|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Trapy
cinos - 2011-11-29, 22:02 Temat postu: Trapy Witam,
Co prawda temat trapów pojawia się w poście o wyposażeniu off roadowym, jednak sądzę że jest to temat do osobnej dyskusji.
O zaletach trapów chyba nikomu mówić nie trzeba.
Jadąc w teren jednym samochodem bez wyciągarki, mogą wybawić nas z niejednej opresji (współpracując z łopatą i hiliftem oczywiście)
Jeśli mamy solidny bagażnik dachowy nie ma problemu z transportem (to dla tych co będą krzyczeć że są wielkie i nie ma ich kaj upchać )
Planuje owo ustojstwo samemu zmotać, ale nim rozpocznę prace, chciałbym popytać.
Czy ma ktoś z forum na stanie, coby fotkę zamieścić?
Wszelkie pomysły, spostrzeżenia i temu podobne mile widziane
PZDR
Zawias - 2011-11-29, 22:12
Ja zamówiłem dwa odcinki po 1.40 blach ryflowanych-takich jakie daje się na schody.Z przesyłką zapłaciłem 200 zł.Mogę Ci podać tel.:519768457.Jak powiesz,że na trapy,to facet wie co Ci przysłać.
cinos - 2011-11-29, 22:55
Zawias napisał/a: | Ja zamówiłem dwa odcinki po 1.40 blach ryflowanych-takich jakie daje się na schody.Z przesyłką zapłaciłem 200 zł.Mogę Ci podać tel.:519768457.Jak powiesz,że na trapy,to facet wie co Ci przysłać. |
Dzięki.
A jaka grubość, materiał i waga?
Zastanawia mnie jak na śniegu będzie robić.
Myślałem o wyspawaniu "drabinek" z kątowników; dwa główne z 40x40x1500mm a poprzeczne z 30x30x400mm.
Trzeba by to jeszcze wagowo sprawdzić, ale myślę że ok.10'cio kg (x2) trap, nie robi tragedii.
W stanie spoczynku mogą służyć za bagażnik dachowy, tylko razem dwa trapy spiąć i uchwyty do rynienek dokręcić.
Problemy to opór powietrza przy dużych prędkościach i dodatkowe szkody podczas dachowania
SamiFan - 2012-05-04, 13:05
Hej Koledzy
Trapy to moim zdaniem nieodzowna rzecz, nieraz tylko z ich pomocą można pokonać przeszkodę (typu głęboki wąski rów/rzeczka). Dlatego też myślę o zmotaniu kompletu trapów. W oko wpadł mi ostatnio podest do rusztowania - taki blaszany z dziurowaną powierzchnią "antypoślizgową". Takie coś można pewnie kupić za flaszkę u jakiegoś ciecia czy majstra z budowy. Pytałem też w firmie stawiającej i wypożyczającej rusztowania i mają takie niepotrzebne egzemplarze (np urwane zaczepy itp) do oddania po ok 50zl/szt. Trap taki ma ok 240cm długości, więc po przecięciu na pół wychodzą idealnie dwa trapy 120cm (wejdzie nawet do budy w poprzek). Wadą takiego rozwiązania byłaby ew. grubość trapu - po bokach są wzmacniające ścianki o wys ok 8cm, które trzeba by przyciąć albo podgiąć pod spód.
I co sądzicie o takim rozwiązaniu? Chyba dobra opcja za 50zl :)?
Smol007 - 2012-05-04, 17:45
z moich trapow korzysta i kolega co ma defa , i jeden z patrola wyprawowego (prawie 3 tony)
i kratki schodowe sie nie sprawdziły , nie mozna ich nawet pospawac migomatem alboja sie nie znam na spawaniu ocynkowanej blachy ;D (do samego samuraia jeszcze da rade ale max 1 metr - ta grubsza kratka koło 3 cm )
podest do rusztowania mam ale raz tylko go wykorzystalem i mu nie ufam na dłuższą metę , za dużo rzeźbic trzeba
najlepsze są trapy które zrobil kolegi dziadek - ramka z profila 2x2 zdaje sie i płaskowniki co pare centymetrów
łatwo sie wyrywa z błota i na razie fajnie wytrzymuje
żeby wyrwac kratke schodową z błota trzeba 2 osoby lub mistrza martwego ciągu :P
wczesniej miałem długosc taka jak sie miesci na styk między nadkola , dociskałem fotelem który z tyłu miałem a teraz mam zamiar robic uchwyt na koło zapasowe by w pionie stało w środku i do niego będą trapy na motylki lub jakies quick fisty zamontowane
Tanto - 2012-05-04, 19:58
Nie pamiętam już skąd to mam, może z Rajdy4x4. Osoba która to projektowała podeszła sensownie do tematu i projekt jest wykonany z dobraniem odpowiednich materiałów i obliczeniami wytrzymałościowymi.
Do kompletu są jeszcze projekty trapów pod wranglera i patrola.
http://4x4.tanto.com.pl/download/TrapSuzuki.pdf
manias79 - 2012-05-30, 11:01
Odgrzewam, czy może ktoś testował trapy tego producenta http://trapy.pl ?
Dzięki za info
gruszek - 2012-05-30, 13:00
takie coś podejrzyjcie
http://kraty-trokotex.pl/...e/kraty-azurowe
manias79 - 2012-05-30, 13:44
zastanawiam się, jak mocno trzeba się natrudzić, żeby taką kratownicę wykleić z błota
SamNaSamZSam - 2012-05-30, 14:12
jeśli nie jesteś mistrzem martwego ciągu jak to ktoś wcześniej trafnie określił to może można linkę podczepić, do haka i w pedał :)
manias79 - 2012-05-30, 14:45
SamNaSamZSam napisał/a: | jeśli nie jesteś mistrzem martwego ciągu jak to ktoś wcześniej trafnie określił to może można linkę podczepić, do haka i w pedał :) |
albo wziąć roket fjuel, dabel blasta i stjeki Burnjeki
egon - 2012-05-30, 15:49
takie trapy z podestów z kratki ma kolega co lata uazem i nic się nie dzieje z nimi ani nie wygięły się ani nic ,a z wyciąganiem z błota też niema większego problemu ,poprzez to że jest to kratka to się nie zasysa
moziembl - 2012-05-31, 21:20
Ja mam takie, i jestem bardzo zadowolony. Co do wyciągani z błota to niema tragedi tylko trzeba pamiętać żeby że do nich koniecznie trzeba zakładać rękawiczki, bo posypka jest bardzo ostra i łatwo się skaleczyć. Najważniejsze że są uniwersalne, piaskowo-błotne i jak trzeba przez rów przejechać ... Wytrzymują ciężar nawet GR-a.
Zawias - 2012-05-31, 21:30
Jakie wymiary masz tych trapów i ile ważą ?
moziembl - 2012-05-31, 22:00
Wymiary 122x31x5 cm , nie mam jak zważyć ale jeśli dobrze pamiętam to paczka ważyła 14kg czy po 7 kg sztuka.
mcs0 - 2012-06-11, 15:05
a ile to cudo kosztowało??
moziembl - 2012-06-11, 19:47
Prawie dwa lata temu dałem 400 PLN za parę teraz widziłem na allegro że chcą prawie 800
Zawias - 2012-06-20, 19:40
Próbowałeś w terenie - ile się uginają ?
moziembl - 2012-06-20, 21:23
Postaram się w weekend zrobić kilka fotek w akcji, jak znajdę jakiś fajny rów A jeśli chodzi o uginanie to i owszem trochę się gną.
Zawias - 2012-06-20, 21:45
Z góry dzięki.
moziembl - 2012-07-01, 22:07
Sorry że dopiero dzisiaj, ale jakoś nie było czasu
http://www.youtube.com/watch?v=tdBc9_Xv-ew
Didymos - 2012-07-02, 09:42
Nieźle, pod suzą ugięcie jest raczej symboliczne.
Qwai - 2012-09-13, 11:07
manias79 napisał/a: | Odgrzewam, czy może ktoś testował trapy tego producenta http://trapy.pl ?
Dzięki za info |
Mam takie są bardzo dobre na błoto ale są ciężkie. Odsprzedam za 200 zł.
"Kewlarowe" są bardzo lekkie ale mają za drobną kratkę czyli są śliskie.
Można kupić kratę taką jak z linków powyżej pociąć diaksem i będzie sporo taniej niż "kewlarowe" z allegrogo.
nadro - 2016-07-29, 11:25
Dawno już nikt tu nic nowego nie wrzucał, więc może ja dodam.
trapy z kraty wema, służyły jako osłona kanału. Kupiłem u siebie za 100zł 90x150cm. wyszły z tego 3 sztuki, trzecia w najgorszym stanie jako testowa.
Wymiary wyciętego elementu 150x27cm, waga 12,5kg. Zastanawiam się, czy dwa takie trapy + hi-lift na dachu to nie za dużo...
rumun - 2016-07-29, 12:08
ta twoja suzuka to patrola troche przypomina z tym kinetykiem
nadro - 2016-07-29, 12:26
rumun napisał/a: | ta twoja suzuka to patrola troche przypomina z tym kinetykiem |
Teraz nie wiem czy strzelić focha, czy podziękować
yenko - 2016-07-29, 13:15
Jak dla mnie to foch
rumun - 2016-07-29, 14:27
szczególnie te zdjecie z avataru :) jak pierwszy raz zobaczyłem to pomyślałem " co tu robi gościu z patrolem na avatarze te okrągłe światła i kierunkowskazy są mylące
nadro - 2016-07-29, 22:34
Już wiem o co chodzi, ale na pewno nie było to zamierzone :)
rumun - 2016-07-30, 08:04
No na przyklad ogolnie znajomy ma patrola wyciagarke i wozi kinetyka tak jak ty, a i kolor bardzo podobny, zeby nie robic zamieszania to sie wypowiem co do trap,
Ja zamierzalem zrobic bagaznik na dach ale niestety, to nie na rajdy wystarczy drzewo i mamy po bagazniku, w moim wykonaniu taki bagaznik spadl/rozpadl by sie/ pogial na jednym rajdzie min. 5 razy, no i ciezko sie dostac do trap czy hi-lifta. Jezeli jezdzisz turystycznie to mysle ze to nie bedzie przeszkadzalo ze masz te rzeczy na dachu, niestety blaszanka na rajdy to slaby pomysl bo ciezko sie dostac do wszystkich rzeczy.
nadro - 2016-07-30, 09:52
Rajdy organizowane w mojej okolicy są dość "lajtowe", nie miałem jeszcze problemu z przeciśnięciem się gdziekolwiek. Dostęp do dachu mam dobry, progi są tak zrobione, że wystają po bokach więc jest na co stanąć. Bardziej chodziło mi o ciężar, będzie tego ponad 30kg. Zastanawia mnie jaki to będzie miało wpływ na auto podczas jazdy po terenie. Pewnie okaże się w praktyce :)
rumun - 2016-07-30, 14:15
i tak to są podstawowe rzeczy które musisz mieć, czy w środku czy na dachu, gorzej już będzie z przechyłami na trawersie bo ciężar będzie ciągnął samochód na bok.
kostuch - 2016-07-30, 20:56
nadro,
W podpisie masz dwie wyciągarki. Wożenie do tego trapów to trochę chory pomysł.
Też przez jakiś czas woziłem, ale szybciej jest podpiąć linę niż szarpać się z niewygodnymi trapami.
Używałeś ich kiedyś w terenie? Jak się nabije błota/gliny w te kratki, to będą ważyć trzy razy tyle - zapłaczesz...
Chyba że masz ambicję przejeżdżać wszystko na kołach. Ale po co Ci wtedy dwie wyciągarki?
nadro - 2016-07-30, 22:12
kostuch, masz rację. Chodzi o to, że rajdy organizowane w mojej okolicy dzielą ludzi na trzy klasy: turystyk (odpada bo to żadne wyzwanie dla samuraia), wyczyn (wyciągarki są plombowane) i wyczyn extra (no limit). Jeżdżę w wyczynie, gdzie wyciągarki nie można użyć i tu szanse mam spore bo trzeba trochę pomyśleć a i gabaryty samiego sporo pomagają. W wyczynie extra jeżdżą patrole i jeepy na takich kołach, że koleiny robią na wysokość moich progów, dałbym radę przejechać ale jaki sens co chwila się zapinać i pokonywać trasę na samej wyciągarce. Poza tym dopiero uczę się jeździć terenówką, więc prędzej nabiorę wprawy nie korzystając z windy.
kostuch - 2016-07-31, 11:47
Jazda w wyczynie ok. Ja na to już za stary i za miękki jestem
Tylko po co w takim razie balast wyciągarkowy?
bulimierz - 2016-07-31, 20:21
Nadro, przy odpowiedniej zasobności portfela lepiej zainwestować w kevlarówki.
Klienci dla których składaliśmy pająki zawsze chwalili niską wagę i wysoką sztywność.
A wyrywanie ich z kalafy to taki sam hardcore jak przy stali czy alu.
[ Dodano: 2016-07-31, 20:24 ]
kostuch napisał/a: | Jazda w wyczynie ok. Ja na to już za stary i za miękki jestem
Tylko po co w takim razie balast wyciągarkowy? |
Bo modne
Nikt nie wpadł na szybki montaż bolcami przetykowymi
nadro - 2016-07-31, 21:03
bulimierz napisał/a: | Nikt nie wpadł na szybki montaż bolcami przetykowymi |
No właśnie, mam to je wożę, nie chce mi się śrub odkręcać.
bulimierz napisał/a: | przy odpowiedniej zasobności portfela |
z tym jest zawsze problem. Wiem, że są lepsze, mocniejsze, lżejsze i w ogóle wypasione trapy ale nie za 100zł, a w portfelu taka dziura, że trzeba by tych trapów użyć
rumun - 2016-08-01, 11:28
Co do trap kewlarowych to ja nie jestem taki przekonany, sa lekkie to fakt, ale latwo sie pokaleczyc, i strasznie sie krusza
DUŻY - 2016-08-01, 11:43
Najlepsze do samiego są takie: http://allegro.pl/trapy-b...5980307851.html aukcja przykładowa. Dowiązujesz sznurek (jest miejsce (2 dziurki)). Bardzo łatwo się je wyciąga i niewiele błota na nich zostaje. Testowane na rajdach - działają super.
rumun - 2016-08-01, 15:33
sznurek nie wkreca sie w koła?
Zawias - 2016-08-01, 16:43
Sznurek krótki,żeby weszła ręka lub szekla.Używam drugi rok-ładnie spada błoto czy torf.
bulimierz - 2016-08-01, 19:02
rumun napisał/a: | Co do trap kewlarowych to ja nie jestem taki przekonany, sa lekkie to fakt, ale latwo sie pokaleczyc, i strasznie sie krusza | ęcęę
Ja tam nie wiem jak ręce, bo zawsze mechanixy, ale jak ryjem wpadłem na to zielone kur...stwo to faktycznie byłem pokaleczony, z tym kruszeniem to zależy kto to klepie.
dożek4x4 - 2016-08-02, 22:17
ja używam takich (z tego kwadratu przecięte na dwie trapy) i powiem szczerze, że kilka razy na jakiś polanach się przydały (bo nawet mając dwie windy a nie mając się gdzie zapiąć)
ale obsługa tylko w rekawicach bo ostre są dosyć w dotyku, a co do kruszenia to może...ale raczej troszeczkę a nie strasznie się kruszą
nadro - 2016-08-03, 06:44
DUŻY napisał/a: | Najlepsze do samiego są takie: http://allegro.pl/trapy-b...5980307851.html aukcja przykładowa. Dowiązujesz sznurek (jest miejsce (2 dziurki)). Bardzo łatwo się je wyciąga i niewiele błota na nich zostaje. Testowane na rajdach - działają super. |
Po pierwsze sa za drogie i to stanowczo, a po drugie, ciekawe jak się zachowają gdy stanę na nich w taki sposób
Nie wyglądają na takie, co wytrzymają przejazd przez rów.
Ciekawi mnie czy jest alternatywa w podobnym przedziale kwotowym tzn. 100zł
alientm - 2016-08-03, 07:51
Korzystam też z takich czerwonych w kratkę, nie za ciężkie, pod autami typu samuraj, vitara dają radę, moje mają już ze 4ry lata - boki i rogi są już mocno pokruszone.
Co do alternatywy do 100zł, kiedyś miałem podest do rusztowania, długość całego koło 250cm, szerokość ~30cm - przecięty na pól. Był bardzo obiecujący na trapy do lekkiego auta lecz w podobnym czasie zdobyłem te czerwone kratki a tamte spieniężyłem nie testując :)
kurt_ - 2018-03-14, 17:56
To ja zapytam, Panowie, chce zrobić trapy, szkoda mi kasy na kevlar od razu mówię :)
Pytanko, boczki z profila 20x30x2? czy z kątownika? Środki profil 20x20x2? czy kątownik?
Didymos - 2018-03-14, 20:28
Miałem takie z podłużnymi belkami z profila 30x50x2 i poprzeczkami z 20x40x2, bez problemu wytrzymywały uaza, do którego zostały zmotane i patrola k160, który został następcą uaza w katowaniu trapów, niestety najlżejsze owe trapy nie były (przesadnie ciężkie też nie).
Aktualnie używam trapów w całości wykonanych z profila 20x40x2 i zdecydowanie mniejszego przekroju profili bym nie polecał, w prawdzie ja nie dałem im rady, ale Jaszczur wygiął jedną sztukę w niejasnych okolicznościach
Imho 20x40x2 to optimum do samuraia - trapy są bardzo lekkie, a wytrzymałość akceptowalna.
Odradzam trapy z podestów budowlanych, wyrywanie ich z błota to katorga
kurt_ - 2018-03-14, 21:47
I jak rozumiem przespawane sa "na pionowo" znaczy leżą na błocie na profilu 20mm, a 40mm na pion?
Jakie masz odległości między poprzeczkami?
Didymos - 2018-03-15, 09:22
Dokładnie - 20 na płasko, 40 na pion.
Nie pamiętam odległości, jak nie zapomnę, to pomierzę wieczorem.
stachura44 - 2018-03-15, 12:09
drabinki z rusztowania też dają radę. 20x40 poprzeczki 20x20.
kurt_ - 2018-03-15, 22:12
Buli, przypominam się o rozstaw;)
Didymos - 2018-03-26, 22:57
Zdaje się, że coś tam kiedyś miałem pomierzyć...
Dłg.: 135 cm, szer.: 30 cm, odległość między osiami poprzeczek: 21 cm.
kurt_ - 2018-03-26, 23:07
Dzięki:) Miałeś, skończę auto zrobię trapy, materiał czeka :)
Valkyr_87 - 2019-06-29, 18:06
Natrafiłem na ten temat szukając info o tym jak podejść do konstrukcji trap. Podzielę się moimi doswadczeniami:
1. Trapy plastikowe Sahara etc. Fajne dla pilota bo lekkie, mają wypustki i robią robotę w piasku. Ale niestety idą w drzazgi na zimowych rajdach i nie nadają się do robienia mostów czy małych podjazdów... A cena... Jak dla mnie zabójcza.
2. Kewlary. Lekkie fajne ale zbyt gęste w strukturze przez co trudno złapać na nich przyczepność.. Jeżeli pilot uważa na swoje ręce to chyba jeden z lepszych wyborów...
3. Wszelkiej maści stopnie dekarskie, najazdy.. Nie wiem nie wypowiem się... Mi wydaja się za miękkie...
4. Handmade stalowe bydleta - szczerze dla mnie odpowiednio zrobione są najlepsze... Chyba najlepsza konstrukcja jest oparta na katownikach. Profile... Zrobiłem takie i wszystko z nimi ok poza uslizgiwaniem się opon... W tej chwili robię dla siebie z kątownika w szt. 4 do samca tak by można było je łączyć razem uzyskując 240cm trape. Minus jest taki, że zawsze wyjdą ciężkie... Ale jeżeli przylozysz się do spawania to za 160 zł masz 4x szt. Których ni cholery samcem nie popsujesz
|
|