|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Remont silnika
Suzuka 4x4 - 2010-10-21, 18:33 Temat postu: Remont silnika Witam ,
Jak się zabrać do remontu silnika , od czego zacząć jakie koszty ??
proszę o odpowiedzi
ilio - 2010-10-21, 18:44 Temat postu: Re: Remont silnika
Suzuka 4x4 napisał/a: | Witam ,
Jak się zabrać do remontu silnika , od czego zacząć jakie koszty ??
proszę o odpowiedzi |
najpierw sprawdz jaki masz silnik żebyś dobre części kupił
a później określ co chcesz naprawić i czy warto ?
bo może warto kupić drugi silnik / a taki mam do sprzedania 1.0 F10A / a nie remontować swój
prosty remont to :
głowica do sprawdzenia i nowe uszczelniacze , prowadnice + docieranie zaworów
komplet uszczelek ok 200pln
dół jesli nie gubi ciśnienia oleju to pierścienie i nowa uszczelka pod misę olejową ok 200 pln
jesli gubi lub nie ma ciśnienia to wał do szlifu + nowe panewki ?
a jesli chcesz to zrobić uczciwie to koszt będą ogromne ...
Suzuka 4x4 - 2010-10-21, 19:28
To jest motor 1.3
ilio - 2010-10-21, 19:33
Suzuka 4x4 napisał/a: | To jest motor 1.3 |
w bytomiu u znajomego którego moge polecić jest taki motor
http://allegro.pl/silnik-...1273805553.html
radex1 - 2010-10-22, 07:26
Ja w środe sprzedałem
cały silnik ze skrzynią
- 800 zł. -
konto_usuniete - 2010-11-11, 21:23
tak jak koledzy mówią, najpierw określ czy warto go robić.
według mnie jeśli tylko wymiana pierścieni tokowych na nominał plus profilaktycznie tylko panewek korbowodowych
(bez wyciągania wału) + głowica, uszczelniacze+ dotarcie zaworów to może i warto.
ale jeśli jest wal do roboty czy wymiany to szukaj drugiego silnika, taniej wyjdzie.
zależy też jakim dysponujesz warsztatem, czy w/w przeze mnie czynności dasz radę sam wykonać (ew. z pomocą kolegi)
pozdrawiam
--
A.K.
Młody Papież - 2011-05-03, 16:49
i co?
nie robiłeś w końcu remontu?
Suzuka 4x4 - 2011-05-03, 19:48
Nowy silnik jedzie z Niemiec już
Siwy - 2011-05-03, 20:59
Suzuka ile trzeba dać za taki silnik z Niemiec? Gdzie kupiłeś?
Suzuka 4x4 - 2011-05-03, 21:03
ja mam znajomego co sprowadza samuraje na części gdzieś okolo 700 zł z osprzętem
slavok - 2011-05-03, 22:10
Suzuka 4x4 napisał/a: | Nowy silnik jedzie z Niemiec już |
Nowy czy nowy używany
vandall jr - 2011-05-04, 23:43
konkret nowy to tez bym chciał ...:)używany raczej nie ...
Suzuka 4x4 - 2011-05-11, 20:54
Silnik założony , lecz jestem trochę rozczarowany spodziewałem się większego powera ... I jeszcze powiedzcie mi takaż ze jak kopci trochę niebieskim dymkiem tzn. że są popękane pierścienie ?
slavok - 2011-05-11, 22:35
uszczelniacze zaworowe albo pierścienie tłokowe.
moziembl - 2012-02-07, 22:38
Odświeżam temat, prawdopodobnie poleciała mi panewka, i rozważam teraz co robić remont dołu czy kupić silnik, jestem świadomy że remont będzie droższy, niż kupno używki. Ale kupno używki to loteria, dobry remont to prawie jak nowy. Co wy byście zrobili?
Zawias - 2012-02-07, 22:43
Jak wygląda wał - oglądałeś ?
moziembl - 2012-02-07, 22:46
Jeszcze nie na razie na słuch, do końca tygodnia zwale miskę olejową i zobaczę
KSikorski - 2012-02-08, 16:51
Moim zdaniem nie ma żadnego sensu pakować kasy w 1,3. Lepiej wykosztować się na vitarę albo ropniaka.
moziembl - 2012-02-10, 20:52
Nie chce robić swap-a, ja wole zmienić przełożenia. Swap może kiedyś, bo to ingerencja w elektrykę, i więcej roboty, a ja chce się nacieszyć na razie jazdą. Z czasem jak zacznę motać coraz bardziej to pomyśle nad swapem.
Poza tym moc w samcu jest wystarczająca, tylko źle ze stopniowane są przełożenia, i raczej będę robił albo reduktor na 4,16 albo mosty.
[ Dodano: 2012-02-17, 13:09 ]
Sprawa się wyjaśniła, to nie panewka tylko pęknięty tłok, na szczęście innych uszkodzeń niema gładzie nie tknięte więc tylko wymiana tłoka z korbowodem, pierścieni i Samiec będzie jak nowy.
slavok - 2012-02-17, 20:15
częsta przypadłość 1.3
moziembl - 2012-02-17, 20:25
Dokładnie to samo usłyszałem od pana mechanika, a na Suzach się zna. Tam jest mało mięsa i duży otwór pod pierścieniem zbierającym i to może być wada.
Trzeba kute tłoki wsadzić, może trochę odprężyć, dać turbo :) :) :)
Hałas - 2012-02-18, 13:05
kute tłoki to 1.3 GTi ze Swifta
Powinno pasować
cinos - 2012-03-25, 15:52
Niedawno skończyłem odświeżanie silnika.
Wszystko za sprawą wyplutej na mrozach, uszczelki kopuły zaworów.
Na zaworach pojawił się majonez, więc postanowiłem o płukaniu, ale bez ściągania głowicy.
Kilka pomniejszych kanałów było zatkanych więc smoły uzbierało się z pół kila
Zmieniłem również olej Mobile 15W40 na 10W40
Opinie o takich zamianach są podzielone, ale spróbowałem i od dwóch tydni olej czysty i nie ubywa.
Dynamika przy tym wzrosła zauważalnie.
Poniżej kilka fotek do archiwum
Złote serducho
Zgodnie z dokumentacją
Ten kanał trzeba było kuć młotkiem
Coby wtopić się w otoczenie
Poskładane i zalane
pzdr
|
|