Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Sami reaktywacja.

Darek:] - 2011-11-23, 22:05
Temat postu: Sami reaktywacja.
Temat jak tytuł. Kupiłem samuraja do remontu. Będę robił zdjęcia z postępów pracy.
Plan:
- blacharka
- sprężyny
- i ogólnie przygotowanie pod błoto



No to zaczynamy.
(aparatu nie mogłem znaleźć )
Coś załączniki mi nie działają więc tak...
http://imageshack.us/phot...djcie0024q.jpg/
http://imageshack.us/phot...djcie0022w.jpg/
http://imageshack.us/phot...djcie0023q.jpg/

Jak widać blacharki trochu jest:D

StoQ - 2011-11-24, 07:52

Witamy na forum :)
Nie wiem czy to odpowiedni dział na takie tematy ale fajnie że kolejna osoba z samim.

P.S. Przywitaj się w odpowiednim dziale :P

Powodzenia w prowadzeniu prac :)

tytus - 2011-11-24, 09:33

To mi się podoba :-) czekamy na aktualizacje :mrgreen:

ja swój temat założę w grudniu :mrgreen:

Darek:] - 2011-11-24, 21:05

Nie wiedziałem gdzie wstawić ten temat, na innym forum z buggy był dział "nasze projekty, a tutaj bedzie trochu z blacharki, mechaniki, elektryki.

Dzisiaj tylko parę rzeczy odkręciłem w komorze silnika, została mi elektryka... ale to jak zrobię zdjęcia wcześniej by przy składaniu nie pomylić. Niestety nie mam dużo czasu, szkoła, praktyki, praca dodatkowa(bo za coś muszę samiego zrobić)...

sajmonG - 2011-11-24, 21:47

powodzenia, będę tu zaglądał ;)
Death1985 - 2011-11-25, 08:50

Haha no odwieczny problem czas :-P Fajnie lubie takie posty czytac i ogladac zdjecia :mrgreen:

Pozdro ;-)

slavok - 2011-11-25, 11:22

Powodzenia, sporo nerwów przed Tobą podczas odkrywania nowych dziur :D przechodziłem przez to ze 2 lata temu hehe.
Darek:] - 2011-11-25, 14:34

Piaskowal ktos z was moze rame albo karoserie? Jakie koszty tego?

[ Dodano: 2011-11-25, 19:41 ]
Dzisiaj odpinałem elektrykę:D
Jutro jak mi puszczą przewody hamulcowe i linka od sprzęgła to buda będzie na ziemi;]
i jeszcze raz piaskował ktoś ramę i karoserię ?? czy jest wg jakiś sens piaskowania??

corny - 2011-11-26, 16:14

licz sie z kosztami od 300 w gore jak jest obrana z konserwacji ( znaczy nie ma na ramie 1cm konserwacji :mrgreen: ) i szybko idzie nie powinni zedrzeć skóry..... od felgi u nas koleś bierze około 30 zł (obustronnie)
spyrol - 2011-11-26, 21:41

ja w poniedziałek daje rame do piaskowania zobaczeymy ile sobie krzykna i jak to wyjdzie
KRZYKKU - 2011-11-26, 23:37

Ja tez piaskowałem ale sam, pistoletem z Alle... za 150zł + elektrokorund 60kg za 120zł + namiocik foliowy własnej konstrukcji aby odzyskiwać ścierniwo. Pistolet zasilałem spiętymi razem dwoma kompresorami o wydajności jeden 195 l/min a drugi 240 l/min pojemność butli razem 120 litrów, ciśnienie na pistolu miałem ustawione na 7 bar.
Kokosów może nie było, chwilę zeszło ale wypiaskowałem całą budę od spodu do żywego metalu i pól budy w górę do wysokości szyb razem ze środkiem - wiadomo rudą trzeba wygryźć. Rama cała obdarta dłutkiem z fabrycznej konserwacji (nie polecam szczotek na wiertarce czy szlifierce bo bryzgają dokładanym bitumem i brudzą gorzej jak czyszczą) Koszt??? śmieszny bo poszedł mój czas + prąd do kompresorów POLECAM bo wiecie jak się zrobi samemu... to się wie co ma.
Może kiedyś jak mi się będzie nudziło to wrzucę kilka fotek z remontu blacharki w moim sprzęcie, a mam kilkaset zdjęć

Darek:] - 2011-11-27, 00:35

w poniedziałek podejdę do takiego gościa co piaskuje i zobaczę ile mi powie.... jak dużo to kupie pistolet i będę wieczorami sobie piaskował...
muszę jeszcze luknąć jakiej wydajności jest kompresor bo zakupiłem ostatnio po PKS....:D

slavok - 2011-11-27, 13:11

a jaki masz kompresor i z jaką butlą ? bo 25l o wydajności 100l/min to ja bym nawet nie podchodził bo będzie to trwało jakieś 2 miesiące hehehe.
Darek:] - 2011-11-27, 14:12

http://imageshack.us/phot.../komprespr.jpg/
tak wygląda ale nie wiem ile ma litrów zbiornik, tez jakiej wydajności
http://imageshack.us/phot.../kompresor.jpg/
tu jest tabliczka ale z niej nic nie wiem

Zawias - 2011-11-27, 14:16

Chyba 200 l.
slavok - 2011-11-27, 14:17

imho max 150. wydajnością nie będzie grzeszył bo to 1 tłokowy kompresorek, możesz próbować piaskować we własnym zakresie ale naprawdę jest to udręką w takich warunkach... ramę możesz zawsze doczyścić mechanicznie, są różne specjalne tarcze do flexa co skutecznie zdzierają stare powłoki.
Darek:] - 2011-11-27, 14:33

ramę będę chciał tarczą na szlifierkę... a jedynie gdzie nie dojdę szlifierką to wezmę kupie pistolet

[ Dodano: 2011-11-27, 14:37 ]
możliwe że będzie miał 1400l/min??

slavok - 2011-11-27, 14:40

niemożliwe taką wydajność mają sprężarki śrubowe ;) raczej 140l/min
Darek:] - 2011-11-28, 20:28

dzisiaj ukręciłem śruby od mocowania budy, poleciały przewody hamulcowe(chwała nie ukręciłem)
Jutro buda do góry i za ramę będę się brał

[ Dodano: 2011-12-01, 21:45 ]
Buda ściągnięta, trochu opóźnienia no ale cóż... jutro wrzucę zdj. ramy jak będę ją mył

[ Dodano: 2011-12-02, 16:46 ]
aktualizacja...
http://imageshack.us/phot.../412/rama5.jpg/
http://imageshack.us/phot...827/rama1a.jpg/
http://imageshack.us/phot...266/rama2a.jpg/
http://imageshack.us/phot...850/rama3r.jpg/
http://imageshack.us/phot...844/rama4j.jpg/
od jutra łapię się za czyszczenie i malowanie ramy...
poradzicie jakiś dobry przetestowany podkład i coś na rdze bo nie wszędzie da się wyczyścić...

tytus - 2011-12-07, 22:53

na rdze dobry jest brunox http://allegro.pl/listing...0&string=brunox
KRZYKKU - 2011-12-07, 23:23

Na rdzę najlepsze jest piaskowanie. Jak nie dojdziesz gdzieś lub nie masz ochoty piaskować to tarcza lamelkowa z papierem ściernym na kątówce aby ujawnić i wstępnie zebrać rdzę. W dalszej kolejności jak były głębokie wżery to ja dawałem fosol lub jakiś inny preparat byle by zawierał kwas fosforowy 40% i tak w kilku podejściach, tzn. malujesz fosolem odczekasz około 30min. zmywasz wodą czynność powtarzasz aż wyżre wszystką rdzę do srebrnego metalu. Dalej malowałem podkładem epoksydowym Dupont'a i w kolejnych 2 warstwach lakier poliuretanowy. Wybrałem czarny połysk ze względu na utrzymanie powłoki w czystości, chodzi o to że łatwiej ją zmyć karcher'em niż matową do której brud lepiej przywiera. Nie uniknąłem także wycinania dziur w ramie, jak tylko zlokalizowałem osłabione miejsce, wycinałem łatkę z blachy 3mm odrysowywałem kontury na ramie (dziurze) potem cięcie po konturze, wstawka łatki... szlifu szlifu no i git.
Kosa - 2011-12-08, 20:53

Życzę powodzenia w pracach!!
KRZYKKU - 2011-12-08, 23:21

Kosa napisał/a:
Życzę powodzenia w pracach!!


Ja także a przy okazji powitać sąsiada :mrgreen:

Kosa - 2011-12-09, 20:33

No witam witam nawet nie zauważyłem!! POZDRAWIAM :-D
Darek:] - 2011-12-10, 16:00

Postanowiłem, że rama idzie do piaskowania.... przyjdzie wypiaskowana to podkład unicor do środka ramy przetestowana mieszanina(olej baranek wosk i towot):D po tym nie ma szans od środka rdza, a na zewnątrz tak jak pisałem 2 warstwy unicoru + na wszystko guma... a buda czeka na swoja kolej pierwsze zawieszenie i ramę muszę zrobić
KRZYKKU - 2011-12-10, 22:18

:idea: Pomyśl dwa razy zanim coś zrobisz... czy na pewno dajesz wiarę temu unicor'owi? bo potem może być za późno. Nieraz widziałem jak na tego typu "podkładach" baranek zjeżdżał jak na sankach, a nie jedna farba ciekawie reagowała czego efektem były kratery, pomarszczona powłoka i ogólnie zważona robota. Ja po piaskowaniu radził bym Ci jednak zainwestować kilkadziesiąt zł więcej w jakiś dobry podkład a już najlepiej epoksydowy cobyś nie musiał robić 2x jednego. :!:
Epoksyd choćby nawet Novol'a... Panie! Suzuka to nie taczki :lol:

slavok - 2011-12-10, 22:27

piaskowanie - epoksyd - poliuretan, tyle w temacie.
Darek:] - 2011-12-11, 00:41

a tym czasem rozmyślam nad sprężynami... wahacze matiz sprężyny....hmm... nie chce mieć wysokiego auta ale też żeby 31" weszły opony beż cięcia karoserii,
tył wahacze matiz plus sierżant, przód wahacze z z matiza... co jeszcze muszę się zaopatrzyć?? pahandra?? przedłużanie wału czy dystans??

slavok - 2011-12-11, 12:53

wahacze matiz z tyłu się nie sprawdzają bo się skręcają - są za krótkie... z przodu musisz je dość dobrze wzmocnić bo dzieje się z nimi tak:


żeby weszły opony 31 bez cięcia trzeba przesunąć cały most do przodu.

Zawias - 2011-12-11, 13:18

Szóstka za dokumentację fotograficzną.
Darek:] - 2011-12-11, 20:33

Oczywiste, że będę je wzmacniał... tylko teraz myślałem nad matizem, może w lecie jak będzie ciepło to coś swojego skołuje.
Ogólnie to tak:
przód-wahacze matiz wzmacniane sprężyny pewnie jakieś niskie
tył-wahacze matiz wzmacniane sprężyny również niskie do tego sierżant
opinie miło widziane

slavok - 2011-12-11, 20:46

i tak się tył wysra, zrób raz dobrze bo będziesz robił kilka razy... wiele osób przerabiało matiza na tyle i wahacz się krzywi, zresztą rób jak uważasz.
Darek:] - 2011-12-11, 22:05

to z czego na tył by na orginalne mocowania
slavok - 2011-12-11, 22:21

cokolwiek tam włożysz w oryginalne mocowania to będzie się wichrowało bo wahacze są za krótkie, trzeba albo przesunąć mocowania albo cały most w tył dość sporo.
Death1985 - 2011-12-12, 16:18

Alaaaa sie zrobilo :shock: moze jakis plaskownik bys wspawal w srodku wachacza to moze by wiecej wytrzymaly ;-) :-P
slavok - 2011-12-12, 16:28

z przodu wytrzyma z tyłu nawet z płaskownikami nie wytrzyma :P to nie moje wahacze są ja takich pomysłów pokroju wahacz od samochodu osobowego do terenówki nie mam, już wolę coś własnego uskrobać z calowej rury grubościennej.
Darek:] - 2011-12-12, 20:48

na tył szukam chyba LR na szpilke... teraz sprawa sierżanta i sprężyny...co polecacie. Nie chce mieć mega wysokiego auta chce mieć autko wygodne do jazdy pare razy w miesiacu do terenu
Didymos - 2011-12-13, 11:23

Jak planujesz na tył radiusy, wszystko jedno, czy z matiza, czy lr, to nie możesz dać sierżanta, tylko panharda.
Jak z kolei upierasz się przy sierżancie, to wahacze musisz dobrać albo zrobić takie, które są mocowane do mostu w jednym punkcie.
Może jednak dobierz do tego auta dobre resory, bo, sorry, ale mam dziwne przeświadczenie, że niekoniecznie masz pojęcie, jak poprawnie przerobić auto na sprężyny.

Darek:] - 2011-12-13, 19:59

Po to pytam tutaj o opinie by mądrzejszy od mnie. A wg po to kupiłem ten samochód by się czegoś nauczyć SPIER***E to poprawie...
slavok - 2011-12-13, 22:53

wysyłałem Ci kiedyś na PW link do tematu gdzie masz opisane chyba z 50 stron na temat sprężyn w samuraiu
http://www.forum4x4.pl/vi...2656&start=1125 poczytaj i wiele rzeczy Ci się wyjaśni.

Darek:] - 2011-12-13, 23:17

czytałem i doszedłem teraz co do ostatniego wątku.... Dużo pracy mnie czeka... Najgorzej z mocowaniami bo nie umiem rysować w cad ani lasera w garażu:D
Didymos - 2011-12-14, 10:50

Wystarczy, jak poprawnie zwymiarujesz i narysujesz na papierze, szpece od lasera przeniosą to do cada.
Poza tym, przy zachowaniu minimum precyzji, mocowania możesz wykonać we własnym zakresie, kosztuje to tylko trochę wysiłku.
Link, który podał Slavok najlepiej przejrzyj kilka razy, jest w prawdzie bardzo obszerny, ale też bardzo pomocny.
Ja dzięki tej lekturze szybko odrzuciłem pomysł zastosowania jakichkolwiek radiusów i gromadzę sobie powoli graty do zrobienia przodu i tyłu na 3-linku.

sajmonG - 2011-12-14, 16:26

kolego a od czego wahacze będziesz zakładał?bo ja w swoim mam albo od patrola albo od disco i niedawno wymieniałem tylni most. Jak chcesz mogę załatwić rysunek mocowań pod wahacze tylko będą takie jak moje. Uchwyty motałem na zasadzie obejmy tzn. przeciąłem na pół rurę fi 65 chyba na połówki, dorobiłem płaskowniki z otworami na śrubę, uchwyty zostały przyspawane do jednej z polówek i skręcone z drugą polówka. W między czasie wywierciłem otwory fi 14 po 6 na każdej z polówek, żeby można je było później po skręceniu i ustawieniu punktowo przyspawać do mostu. W starym miałem uchwyty przyspawane bezpośrednio do mostu co strasznie osłabiło jego konstrukcje i dlatego się złamał :)
Darek:] - 2011-12-25, 12:44

rama pomalowana podkładem. między świętami garaż muszę trochu posprzątać i w miedzy czasie uzupełnię braki w ramie.
w przyszłym roku myślę zrobić zawieszenie na springach & karoserie połatać:D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group