|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Bębny hamulcowe
suvis - 2010-10-12, 07:52 Temat postu: Bębny hamulcowe Witam na Forum
Mam samurajka longa wersja Santana. Ostatnio wymieniałem cały układ hamulcowy z tyłu. Bez problemu kupiłem szczęki i cylinderki ale bębnów nigdzie w Polsce nie mają średnicę 228mm (są dostępne na 220mm) Mechanik nadspawał mi trochę szczęki żeby spasować do starych bębnów i jest jak na razie ok.
Czy ktoś już przerabiał ten temat
onagier - 2010-10-12, 13:25
Jak wymieniałem u siebie cylinderek z tyłu też mam Santane tylko krótką, to zastanawiałem się po co ktoś (wcześniejszy właściciel) naspawał szczęki teraz już się dowiedziałem :). Czyli to normalka.
radex1 - 2010-10-13, 14:21
Czee .
spróbuj zadzwonić tu
Sucha Beskidzka ul. Wadowicka 4
tel. 664010110
Auto Części
ja tam nabyłem
klocki hamulcowe
bębny hamulcowe
TANIO
LangLay - 2010-10-25, 21:25
Witam,
Jako, że temat tyczy się układu hamulcowego, chciałbym spytać czy to prawda, że do Samuraja pasują przewody hamulcowe od Tico? Ostatnio zauważyłem powolny wyciek płynu hamulcowego i pewnie czeka mnie wymiana przewodów, robił to ktoś ostatnio u siebie? Mam jeszcze jedno pytanko, w Samuraju są elastyczne czy twarde przewody hamulcowe? Bo gdzieś wygooglałem zamienniki i były właśnie elastyczne.
Z góry dziękuję za pomoc
ilio - 2010-10-26, 07:22
LangLay napisał/a: | Witam,
Jako, że temat tyczy się układu hamulcowego, chciałbym spytać czy to prawda, że do Samuraja pasują przewody hamulcowe od Tico? Ostatnio zauważyłem powolny wyciek płynu hamulcowego i pewnie czeka mnie wymiana przewodów, robił to ktoś ostatnio u siebie? Mam jeszcze jedno pytanko, w Samuraju są elastyczne czy twarde przewody hamulcowe? Bo gdzieś wygooglałem zamienniki i były właśnie elastyczne.
Z góry dziękuję za pomoc |
każde auto w miejscu pracy zawieszenia musi mieć elastyczny przewód hamulcowy dlatego że sztywny /miedziany lub stalowy / nie wytrzyma pracy o charakterze zmęczeniowym i prędzej czy później go ukręci .
LangLay - 2010-10-26, 13:51
Acha, dzięki bardzo, a wiadomo coś o zamiennikach z Tico?
ilio - 2010-10-26, 21:11
LangLay napisał/a: | Acha, dzięki bardzo, a wiadomo coś o zamiennikach z Tico? |
posłuchaj
auto , model i marka jest mało istotne ale dla ciebie istotna jest jego długość i końcówka wejścia i wyjścia .
Weź ten przewód i idź z nim do sklepu powinni ci coś dobrać
corny - 2010-10-26, 22:28
Przewody elastyczne od Tico stosujesz w przypadku liftu auta ponieważ są dłuższe, mogą tez być wykorzystane jako zamienniki ...sprawdź tylko gwint czy współgra w Twoim układem hamulcowym ..ach i oczywiście only przód ... jeśli chodzi o tył dostajesz w każdym sklepie moto na metry (przewody miedziane vel tam sztywne)
LangLay - 2010-10-28, 19:57
Dzięki bardzo za pomoc, za chwilę wjeżdżam na kanał i zobaczymy co tam się dzieje.
LIROY - 2010-10-28, 21:59
Ja do swojego na przód musiałem od grand vitary założyć,bo przy takim lifcie oryginały urwane na pierwszej dziurze:/:(.Tyle że taki przewód kosztuje...
Maverick - 2011-01-16, 15:42
Koledzy, odnośnie bębnów tylnych hamulców.
Auto jak postoi dłuższą chwilę to się blokują hamulce. Jak próbuje auto przepchnąć to widać jak tył auta się "ugina" stąd wnioskuję, że to tył właśnie blokuje.
Czy jest jakiś szczególny element w bębnach, który odpowiada za blokowanie? Pewnie szczęki nie chcą odbijać? Są do tego reperaturki?
Czy mało wprawny mechanik (jak ja ) ogarnie temat?
Międzyczasie przeszukując nieskończone pokłady Internetu, natknąłem się na instruktaż jak sobie poradzić z tematem.
http://www.juroft.com/rea...p?article_id=13
Prośba jedynie do Was koledzy, czy dobrze wnioskuje, że coś w tylnych hamulcach blokuje.
KSikorski - 2011-01-16, 17:29
Szkoda czasu i pieniędzy na remontowanie tylnych hamulców. Po dwóch latach zrobiłem tarcze. Policzyłem, że gdybym zrobił to na początku to taniej by mnie to wyszło.
PPP - 2011-01-16, 18:15
jak masz ręczny na wał to stawiam na zapieczone cylinderki zapieczone (wymiana)
Maverick - 2011-01-16, 18:48
Mój Sami jest na szerokim moście. Także ręcznego nie mam na wale.
Może ktoś orientacyjnie podpowiedzieć jaki jest koszt przywrócenia bębnów do poprawnego działania, a jaki koszt zaadoptowania układu tarczowego?
KSikorski - 2011-01-16, 20:05
Adaptery do tarcz i zacisków 350zł, używane tarcze 60zł, zaciski z jarzmami 200zł, reperaturki zacisków 30zł, ręczny na wał z nową linką 100zł, przewody i wężyki jakieś grosze. Jak chcesz to za 600 oddam Ci całą obudowę mostu z zaciskami, tarczami, przewodami, wężykami etc. na gotowo.
lokoktentek - 2011-01-16, 20:12
koszt reanimacji bębnów to: około 100zł może mniej za nowe szczęki hamulcowe, zestaw sprężynek na oba koła za jakieś 30zł, cylinderki od 30-80zł szt i nie pamiętam czy jest taki regulator naciągu w środku...
musisz koniecznie zabrać wszystko zanim pojedziesz do sklepu żeby im to pokazać bo uwierz mi, można nawet złe sprężynki kupić
KSikorski - 2011-01-17, 00:26
Problem leży w tym, że bębny po każdym jeżdżeniu po błocie trzeba rozbierać. Inaczej zostaje tam syf, który działa jak pasta ścierna i hamowanie jest iluzoryczne. Ja zrobiłem tarcze, bo dostawałem szewskiej pasji od rozbierania tylnych hamulców raz w tygodniu.
loudner - 2011-01-17, 13:33
a od czego pasują tarcze na tył zamiast bębnów?
KSikorski - 2011-01-17, 14:18
Samurai/vitara/jimny
Maverick - 2011-01-17, 19:54
Na chwilę obecną zrobię bębny. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
|
|