Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wycie reduktora.!!!

marwier - 2011-12-06, 19:46
Temat postu: Wycie reduktora.!!!
Witam, mialem taki objaw ze jadac autkiem powyzej 60 km/h zaczynalo sie świszczenie/wycie/dzwiek jakby lozysko na sucho chodzilo w okolicy reduktora, dzwieki ustepowaly po puszczeniu gazu, wygladalo mi to na łożyska w reduktorze wiec ja wemienilem ( oprocz igielkowych) i dalej to samo, sprawdzilem czy nie przenosi z przedniego i tylnego walu tych dzwiekow ale okazalo sie ze nie. Wycie napewno z reduktora albo ze skrzyni biegów. Moze mial ktos podobny problem i go rozwiazal czekam na podpowiedz. Pozdrawiam
slavok - 2011-12-06, 21:27

w jakim stanie bieżnie po na których pracują igiełki ? pod palcem nie czujesz wyżłobień ? obadaj też igiełki w jakim są stanie... przyczyn wycia jest wiele, czasami mi się zdarza, że po wymianie łożysk i odesłaniu reduktora do klienta okazuje się, że dalej wyje... niestety łożyska igiełkowe i tuleje ślizgowe też mają tutaj znaczenie...
tomaszpopiela - 2011-12-06, 21:33

Cześć! Ja mam ten sam problem. Brodziłem,oleje wymieniłem po dwóch tygodniach.
Było już za późno.Wyje jak cholera.Woda była tylko w reduktorze.

slavok - 2011-12-06, 21:35

rdza chwyciła i będzie wyło:P trza rozkręcić obadać.
tomaszpopiela - 2011-12-06, 21:46

Nic jeszcze ta nie kombinowałem.Rozkręcać czy jeździć aż się rozsypię?
slavok - 2011-12-06, 21:47

rób jak uważasz - twój reduktor :mrgreen:
tomaszpopiela - 2011-12-06, 22:03

Pewnie warto zajrzeć do niego. Może to jakaś pierdoła. :-/

Dzięki slawok pozdrawiam!

Vergaser - 2011-12-07, 00:31

tomaszpopiela napisał/a:
Pewnie warto zajrzeć do niego. Może to jakaś pierdoła. :-/

Dzięki slawok pozdrawiam!


Obawiam się kolego ,że to nie pierdoła ,łożyska i to możliwe ,że wszystkie...zależy jak długo jeżdziłeś na emulsji.(chyba ,że stał 2 tygodnie)

[ Dodano: 2011-12-07, 00:45 ]
slavok napisał/a:
w jakim stanie bieżnie po na których pracują igiełki ? pod palcem nie czujesz wyżłobień ? obadaj też igiełki w jakim są stanie... przyczyn wycia jest wiele, czasami mi się zdarza, że po wymianie łożysk i odesłaniu reduktora do klienta okazuje się, że dalej wyje... niestety łożyska igiełkowe i tuleje ślizgowe też mają tutaj znaczenie...


Kolego , co to są tuleje ślizgowe?(w reduktorze) Chodziło Ci o tuleje przesuwne ? Zwane przesuwkami , przez mechaników.?

slavok - 2011-12-07, 11:42

Cytat:
Kolego , co to są tuleje ślizgowe?(w reduktorze) Chodziło Ci o tuleje przesuwne ? Zwane przesuwkami , przez mechaników.?


Chodziło mi raczej o bieżnie łożysk, złego słowa użyłem z tymi tulejami bo to nie jest wprasowane... na choinkach i kołach zębatych masz wewnątrz powierzchnie po której pracują igiełki łożyska, jeżeli czuć wyżłobienia (a robią się one zazwyczaj jak nie ma oleju tylko jakiś syf - igiełki działają wtedy jak rolki ścierne...) to będzie wyło, to samo tyczy się powierzchni wałków po których igiełki pracują.

marwier - 2011-12-07, 16:32

Czy na te "igiełki" jest jakas metoda? Co wymienic ?
tomaszpopiela - 2011-12-07, 19:39

Chłopaki gdzie znajdę wymiary łożysk?
Ile ich jest? I jeszcze orientacyjny koszt takiego kompletu. :-)

z góry dziękuję za info.

slavok - 2011-12-07, 19:45

- 6306N
- 63/22
- 62/28 - 3 szt
to są kulowe... igiełkowe lipa możesz szukać na wymiar może gdzieś znajdziesz, ew wymienić same igiełki... koszt tych 5 łożysk kulowych to 200-250zł

- uszczelniacz 38/50/7
- uszczelniacz 38/60/8 - 2 szt

tomaszpopiela - 2011-12-07, 20:01

Bardzo dziękuję !!!

Jutro jadę do sklepu.Sprawdzę co będą mieć.
Koledzy jak się wezmę za wymianę tych łożysk to będę mógł na was liczyć? Pomożecie? :lol:

Vergaser - 2011-12-07, 21:37

Pomożemy, do symboli łożysk , które podał kol.Slavok powinien być na końcu symbol C3 lub C4. Najlepiej firmówki -koyo,ntn,nsk,fag...Zamienniki krótko " żyją" w reduktorze , nawet jak uda Ci się pięknie wymienić . Pozdr.
slavok - 2011-12-07, 21:46

raczej c3 jak już z luzem ;) tomaszpopiela pierwsze to ja bym na twoim miejscu rozłożył ten reduktor i obadał stan tych bieżni :mrgreen: bo nic ci po wymianie kulowych jak bieżnie będą jak tarka hehe, no i do wytargania jednego łożyska z dużego wałka przydaje się praska i taki ściągacz: http://allegro.pl/techwa-...1956017041.html bo trzyma je tulejka którą ciężko "wybić" w inny sposób, jak będziesz miał jakieś problemy to dzwoń w razie czego pytaj o nr. na PW.
tomaszpopiela - 2011-12-07, 22:08

rozumiem że te bieżnie idzie kupić w sklepie z łożyskami.
slavok - 2011-12-07, 22:15

nie idzie, bieżnie to masz na wałkach i w zębatkach...
tomaszpopiela - 2011-12-08, 17:40

Cześć Koledzy!

Będę musiał kupić te wałki i zębatki nowe? :shock:
Nie ma na to jakiegoś sposobu?

Łożyska mają na sklepie ntn 200zł. styknie.

Zawias - 2011-12-08, 17:43

Wałki i zębatki trza zweryfikować wzrokowo.
slavok - 2011-12-08, 18:39

tomaszpopiela napisał/a:
Cześć Koledzy!

Będę musiał kupić te wałki i zębatki nowe? :shock:
Nie ma na to jakiegoś sposobu?

Łożyska mają na sklepie ntn 200zł. styknie.


ntn będą ok.

co do bieżni wałków i zębatek to o ile nie są bardzo wytyrane to ja mam taki sposób może i jest on niezgodny ze "sztuką mechaniki" ale biorę papier wodny zaczynam od gradacji 600-800 kończę na 2500 i paście polerskiej i w ten sposób ściągam którąś tam setkę wyrytej bieżni, przy odpowiedniej technice można zrobić to tak iż w każdym miejscu będzie taki sam % "szlifu" w 70% taka regeneracja pomaga na wycie.

jak to już powyciągasz to wyczyść z oleum i zrób w miarę dokładne zdjęcia a ocenimy wzrokowo ;)

Vergaser - 2011-12-08, 22:56

slavok napisał/a:
raczej c3 jak już z luzem ;) tomaszpopiela pierwsze to ja bym na twoim miejscu rozłożył ten reduktor i obadał stan tych bieżni :mrgreen: bo nic ci po wymianie kulowych jak bieżnie będą jak tarka hehe, no i do wytargania jednego łożyska z dużego wałka przydaje się praska i taki ściągacz: http://allegro.pl/techwa-...1956017041.html bo trzyma je tulejka którą ciężko "wybić" w inny sposób, jak będziesz miał jakieś problemy to dzwoń w razie czego pytaj o nr. na PW.


Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.

[ Dodano: 2011-12-08, 23:10 ]
slavok napisał/a:
tomaszpopiela napisał/a:
Cześć Koledzy!

Będę musiał kupić te wałki i zębatki nowe? :shock:
Nie ma na to jakiegoś sposobu?

Łożyska mają na sklepie ntn 200zł. styknie.


ntn będą ok.

co do bieżni wałków i zębatek to o ile nie są bardzo wytyrane to ja mam taki sposób może i jest on niezgodny ze "sztuką mechaniki" ale biorę papier wodny zaczynam od gradacji 600-800 kończę na 2500 i paście polerskiej i w ten sposób ściągam którąś tam setkę wyrytej bieżni, przy odpowiedniej technice można zrobić to tak iż w każdym miejscu będzie taki sam % "szlifu" w 70% taka regeneracja pomaga na wycie.

jak to już powyciągasz to wyczyść z oleum i zrób w miarę dokładne zdjęcia a ocenimy wzrokowo ;)


Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?

slavok - 2011-12-08, 23:25

Vergaser napisał/a:

Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.

nie pisze o dużym łożysku tylko o łożysku które jest od strony napędu ślimaka od linki prędkościomierza. tam jest tulejka (po której pracuje uszczelniacz w obudowie)-łożysko-tulejka od napędu ślimaka-tulejka i dopiero kółko, wytargać tą tulejkę która to wszytko trzyma zwykłym ściągaczem nie jest tak prosto.


Cytat:
Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?

wytyranemu reduktorowi który ma nieraz 25 lat zebrana setka nie zaszkodzi, wałek to najmniejszy problem jest bo można podmienić, ale kup np małe koło zębate z dużego wałka do reduktora z 410 albo całą choinkę z red 410 jest to praktycznie nie wykonalne.

tomaszpopiela - 2011-12-10, 13:01

Planuję zabrać się do tego w przyszłą sobotę.
Sam jestem ciekaw co mi z tego wyjdzie ;-)

Vergaser - 2011-12-10, 23:54

slavok napisał/a:
Vergaser napisał/a:

Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.

nie pisze o dużym łożysku tylko o łożysku które jest od strony napędu ślimaka od linki prędkościomierza. tam jest tulejka (po której pracuje uszczelniacz w obudowie)-łożysko-tulejka od napędu ślimaka-tulejka i dopiero kółko, wytargać tą tulejkę która to wszytko trzyma zwykłym ściągaczem nie jest tak prosto.



odp:

O.k. Zrozumiałem, ale to łożysko też złazi w/w ściągaczem.Co prawda ciężko ,ja innego nie używam.Razem z tuleją.


Cytat:
Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?

wytyranemu reduktorowi który ma nieraz 25 lat zebrana setka nie zaszkodzi, wałek to najmniejszy problem jest bo można podmienić, ale kup np małe koło zębate z dużego wałka do reduktora z 410 albo całą choinkę z red 410 jest to praktycznie nie wykonalne.


Prawda, ale nadmierny luz promieniowy koła zęb. często powoduje wypychanie tulei przesuwnej (koło się przekasza pod obciążeniem) co dalej powod. wyskakiwanie biegu. szczególnie podatne na to są reduktory 410.( Wytyrane) Więc można się narobić , wykosztować ,a na próbie się zdziwić. Czego nikomu,oczywiście nie życzę.pozdr.

slavok - 2011-12-11, 11:52

wszystko w dopuszczalnych granicach, nie napierdzielam papierem jak dziki osioł, pierwsze porównuje średnice wewnętrzną koła z nowym, jeżeli jest w granicach to działam.
tomaszpopiela - 2012-01-14, 22:13

Jak wcześniej pisałem w końcu wziąłem się do roboty.
Dzisiaj go rozebrałem. Łożyska na moje oko wyglądają nie źle.
Nie podoba mi się ten środkowy wałek.W miejscu gdzie chodzą łożyska igiełkowe są wyraźnie wyczuwalne nierówności.

slavok - 2012-01-14, 22:22

no to już znasz przyczynę wycia :mrgreen:
tak ogólnie to stan łożyska kulowego ciężko ocenić gdy nie jest pod obciążeniem.

tomaszpopiela - 2012-01-14, 23:02

Co myślisz Slavok spróbować delikatnie tym papierem ściernym?
Łożyska wymienię wszystkie (kulowe).
Lewarek biegów uszczelnia tylko ta guma zewnętrzna? Bo mam uszkodzoną.

slavok - 2012-01-14, 23:47

tak lewarek uszczelnia guma... na której gładzi są rowki ? na wałku czy na środkowej tulei tej choinki ?
tomaszpopiela - 2012-01-15, 09:46

Tej dużej choinki jeszcze nie rozebrałem.
Chodzi mi o ten środkowy prosty gruby wałek.

stare łożyska mam zamknięte a nowe nie.
stare uszczelniacze mają taki dodatkowy gumowy kołnierz.
nie będzie z tym problemu?

slavok - 2012-01-15, 12:16

jak nie rozbierałeś choinki ? skoro widzisz wałek to musiałeś choinkę z niego ściągnąć przecież hehehe, wałka się nie szlifuje - wymienia się go.
łożyska kulowe kup otwarte - bez gumy, możesz zostawić ewentualnie gumę od strony flansz by syfu nie łapało.
Uszczelniaczy 3wargowych nie kupisz - tzn kupisz ale w ASO suzuki koszt 1 szt 50zł, zwykłe uszczelniacze 2wargowe załóż - do dostania w sklepach z uszczelniaczami ;)

tomaszpopiela - 2012-01-15, 14:57

I stało się :evil:
Nie rozebrałem tej dużej choinki tylko zacząłem wybijać to łożysko od strony ślimaka.
A z drugiej strony zabezpieczenie ścięło to nacięcie w wielo wypuście. :shock:

Nauka kosztuje.

slavok - 2012-01-17, 11:49

tego się nie da wybić młotkiem, przynajmniej ja bym się na to nie odważył, praska i wszytko idzie bez problemów.
tomaszpopiela - 2012-01-17, 17:36

Praski w garażu nie mam.Musiałem poradzić sobie młotkiem.Idzie całkiem nie źle.
Kupiłem inne zabezpieczenie a tokarz nacią głębszy rowek na choince.Myślę że będzie ok. :mrgreen:

Gruby środkowy wałek okręcę o 180stopni i jego nadmierne zużycie będzie w miej istnym miejscu :idea:

Na filmiku którego link podałeś jak złożyć reduktor jest błąd.
Koleś który nabija łożysko na tą małą choinkę a później wkłada w tą małą obudowę.To jest nie wykonalne.

slavok - 2012-01-17, 19:43

jaki filmik i która sekunda :P pokaż bo nie kojarzę teraz :D

chodzi ci o wałeczek na co przekazuje napęd na przód ? no tak się nie da jak piszesz pierw łożysko w obudowę później podeprzeć łożysko wbić walłk następnie zabezpieczenie i uszczelniacz :mrgreen:

tomaszpopiela - 2012-01-17, 22:38

temat:reduktor łożysko uszczelniacz 3:20 do 3:30 bardzo mi ten filmik pomógł. :!:

Slavok jutro składam graty.Jestem ciekaw co z tego będzie.

[ Dodano: 2012-01-18, 19:58 ]
Reduktor złożony i zamontowany.Niestety nie chciało mi się go wypróbować.

Slavko bardzo dziękuje za pomoc i szybkie odpowiedzi :!:
Jestem Tobie winien duże piwo. Chyba że będziesz przejeżdżał przez Oborniki to zapraszam.
Chciałbym przyznać tobie punkcik ale to nie mój temat.

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2012-01-20, 17:02 ]
Dzisiaj pierwsza jazda.Wszystko działa jak powinno :-D
Wyje trochę miej ale szału nie ma.

krzysiek-warmia - 2012-04-03, 13:44

slavok napisał/a:
- 6306N
- 63/22
- 62/28 - 3 szt
to są kulowe... igiełkowe lipa możesz szukać na wymiar może gdzieś znajdziesz, ew wymienić same igiełki... koszt tych 5 łożysk kulowych to 200-250zł

- uszczelniacz 38/50/7
- uszczelniacz 38/60/8 - 2 szt

czy te łożyska kulowe to tylko KOYO http://allegro.pl/lozyska...2188694387.html
http://allegro.pl/lozyska...2203633719.html
http://allegro.pl/lozyska...2235001528.html
czy warto dawać jakieś zwykłe zamienniki?
i czy te koła zębate często się wycierają i czy są dostępne?

tomaszpopiela - 2012-04-03, 17:11

KOYO nie muszą być,ale nie kupuj najtańszych.
Rozebrałeś reduktor?Miałeś wycieki z niego?Dobrze go obejrzyj.
Ja nie potrzebnie wymieniałem łożyska.

krzysiek-warmia - 2012-04-03, 18:48

dopiero mam w planach rozebranie i tak się zastanawiam czy nie kupić od razu czy poczekać i zobaczyć co się w środku dzieje, a raczej się dzieje (WYJE).
Tomasz Branny - 2012-06-04, 15:05

Wyje od początku jak go kupiłem wydaje mi się że coraz mocniej co robić kupić łożyska i uszczelniacze czy może używkę reduktor co radzicie auto potrzebuję co dzień jak długo trwa taki remoncik?????
Tanto - 2012-06-04, 22:54

1. zdemontować
2. rozebrać
3. ocenić stan zębatek i innych podzespołów
- jak zużyte - szukać innego reduktora
- jak w dobrym stanie, to kupić nowe łożyska, uszczelniacze itp.
4. poskładać wszystko do kupy
5. zamontować w aucie

Tą procedurę można i powinno się stosować w przypadku większości mechanizmów, na pewno jest to sensowniejsze od odprawiania voo-doo przez internet i rozsądniejsze od kupowania w ciemno używek.

Remont można zrobić w dzień albo trzy, wszystko zależy od doświadczenia w mechanice, posiadanego sprzętu itp.

Tomasz Branny - 2012-06-05, 08:15

Dzięki
Tak zrobie

kostuch - 2012-06-05, 11:22

Tomasz Branny napisał/a:
Wyje od początku jak go kupiłem wydaje mi się że coraz mocniej co robić kupić łożyska i uszczelniacze czy może używkę reduktor co radzicie auto potrzebuję co dzień jak długo trwa taki remoncik?????

Jak rozbierzesz reduktor i okaże się, że wyrąbany jest wałek na którym są łożyska igiełkowe, to wymiana łożysk kulkowych niewiele pomoże.
Na twoim miejscu kupiłbym drugi reduktor, w nim na spokojnie powymieniał co trzeba a potem w godzinkę podmiana.

marcelo - 2014-02-11, 15:48

Witam! U mnie wycie w reduktorze stawało się co raz bardziej irytujące. Mam uszkodzona gume przy dzwigni - ( wie ktoś gdzie kupić??) i po rozebraniu reduktora okazało się, że wałek pośredni posiada wytarcia w miejscu igiełek i kilka "schodków". Czyli potrzebuje nowy wałek + 2szt łożysk igiełkowych opconalnie chcaiłbym też zmienić te brązowe podkładki. Koszt w ASO:

- wałek - 193zł
- łożysko igiełkowe - 145zł/szt
- podkładka - 43zł/szt
RAZEM 569zł - troche dużo jak na 4 części

Wie ktoś może gdzie można kupić taniej ale porządne łożyska i wałek??

SamNaSamZSam - 2014-02-11, 16:32

Marcelo zagadaj ze Slavokiem
marcelo - 2014-02-11, 19:34

pisałem i cisza
lopes1987 - 2014-02-11, 20:23

Szukaj używki, za te kase będziesz miał cały awaryjny.
SamNaSamZSam - 2014-02-11, 22:52

marcelo napisał/a:
pisałem i cisza


:) to jeszcze szklaneczkę melisy, bo nie każdy siedzi 24h na dobę na forum jak ja :D Sławek to solidna firma, jak PW doszło to odpisze.

droidboo - 2014-02-13, 17:02

marcelo napisał/a:

- wałek - 193złdownload
- łożysko igiełkowe - 145zł/szt
- podkładka - 43zł/szt
RAZEM 569zł - troche dużo jak na 4 części



Powiem szczerze, że jak na wałek to chyba nie tak dużo, tzn jak na ASO oczywiście:)

Do pytania gdzie można kupić gumkę się podłączam :-)

slavok - 2014-02-17, 19:10

Za wałek może nie ale łożyska jakiś kosmos, w stanach takie łozysko ksoztuje chyba jakieś 8$
droidboo - 2014-02-17, 23:45

Jak się ogląda katalogi amerykańskie, gdzie można zamówić nawet różnokolorowe śruby do pokryw zaworowych i tony części do wszystkiego co tam jeździ, w cenach nawet dla nas niewygórowanych, to się łezka w oku kręci... i każdemu jakoś się opłaca...
Didymos - 2014-02-18, 09:20

Możliwości mają, tylko pozazdrościć...
Tylko tam jest ogromny rynek, a u nas garstka pasjonatów, która w większości trzyma się za kieszeń przy każdym większym wydatku :-(

droidboo - 2014-02-18, 19:06

Ano - jak to nówią. Trza się przeprowadzić do stanów, albo jakiegoś wujka tam odnaleźć, co prezenty będzie słał :mrgreen:
marcelo - 2014-02-19, 14:44

chyba żeby jakieś zamienniki łożysk igiełkowych zastosować. popytam w hurtowni

[ Dodano: 2014-02-24, 16:24 ]
gumowa osłona przy wejściu dźwigni reduktora - gdzie dostać? jakie zamienniki, propozycje?

[ Dodano: 2014-02-25, 15:49 ]
w serwisie guma uszczelniajaca reduktor w miejscu mocowanai dzwigni kosztuje 106 zł!! :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group