Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Olej do skrzyni biegów

przemus401 - 2012-01-05, 20:45
Temat postu: Olej do skrzyni biegów
Witam Koleżeństwo :)

Problem u mnie taki: gdy jest zimno, to znaczy poniżej zera, po odpaleniu autka, gdy skrzynia ma "luz" i puszczę sprzęgło, to auto zaczyna jechać. Słowem "ciągnie sprzęgło". Wlany mam Hipol GL-4 80W/90. Fachowcy mówią, że zjawisko to ma miejsce, bo olej jest zbyt gęsty. Jaki więc mam wlać, aby było OK?

Pozdrawiam, Przemo.

slavok - 2012-01-05, 21:04

75w90 gl4 lub 5...
przemus401 - 2012-01-05, 21:13

Dziękuję bardzo. To jest chyba półsyntetyk, tak?
SamNaSamZSam - 2012-01-05, 23:25

a to czasem nie problem sprzęgła? jakieś łożysko oporowe czy coś tam innego? nie znam się - "szczelam jeno" ;-)
przemus401 - 2012-01-06, 12:07

Myślę, że jednak nie. Objaw ma miejsce tylko wtedy, gdy jest zimno. Przy temperaturze dodatniej wszystko działa jak należy. Łożysko nie reagowało by aż tak na niską temperaturę.
slavok - 2012-01-06, 13:11

olej gęstnieje, norma, wymień na rzadszy tak jak napisałem.
Death1985 - 2012-01-08, 11:15

Ja tam leje do skrzyni Hipol i jest Oki ;-)
jeżu - 2012-01-10, 07:39

Do skrzyni musi być gl4, czy można zalać też gl5? Jak z reduktorem?
slavok - 2012-01-10, 17:51

jeden dziad... niby gl5 rozpuszcza tuleje synchronizatorów ale jakoś nie chce mi się w to wierzy.
Didymos - 2012-01-11, 11:33

Instrukcja dopuszcza gl5 do skrzyni i reduktora.
Ja mam zalane gl5, ani się od tego nie naprawiło, ani nie zepsuło :mrgreen:

jeżu - 2012-01-11, 12:09

Dzięki, zaleję więc gl5
corny - 2012-01-11, 21:11

przemus401 napisał/a:
Myślę, że jednak nie. Objaw ma miejsce tylko wtedy, gdy jest zimno. Przy temperaturze dodatniej wszystko działa jak należy. Łożysko nie reagowało by aż tak na niską temperaturę.


dokładnie a jeśli masz dodatkowo syf z woda to juz norma ...spokojnie hipol ...przez to ze tani można częściej wymieniać-dla spokojnego snu...

kulczaswrz - 2012-04-20, 17:06

ja mam pare pytanek, nie będę zakładać nowego tematu tylko się podepnę.
1. Gdzie się dolewa oleje do mostów i skrzyni? Czy w mostach to są te boczne nakrętki? od góry mostów idą wężę, czemu one służą bo nie rozeznanym jest
2. Ile tego oleju powinno być i jaki to olej ma być?
3. Sprawdzałem w tylnim moście po odkręceniu bocznej nakrętki olej jest czysty ale znów nie wiadomo co to za olej. A więc pytanie czy można mieszać oleje w mostach i skrzyni? W przednim moście jest mały wyciek na kuli( uszczelniacz i pewnie łożysko do wymiany) więc olej jakiś był dolewany, jakiś. :-?

Dawid77 - 2012-04-20, 18:30

1. do mostów wlewasz przez ten korek z boku , a spust jest na dole , a na górze jest odpowietrznik i jak masz węża założonego to masz przeniesiony odpowietrznik do góry żeby podczas brodzenia w wodzie nie wlała sie woda
2. most przód - 1,5 l. , most tył - 1.3 l. , skrzynia biegów 1.3 l.
3. jak leje się olej po kuli to poszedł uszczelniacz półosi i wypłukuje smar z przegubu więc lepiej zrobić z tym jak najszybciej , tu masz opisaną wymianę http://samurai.org.pl/vie...er=asc&start=20

kulczaswrz - 2012-04-20, 22:14

Tu akurat nie tylko uszczelniacz poszedł ale chyba i łożysko bo koło nie stoi prosto tylko góra odchodzi od obrysu, jak był podnoszony to jeszcze bardziej opadło. :-( Ale chyba nic się nie stanie gdy wleje się więcej. Fabrycznie były robione te odpowietrzniki czy to zrobione przez kogoś?
punix - 2012-04-21, 00:09

Przy luzie góra-dół prawdopodobnie masz do wymiany łożyska zwrotnic.
sokratesb - 2012-04-21, 14:19

Fabrycznie odpowietrzniki nie były robione, "ktoś" musiał to zrobić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group