratesb napisał/a: | hehe, nie wiem czy jakiekolwiek ingerowanie w bieżnik opony oprócz wycinania co drugiego czegoś tam w "Simexie" może nie mieć negatywnych skutów. |
uff, całe szczęście że ja wiem że nie może :)
sokratesb napisał/a: | Inna sprawa to to, że jest to tylko uciekanie od problemu "na skróty"... |
Uciekanie od problemu na skróty to często najlepsza a zawsze najtańsza metoda uciekania od problemu :)
a teraz na poważnie: mówimy tu o ścięciu malutkiej (w porównaniu z tym co pozostanie) części tych rzadkich bocznych "zębów"
z bieżnika Simex Sahara a nie o istotnych ingerencjach.
Dystanse na jakie mogę sobie pozolić na tych szpilkach to max 5mm a to nie załatwia sprawy
Szpilek nie wymieniam bo są drogie (nowe ok 12 zł /sztuka) razy 10= 120 zł
to ja już wolę te czubki co zaczepiają flexem pościnać jednak a za stówę lepiej suzukę zatankować
(Aaa, mam PB95 po 4,40 zł z Lukoila - fajnie nie? :)
Pozdrawiam.
sokratesb - 2011-11-21, 23:12
Może uciekanie "drogą na skróty" to najprostsze i najtańsze rozwiązanie problemu, ale trzeba pomyśleć skąd w ogóle wzięło się tarcie tej opony. Przecież jeżdżą niektórzy chyba na 225 i nic nie obciera. Może uszkodzony element wpływa negatywnie na inne części?
Może masz wąskie mosty? :D
4,40zł!!!!!????? :O
Czymu tak tanio?! Przecie to o całą zete taniej!
andrewaq - 2011-11-21, 23:55
Bo to Lukoil w Rawie Ruskiej na Ukrainie.
tak wogóle to tam jest po 3.60, ja biorę od znajomego to po 4.4 aktualnie
a jak sam śmigam to mam w cenie jak na stacji, tyle że ostatnio nie śmigam(kolejki kilometrowe)
tak czy siak jeżdzę na tym od wielu lat, wieloma autami, nie narzekam
co do mostów to mosty mam szerokie bo jak kupowałem linkę hamulca ręcznego to buce
zamówili mi do wąskiego mostu i nie pasowała (była za krótka)
oczywiście potem wymienili na dobrą
reasumując: koło lekko (!!!) trze o resor, bo mam duże kapcie, jak już wspomniał wcześniej kolega corny
ot cała filozofia ;)
ale dziekuje sokratesb za zainteresowanie tematem ^^
papajazz - 2011-11-22, 12:02
Masz takie same kapcie jak ja i to samo zjawisko (które zresztą jest normalne z tego co można przeczytać) ja założyłem dystanse 5mm i nie rozwiązało to całkowicie problemu, przy max skręcie jeszcze trochę obciera, ale to tylko jak się zapomnę, jeździć się spokojnie da, a na wiosnę trójkąty albo przespawanie felgi będą.
andrewaq - 2011-11-22, 19:37
2000r., 1.3 benzyna, seria + Persichini 225/70/15
wygląda na to że Ty masz nieco niższy profil, przez co Twoje przy skręcie nie zawadzają tak samo jak u mnie tylko troszeczke mniej
tak czy siak mam na to patent, przyszlifuje lekko oponke i po sprawie
sokratesb - 2011-11-22, 20:11
Ale jak ewentualnie będziesz chciał sprzedać to mocno to zaniży cenę, chyba, że na tych oponach do końca będziesz jeździł. Czyli to norma, że przy 225 trze o resor?
punix - 2011-11-22, 21:35
Trzeba patrzeć na faktyczne wymiary opony, niekoniecznie to, co producent napisał, bo różnice są całkiem spore. U mnie 235/75 przyciera tak minimalnie, że nawet nie ma śladu na resorze. Ale jest to małe 235/75
corny - 2011-11-22, 23:19
punix napisał/a: | Trzeba patrzeć na faktyczne wymiary opony, niekoniecznie to, co producent napisał, bo różnice są całkiem spore. U mnie 235/75 przyciera tak minimalnie, że nawet nie ma śladu na resorze. Ale jest to małe 235/75 |
tyle ze tu wszystko zależny od ET felgi wyjściem jest trójkąt (odwrócony) zrób foto felgi bo moze masz kolka z vieratki a ona ma najmniejsze odsadzenie i nawet ten flex Ci nie pomoże ... drugie wyjście to nauczyć sie tak śmigać i koniec ....
punix - 2011-11-23, 10:46
Nie pisałem o felgach, bo mam te same, co andrewaq
Jeżdżę tak już prawie rok i nie przeszkadza mi to, zresztą po wymianie resorów naprawdę muszę się przyłożyć do kierownicy, żeby coś obtarło
andrewaq - 2011-11-23, 19:54
jak na moje lamowate oko mam felgi: oryginał samurai kółka
piata felga jest identyczna
mam już namiar na trójkąty, znajomy ma w swoim sj413, z tym ze ma mniejsze opony( pershinini) czy jakoś
wiec spokojnie mógbły jeździć na moich felgach,
jak go odpowiednio zmotywuje to może się zamieni
ma ktoś z Was może rysunek techniczny takiej tulei dystansowej 5mm na koło?
może być acad, solid works, edge cam, albo zwykły na papierze.
chodzi o rozstaw otworów, średnicę otworu centrującego itd
taki drugi mój koleżka może mi wypali z blachy piątki
a nie chcę nadużywać jego dobroci więc wolał bym iść z ośmiopakiem i od razu z rysunkiem :)
Zawias - 2011-11-23, 20:02
Na Allegro poszukaj.Rzeźba się nie opłaca.
slavok - 2011-11-23, 20:04
jaka znów rzeźba, a te na allegro to niby jak są zrobione jak nie wypalane laserem z blachy ?
http://samurai.org.pl/dlo...ction=file&id=7 tutaj masz, niby 30mm ale rozstaw sobie ściągniesz.
andrewaq - 2011-11-23, 20:29
Zawias napisał/a: | Na Allegro poszukaj.Rzeźba się nie opłaca. |
rzeźba? na laserze wycięte z blachy ST3?
Panie Zawias nie ogarniasz Pan.
z całym szacunkiem ale takie porady pozostawmy
dla tych co nie mają co z kasą zrobić
i wolą przepłacić pięciokrotnie na alledrogo
za dokładnie taki sam kawałek "rzeźby"
[ Dodano: 2011-11-23, 20:47 ]
dziękuje :)
właśnie mi trzeci tym razem kolega przerabia tak żeby drugi kolega mógł spokojnie wypalić na laserze w miedzy czasie w robocie ;)
Zawias - 2011-11-23, 21:00
Miałem na myśli fakt że produkcja prototypów jest dużo droższa niż seria.
andrewaq - 2011-11-23, 21:25
Jak ma się gotowy rysunek, oraz obrabiarkę + kolegę fachowca
to nie jest to już żaden prototyp tylko zwyczajne kopiowanie elementu.
Coś chyba mało miałeś kolego do czynienia z CNC :)
Zawias - 2011-11-23, 22:05
Duża różnica wieku między nami powoduje ,że mamy różny punkt widzenia .
sajmonG - 2011-11-23, 22:24
Kolego st3 to największy syf,za miękka,z hartowaniem tez ciężko a to ze względu na małą ilość węgla. Polecam blachę w gat. 18g2a ;)
andrewaq - 2011-11-23, 22:38
wiem co to st3, to jest typowa stal konstrukcyjna
wobec tego ze ma byc to jedynie dystans pomiedzy piasta a felgą
nie widze tam możliwości deformacji
z reszta zdam sie na mojego kolege speca
juz on mi dobierze materiał dobry
slavok - 2011-11-23, 22:54
sajmonG napisał/a: | Kolego st3 to największy syf,za miękka,z hartowaniem tez ciężko a to ze względu na małą ilość węgla. Polecam blachę w gat. 18g2a ;) |
a ja się zapytam, po co to hartować może jeszcze nawęglanie i pokrywanie teflonem
|
|