Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - blokada tylnego mostu

ignac1wfm - 2010-10-16, 14:39
Temat postu: blokada tylnego mostu
Witam. Zabrałem sie za remont i dotarłem do kwestii blokady tylnego mostu. W kabinie mam wajchę do załączania, w moście też jest mały dzyngiel, ale brakuje łączącej to wszystko linki czy cięgła. Kto sie zna na tej rzeczy? Czy nie powinno być tak (na zdrowy rozum), że linka odciąga od siebie koła zębate mechanizmu, a przy zerwaniu linki blokada się załącza? W tym przypadku (jeżdżę bez linki) wychodziłoby na to, że tak czy inaczej blokadę szlag trafił, bo z autopsji w śniegu i błocie wiem, że mechanizm różnicowy nie jest zblokowany. Czy znacie jakąś metodę sprawdzenia tego stanu, żeby nie wchodzić w koszty? Może któryś z was jest z okolic Jeleniej Góry?
ilio - 2010-10-16, 17:32
Temat postu: Re: blokada tylnego mostu
ignac1wfm napisał/a:
Witam. Zabrałem sie za remont i dotarłem do kwestii blokady tylnego mostu. W kabinie mam wajchę do załączania, w moście też jest mały dzyngiel, ale brakuje łączącej to wszystko linki czy cięgła. Kto sie zna na tej rzeczy? Czy nie powinno być tak (na zdrowy rozum), że linka odciąga od siebie koła zębate mechanizmu, a przy zerwaniu linki blokada się załącza? W tym przypadku (jeżdżę bez linki) wychodziłoby na to, że tak czy inaczej blokadę szlag trafił, bo z autopsji w śniegu i błocie wiem, że mechanizm różnicowy nie jest zblokowany. Czy znacie jakąś metodę sprawdzenia tego stanu, żeby nie wchodzić w koszty? Może któryś z was jest z okolic Jeleniej Góry?


Blokada działa wtedy gdy linka jest spuszczona . Skoro nie działa ci blokada a linki nie masz to znaczy ze twoja blokada już nie blokuje i jeśli jej nie rozbierzesz to nie po blokuje .

0ffroad - 2010-10-16, 19:12

Linki nie był bym taki pewien chyba normalnie bez linki jest rozłączona blokada, nie ważne jaki ma mechanizm załączania, zawsze uszkodzony mechanizm załączania rozłącza blokadę.
Teraz i tak musisz rozebrać most, sprawdzić czy wewnątrz nie jest bardzo starta albo wykruszona.

Wielu ludzi mówi że jest bardzo delikatna, ale spróbuj podleczyć, zawsze może w błotku uratować.

ilio - 2010-10-16, 21:11

0ffroad napisał/a:
Linki nie był bym taki pewien chyba normalnie bez linki jest rozłączona blokada, nie ważne jaki ma mechanizm załączania, zawsze uszkodzony mechanizm załączania rozłącza blokadę.
Teraz i tak musisz rozebrać most, sprawdzić czy wewnątrz nie jest bardzo starta albo wykruszona.

Wielu ludzi mówi że jest bardzo delikatna, ale spróbuj podleczyć, zawsze może w błotku uratować.


uwierz mi na słowo , zakładałem taki most do swojego przyszłego auta i bujałem sie z tą blokadą przez 2 godziny żeby ustawić linkę i dorobić dzwignie sterowania .

generalnie pomysł blokady jest spoko ale ... no właśnie

to nie jest blokada w ciężki teren i w przypadku zerwania linki powinno nastąpić rozłącznie blokady a tu jest odwrotnie wiec ...

podejrzewam że idea tej blokady była zupełnie inna - to ostatnia deska ratunku z trudnej sytuacji

0ffroad - 2010-10-16, 21:22

Okej, jeżeli jest taka dziwna że działa odwrotnie, to już będzie zmielona.
Chciałem kiedyś kupować taką blokadę używana, ale tez była wytarta, całe zęby zamiast mieć porządny kąt miała półokrągłe.

ignac1wfm - 2010-10-17, 08:58

To zobaczę jak będę miał chwilę czasu to zajrzę do środka, ale aż się boję myśleć co może byc w środku za bagno (chociaż przy zmianie oleju nie było tragedii). tak czy inaczej dzięki za info.
ilio - 2010-10-17, 10:45

ignac1wfm napisał/a:
To zobaczę jak będę miał chwilę czasu to zajrzę do środka, ale aż się boję myśleć co może byc w środku za bagno (chociaż przy zmianie oleju nie było tragedii). tak czy inaczej dzięki za info.


najłatwiej będzie ci się do niej dobrać od strony główki ale tak czy siak półosie musisz wyciągnąć

lokoktentek - 2010-10-29, 23:57

blokada tylnego mostu seryjna, bo o takiej mówimy, polega na tym że na prawej półosi jest dodatkowy pierścien z zębami który po zwolnieniu linki spina półoś i kosz w dyfrze, blokując tym samym obie półosie ze sobą. Składa się ona po kolei z: dźwigni, linki, obudowy na moście, wewnątrz: czegoś w rodzaju dźwigni i sprężyny która jest zaczepiona do linki i tulei (pierścienia) obracającej się na półosi, kosza który ma miejsce na rzeczoną tuleję.

ilio - 2010-10-30, 12:08

lokoktentek napisał/a:
blokada tylnego mostu seryjna, bo o takiej mówimy, polega na tym że na prawej półosi jest dodatkowy pierścien z zębami który po zwolnieniu linki spina półoś i kosz w dyfrze, blokując tym samym obie półosie ze sobą. Składa się ona po kolei z: dźwigni, linki, obudowy na moście, wewnątrz: czegoś w rodzaju dźwigni i sprężyny która jest zaczepiona do linki i tulei (pierścienia) obracającej się na półosi, kosza który ma miejsce na rzeczoną tuleję.
Obrazek



morał jest taki ze jak sie zepsuje to nie opłaca sie jej naprawiać

lokoktentek - 2010-10-30, 13:24

a niby dlaczego? części możesz kupić w suzuki poza tym są one z bardezo mocnego materiału... a poza tym to taniej niż arb za 3tys + kompresor
ilio - 2010-10-30, 13:59

lokoktentek napisał/a:
a niby dlaczego? części możesz kupić w suzuki poza tym są one z bardezo mocnego materiału... a poza tym to taniej niż arb za 3tys + kompresor


wolałbym założyć lockright bo za arb możesz kupić pół sj413

części do naprawy blokady w najlepszym razie kosztują w okolicach 200 euro

lokoktentek - 2010-10-30, 21:16

życzę powodzenia z lockrightem bez wzmocnionych półosi. poza tym jego nie rozłączysz i strzela i nie jest tani. ta tuleja która się przesuwa po półosi zapinając blokadę kosztuje jakieś 300zł i dzięki bogu jeszcze jej nie urwałem na 32" :-)

ale ja nie namawiam tylko wyrażam swoją opinię :-) szkoda tylko że te blokady występowały tylko w wąskich mostach.

Suzuka 4x4 - 2010-10-30, 21:20

Cytat:
szkoda tylko że te blokady występowały tylko w wąskich mostach.


Szkoda szkoda :-(

ignac1wfm - 2010-11-06, 11:36

Dzięki lokoktentek za podpowiedź. Pisałeś, że te części można kupić "w suzuki", ale u mnie (Jelenia Góra) zero możliwości takiego kupna. Masz może namiar na sklep z częściami o których mowa? I jaki numer ma ta tuleja na załączonym obrazku?
lokoktentek - 2010-11-06, 15:43

nr 1

najpierw rozbierz ją żebyś wiedział co masz a co nie i wydrukuj sobie ten rysunek.


Suzuki Japan Motors
Krasnobrodzka 5,
Warszawa
22 510 00 00 ‎

maxkow - 2010-11-07, 01:24

lokoktentek napisał/a:
a poza tym to taniej niż arb za 3tys + kompresor


Nie ukrywam ze jestem tu nowy i niedoswiadczony i od niedawan mam suzi , wiec ciekawia mnie rozne pojecia podawane przez was i takie pytanie mi sie nasuwa , co to jest ARB + kompresor ??

lokoktentek - 2010-11-07, 02:15

ARB + kompresor to = blokada mostu firmy ARB sterowamna powietrzem tzn ze ta blokada uruchamia się za pomocą powietrza (ciśnienia) poprzez kompresor. seryjna blokada uruchamiana jest linką :-)
ignac1wfm - 2010-11-07, 08:27

Lokoktentek, jasne, że rozbiorę żeby zrobić inspekcję, ale najpierw chcę zadzwonić do sklepu czy coś takiego w ogóle mają. Jakby nie mieli, to mogę jeszcze pojeździć jak do tej pory. Jeszcze raz dzięki wielkie.
lokoktentek - 2010-11-07, 10:22

proponuję jednak żebyś najpierw rozebrał, dużo roboty nie ma i koniecznie weź wd40 i popryskaj najpierw 4 śrubki od obudowy żeby ich nie ukręcić. mam nadzieję że nie będziesz musiał rozbierać całego mostu...
maxkow - 2010-11-07, 11:12

lokoktentek napisał/a:
ARB + kompresor to = blokada mostu firmy ARB sterowamna powietrzem tzn ze ta blokada uruchamia się za pomocą powietrza (ciśnienia) poprzez kompresor. seryjna blokada uruchamiana jest linką :-)


Dzieki za odpowiedz , no to wychodzi na to ze cos takiego chyba posiadam :-D koles , ktory mi sprzedawał suzi mowi ze to jest pneumatyczna blokada przedniego mostu. Tylko jak sie zalaczy ta blokade to auto ma mocno ograniczona mozliwosc skretu.

Dziekuje za info.

ignac1wfm - 2010-11-07, 14:08

OK. Jestem teraz w rozjazdach, ale jak wrócę za jakiś tydzień, to się do tego zabiorę.
Johny - 2010-12-17, 17:40

Kolego maxkow jak Ci sie sprawuje to arb z przodu :?:
zajxt - 2010-12-17, 20:28

Słaby skręt,może blokada jest cały czas załączona
Kosa - 2010-12-17, 22:37

w to - to wątpię
maxkow - 2010-12-19, 13:24

Johny napisał/a:
Kolego maxkow jak Ci sie sprawuje to arb z przodu :?:



Johny juz odpowiadam . ARB na razie uzyłem chyba z 2 moze 3 razy . 1 raz jak wjechałem w zbyt duza zaspe :mrgreen: przecenilem mozliwosci suzi ,nie bardzo chciała wyjechac , ale po załaczeniu ARB zajęło jej to chyba z 2 min , ale skoro juz wyjechałem to postanowiłem, ze jednak przez zaspe przejade , no wiec napompowałem przednia blokade kompresorem i gaz do dechy , i zaspa sniezna została pokonana :mrgreen: Kolejny raz uzyłem jej gdy wyciagałem Range Rovera z rowu , wlasciciel Ranga postowil pojezdzic sobie po polu lecz niestety utknoł teren był dosyc podmokły i dzielna suzi rowniez zakopała sie na polu , dopiero jak załaczyłem ARB i blokade tylniego mostu , suzi wyjechała i dodatkowo wyrwała tez Ranga z pola , jak bardzo bylem dumny z Suzi tego nie da sie opisac dzielna suzi wyrwała 2 raz wiekszego od siebie Range ktory miał duzy silnik 4,6 V8 a ja w suzi tylko 1,3 silniczek , ale nie ukrywam ,ze bez ARB i blokady tylniego mostu pewnie do dzisiaj bysmy stali w Polu :mrgreen: . Napewno plusem ARB , oprócz poprawienia trakcji w terenie jest łatwosc jego obsługi masz kompresor w kabinie zalaczasz go pompujesz i juz masz zblokowany przedni most , potem wystarczy tylko zaworkiem upuscic cisnienie i z powrotem blokada jest rozłaczona , minus ARB jest taki ze jak juz napompujesz przednia blokoade , suzi jedzie praktycznie na wprost nie ma wiekszych mozliwosci skretu , no i kolejny minus to cena ja mialem o tyle dobrze ze poprzedni wlasciciel ja załozył .

Johny - 2010-12-20, 13:57

Dzieki ja mam blokade lockrighta z tyłu i właśnie myślę o przodzie a niestety do przodu prócz arb i tym podobnych pneumatycznych blokad nic sie innego nie nadaje więc myślę nad sprowadzeniem z usa zawsze troche taniej :mrgreen:
albert - 2010-12-20, 19:15

johny- o jakich kosztach mowisz zza granicy/
Johny - 2010-12-20, 21:33

za arb 2100 a lockright jakieś 700zł po dzisiejszym kursie kumpel tam jedzie i mam nadzieje ze na powrocie wystarczy mu miejsca w bagażu :roll: :roll: :roll:
albert - 2010-12-20, 21:47

kiedys i ja zaloze, kwestia czasu. zbieram...
pozdro

lokoktentek - 2010-12-20, 22:20

ja tez się piszę jakby co... :-)
albert - 2010-12-20, 22:26

nie da rady- nie lubie warszawiaków, haha
alpejczyk - 2010-12-20, 23:52

To i ja poproszę araba do przodu.I z Warszawy nie jestem!
albert - 2010-12-21, 23:04

alpejczyk Tobie to narty kupie!
alpejczyk - 2010-12-21, 23:47

A to dlaczego :-D ?
albert - 2010-12-22, 10:27

alpejczyk= osoba zamieszkujaca tereny gorzyste, narty sie przydada,
pozdro

alpejczyk - 2010-12-22, 12:21

Właściwie to związane z zainteresowaniem.wspinaczka wysokogórska. :-D
skwaromir - 2010-12-22, 23:31

Tak ostatnio przeglądam allegro i szukam mostu z blokadą ale nie widzę nic na tych fotach.
Które wąskie mosty miały blokadę ?
Jak duże jest to miejsce gdzie wchodzi ta linka żeby to zidentyfikować ?
I czy mając wąski most bez blokady i elementy blokady (półoś dyfer) idzie to zmontować, oczywiście jakieś dziury spawy itp ?

pavelk - 2010-12-23, 09:28

blokady fabryczne były najczęściej w SJ410 więc z wąskimi mostami - był jakby hebel między fotelami - przekręcenie włączało blokadę (linka)
lokoktentek - 2010-12-23, 11:25

Nie ma opcji żeby mając wąski zwykły most zmontowa do niego blokadę. Inna jest obudowa mostu. Lepiej kupić cały razem z blokada. Czy działa łatwo sprawdzić bo kiedy nie ma linki albo jest luzna to blokada powinna być zalaczona
skwaromir - 2010-12-31, 10:17

Tak trochę poczytałem i się zastanawiam.
Mam sj413 na wąskich mostach i chciałbym wrzucić blokadę na tył (seryjną).
Żeby wszystko było ok musiał bym znaleźć przedni most i tylny od sj410 z blokadą.
Bo wsadzenie tylko tylnego nie będzie dobrym rozwiązaniem z racji na inne przełożenia na mostach ?

lokoktentek - 2010-12-31, 10:28

ja też mam SJ413 na wąskich. przednich blokad seryjnych nigdy i nigdzie nie było. kup po prostu most tylny z blokadą od sj413 i już. przyznam szczerze że nie wiem jakie były przełożenia w mostach wąskich z blokadami i bez i w sj410 i sj413.
może w ogóle się nie różniły przełożeniami

Suzuka 4x4 - 2010-12-31, 10:40

w 90 % się nie różniły :-D
skwaromir - 2010-12-31, 15:06

Ok. Będę szukał do sj413 z blokadą.
Tylko tak teoretycznie jak odróżnić który jest od litrówki a który od 413 ?
Żeby jakiś sprzedawca mnie nie przycią.
Bo po nowym roku pewnie zacznę dzwonić i szukać, bo widzę że by się przydał :), a na allegro średnio takie widać.

loudner - 2011-01-13, 12:26

a czy do mostu tylnego który nie posiada blokady lockright można założyć bez wymiany całego mostu?
lokoktentek - 2011-01-13, 15:53

Tzn znaczy chodzi Ci o to czy do zwykłego mostu można założyć lockright? Bo jakoś zdanie nie ma sensu ;-)
Johny - 2011-01-13, 17:39

oczywiście ze można wyciągasz "bebechy" i zastępujesz lockrightem :mrgreen: :mrgreen:
Grondzi - 2011-01-14, 17:20

Panowie to co mi widomo to blokada była tylko w sj410 z waskim mostem i most jest ciennszy niz od sj 413 bo sam o tym myslałem,mam znajomego co chandluje czesciami do samuraji i rozmawiałem z nim na ten temat...przełozenia sie róznia to co on mi mówił wiec trzeba zmieniac most i przedni...
skwaromir - 2011-01-14, 18:17

Właśnie tego się obawiam, bo dzwoniłem po kilku sprzedawcach i czytałem i bardzo nie widzę fabrycznej blokady do sj413.
A nie mam czegoś takiego jak etka(vagi) do suzuki żeby poszukać. :/

lokoktentek - 2011-01-14, 19:22

ja mam sj413 i mam seryjną blokadę z wąskim mostem
skwaromir - 2011-01-14, 19:46

Czyli zostaję tylko szukać :).
loudner - 2011-01-14, 23:40

czy ktoś używa 100% blokady tylnego mostu? Jak to sie spisuje? Czy mocno znikają opony? Warto czy nie?
lokoktentek - 2011-01-15, 00:00

to znaczy zalezy co masz na mysli.

100% to dla mnie znaczy że zaspawany dyfer. ponoć tak jeżdżą i trzyma ale raczej w manewrowaniu kupa

moze byc blokada typu lockright czyli automatyczna która teoretycznie rozłącza się przy skręcie i pozwala normalnie manewrować i nie powoduje takiego zużycia wszytkich elementów włącznie z oponami

no i na koniec blokada typu arb albo seryjna którą możesz w każdej chwili załączyć na 100% lub rozłączyć całkowicie i ją włączasz tylkko kiedy potrzebujesz w związku z tym podczas normalnej eksploatacji nic złego się nie dzieje :-)


alem żem się rozpisał... i to w piątek wieczór... jeśli są jakieś literówki to wybaczcie, ale po 5 głębszym to możliwe 8-)

loudner - 2011-01-15, 22:16

chodzi mi o zaspawanie dyfra. Zastanawiam nad tym rozwiązaniem ponieważ satelity ma już w nie za dobrym stanie, tylko nie wiem czy da tak sie jeździć.
lokoktentek - 2011-01-16, 20:02

jeździć raczej nie, upalać - jak najbardziej :-)

a po czym wnosisz że masz satelity kiepskie?

u mnie luzy na dyfrze z tyłu spowodowane są np tym że kliny trzymające satelity w koszu mają luz...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group