|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Swap
ilio - 2010-10-16, 21:42 Temat postu: Swap Witam i zapraszam do udziału w procesie twórczym dotyczącym wymiany silnika benzynowego 1.0 na 1.9 diesel i zmian konstrukcyjnych , legalizacyjnych i innych .
Temat ten dotyczy tylko silnika PSA .
Starałem się zagłębić w tematyce silnikoznawczej i ogólnej silnikologi Sj i samuraja i postanowiłem odrzucić silnik VW na rzecz Citroena lub Peugeota z kilku względów :
1. polonezy to jedne z niewielu samochodów które gniją już na plakacie co skutkuje makabrycznymi przebiegami sięgającymi w porywach do 170 000 km .
Jak wiadomo ten przebieg diesla to nic szczególnego wiec można silnik spokojnie przeszczepić.
2.Vw i ich silniki 1.5 d , 1.6 d i td , 1.9 d , td i szczególnie 1,9 tdi którym notabene poruszam się na co dzień to bardzo dobre motory ale z punktu widzenia trwałości i niezawodność mają stosunkowo wysokie ceny chyba ze ktoś trafi na okazje to wtedy można działać ze Swapem .
3. W przypadku silnika Vw jest problem z flanszą , bo niestety trzeba ją zrobić , dać zrobić lub zanabyć najlepiej w USA za dolary , problem koła zamachowego pomijam bo jak ktoś zacznie temat flanszy to z kołem sobie poradzi .
4. znalazłem ostatnio skrzynie poloneza z flanszą do silnika 1.6vw td i to jest rozwiązanie
5. silniki takie jak 200 d , 250 d z mercedesa sobie podarowałem bo są za ciężkie w stosunku do PSA.
6. zostaje jeszcze 2.5 tds ale to się albo nie zmieści albo będzie duży i ciężki problem wiec odpuściłem.
7. 2.4 i inne pochodne tds z bmw - szkoda czasu
wnioski
1. zostaje przy PSA bo to lekki i żwawy motor bez turbiny , wolnossący
2. skrzynia 5 z poloneza , podobno są dwa typy różniące się modułem zęba , profilaktycznie zamówiłem dwie sztuki
3. silnik biorę z Peugeota 405 razem z instalacją , wydechem , osprzętem , pompą wspomagania , chłodnicą i zobacze czym jeszcze .
co dalej ?
z suzi chce zrzucić przednie błotniki i działać ze swapem ale wcześniej :
1. wymienić rozrząd i niezbędne simeringi , oringi i inne złośliwie nastawione do mnie uszczelnienia.
2. świece żarowe
3. olej i filtry
4. w skrzyni : uszczelnienia , gume na wybieraku bo będzie rozwalona , flansza na krzyżaki
5. weryfikacja i ocena sprzęgła i ewentualna wymiana
Postaram się prowadzić dziennik budowy
corny - 2010-10-17, 15:46
nie za dużo tematów
http://samurai.nets.pl/fo...2744180857e#603
darion_90 - 2010-10-26, 21:25
Czekam z niecierpliwością na wyniki twojej pracy. Bardzo proszę o opisy oraz zdjęcia, ja również jestem zainteresowany taką przeróbką. Ciekaw jestem jak by radził sobie sami z tym silnikiem i skrzynią na reduktorze z przełożeniami 4.16 i z jaką prędkością pojechałby po czarnym ?
ilio - 2010-10-26, 21:57
darion_90 napisał/a: | Czekam z niecierpliwością na wyniki twojej pracy. Bardzo proszę o opisy oraz zdjęcia, ja również jestem zainteresowany taką przeróbką. Ciekaw jestem jak by radził sobie sami z tym silnikiem i skrzynią na reduktorze z przełożeniami 4.16 i z jaką prędkością pojechałby po czarnym ? |
jutro jest szansa na dawce , ale i tak mam osobno silnik i skrzynie tak wiec może znajdzie sie i komplet dla drugiej osoby
darion_90 - 2010-10-26, 22:33
Fajnie :) tak jak pisałem wcześniej, zmotać do tego ten reduktor jak by to wyszło ? Nadawałby się do jazdy po czarnym no tak + - 90 dych poszedłby ?
Jak na chwilę obecną muszę przemyśleć po kolei co będę robił ( jakiś plan ) i oczywiście podsumowanie kosztów. Także na razie podziękuje.
radex1 - 2010-10-27, 08:24
WITAM WSZYSTKIE SUZI
TAK jak Kolega ILIO stwierdził jestem
tego samego zdania że silnik 1.9 D jest
mocnym SERCEM .
Ja już przełożyłem silniczki i teraz zostało
podłączenie sprzęgła + wydechu
Był problem z dopasowaniem napędu
skrzyni POL. + reduktor SUZ.
trzeba było zakupić przedni wał napędowy
od SUZI (ten wysówany z trybami) tak żeby
się zmieścił między skrzynie a reduktor długość
nam wyszła 22 cm. + dystans (flansza) 1 cm. po
skróceniu wału .
Musiał byc skracany wał dlatego że skrzynia Nam wyszła po skosie
na łączeniu z reduktorem i po to jest wysówany wałek na trybach
Tak że być może pod koniec tygodnia będzie Próba z jazdy
(wszystko wyjdzie w praniu )
AHA i oczywiście zapraszamy wszystkie
SUZI i nietylko NA RAJD
LAJCIK 2 PAJĘCZNO
12-13-14 . 11 . 2010
Admin - 2010-10-27, 16:13
Dzieki ilio że pomyślałeś o naszym forum. Czekamy z niecierpliwością na fotorelacje z poszczególnych etapów swapu.
ignac1wfm - 2011-04-22, 19:09
Czy ktoś zakładał diesla wolnossącego od Peugeota 309???
ilio - 2011-04-22, 20:21
ignac1wfm napisał/a: | Czy ktoś zakładał diesla wolnossącego od Peugeota 309??? |
ja , 205 , 309 , 405 to to samo xud9
ignac1wfm - 2011-04-23, 09:13
Świetnie. Mam z 309-ki kompletną jednostkę (auto skasowane a silnik żyleta) i mój znajomy mechanik taki mi pomysł poddał. Możesz mi (raczej jemu) nakreślić pokrótce co i jak i w czym mogą być największe problemy. Jacek robił już różne podmianki ale prosił żeby zapytać na forum, żeby nie było zaskoczenia. W razie czego możesz pisać też na maila: mwygnanski@wp.pl Z góry dzięki za pomoc. Michał.
ilio - 2011-04-23, 10:26
ignac1wfm napisał/a: | Świetnie. Mam z 309-ki kompletną jednostkę (auto skasowane a silnik żyleta) i mój znajomy mechanik taki mi pomysł poddał. Możesz mi (raczej jemu) nakreślić pokrótce co i jak i w czym mogą być największe problemy. Jacek robił już różne podmianki ale prosił żeby zapytać na forum, żeby nie było zaskoczenia. W razie czego możesz pisać też na maila: mwygnanski@wp.pl Z góry dzięki za pomoc. Michał. |
problemy są ze wszystkim bo nic nie pasuje plug&play
trzeba wykazać się fantazją i uporem
na kazdym etapie służę pomocą
1. wyciągnąć silnik ze skrzynią z suzuki
2. włożyć i ułożyć silnik 1.9 ze skrzynią z poloneza diesela
3. zdjąc nadwozie
4. dorobic poduszki i mocowania silnika i skrzyni
5. dorobić krótki wał
6. dorobić wydech
7.dopasować inną chłodnicę razem z wentylatorem
8. przewody wodne
9. elektryka
i milion innych bzdur
ignac1wfm - 2011-04-23, 13:49
A skrzynia od samuraia nie podpasuje?
ilio - 2011-04-23, 14:02
ignac1wfm napisał/a: | A skrzynia od samuraia nie podpasuje? |
pasuje tylko trzeba zrobić flanszę do silnika
zmienić rozrusznik
przerobić koło zamachowe
ignac1wfm - 2011-04-23, 14:26
OK. Przekaże Jackowi żeby się zastanowił nad tym. Będziemy w kontakcie. Na razie jest to dopiero pomysł który powstał wczoraj po południu ale coraz bardziej układa się w ciekawą całość.
ilio - 2011-05-27, 23:18 Temat postu: swap nowe zdjęcia
[ Dodano: 2011-05-27, 23:24 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-27, 23:25 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-27, 23:31 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-27, 23:32 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-27, 23:37 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-27, 23:42 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-27, 23:50 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-27, 23:52 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-27, 23:53 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-28, 00:00 ]
nowe
[ Dodano: 2011-05-28, 00:00 ]
owe
[ Dodano: 2011-05-28, 00:04 ]
owe
[ Dodano: 2011-05-28, 00:22 ]
dla alberta
[ Dodano: 2011-05-28, 00:30 ]
cześci użyte z :
Land Rovera
BMW
VW
Audi
Suzuki
Lublin
Fiat 125p
Liaz
Mercedes 123 200D
Peugeot 405 1.9 TD
rozrząd , płyny nowe prosto ze sklepu
cześć cześci z zaprzyjaźnionego szrotu
część cześci pochodzi z darów
fantazja i upór to podstawa
kamienie milowe
1 poduszki silnika / polonez stary typ 11pln sztuka/ łapy polonez diesel
2 wał krótki polonez tylko z wieloklinem + suzuki + spawanie do kupy
3. chłodnica polonez stary typ wchodzi w sumie ponad 12 litrów płynu do układu , he he wiecej niż do dyskoteki :)
4. elektryka : kabel z cewki do pompy wtryskowej , kabel rozrusznika się nie zmienia , czujnik temperatury przełożyć z suzuki bo tylko on pasuje względem zegarów, swiece żarówe podłączne po schemacie
5 pamiętać o kablu masowym silnik-akumulator , silnik-rama , akumulator-buda
6. akumulator min 72Ah chyba ze chcecie mieć szybciej nowy
za jednym zamachem robie/zrobiłem
swap,blacharka,wspomaganie kierownicy , wspomaganie hamulca , malowanko
chętnie pomogę , proszę pytać , nie bać się
wojtassj - 2011-05-28, 10:20
o tulwa ile zdjęć
Podziwiam zaangażowanie. Już szybciej byłoby chyba wyprodukować samurajka od podstaw
Jak macie w swoich dieselkach zrobione grzanie świeczek żarowych, pod stacyjkę czy jak?
Ja u siebie przekaźnik mam oryginalny z VW i w kabinie podświetlany przycisk, wszystko to podpięte pod akumulator (z ominięciem stacyjki). Działa tak, że wciskam przycisk palcem (podświetla się on) liczę do pięciu, puszczam przycisk i zapalam kluczykiem samuraja.
Napisałeś, że zaworek z pompy wtryskowej podpięty masz pod byłą cewkę. U mnie jak pod kabelek z byłej cewki podpiąłem miernik czy nawet żarówkę to było ok. Przekręcałem kluczyk, miernik wskazywał napięcie, żarówka świeciła..kluczyk z powrotem przekręcałem to wszystko gasło więc tak jak powinno być. Podpiąłem pod ten kabelek zaworek z pompy i po przekręceniu kluczykiem zaworek się otwierał ale po "cofnięciu" kluczyka napięcie dalej było na tym kabelku i zaworek dalej otwarty czyli silnik zapalony
Teraz mam taki mały guziczek schowany i nim otwieram i zamykam zaworek w pompie i nikt mi samurajka nie odpali bez mojej pomocy, taki można powiedzieć immobilajzer mechaniczny
ilio - 2011-05-28, 10:45
wojtassj napisał/a: | o tulwa ile zdjęć
Podziwiam zaangażowanie. Już szybciej byłoby chyba wyprodukować samurajka od podstaw
Jak macie w swoich dieselkach zrobione grzanie świeczek żarowych, pod stacyjkę czy jak?
Ja u siebie przekaźnik mam oryginalny z VW i w kabinie podświetlany przycisk, wszystko to podpięte pod akumulator (z ominięciem stacyjki). Działa tak, że wciskam przycisk palcem (podświetla się on) liczę do pięciu, puszczam przycisk i zapalam kluczykiem samuraja.
Napisałeś, że zaworek z pompy wtryskowej podpięty masz pod byłą cewkę. U mnie jak pod kabelek z byłej cewki podpiąłem miernik czy nawet żarówkę to było ok. Przekręcałem kluczyk, miernik wskazywał napięcie, żarówka świeciła..kluczyk z powrotem przekręcałem to wszystko gasło więc tak jak powinno być. Podpiąłem pod ten kabelek zaworek z pompy i po przekręceniu kluczykiem zaworek się otwierał ale po "cofnięciu" kluczyka napięcie dalej było na tym kabelku i zaworek dalej otwarty czyli silnik zapalony
Teraz mam taki mały guziczek schowany i nim otwieram i zamykam zaworek w pompie i nikt mi samurajka nie odpali bez mojej pomocy, taki można powiedzieć immobilajzer mechaniczny |
przekaźnik ma następujące kable
plus po stacyjce jako sygnał sterujący
plus od aumulatora jako wejscie
plus od aukumulatora do swiec jako wyjście
masę
kabel do lampki ostrzegającej o grzaniu
i ewentulanie podpięcie do czujnika temperatury / długość grzania /
znajdz schemat w necie i zrób to do porządku nie zapomnij o bezpieczniku
MICHAŁ ,MICKY' - 2011-05-28, 15:26
WOW KOLEGO ILIO!!!! podziwiam ogrom pracy ,no cóż mnie czeka to samo właśnie rozbebeszyłem swoją skorupę ,robię podobnie jak ty,blacharka swap na silniczk disla z polda trucka ,spoa,wspomaganie z omegi oraz lift budy ,teraz właśnie sama buda stoi na kobyłkach będę ja piaskował oraz podcinał nadkola pod 31' ,tobie to dobrze bo już blisko końca a mi sie z braku czasu z 1,5 roku się zejdzie
niedługo wrzucę jakieś foty i ja!!!
albert - 2011-05-28, 17:39
wojtass gdzie zakupiles taki podswietlacz, pytam bo grzanie swiec u mnie tez musze zrobic
ilio - 2011-05-28, 21:02
przypasuj sobie silnik ze skrzynią na ramie z nadwoziem ale bez przednich błotników .
Silnik ze skrzynią jest przesunięty lekko w lewą strone auta bo tak skonstruowany jest tunel.
Najważniejsze żeby wał między skrzynią a reduktorem szedł w lini prostej w dwóch płaszczyznach
wojtassj - 2011-05-28, 21:39
U mnie illo jest inny przekaźnik i mam tam 7 pinów ale nie zagłębiałem się który jest pod czujnik, kontrolke stacyjkę itp. tylko podpiąłem "krótko" i całe sterowanie jest w palcu
Albercik, włącznik ten kupiłem w sklepie z artykułami elektrycznymi i jest to coś takiego jak na zdjęciu niżej. Kupujesz w częściach i składasz co tylko chcesz. opcji w tych włącznikach jest multum
http://www.moeller.pl/
A co do kardanów illo to ja swoim mechanikom daję przykazania takie jak na fotce niżej
albert - 2011-05-28, 21:45
caly wojtass
spytalem jaki wlacznik- a ten wypracowanie napisał
ilio - 2011-05-28, 22:26
prędkości teoretyczne
[ Dodano: 2011-06-01, 19:31 ]
badałem dziś suzi z górki i nie wypada rewelacyjnie 40 kmh na 4 biegu , opony 205/70 R15
trzeba ją przyśpieszyć ale jak ?
albert - 2011-06-09, 23:09
http://www.4x4suzukisamur...php?topic=110.0
mackosj410 - 2011-08-01, 23:35
Kolego jesteś moim guru Ja tez posiadam sj410 i mam z nia wiele problemow (silnik) był szlif glowicy cisnienie na zaworach po 11 psi wymiana uszczelniaczy pierscienie nie ciekna a dymi po tym remącie jak lokomotywa . Zastanawialem sie nad wymiana silnika na 1.6 od vitary ale po przeczytaniu tego postu podąrzam w twoje ślady
MICHAŁ ,MICKY' - 2011-10-24, 12:22
WITAM SZANOWNYCH KOLEGÓW!!!!
PO DŁUGICH POSZUKIWANIACH SILNICZKA 1.9 OD POLDOLOTA TRAFIŁEM NA NIEZŁĄ OKAZJĘ I KUPIŁEM CAŁEGO DAWCĘ DO SUZI TJ.POLONEZA 1.9D Z SILNIKEIM CITROENA (PSA) POLONEZIKIEM PRZYJECHAŁEM WCZORAJ I JEST JUŻ U MNIE NA PODWÓRKU ,NAPRAWDĘ SUPER SIE JEDZIE Z TYM SILNIKIEM.PONIŻEJ PRZEDSTAWIAM DAWCĘ DLA SUZI
[ Dodano: 2011-10-29, 21:24 ]
.......... JAKOŚ CIĘŻKO MI SIĘ ZABRAĆ DO WYCIĄGANIA SERCA Z POLONA TAK FAJNIE SIĘ NIM JEŻDZI
[ Dodano: 2012-07-19, 13:10 ]
MÓJ SAMURAJ narazie odpoczywa leży a właściwie stoi sobie pod ścianą w garażu
czeka na lepsze czasy a właściwie na kompletację części do swapu na 1.9 d
z grubsza już wszystko jest przedstawiam ponownie dawcę serca dla suzi...
jeszcze w całosci
a niżej brutalne wyjmowanie serducha z poldona
KUBICA - 2014-10-09, 23:18
Cześć wszystkim ja się zabieram za to samo sj410 vs 1.9d. Mam pare pytań od czego macie chłodnice i jaki wał macie od poldolota ten rozsuwany czy ten sztywny? wiem że je trzeba spawać z tym od samuraja tylko nie wiem jaki mam kupić. Chętnie podyskutuje z kimś kto już ma takiego swapa
jeżu - 2014-10-10, 12:29
Generalnie wszystko już było omówione w tym wątku http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=91 . Dotczy on wszystkich silników diesla ale o polonezie też jest sporo, więc zapraszam do lektury :)
KUBICA - 2014-10-11, 15:21
Jeżu dzięki za linka pozdrawiam
|
|