|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Olej do skrzyni biegów
przemus401 - 2012-01-05, 20:45 Temat postu: Olej do skrzyni biegów Witam Koleżeństwo :)
Problem u mnie taki: gdy jest zimno, to znaczy poniżej zera, po odpaleniu autka, gdy skrzynia ma "luz" i puszczę sprzęgło, to auto zaczyna jechać. Słowem "ciągnie sprzęgło". Wlany mam Hipol GL-4 80W/90. Fachowcy mówią, że zjawisko to ma miejsce, bo olej jest zbyt gęsty. Jaki więc mam wlać, aby było OK?
Pozdrawiam, Przemo.
slavok - 2012-01-05, 21:04
75w90 gl4 lub 5...
przemus401 - 2012-01-05, 21:13
Dziękuję bardzo. To jest chyba półsyntetyk, tak?
SamNaSamZSam - 2012-01-05, 23:25
a to czasem nie problem sprzęgła? jakieś łożysko oporowe czy coś tam innego? nie znam się - "szczelam jeno"
przemus401 - 2012-01-06, 12:07
Myślę, że jednak nie. Objaw ma miejsce tylko wtedy, gdy jest zimno. Przy temperaturze dodatniej wszystko działa jak należy. Łożysko nie reagowało by aż tak na niską temperaturę.
slavok - 2012-01-06, 13:11
olej gęstnieje, norma, wymień na rzadszy tak jak napisałem.
Death1985 - 2012-01-08, 11:15
Ja tam leje do skrzyni Hipol i jest Oki
jeżu - 2012-01-10, 07:39
Do skrzyni musi być gl4, czy można zalać też gl5? Jak z reduktorem?
slavok - 2012-01-10, 17:51
jeden dziad... niby gl5 rozpuszcza tuleje synchronizatorów ale jakoś nie chce mi się w to wierzy.
Didymos - 2012-01-11, 11:33
Instrukcja dopuszcza gl5 do skrzyni i reduktora.
Ja mam zalane gl5, ani się od tego nie naprawiło, ani nie zepsuło
jeżu - 2012-01-11, 12:09
Dzięki, zaleję więc gl5
corny - 2012-01-11, 21:11
przemus401 napisał/a: | Myślę, że jednak nie. Objaw ma miejsce tylko wtedy, gdy jest zimno. Przy temperaturze dodatniej wszystko działa jak należy. Łożysko nie reagowało by aż tak na niską temperaturę. |
dokładnie a jeśli masz dodatkowo syf z woda to juz norma ...spokojnie hipol ...przez to ze tani można częściej wymieniać-dla spokojnego snu...
kulczaswrz - 2012-04-20, 17:06
ja mam pare pytanek, nie będę zakładać nowego tematu tylko się podepnę.
1. Gdzie się dolewa oleje do mostów i skrzyni? Czy w mostach to są te boczne nakrętki? od góry mostów idą wężę, czemu one służą bo nie rozeznanym jest
2. Ile tego oleju powinno być i jaki to olej ma być?
3. Sprawdzałem w tylnim moście po odkręceniu bocznej nakrętki olej jest czysty ale znów nie wiadomo co to za olej. A więc pytanie czy można mieszać oleje w mostach i skrzyni? W przednim moście jest mały wyciek na kuli( uszczelniacz i pewnie łożysko do wymiany) więc olej jakiś był dolewany, jakiś.
Dawid77 - 2012-04-20, 18:30
1. do mostów wlewasz przez ten korek z boku , a spust jest na dole , a na górze jest odpowietrznik i jak masz węża założonego to masz przeniesiony odpowietrznik do góry żeby podczas brodzenia w wodzie nie wlała sie woda
2. most przód - 1,5 l. , most tył - 1.3 l. , skrzynia biegów 1.3 l.
3. jak leje się olej po kuli to poszedł uszczelniacz półosi i wypłukuje smar z przegubu więc lepiej zrobić z tym jak najszybciej , tu masz opisaną wymianę http://samurai.org.pl/vie...er=asc&start=20
kulczaswrz - 2012-04-20, 22:14
Tu akurat nie tylko uszczelniacz poszedł ale chyba i łożysko bo koło nie stoi prosto tylko góra odchodzi od obrysu, jak był podnoszony to jeszcze bardziej opadło. Ale chyba nic się nie stanie gdy wleje się więcej. Fabrycznie były robione te odpowietrzniki czy to zrobione przez kogoś?
punix - 2012-04-21, 00:09
Przy luzie góra-dół prawdopodobnie masz do wymiany łożyska zwrotnic.
sokratesb - 2012-04-21, 14:19
Fabrycznie odpowietrzniki nie były robione, "ktoś" musiał to zrobić.
|
|