Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Cieknie p³yn ch³odniczy z pod g³owicy

jonny - 2011-11-24, 20:02
Temat postu: Cieknie p³yn ch³odniczy z pod g³owicy
Zobaczy³em dzisiaj ¿e wycieka mi p³yn z pod g³owicy,my¶la³em ¿e to olej ale widaæ po kolorze ¿e to p³yn.
Wycieka w miejscu pod kolektorem wydechowym bli¿ej sprzêg³a.Czy to pad³a uszczelka pod g³owic± czy co¶ bardziej powa¿nego?
Wyciek nie du¿y ale s±czy siê i sp³ywa a¿ do miski olejowej.Ubytku p³ynu te¿ jako¶ zabardzo nie widaæ.

slavok - 2011-11-24, 21:02

uszczelka b±d¼ pêkniêta g³owica... tak czy inaczej czapkê trzeba zrzuciæ...
jonny - 2011-11-24, 22:06

A mo¿na jako¶ sprawdziæ czy to pêkniêta g³owica czy tylko uszczelka bez rozbierania?
slavok - 2011-11-24, 22:16

nie da siê, musisz zrzuciæ g³owice by to stwierdziæ co wiêcej, je¿eli na uszczelce nie bêdzie widaæ uszkodzeñ to trzeba wys³aæ g³owicê do sprawdzania szczelno¶ci... taki ¿ywot, nic nie poradzisz, przed wymian± uszczelki i tak trzeba planowaæ g³owicê.
jonny - 2011-11-24, 22:26

O ja pitole,w³a¶nie co dopiero zarejestrowa³em auto a tu taki bobol.Teraz ju¿ wiem dlaczego niemiec siê go pozby³.I ten brokat w zbiorniczku wiêc wszystko jasne. :evil:
slavok - 2011-11-24, 22:33

blokadê sprzeda³e¶ to prawie bêdziesz mia³ na reanimacje g³owicy :D, mo¿e akurat to tylko uszczelka.
jonny - 2011-11-24, 22:38

A blokady to ja nie sprzedawa³em,wiem ¿e kolega z forum ma podobny nic ja mam dwa n.A poza tym to w planie mia³em resorki na przód,jestem tylko ciekaw co jeszcze padnie mi w tym autku bo powoli tracê cierpliwo¶æ
punix - 2011-11-24, 22:38

Ja tak je¿d¿ê ju¿ z rok, muszê tylko dolewaæ tak z 0,1 na 100km. Co ¶mieszniejsze, wyciek w tym samym miejscu :-P
Jak padnie ca³kowicie to pomy¶lê o jakim¶ swapie :-P

jonny - 2011-11-24, 22:49

No jakie¶ pocieszenie,¿e jednak mo¿na.Zobacze co bêdzie siê dzia³o narazie p³ynu to mi tak du¿o nie ubywa.W³a¶nie jak narazie.Ale kurczê niespokojno¶æ ju¿ jest,¿e tam co¶ nie tak siê dzieje.A co my¶licie o tym brokacie do uszczelniania,dolaæ tego ¶rodka uszczelniaj±cego czy nie?
slavok - 2011-11-24, 22:51

nic nie dolewaj, ¶rodek uszczelniaj±cy to siê dosypuje jak jest dziurka w ch³odnicy a nie przeciek z pod uszczelki, sprawd¼ sobie te¿ olej czy nie robi Ci siê kisiel, rozumiem, ¿e p³yn ch³odniczy czysty ?
jonny - 2011-11-24, 22:58

Tak,p³yn czysty bo dzisiaj wymienia³em.I olej te¿ czy¶ciutki.W takim razie nic nie dolewam oprócz p³ynu jak ubêdzie
Vergaser - 2011-11-25, 00:23

Spróbuj doci±gn±æ g³owicê , czêsto to pomaga w takich przypadkach jak w/w.
jonny - 2011-11-25, 00:51

A wiesz mo¿e jakim momentem j± doci±gn±æ,bo te¿ o tym my¶la³em.
Death1985 - 2011-11-25, 09:12

NO ja tez bym sprobowal dociagnac glowice hehe tylko ostroznie :shock: zebys gwitu nie przekrcial a jak nie pomoze to zostaja dwie opcje albo uszczelka albo glowica do roboty :-/
Vergaser - 2011-11-25, 09:35

Klucz dynamometryczny jest Ci tu do niczego nie potrzebny. Przed³u¿ka na klucz nasadowy ok.35cm i doci±gasz z czuciem ( trzeba mieæ trochê do¶wiadczenia, albo go nabraæ ;) ). Na pewno pójd± Ci ¶ruby w tylnej czê¶ci g³owicy, jak zawsze w eksploatowanych benzyniakach.
jonny - 2011-11-25, 22:55

A dlaczego pójd±?czy próba dokrêcenia skoñczy siê na zerwaniu ¶rub?
Vergaser - 2011-11-25, 23:32

Pójd±-w gwarze mechaników znaczy:rusz±,wykrêc±,dokrêc± itp. ale równie¿ :zerwie,pêknie,ukrêci itp. Mia³em na my¶li: dokrêc±. ¯le siê wyrazi³em,przepraszam. Pamiêtaj , ¿e kad³ub w G13AB jest aluminiowy. Tak wiêc ,z czuciem mo¶ci panowie...
slavok - 2011-11-25, 23:43

na czuja bez do¶wiadczenia to sobie mo¿na dokrêcaæ ¶rubki w szafce a nie na g³owicy...
moment 63-70 Nm, chocia¿ w±tpiê by co¶ da³o takie doci±ganie, ale spróbowaæ zawsze mo¿na...

Zawias - 2011-11-25, 23:49

Je¿eli cieknie przez uszkodzon± uszczelkê to dokrêcanie g³owicy mo¿e najwy¿ej j± wygi±æ.
Vergaser - 2011-11-26, 00:36

Dynamem to mo¿na dokrêcaæ g³owice w nowych silnikach lub w trakcie remontu kapitalnego.Ponadto ¶ruby powinny byæ nowe i oryginalne. A nie stare ¶ruby,z dziesiêæ razy wykrêcane,doci±gane,rozci±gniête na kszta³t kie³basy,do tego przegrzana g³owica bez p³aszczyzny,oraz nadwyrê¿one gwinty w kad³ubie,jeszcze aluminiowym. Je¿eli wyciek nie trwa zbyt d³ugo,to doci±gniêcie w wiêkszo¶ci przypadków pomaga (w starych benzyniakach)Wiem to z praktyki a nie z opowie¶ci gawêdziarzy. My¶lê kolego Jonny, ¿e powiniene¶ próbowaæ.

[ Dodano: 2011-11-26, 01:08 ]
Zawias napisa³/a:
Je¿eli cieknie przez uszkodzon± uszczelkê to dokrêcanie g³owicy mo¿e najwy¿ej j± wygi±æ.


My¶lisz ,¿e mog³o j± wydmuchaæ na szerokim odcinku ? To w tej sytuacji chyba wyciek powinien byæ wiêkszy...Ja my¶lê ,¿e jednak siê g³ow. zluzowa³a od wcze¶niejszego przegrzania...Prawdopodobnie ju¿ jest krzywa ,wiêc po zdjêciu i tak do planowania. Ja bym doci±ga³,jak siê uda to poje¿dzi jaki¶ czas bez uderzania w koszty.

jonny - 2011-11-27, 10:38

Spróbuje j± dokrêciæ i tak muszê naprawiæ korek oleju bo po³amany jest,a co bêdzie siê dzia³o to zobaczymy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group