|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - trzęsienie po załączeniu napędu na 4 koła.
cwaniaczus - 2011-12-03, 20:04 Temat postu: trzęsienie po załączeniu napędu na 4 koła. Witam,
mam problem z przednim mostem. Koła stoją prosto, wał zmieniany był z 2 takiego samego samurai ( moj 96r, 1.3. ) ( przekładany na próbe z 1.3 88r. ). Wszystko wyglada dobrze, prosto. a Jednak czy założę swój wał czy inny ( który działa w innym smochodzie bez problemów) to przy załączeniu napędu 4x4 są straszne wibracje. Nie wiem co zrobić. Samochód jest na oryginalnych częsciach jedyna przeróbka to przespawane zawieszenie na góre mostu. Proszę o pomoc albo o jakies info co to moze być. Z góry dziękuję. Ps samochód kupiłem z ta wada i odrazu przerobiłem.Teraz czeka w warsztacie na rozwiązanie tego problemu.
Suzuka 4x4 - 2011-12-03, 20:07
przegub , albo któreś łożysko albo prostu się most rozsypał ...
cwaniaczus - 2011-12-03, 20:13
okej posprawdzam wszystkie te mozliwości i napisze, mam 2 most przełożyć do sprawdzenia. Dziękuje za pomoc pozdrawiam ;]
Myszon - 2011-12-04, 08:34
Musisz po kolei rozbierać most. Zacznij od przegubów oraz półosi. Jeśli 2 wały już sprawdzałeś i jest to samo to być może dyferencjał padł. Nie ma wyjścia jak rozbiórka. Na szczęście mosty są nie drogie ale ty masz SPOA więc .....
Pozdrawiam.
Didymos - 2011-12-04, 15:54
Sprawdzałeś luz na wałku atakującym?
Jest też opcja, że masz zdupione spoa przez źle ustawiony kąt mostu, kąty na krzyżakach się różnią i wał wibruje; nie każdy motacz to ogarnia.
Chyba, że problem był już przed spoa, wtedy, tak jak wspomnieli przedmówcy, powodzenia przy rozbiórce...
slavok - 2011-12-04, 16:24
wrzuć zdjęcie kąta nachylenia główka mostu-wał, flansza reduktora-wał, tak jak koledzy piszą, możesz mieć skopane kąty.
Suzuka 4x4 - 2011-12-04, 21:07
Koledzy ale kolega pisze że kopił samochód z ta wadą , bez SPOA
Didymos - 2011-12-04, 21:23
Well, jego posta można rozumieć dwuznacznie
Suzuka 4x4 - 2011-12-04, 21:28
Nom to tez prawda
P.S koledzy macie taki problem ze nie możecie dawać buziek w szybkiej odpowiedzi ani cytować ??
Admin - 2011-12-04, 21:37
Jeśli fura kupiona ze spoa to tylko potwierdza to fakt że dużo fur z allegro ze spoa to niewypaly.
slavok - 2011-12-04, 22:07
ano bo ludziska myślą, że to 2 dni w garażu ze spawarką i jest wypas a tu dupa trza miec trochę wiedzy by to ogarnąć...
sokratesb - 2011-12-05, 17:40
No właśnie, nie próbowałem cytować, ale za nic nie mogę zrobić buźki... Chyba, że nie umiem... :D
slavok - 2011-12-05, 21:22
u mnie na ff też buźki nie działają przynajmniej te z szybkiej odpowiedzi...
sokratesb - 2011-12-05, 22:43
Sprawdzę na innej przeglądarce...
cwaniaczus - 2011-12-11, 00:56
niestety przełożyłem pióra nad osie i kat wałów był zaduży przez to wibracje ;/ musze spowrotem przekładac. ... .. dziękują wam bardzo za pomoc. Pozdrawiam.
Darek:] - 2011-12-11, 09:34
a dystans próbowałeś??
Sami - 2011-12-13, 19:50
Witam tez mam ten problem jak wlacze na cztery to wpada w wibracje, wyczytalem ze na
asfalcie sie nie wlacza na cztery dlaczego?
Zawias - 2011-12-13, 20:49
Z 2H możesz przełączyć na 4H i jechać po czarnym.4L przełączasz po zatrzymaniu i jak nie chcesz rozwalić reduktora nie jeździsz po asfalcie.Tak jest i już.
Sami - 2011-12-13, 21:02
No to ja mam cos ku... z mechanizmem roznicowym
Jak wlacze przedni naped to mam zablokowany i ciagna dwa kola i kierom tez sie ciezko kreci
A jak wszystko remontowalem to sprawdzalem i wszystko bylo git
co sie moglo stac
Zawias - 2011-12-13, 21:18
Ustaw go na 4 kobyłkach ,włącz napęd i osłuchaj most,piasty reduktor.Może to coś wyjaśni.
Sami - 2011-12-13, 21:30
Tak wlasnie zrobie, bo to jest dziwne przeciez jak to robilem to staranie sprawdzilem czy
mechanizm roznicowy dziala i bylo git. a jak poskladalem fure do konca pierwsza jazda i taka poracha.
punix - 2011-12-13, 21:38
Zawias napisał/a: | Z 2H możesz przełączyć na 4H i jechać po czarnym.4L przełączasz po zatrzymaniu i jak nie chcesz rozwalić reduktora nie jeździsz po asfalcie.Tak jest i już. |
Błądzisz
Z 4H też nie jeździ się po czarnym. Żadne z położeń reduktora nie ma międzyosiowej różnicówki.
Zawias - 2011-12-13, 21:49
Może źle sformułowałem zdanie.Nie napisałem jeździć i skręcać.Wiadomo,że reduktor włączamy w trudnym terenie ,chociaż jeździłem bez szaleństw po czarnym na 4H.
punix - 2011-12-13, 23:40
Na wprost to i na 4L możesz
Skręcać w sumie też, tylko skracasz jednak żywotność napędu.
Zawias - 2011-12-13, 23:43
Do szaleństw mam inne auto.
Sami - 2011-12-16, 16:37
Wszystko jest dobrze, podnioslem samca do gory sprawdzilem wszystkie napedy
sa dobre. Poprostu przypanikowalem jak wyjechalem z 4x4 na asfalt a tu sie zdawalo ze
walem w łeb dostane i wszystko zaczelo drgac. Moj pierwszy samochod z napedem na cztery kola i pierwsza jazda po asfalcie
nim, nie wiedzialem ze nie ma centralnego mechanizmu roznicowego. mysle ze mozna mi to wybaczyc
Pozdro wszystkim
Kosa - 2011-12-18, 19:50
No ja jak kupiłem samca to też o tym pisałem!! Nie dość, że jeździłem samcem na 4h po czarnym to jeszcze miałem różne wysokości opon z tyłu i z przodu!! Jak sobie o tym teraz pomyślę to "sznur i strych"!! POZDROWIENIA dla żółtodziobów (każdy z Nas nim kiedyś był)
jonny - 2011-12-18, 21:01
No panowie nie jesteście sami z tym trzęsieniem,ja też przez to przechodziłem.I też z ciekawości jak się jezdzi autkiem z napędem na wszystkie koła na czarnym z zapiętym przodem.
joj - 2011-12-26, 12:33
Zawias napisał/a: | jeździłem bez szaleństw po czarnym na 4H. |
nie masz litości dla auta
yahoo33 - 2012-06-24, 10:34
Cześć,
Co by nowego wątku nie zakładać, mam podobny problem. Auto z załączonymi sprzęgiełkami jedzie aż miło żadnych wibracji, po załączaniu 4H zaczyna się straszne telefanie już przy 20 kph. Wał jest założony nowy bez luzów na krzyżakach i wieloklinie.
O aucie:
Samurai 1.3
205/70r15 Insa Turbo
Wał bez luzów
Minimalny luz wyczuwalny na ataku (nie odbiega od tylnego)
Lift +2 (resory)
Nie jeżdżony (4H lub 4L po twardym)
Z racji, że z zapiętymi sprzegiełkami nie wykazuje objawów wibracji moje podejrzenie pada na reduktor ( o zgrozo ;). Bo wibracje występują tylko w momencie zapięcia 4H lub 4L (niezależnie od tego czy po twardym czy po miękki).
Na co stawiacie Panowie?
Zawias - 2012-06-24, 11:25
Zakładam,że masz jednakowy rozmiar opon.Ktoś tu już pisał,że podobne objawy występują na poluzowanych cybantach przednich resorów.Sprawdź luz na łożysku wychodzącym z reduktora na przedni wał.
yahoo33 - 2012-06-25, 22:13
Oponki oczywiście jednakowe. Cybany bez luzu, jak by były luźne to pewnie latało by na 2H także.
Obawiam się tego łożyska, w piątek będę w domu to obadam, czy luz obadać ręka?
Wymiana oznacza reduktor w dół i wybebeszanie wszystkiego?
Zawias - 2012-06-25, 22:27
Niestety.
yahoo33 - 2012-06-25, 22:30
żopa,
no nic, byle do nastepnego rajdu ulepić ;)
Ważne że tylne most robi aż miło :)
[ Dodano: 2012-06-29, 20:49 ]
No więc pacjent zdiagnozowany.
Trzęsienie pochodzi od rozwalonego sprzęgiełka prawego koła.
Nie zmienia to faktu, że abo łożysko reduktora na wyjściu na przód abo łożysko wałka w dyfrze też do wymiany bo wyje.
[ Dodano: 2012-09-07, 20:27 ]
W sumie to wracam do tematu, ponieważ na 4L nadal mam te mocne telepanie że praktyczni nie da się jechac:/
Od tego czasu zrobiłem chyba już wszystko co się dało:
Wymienione wszystkie łożyska w przednim moście
Wymieniona głowkę przedniego mostu
Wymieniony przedni wał
Wymienione łożyska w tylnym moście
Wymienione łożyska w reduktorze
Zregenerowane sprzęgiełka
Zregenerowane zaciski przód wymienione klocki.
Wymienione krzyżaki wałka zdawczego.
Zasadniczo lista pomysłów mnie się skończyła nie mam pojęcia skąd się ten problem bierze na 4L.
Wygląda na to że jak auto dostaje dużego momentu na reduktorze to pojawia się ten problem.
Jako ostanie podejrzenie przychodzi mi do głowy tylny wał, który ma jakiś tam luz na wieloklinie ale szczerze powiem trudno obiektywnie określić czy duży czy mały.
SamNaSamZSam - 2012-09-08, 13:41
hmm to jeśli masz jeszcze podejrzany tylny wał to może odłącz go zupełnie i wyklucz z podejrzeń?
Ja dziś właśnie śmigałem na 4h bez tylnego wału do testów i jestem prawie pewny, że sprawcą wibracji jest wałek krótki, który kiedyś przeszedł pewną swoją historię.
|
|