Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Jakie obroty na zimnym silniku???

marwier - 2011-12-16, 14:30
Temat postu: Jakie obroty na zimnym silniku???
Witam, Koledzy jakie obroty powinien miec samurai po zapaleniu na zimnym silniku? Moj kreci prawie 2500, mam honde to trzyma niecale 1500. Pozdrawiam
punix - 2011-12-16, 15:29

Powinno być około 2k, ale 2,5k, szczególnie przy niskich temperaturach, nie powinno być niepokojące.
cinos - 2011-12-16, 17:11

U mnie na wtrysku na zimnym 1.200-1.500,
a na ciepłym 800-1.000 :mrgreen:
Przy 2.500-2.900 biegi zmieniam
(na czarnym, oczywiście)

Poluzuj trochę linkę gazu.

slavok - 2011-12-16, 18:29

gaźnik czy wtrysk ? jak gaźnik to 2-2.5k norma... linką gazu się nie reguluje obrotów.
tomaszpopiela - 2011-12-16, 20:36

Ja mam ponad 2200. wtrysk
cinos - 2011-12-16, 20:53

slavok napisał/a:
gaźnik czy wtrysk ? jak gaźnik to 2-2.5k norma... linką gazu się nie reguluje obrotów.


Jak kupiłem samca to chodził na 2.000 obrotów.
Poluzowałem linkę gazu przy silniku, aż spadło do 1.300
Od roku tak jeżdżę i jest ok.
Spalanie w granicach 7-10L/100km

marwier - 2011-12-16, 22:03

Zapomniałem dodać sami na wtrysku.

[ Dodano: 2011-12-16, 22:05 ]
W porownaniu z innymi wozidłami jakie mam lub miałem te 2500 obrotow wydaje mi sie za duzo.

apex - 2012-01-07, 16:25

moja suczka na wtrysku w zimie po odpaleniu ma dokładnie 2500 obrotów, jak się nagrzeje to ma miedzy 900 a 1100 na minutę.
galaxy - 2012-01-07, 21:10

u mnie to samo - wtrysk i na ssaniu 2500 obr/min
CZESIEK - 2012-02-13, 21:52

Witam,
Aktualnie mam po uruchomieniu 100o obr. Miałem 2500 obr, a to bardzo wysokie obroty, które niszczą zimny, niedosmarowany silnik.
Szlag mnie trafiał. Większość mechaników i kolegów kierowców uważa, że 2-2,5 tys obr to normalne i że " ten typ tak ma".
To oczywiście wielki błąd. Okazuje się, że jest to sprawa prostej regulacji silnika i uszczelnienia układu podciśnienia.
Naprawić to umie autoelektronik [reklama]
Mi ten gość pomógł i do tej pory wszystko jest ok i jestem bardzo zadowolony.

p.s.
posiadam samuraja 1.3 na wtrysku 1991r

SamNaSamZSam - 2012-02-13, 22:17

ciekawa teoria :) tym bardziej, że we wszystkich użytkowanych przeze mnie dotychczas pojazdach po odpaleniu na zimno obroty są zdecydowanie wyższe niż na rozgrzanym silniku. A jak długo Ci się teraz silnik grzeje do temperatury normalnej pracy?
Nowi - 2012-02-13, 22:21

U mnie na zimnym, szczególnie w te mrozy dochodzi do góra 2000 obrotów, chwilę pochodzi i potem do 1500 spada - 94' na wtrysku.Jak wyjeżdżam, to nie muszę gazu dodawać, raz nabrałem znajomego wracając z pracy, że Samuraje mają zamontowane seryjnie tempomaty. :)
CZESIEK - 2012-02-13, 22:24

ze stoprem nie stałem, ale ok. 5 mninut
sodomiak - 2014-10-24, 21:45

Witam jestem posiadaczem suzi od 2 tygodni i niestety obroty silnika sięgają mi również ponad 2 tyś obr/min na zimnym silniku. Uważam, że nie jest to normalne gdyż obroty silnika na ssaniu to około 1,2 postanowiłem zabrać sie do tego samodzielnie, sprawdziłem szczelność a mianowicie po zdjęciu dolotu powietrza zatkałem całkowicie dolot. Silnik prawidłowo zgasł natychmiastowo. Sprawdzenie wszystkich odm i wężyków odzyskiwania spalin. Niestety szystko okazało się szczelne. Teraz jak działą ssanie w 1.3 wtrysk? Wydaje mi sie że po lewej stronie przepustnicy jest bimetal który pod wpływem temperatury płynu chłodzącego otwiera lub domyka przepływ powietrza. Ale tu sie mogę mylić bo nie mam pewności bede wdzięczny jeśli ktoś podpowie mi na jakiej zasadzie działa owe ssanie. Wymieniłem zapobiegawczo czujnik temperatury płynu który podaje wartość do komputera (zielona wtyczka na piny) niestety nadal bez zmian. Autko trafiło do mechanika który stwierdził, że wyregulował silnik ale było lepiej przez około 2 dni i obroty nadal wysokie na zimnym silniku. Da się tak jeździć bo po nagrzaniu obroty spadaja ale nie mogę słuchać jak silnik sam katuje sie tak na zimno będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś poda mi sugestie co można jeszcze zrobić z góry dziękuje do słupska mam niestety ponad 200km i nie uśmiecha mi sie gonić taki kawałek do pana Jarosława :)
Gardor - 2014-10-24, 22:05

Mój samurai zimny ma z 2 tysie obrotów ;) Nie przejmuje się tym że się katuje silnik widocznie tak ma być czyli się nie katuje ;D Katowanie silnika to jest dopiero w ostrym terenie na szerokich kapciach
sodomiak - 2014-10-24, 22:19

Ok dzięki, że mnie uświadomiłeś ale pomóc nie pomogłeś, czy sie nie katuje to bym tu dyskutował, sporo czasu mija zanim olej trafi na wałek w głowicy a przy minusowej temp. i zwiększonej gęstości oleju do tego wysokie obroty no ja po prostu tak nie lubię :) nie jestem pedantem lubię wkręcić silnik na wysokie obroty ale musi osiągnąć optymalną temp zanim cokolwiek przyjdzie mi do głowy.
Gardor - 2014-10-24, 22:27

A czy 2tys obroty to wysokie ? Widzisz jak chłopaki wyżej pisali maja tak samo jak Ty . Po prostu żyj dalej i wlewaj dobry olej to będzie dobrze . Jak Ci sie rozsypie silnik kupisz następny za grosze
sodomiak - 2014-10-24, 22:36

Czesiek pokazał, że nie jest to normalne i mam nadzieję że, jakoś jeszcze nie wiem jak, poradzę sobie z tymi "normalnymi" obrotami, mi to po prostu przeszkadza powalcze jeszcze i liczę na pomoc forumowiczów :mrgreen:

[ Dodano: 2014-10-24, 22:36 ]
Czesiek pokazał, że nie jest to normalne i mam nadzieję że, jakoś jeszcze nie wiem jak, poradzę sobie z tymi "normalnymi" obrotami, mi to po prostu przeszkadza powalcze jeszcze i liczę na pomoc forumowiczów :mrgreen:

slavok - 2014-10-24, 22:42

ale z czym chcesz walczyć? Ten Typ Tak Ma i tak ma mieć.... ssanie to dla niego 2k obrotów.
kostuch - 2014-10-26, 22:51

sodomiak napisał/a:
Witam jestem posiadaczem suzi od 2 tygodni i niestety obroty silnika sięgają mi również ponad 2 tyś obr/min na zimnym silniku.
...
będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś poda mi sugestie co można jeszcze zrobić z góry dziękuje


Sugestia:
Ściągnij i przejrzyj manual do wtryskowca (tzw suplement).
Potem ewentualnie możesz sobie popsuć świadomie coś, co działa prawidłowo :mrgreen:

Starscream - 2014-10-27, 18:51

CZESIEK a Ty to tak od urodzenia bredzisz czy nabyłeś w toku swego żywota??? Pewnie jeszcze wierzysz w to co napisałeś mam nadzieję że tylko inni nowicjusze nie uwierzą .
maro20 - 2014-10-27, 19:45

Starscream, .... ale Czesiek dla ścisłości pisał swój post 2 lata temu :mrgreen:
Starscream - 2014-10-27, 21:00

a niech sobie pisał -może doszedł przez ten czas do innych wniosków :mrgreen: :mrgreen:
robertisyn - 2014-10-29, 09:32

Masakra gadaj do gościa ,a ten i tak swoje wie i pocałuj go w d.....
sodomiak - 2014-10-29, 21:31

nie sądzę że wiem swoje tylko zadałem pytanie skoro tak jest i tak ma być to ok ale mimo wszystko troszkę mnie to zdziwiło :shock:
yenko - 2014-10-29, 22:50

Tak ma być bo silnik musi się szybko nagrzać do temperatury roboczej. A poza tym nie widzę nic strasznego żeby silnik sobie chodził na 2 tyś obrotów na zimno. Jak rano uruchamiasz silnik to zaczynasz jechać i wątpię abyś dawał rade jechać z obrotami poniżej 2tyś więc i tak silnik wtedy pracuje na takich obrotach i wyższych.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group