|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - blokada do testów
emil100 - 2011-12-27, 13:13 Temat postu: blokada do testów witam
Wyprodukowałem kopię LR 1530 i zamontowałem do mojego samiego,w błocie śmiga aż miło, na asfalcie cichutko poklikuje.
Poszukuję chętnego do testowania drugiego egzemplarza, tylko zależy mi na faktycznym testowaniu żeby nie spoczeła w szufladzie i dlatego chcę za nią 400 zł (to chyba będzie dobra motywacja do montażu).
Jak trochę prototypy pochodzą to zrobię większą serię i będzie można kupić blokadę za rozsądne pieniądze.
Suzuka 4x4 - 2011-12-27, 13:31
A skąd jesteś ??
emil100 - 2011-12-27, 13:32
Zgierz
Suzuka 4x4 - 2011-12-27, 13:59
A jakie to województwo i czy pasuje do szerokiego mostu ??
SamNaSamZSam - 2011-12-27, 14:11
województwo łódzkie :)
emil100 - 2011-12-27, 14:16
zgadza się łódzkie, prawie sam środek Polski.
u mnie chodzi w szerokim
czesio6969 - 2011-12-27, 14:50
a moge na przod sobie wsadzić to too, bo z tyłu mam 100%
emil100 - 2011-12-27, 14:59
nie, bo po pierwsze z przodu półoś ma 22 frezy , po drugie przy tej konstrukcji przeguby będziesz wymieniał co dwa tygodnie
egon - 2011-12-27, 16:18
możesz pokazać jakieś foto tego zestawu? ,wiesz chodzi o więcej szczegółów co i jak
SamNaSamZSam - 2011-12-27, 17:24
OFF TOP ---> emil zerknij proszę w PW i daj znać jakbyś mógł coś pomóc :)
emil100 - 2011-12-27, 17:53
Nie wiem czy fotka się załączy ale wstawiłem.
Zasada działania automatycznej blokady lock right zgrubsza wyjaśniona jest w linku, a na końcu spostrzeżenia użytkowników i właśnie one skłoniły mnie do pójścia w tę stronę.
Moją zrobiłem z materiału do nawęglania dodatkowo przekutego. Nawęglone próżniowo (dlatego jest błyszczące)na głębokość 0,5mm tzn dość miękki rdzeń (ok35HRC) i twarda,odporna na ścieranie powierzchnia (ok 60HRC)
a tu link
http://daniels.lumena.com/suzuki/locker.htm
slavok - 2011-12-27, 19:41
emil nie miał byś chęci by odsprzedania kpl. takich sprężynek ? bo mi się rozsypały w moim lr... a nie będę się wygłupiał i wkładał z długopisów...
robota 1 klasa wygląda jak oryginalny LR z pudełka.
Darek:] - 2011-12-27, 20:13
chetnie bym przetestował ale dopiero na wiosnę wyjadę moim samim z garazu.
emil100 - 2011-12-27, 20:14
slavok daj adres na PW
Didymos - 2011-12-27, 20:57
Heh, podobniejszy niż prawdziwy
Szkoda, że się nie odezwałeś tydzień wcześniej, chętnie bym potestował, szczególnie za taką kasę, a tak zdążyłem już nabyć oryginał
Suzuka 4x4 - 2011-12-27, 21:05
Ja się trochę pospiesz jak przejdzie dobrze testy twoja blokada to ile będzie kosztowała ??
Bo teraz bym wziął ale nie mam możliwości jej założenia bo zostałem z jednym autem
slavok - 2011-12-27, 21:09
do testów to trzeba dać komuś kto upala samochód po rajdach bo taka jazda w koło komina to nie jest test dla blokady...
Suzuka 4x4 - 2011-12-27, 21:12
A Tytus ma już blokadę może on by wziął ... Upala po rajdach ,,,
emil100 - 2011-12-27, 22:35
co do ceny to myślę ze w 800 się zamknie.
a testy im mocniejsze tym lepsze, ja testuję od 2 miesięcy po pierwszym i trzech konkretnych taplaniach w błocie rozebrałem wszystko i okazało się ze wygląda dokładnie tak samo jak przed zamontowaniem więc stwierdziłem że błoto nie da odpowiedzi i teraz męcze ją po asfalcie (także bezsensowne kręcenie kółek na parkingach jak tylko nadarzy się okazja)
jak się nie wydarzy nic złego to za kilka tygodni zrobię kila kompletów i... allegro
tytus - 2011-12-28, 00:12
Jak to suzuka napisał to ja bym mógł wziąć tylko teraz przygotowuje moją furę do rajdów tzn springi, wspoma itp, więc najwcześniej w lutym bym to testował przed polandem.
Jak pasuje to bym był chętny
emil100 - 2011-12-28, 14:27
Tę konkretną sztukę już ktoś zarezerwował, a do lutego mam nadzieje będą już nowe. Może uda się wymodzić coś automatycznego na przód, mam już pewne pomysły, ale na razie pracuję nad tyłem do jeepa (dana35).
Suzuka 4x4 - 2011-12-28, 15:42
A myślisz nad 4 . 16??
emil100 - 2011-12-28, 16:12
nie ma problemu, potrzebuję tylko kosz i trochę czasu, jak już mówiłem robię teraz prototyp do jeepa i jak tam wytrzyma (a 180 koników potrafi kopnąć ) to jadę całą serię do samuraia, jinmiego i co tam jeszcze chcecie
slavok - 2011-12-28, 16:15
kosz ? potrafił byś dorobić takie koła zębate i choinki jakie mam w avatarze ?
emil z jakiej części Polski Ty w ogóle jesteś >
galaxy - 2011-12-28, 16:32
slavok napisał/a: | emil z jakiej części Polski Ty w ogóle jesteś > |
na początku tego wątku było ...
slavok - 2011-12-28, 16:35
no tak leszcz ze mnie nie doczytałem ;) w każdym razie pytanie o koła zębate aktualne dalej.
emil100 - 2011-12-28, 16:37
jeśli masz na myśli graty do reduktora to możliwości wykonania są, problem jest z materiałem szczególnie z dużymi średnicami tzn powyżej fi 80. no i kwestia ilości bo przygotowanie pierwszej sztuki kosztuje sporo czasu i pieniedzy i napewno nikt za to nie zapłaci, dopiero na kolejnych można zarobić. a lokalizacja - Zgierz
slavok - 2011-12-28, 16:43
jakie koszty przygotowania takiego prototypu na podstawie wzoru ? jak się orientowałem to jakieś komiczne... co do wymiarów to racja może być problem bo z tego co teraz pamiętam to duża zębatka z tej choinki ma około 110mm średnicy... w każdym razie nie wydaje mi się by wykonanie takich elementów nawet na masową skale było tańsze od pieniędzy w jakich jest to dostępne np. w stanach.
Suzuka 4x4 - 2011-12-28, 16:44
To jak pomyślisz nad tym tematem ??
emil100 - 2011-12-28, 16:51
slavok chodzi o dorobienie zamienników, czy zmianę przełożeń?
suzuka myśleć mogę, ale myślenie nie wystarczy muszę się ogarnąć z rozgrzebanymi tematami.
slavok - 2011-12-28, 16:56
zmiana przełożeń polega na podmianie zębatki, choinki i wałka ;) takie zestawy istnieją, tylko trzeba by było to skopiować.
emil100 - 2011-12-28, 17:04
a ile kosztuje taki zestaw?
slavok - 2011-12-28, 17:07
od 415$ do 550$ za wielką wodą zależy czy 4.16:1 czy 6.5:1 u nas za 4.16 trzeba dać od 1900zł z prywatnego importu, do 2600zł full legal z fakturą itd.
galaxy - 2011-12-28, 17:17
slavok napisał/a: | od 415$ do 550$ za wielką wodą zależy czy 4.16:1 czy 6.5:1 u nas za 4.16 trzeba dać od 1900zł z prywatnego importu, do 2600zł full legal z fakturą itd. |
slavok ale to jest cena za cały reduktor ? czy za graty do przełożenia ?
slavok - 2011-12-28, 17:18
piszę teraz o gratach reduktor z 1.3/samuraia wykorzystujesz.
galaxy - 2011-12-28, 17:25
slavok napisał/a: | piszę teraz o gratach reduktor z 1.3/samuraia wykorzystujesz. |
ok , tak chciałem zapytać .
emil100 - 2011-12-28, 17:28
no to żeby się w kraju nad wisłą się sprzedawało mogłoby kosztować 1000-1200 - rewelacji nie ma. Materiał jakieś 300-350, azotowanie 100, robocizna 200-300. jakby wystarczyło nawęglanie to na materiale i hartowaniu można zaoszczędzić 150-200. Wszystko pod warunkiem robienia powiedzmy 10 kpl.
a jak moduły zębów calowe to na początek 4000 na frezy.
[ Dodano: 2011-12-28, 17:32 ]
galaxy domyłeś autko po ostatnim taplanku?
slavok - 2011-12-28, 17:38
oj emil tego to nie wiem czy calowe czy nie, problem z tymi zębatkami jest taki iż załączanie napędu odbywa się przez połączenie pierścieniem koła zębatego z wałkiem to połączenie w to takie "wypustki" dorobienie tego to podobno ciężka sprawa, zresztą porobiłem Ci na szybko zdjęcia oblukaj:
https://picasaweb.google.com/SLyczak/Zebatki?authuser=0&feat=directlink
co to za materiał, nie wiem twardy jest cholernie, noże tokarskie się łamią w każdym razie ;) z tego co pamiętam to utwardzone to jest na jakieś 3mm.
emil100 - 2011-12-28, 17:46
dorobieni tego nie jest problemem wystarczy dorobić elektrodę i wypalić na drążarce wgłębnej - bułka z masłem nie takie rzeczy się robiło hehe, a poważnie pracuję w firmie gdzie są takie maszyny.
[ Dodano: 2011-12-28, 17:50 ]
ja próbowałbym z 38HMJ na początek.
Suzuka 4x4 - 2011-12-28, 18:01
Kurde fajnie by było mieć 4.16 w reduktorze ale póki będą takie ceny jak są to mogę pomarzyć
emil100 - 2011-12-28, 18:25
slavok a tak swoją drogą to choince przydałoby sie tulejowanie, bo rowy są konkretne hehe.
Suzuka 4x4 - 2011-12-28, 18:40
emil100 napisał/a: | rowy . | ha ha
slavok - 2011-12-28, 18:52
emil100 napisał/a: | slavok a tak swoją drogą to choince przydałoby sie tulejowanie, bo rowy są konkretne hehe. |
emil ta choinka to jest z zestawu z usa, niedawno wyciągnięta z folii tak, że nie wiem może taką technologie wykonania mają bo to praktycznie nówka i wszytkie mają takie gładzie ;)
jak byś był chętny na współprace przy tworzeniu takiego prototypu to mogę Ci podesłać na wymiar zestaw, ale to kiedyś w przyszłości możemy porozmawiać na ten temat jak ów temat w Tobie dojrzeje
emil100 - 2011-12-28, 18:57
może fotka zniekształca ale na fotce 1 w otworze widać wyraźne ślady współpracy z igłami łozyska.
slavok - 2011-12-28, 18:58
nieeee to pozostałości oleju są, jak by takie bruzdy tam były to ten reduktor by wył tak, że jeździć by się nie dało ;)
btw. jeżeli koszty oscylowały by mniej więcej w takich granicach o jakich pisałeś to ja bym 10szt. tych zestawów wziął-nie ma problemu, tylko tak jak i blokady musi to być przetestowane.
emil100 - 2011-12-28, 21:37
OK przemyślę temat i spróbuję zorientować się w możliwościach zakupu materiału w małych ilościach na prototypy.
powiedz mi tylko jakie muszą być średnice i długości poszczególnych detali.
SamNaSamZSam - 2011-12-28, 21:45
Panowie przepraszam za off top kolejny, ale jakoś tak fajnie się czuję obserwując Waszą dyskusję i "jaranie" się możliwością zrobienia czegoś tam we własnym zakresie. Bardzo mi to imponuje i mam ogromny szacunek do ludzi z wiedzą i zapałem do jej użytkowego wykorzystywania. Jestem pełny podziwu dla entuzjazmu i tego, że ogólnie "nie ma problemu". Prototyp blokady to już "wielkie coś", a losy reduktora "made in Poland" będę śledził z zapartym tchem. Może po części również dlatego, że pochodzę ze Zgierza Tak trzymać Panowie, chylę czoła i cieszę się, że chociaż biernie mogę być świadkiem takich wydarzeń.
slavok - 2011-12-28, 22:04
emil100 napisał/a: | OK przemyślę temat i spróbuję zorientować się w możliwościach zakupu materiału w małych ilościach na prototypy.
powiedz mi tylko jakie muszą być średnice i długości poszczególnych detali. |
prosz bardzo, na szybko "zwymiarowane"
https://picasaweb.google.com/SLyczak/Zebatki?authuser=0&feat=directlink
emil100 - 2011-12-29, 16:37
no to jak sie tak dobrze gada to może ocenicie mój pomysł na blokowanie przodu.
zasada jak LR wszystko podobnie zmiana tylko taka że kąt ząbków z 22 stopni zwiększa sie do np 45(może nawet więcej ale trzeba sprawdzić doświadczalnie), dzięki temu blokada dużo łatwiej się wypina i nie ma wtedy charakterystycznego strzału. Trzeba też zmienić długość ruchu kół wewnętrznych na bolcach wpiętych w kosz (w oryginale jest ok 1.5mm) tak żeby blokowanie następowało płynniej i mocniej gdy bolce ciągną. I co o tym myślicie będą sie przeguby ukręcały?
slavok - 2011-12-29, 19:55
Nie zagłębiałem w takie kwestie techniczne jak kąty zębów na koronkach itd. problem z tą blokadą na przodzie jest taki, że nie zawsze się może rozłączyć na zakręcie, są też takie odcinki w terenie gdzie tej blokady nie potrzebujemy np. szybkościowki na szutrach w przypadku zablokowania przedniej osi w takich warunkach jazdy jedziemy prosto bo samochód najzwyczajniej przestaje skręcać, możesz próbować ale jak dla mnie to coś co jest automatem nie zda egzaminu na przodzie, brak kontroli za którą idzie brak bezpieczeństwa na drodze to podstawowa wada takiego rozwiązania, dodatkową jest tak jak pisałem to iż nie zawsze jest nam zblokowany przód potrzebny, problem przegubów i półosi można rozwiązać stosując wzmocnione graty (półosie, przeguby 34HNM), ale znów wzmocnione graty mają przeważnie inny wielofrez bo 26 "zębów" zamiast 22 i znów mamy problem z kompatybilnością takiej dorabianej blokady.
emil100 - 2011-12-29, 21:44
no właśnie problemem tych blokad jest ich nieprzewidywalność i wynika to z ich konstrukcji. Po zmianach o których pisałem wydaje mi sie, że ten problem znika. Wszystko odbywa się płynniej i bez przeciążeń. Niewielkie przyspieszenie zewnętrznego kola na zakręcie momentalnie powoduje wypięcie koronki. Fakt szybkościówek nie brałem pod uwagę, może dlatego, że się w to nie bawię. najbardziej kocham błoto ewentualnie jakaś żwirownia, czy rzeka a dojazdy do terenu po czarnym, czy szybkim szutrze robię na tylnym napędzie i rozpiętych sprzęgiełkach a wtedy mogę zapomnieć o przednim moście i jego zawartości. Pewno masz większe doświadczenie niż ja i dużo racji, ale tak czy inaczej próbę zrobię co z tego wyniknie? zobaczymy.
slavok - 2011-12-29, 22:08
masz możliwość to rób, potrzeba matką wynalazków :)
emil100 - 2011-12-30, 07:43
Może ma ktoś kosz z przedniego mostu sprzedać lub pożyczyć. Potrzebuję do pomiarów na kilka dni.
tytus - 2011-12-30, 10:44
Jeżeli chodzi o przedni dyfer to mam jeden w zanadrzu
emil100 - 2011-12-30, 12:08
potrzebuje tylko kosz
albert - 2012-01-12, 17:19
emil 100 pytanko
temat poczqtkowy tej dyskusji to blokada twojej produkcji
jak wyglada sprawa na dzien dzisiejszy, odstep czasu pozwolil pewnie na rzetelne wypowiedzi o tym jak blokada dziala
ewentualnie cena zestawu
sokratesb - 2012-01-12, 17:49
No, git! Jeśli twoje projekty będą prawidłowo działały, to możesz się na tym chyba nieźle dorobić! :D
Zawias - 2012-01-12, 17:59
Taką ceną to można się garba dorobić,a nie fortuny.
sokratesb - 2012-01-12, 18:05
No, ale jak będzie nawet trochę taniej, to będzie dużo zamówień, prawdobodobnie. Fakt cena nie za duża. Dla kupujących plus, sprzedającego minus.
albert - 2012-01-12, 19:08
ponawiam pytanie - jak blokady maja sie do wzmocnien elementów?
Zawias - 2012-01-12, 19:32
Masz na myśli LR 1530 ?,czy kalkę Emila 100 ?To praktycznie to samo.
slavok - 2012-01-12, 19:45
sokratesb napisał/a: | No, git! Jeśli twoje projekty będą prawidłowo działały, to możesz się na tym chyba nieźle dorobić! :D |
nie ma tak pięknie, można też się dorobić niezłych problemów za naruszenie kilku patentów chcąc to robić na szeroką skale trzeba to robić legalnie
przy nieumiejętnej jeździe półoś ukręcić bardzo łatwo z blokadą.
sokratesb - 2012-01-12, 20:03
Fakt. A kiedy się zaczyna "szeroka skala"?
slavok - 2012-01-12, 20:06
tam gdzie zaczynają się duże pieniądze.
Zawias - 2012-01-12, 20:07
Myślę ,że wtedy kiedy to stanowi znaczące źródło dochodu.
albert - 2012-01-12, 20:47
a jak jezdzic ,, umiejetnie,,
slavok - 2012-01-12, 20:49
np. ogień po kamulcach = uwalone półosie.
Zawias - 2012-01-12, 20:52
Na czarnym na zakrętach but-to samo.
galaxy - 2012-01-12, 20:53
slavok napisał/a: | np. ogień po kamulcach = uwalone półosie. |
poważnie , to tak może się stać z taką blokadą ?
ps. to ja dziękuje, a jak na prawdę będę musiał walnąć w heble na czarnym
ps. to ja dziękuje i zacznę odkładać na KAM'a
slavok - 2012-01-12, 21:25
z każdą blokadą uwali ci półoś jak np. podskoczysz na kamieniach czy konarach i rozpędzone koło trafi na przeszkodę a 2gie siłą bezwładności będzie kręciło się dalej w powietrzu...
galaxy - 2012-01-12, 21:30
slavok napisał/a: | z każdą blokadą uwali ci półoś jak np. podskoczysz na kamieniach czy konarach i rozpędzone koło trafi na przeszkodę a 2gie siłą bezwładności będzie kręciło się dalej w powietrzu... |
no oki , ale blokadę KAM czy ARB załączam wtedy kiedy chce , a tu lipa walne w heble bo mi dzieciak wyskoczy itp. i ma się coś ukręcić to mnie się nie podoba już taka blokada.
slavok - 2012-01-12, 21:34
ale co się ma ukręcić przy hamowaniu ?
galaxy - 2012-01-12, 21:50
slavok napisał/a: | ale co się ma ukręcić przy hamowaniu ? |
dobra sorka co ślepy nie dowidzi patrz nie doczyta to zmyśli , napisałeś wcześniej o kamulcach a ja przeczytałem hamulcach ...
sokratesb - 2012-01-12, 22:26
Też przeczytałem "...po hamulcach...", zamiast "...po kamulacach..." :P
emil100 - 2012-01-12, 23:02
No to wnioski:
Autko tyrałem dobrze,np na orkiestrze przez 6 godzin odlać sie nie było czasu i tylko but i but, bo kolejka długa a ciemno sie robi wcześniej. co zauważyłem ciekawego: samuraj może przez kilkanaście metrów jechac bokiem (przednie koła w jednej koleinie, tylne w drugiej i pomalutku do przodu) bez blokady nie udawało mi się tak.
Cena to będzie jakieś 800-900 oczywiście jak złożysz poszczególne elementy, bo ja nie będę sprzedawał całej blokady tylko części zamienne zamienne do LR, od wielu lat ronimy tak z Boschem, Makitą, Hilti itd i nikt się nie czepia a skala jest spora.
Czy się coś ukręci? nie wiem. przednie półosie i przeguby wymieniałem już 2 razy ( bez blokady), wystarczy odpowiednia górka, ułańska fantazja, pedał w podłogę i lecisz, a jak spadniesz to szacujesz strat.
Teraz muszę odstawić suczkę na kobyłki, bo planuję zmianę bębnów na tarcze, może 4,16 i chyba przy okazji rozbiore most, zrobię jakieś fotki to wrzucę.
Zrobilem 10 kompletów jutro albo w poniedziałek jadą do nawęglania, za 2 tygodnie będą na gotowo.
jeżu - 2012-01-13, 09:45
Niektórych w tym mnie szczególnie cieszy możliwość zakupu części zamiennych. Z tego co zauważyłem zazwyczaj zużywa się tylko 1 połówka mechanizmu.
slavok - 2012-01-13, 11:24
No jest to niewątpliwy + za co chwała Emilowi.
KSikorski - 2012-01-13, 14:28
galaxy napisał/a: |
ps. to ja dziękuje i zacznę odkładać na KAM'a |
Próbowałem kupić KAM. Generalnie jest to duży wyczyn. O zakupie bezpośrednio u brytoli zapomnij. Polski dystrybutor KAM diluje tylko częściami do landroverów. Jedynie przez rajdy 4x4 da się ją jakoś ściągnąć, ale wtedy cena robi się taka że już lepiej ARB :D
galaxy - 2012-01-13, 15:08
KSikorski napisał/a: | galaxy napisał/a: |
ps. to ja dziękuje i zacznę odkładać na KAM'a |
Próbowałem kupić KAM. Generalnie jest to duży wyczyn. O zakupie bezpośrednio u brytoli zapomnij. Polski dystrybutor KAM diluje tylko częściami do landroverów. Jedynie przez rajdy 4x4 da się ją jakoś ściągnąć, ale wtedy cena robi się taka że już lepiej ARB :D |
Czemu myślisz , że "brytole" mi jej nie sprzedadzą ?
moto_X - 2012-01-16, 22:32
galaxy napisał/a: | KSikorski napisał/a: | galaxy napisał/a: |
ps. to ja dziękuje i zacznę odkładać na KAM'a |
Próbowałem kupić KAM. Generalnie jest to duży wyczyn. O zakupie bezpośrednio u brytoli zapomnij. Polski dystrybutor KAM diluje tylko częściami do landroverów. Jedynie przez rajdy 4x4 da się ją jakoś ściągnąć, ale wtedy cena robi się taka że już lepiej ARB :D |
Czemu myślisz , że "brytole" mi jej nie sprzedadzą ? |
Bo nie odpisują na maile, nie odbierają telefonów itp. Chyba, że pojedziesz i staniesz przed drzwiami to może Cie przyjmą... Próbowałem.
galaxy - 2012-01-17, 08:30
moto_X napisał/a: | galaxy napisał/a: | KSikorski napisał/a: | galaxy napisał/a: |
ps. to ja dziękuje i zacznę odkładać na KAM'a |
Próbowałem kupić KAM. Generalnie jest to duży wyczyn. O zakupie bezpośrednio u brytoli zapomnij. Polski dystrybutor KAM diluje tylko częściami do landroverów. Jedynie przez rajdy 4x4 da się ją jakoś ściągnąć, ale wtedy cena robi się taka że już lepiej ARB :D |
Czemu myślisz , że "brytole" mi jej nie sprzedadzą ? |
Bo nie odpisują na maile, nie odbierają telefonów itp. Chyba, że pojedziesz i staniesz przed drzwiami to może Cie przyjmą... Próbowałem. |
no słyszałem , że coś z nimi ciężko, chciałem się tylko upewnić. Ale jak będę miał kasę to sam spróbuje, na razie mama czas ... zawieszenie przede mną do zrobienia
Zawias - 2012-02-09, 22:37
Od trzech tygodni testuję blokadę Emila 100.Na razie na czarnym przyzwyczajam się do klikania szczególnie na wstecznym.Po dotarciu jadę w teren.
xSuzii - 2012-03-11, 14:20
witam i jak te testy blokady w terenie jestem mocno ciekawy
Zawias - 2012-03-11, 20:06
Jestem po rajdzie.Blokada dała radę.Bez niej nie zebrałbym 1/4 pieczątek.
Kamilson - 2012-03-11, 23:49
Tak mysle ze w maju , sie skusze o ile emil bedzie jeszcze produkował
xSuzii - 2012-03-12, 21:24
Zawias napisał/a: | Jestem po rajdzie.Blokada dała radę.Bez niej nie zebrałbym 1/4 pieczątek. | pewnie koscierzyna zaliczona , to fajnie ze blokada zdala egzamin ,tez sie pewnie skusze
galaxy - 2012-04-22, 09:27
wczoraj byliśmy z Emilem na Jeepjatce , blokada działa super , nie to auto , po prostu . Tam gdzie inni używali wyciągarek żeby dojechać po pieczątki my zebraliśmy je bez wyciągarki po prostu jej nie mieliśmy , a bez blokady mógłbym pomarzyć o takich podjazdach.
Kamilson - 2012-04-22, 18:18
Ależ fajna suzuka , tak ze smakiem zrobiona , gratuluje :)
galaxy - 2012-04-22, 19:03
Kamilson napisał/a: | Ależ fajna suzuka , tak ze smakiem zrobiona , gratuluje :) |
dzięki , jakoś tak wyszło i widzę że budzi zainteresowanie .
Arni - 2012-04-30, 10:24
W czwartek byłem u Emila zamontować blokadę. W sobotę udało się poskładać wszystko do kupy i szybki wypad na test do Beniaminowa.
Jest SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER nie ten samochód Jeszcze przede mną testy w bagnie, ale to jak poskładam hamulce i piasty.
kostuch - 2012-04-30, 15:57
Arni napisał/a: | W czwartek byłem u Emila zamontować blokadę. W sobotę udało się poskładać wszystko do kupy i szybki wypad na test do Beniaminowa.
Jest SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER nie ten samochód Jeszcze przede mną testy w bagnie, ale to jak poskładam hamulce i piasty. |
To znaczy że testowałeś bez hamulców i piast?
Arni - 2012-05-02, 15:41
Można powiedzieć że prawie bez Hamulce łapały dopiero przy trzecim strzale w pedał i to tak średnio. Piasty jeszcze jakoś się trzymały ale jak zdemontowałem sprzęgiełka i wylało się bagno zrozumiałem że nie jest za dobrze do tego luzy na kołach. Na razie POTFUR stoi na kołkach a ja czekam na części Więc i testy musza poczekać.
manias79 - 2012-05-20, 20:05
Ja wczoraj testowałem blokadę w ostrym błocie ... amok - teraz tylko praktyka, praktyka, praktyka :)
HattoriHonza - 2012-05-21, 10:56
Koledzy, a ja mam takie pytanie.
Pierwsze jest takie - jeśli blokada klika na zakręcie na skutek różnic obrotowych kół, to nie będzie przeskakiwać też w terenie?
Drugie - z tego co widzę jak działa taka blokada, to czy te ząbki jakoś szybko się nie zetrą? Widziałem kilka filmików, na któych słychać i widać, że LR się rozpadł właśnie na tych ząbkach. Co prawda po ostrym upalaniu, no ale jednak.
Trzecie - czemu NIE MA blokad załączanych? Konstrukcja w stylu blokady w Ursusie C330 i innych? Naciskam dźwignię - mam blokadę, puszczam mam zwykły dyfer. Czy nei byłoby to rozwiązanie idealne? Na cholere mi jakieś sprężarki dodatkowe w ARB, na co mi siłowniki elektryczne w innych, jak można to zrobić zwykłą dźwignią, np drugą rączką od ręcznego? Wjeżdżam w teren, zaciągam dźwignię i mam 100% blokady na tylnym moście. Wyjeżdżam na asfalt i nie muszę słuchać terkotania w dyfrze wizualizującego w mojej głowię klikające i ścierające się trybiki ;p
manias79 - 2012-05-21, 11:10
Na dwa pierwsze pytania mogę Ci odpowiedzieć:
- blokada klika głośno tam, gdzie jest większe tarcie (asfalt), mi czasami romantycznie strzeli, w terenie jej nie słychać (oczywiście w pełnym amoku trudno usłyszeć wyjący silnik) i blokada pięknie się załącza
- ząbki ścierają się pewnie z powodu złego montażu blokady. Zaleca się wymianę łożysk tylnej osi oraz łożysk wałka ataku.
galaxy - 2012-05-21, 14:34
odp 3 . KAM robi takie blokady o których piszesz , bez kompresora klikasz w guzik i magnetycznie chyba przesuwka się w dyfrze przesuwa i blokuje mechanizm , ale to jest koszt 4 razy większy od tej Emilowej
http://www.kamdiffs.com/
Hałas - 2012-05-21, 17:17
Seryjna z SJta chyba była na linkę (?)
HattoriHonza - 2012-05-21, 19:31
Ale ja nie chcę cewek, kabli, tylko zwykłą wajchę od ręcznego na linkę i mechanicznie to przesuwać. Właśnie nie mogę ogarnąć jak wygląda blokada w ursusie, jak będę miał czas to aż z ciekawości zajrzę. Interesuje mnie, czy jest możliwość zmodyfikowania istniejącego dyfra w tą stronę. Taniej by było. Ale pewnie się nie da;p
Hałas - 2012-05-21, 21:59
Wielokronie podjęte były próby zmodernizowania seryjnej blokady, z tego co mi wiadomo żadna nie wyszła odpowiedniej jakości/taniej niż dostępne na rynku
HattoriHonza - 2012-05-22, 21:04
http://moto.allegro.pl/bl...2362307101.html
Co to jest? :o
yahoo33 - 2012-05-22, 21:11
HattoriHonza napisał/a: | http://moto.allegro.pl/blokada-mostu-mini-spool-suzuki-samurai-vitara-i2362307101.html
Co to jest? :o |
Stała blokada tylnego mostu, coś jak zaspawane satelity ale drożej ;)
galaxy - 2012-05-23, 08:12
HattoriHonza napisał/a: | http://moto.allegro.pl/blokada-mostu-mini-spool-suzuki-samurai-vitara-i2362307101.html
Co to jest? :o |
to jest to samo co zaspawanie mechanizmu ;)
HattoriHonza - 2012-05-26, 14:59
Koledzy, a jak jest z trwałością tych LockRightów? Długo to wytrzymuje? Bo jak popatrzeć na tą konstrukcję, to te zęby się przecież szybko będą zużywać chyba?
kostuch - 2012-05-26, 20:41
HattoriHonza napisał/a: | Koledzy, a jak jest z trwałością tych LockRightów? Długo to wytrzymuje? Bo jak popatrzeć na tą konstrukcję, to te zęby się przecież szybko będą zużywać chyba? |
Dłużej niż półosie
Suzuka 4x4 - 2012-06-16, 22:46
Jak mam oryginalnego LR za 500 zł do kupienia
xSuzii - 2012-07-29, 18:45
Witam i pozdrawian na alegro znalazlem blokade tylnego mostu do samiego cena atrakcyjna 2990 -RD88 z kompresorem i wylacznikamin ,pewnie nie jest to ARB ale co otym sadzicie amoze ktos to ma zamontowane -Prosze o opinie
moziembl - 2012-07-29, 21:22
Zanim zadasz pytanie przeszukaj forum czasami można znaleźć szybciej odpowiedź :) :) :)
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1026
xSuzii - 2012-07-29, 22:09
dzieki i to mi wystarczy
wisniowy21 - 2014-09-10, 11:10
siemanko ma ktoś może namiar tel na Emila ?
Zawias - 2014-09-10, 13:17
507075360
|
|