|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Mój Samurai - paw3ł
paw3ł - 2012-01-18, 21:44 Temat postu: paw3ł a więc mój drut:
1) przy zakupie:
- silnik 1.3 gaźnikowiec favorit mod
- winda
- 235/75/15 Dakar INSA TURBO
- snorkel
- reduktor od 1.0
- blokada mostu SPAW-LOCK
- zderzak przód-tył
- kangur
- plandeka bikini
2) Upgrade level 1:
- soft top
- halogeny
- odciągi
- przespawane felgi
- 30" "simex"
3) Upgrade level 2:
- SPOA + przedłużone wały
- resor tył maluch wzmocniony
- amortyzator tył SPRINTER
- Traction Bar
4) Upgrade level 3 w trakcie:
- SWAP
- zbiornik na pake
- przegub zamiast wału - jeśli będzie się chciało robić.
Zdjęcia później.
Suzuka 4x4 - 2012-01-18, 21:49
fajnie zaprezentowałeś przemianę suzi
SamNaSamZSam - 2012-01-19, 08:03
co to traction bar? ...jestem lajkonikiem w tych sprawach ;)
0ffroad - 2012-01-19, 21:20
Traction Bar - to wahacz stabilizujący tylny most, jak jest SPOA w aucie to tylny most ma tendencje do przechylania się do przodu i do tyłu. Stabilizator mocowany na wieszaku podobnym jak resory.
Kolego Paw3ł można prosić o zdjęcie jak go wykonałeś?
paw3ł - 2012-01-19, 22:43
Może jutro uda mi się fote strzelić jak jeszcze auto będzie na kanale stało bo planujemy wypad wokół komina na test silnika w terenie.
Dzisiaj nowe serce odpaliło za pierwszym razem. Zdrowy diesel, ładnie chodzi, nie kopci. Zobaczymy jak się sprawdzi na drodze.
[ Dodano: 2012-01-20, 11:56 ]
zbiorniczek i syf na pace
moto_X - 2012-01-21, 18:13
paw3ł napisał/a: | Może jutro uda mi się fote strzelić jak jeszcze auto będzie na kanale stało bo planujemy wypad wokół komina na test silnika w terenie.
Dzisiaj nowe serce odpaliło za pierwszym razem. Zdrowy diesel, ładnie chodzi, nie kopci. Zobaczymy jak się sprawdzi na drodze.
[ Dodano: 2012-01-20, 11:56 ]
zbiorniczek i syf na pace
Obrazek |
Jak Tobie się taki zbiornik od motorówy sprawuje? Domyślam się, że przegród brak, nie ma problemów przy niższym poziomie paliwka z zasysaniem powietrza?
Suzuka 4x4 - 2012-01-21, 19:05
możesz zapodać zdjęcia tego Traction Bar bo bardzo jestem ciekawy jak to wygląda
slavok - 2012-01-21, 19:16
tak wygląda:
Suzuka 4x4 - 2012-01-21, 19:55
Slavko dzięki za fote
szogun - 2012-02-08, 11:11
całkiem fajny sami sporo zmian, ale ich wprowadzenie nie "gryzie" w oczy.
kolego Paw3ł, z czego masz tego ropniaczka? VW czy też tzw z samuraja?
paw3ł - 2013-02-02, 18:54
Silnik jest z VW. Flansze zakupiłem u kolegi Wojtassj. Przeważnie wkładane są 1.6TD. Blok silnika i wszystko inne jest praktycznie takie same jak w 1.9D z jednym ale - różnią się końcówką wału.
Chłodnica na pace i ścianka. Bez okna, okna nie będzie (chyba nie będzie).
kolejny upgrade
Kilka fotek po przeróbkach... ścianki i dach zostaną pomalowane na czarno bo strasznie rzucają się w oczy ale to dopiero na wiosnę. Fotki mogłyby być dokładniejsze, robiłem je GoPRO bez LCD. Następne zrobię aparatem.
Lexx - 2013-02-02, 19:35
Od czego masz springi?
czuperek - 2013-02-02, 20:05
JAk ten bak sie sprawuje bo mam zamiar taki nabyć
paw3ł - 2013-02-02, 20:36
Spring Focus Combi.
Zbiornik nie ma przegród co przy bardzo niskim poziomie i przechyłach skutkuje zapowietrzaniem. Dlatego pompkę przeniosę do kabiny, żeby nie wyskakiwać i pompować
Death1985 - 2013-02-03, 09:19
No ladne cacko fajnie wyszlo tylko z cofaniem jest problem haha tez mam tak chodnice
paw3ł - 2013-07-11, 21:35
Aktualizacja:
- spring przód - done
- wspomaganie - done
- akumulator na pace - done
najnowszy nabytek Silver 33"
się zrobi jeszcze tarcze na tylnej osi i... o Boże, boję się co jeszcze wymyślę
adalbert - 2013-07-11, 22:10
Mam prośbę czy mógłbyś zmierzyćśrednicę ty silverów bo po sezonie chcę wymienić moje Insy i zastanawiam się nad rozmiarem.
Maverick - 2013-07-12, 08:13
Paw3ł, masz wzmocnione przeguby i półosie pod te gumy 33?
paw3ł - 2013-07-12, 17:30
Jak nie zapomnę to zmierzę je. Dzisiaj odprowadzam samuraia na cięcie nadkoli bo nie wejdą mi z przodu przez przesunięty most. Znaczy przy wykrzyżach szarpałoby oponki a szkoda ich.
Nie mam nic wzmocnionego.
DUCHU77 - 2013-07-15, 18:47
ładne mody , heh ja już też mam tarcze z tyłu teraz to to hamuje
paw3ł - 2013-09-06, 22:53
Takie tam w przerwie w pracach
tytus - 2013-09-09, 12:44
właśnie tak będę docinał swojego na zimę
Kamilson - 2013-09-09, 13:32
I ja też
paw3ł - 2013-10-03, 21:28
Dzisiaj odwiedził mnie kurier :)
mały dodatek do Samca, SkyJacker na przód :D
Rozłożony 76cm, skok 32,5cm ;)
SamNaSamZSam - 2013-10-03, 21:35
jestem bardzo zainteresowany recenzją :) jaki koszt?
paw3ł - 2013-10-03, 21:40
Koszt 289zł /szt.
Recenzja nastąpi za jakiś czas, gdyż ponieważ był hajs to się kupiło a zamontuje za tydzień, może dwa bo trzeba znowu rzeźbić
Didymos - 2013-10-03, 22:17
Nieźle, od jakiej fury te amory?
Zawias - 2013-10-03, 22:32
Pewnie pasują do kilku-zależy czy dobre do motania.
Kamilson - 2013-10-03, 22:34
Z tego co mi wiadomo to wrangler
paw3ł - 2014-02-25, 22:36
Yes, wrangler YJ 5-6"
a dzisiaj dotarł kolejny złom, mocowania do przeróbki tyłu na tarcze - kpl 170zł
[ Dodano: 2013-11-12, 19:53 ]
takie tam podczas testów :)
2014-02-25
Przygotowałem "nowe" felgi. jutro będą czyszczone i malowane. Prawdopodobnie na czarny mat, ponieważ chrom już schodzi z nich.
Maverick - 2014-02-25, 23:26
Od czego masz przednie prostokątne reflektory w miejsce okrągłych?
paw3ł - 2014-02-26, 07:40
Zetor H4 bez pozycji :)
lukanio_k2 - 2014-03-23, 00:31
Jak tam wytrzymalość przednich półosi bo przy 33" niezle dostaja...
jaki wymair tych oponek - czy nie zaniżone wymiary - i gdzie kupowałeś na pw i cenke jak bys podał bo przymiarki robie
paw3ł - 2014-03-23, 14:12
Półosie i przeguby mam oryginalne i przez te 4lata jeszcze ich nie wymieniałem. Przeżyły 235/75/15 Insa Dakar, 30x9.5x15 pseudo simexa i teraz te 33". Prawdopodobnie niedługo polecą przeguby ale nie ma co się dziwić bo swoje lata i przebiegi mają.
Opony kupowałem w mp4x4.pl czy jakoś tak. Płaciłem około 750zł brutto za sztukę :)
Zawias - 2014-03-23, 14:17
Jestem właśnie po Rajdzie Warmińskim i na 33 calach udało się wskoczyć na pudło.Nic nie klękło.
Gardor - 2014-03-23, 14:21
Gratuluje !!
paw3ł - 2014-03-23, 14:22
bo 33" robi robotę ! :)
Gardor - 2014-03-23, 14:23
Musi ! ;D Piękna maszynę masz
piotr1975 - 2014-03-23, 16:08
paw3ł napisał/a: | Yes, wrangler YJ 5-6"
a dzisiaj dotarł kolejny złom, mocowania do przeróbki tyłu na tarcze - kpl 170zł
|
zastanawiam się dlaczego mocowanie zacisku jest rozcięte skoro przerabiając z bębnów na tarcze i tak trzeba zbijać łożysko żeby ściągnąć mocowanie szczęk, a to rozcięcie nie osłania całego łożyska i może się tam dostać błoto, ja zrobiłem bez rozcięcia i całe łożysko mam osłonięte i uszczelnione.
droidboo - 2014-03-23, 19:37
Nie trzeba sciagac lozyska, zeby zalozyc sobie tarczowki. Nacinane sa po to, ze jak odetniesz tarcze kotwiczna, to mozesz zalozyc wspornik zacisku bez zdejmowania lozyska z polosi.
piotr1975 - 2014-03-23, 19:41
droidboo, to ja wiem ale co z uszczelnieniem łożyska
[ Dodano: 2014-03-23, 22:07 ]
znalazłem zdjęcie mojego mocowania
droidboo - 2014-03-23, 23:21
Uszczelnienie na tym cierpi, dlatego dla mnie takie rozwiązanie jest nie do przyjęcia, co prawda oryginalne łożyska mają sinering, ale tarcza kotwiczna trochę lepiej chroniła łożysko. Swoją drogą w samuraiu zabezpieczenie tylnych łożysk jest baaardzo liche i lepiej go już bardziej nie osłabiać.
chomik. - 2014-03-24, 07:51
przecież tarcza kotwiczna od bębnów i tak praktycznie w ogóle nie chroni łożyska, bo otwór przez który wychodzi półoś jest na tyle duży, że cały syf się może przez niego dostawać. Łożysko jest kryte i to powinno je chronić (oczwiście nie będzie idealnie) ale zakładając blachy do zacisków ani trochę nie pogorszymy uszczelnienia, bo i tak go nie było, a zamiast zmieniać szczęki co dwa błotne wyjazdy (tak było w moim przypadku) klocki zmieniam raz do roku, z resztą podobnie jak łożyska tylnych półosi, bo jakich bym nie założył, tyle wytrzymują
Didymos - 2014-03-24, 09:14
Jestem dokładnie takiego samego zdania, to rozwiązanie nie jest ani trochę gorsze do fabrycznego, bo fabryka też się nie zatroszczyła o lepsze uszczelnienie.
Mam bardzo podobne mocowania przy moście vitary i nie zauważyłem, żeby skróciło to jakoś żywotność łożysk.
czuperek - 2014-03-24, 19:23
Kakis czas wlasnie pytalem o uszczelnienie lozyska.
Nie wiem czy wy tez mieliscie w fabryczej tarczy kotwicznej uszczelniacz ?
ja jak zmienialem lozyska to mialem ale sie troche przytopiło podczas podgrzewania i złożyłem bez. Ktoś mi tu na forum pisał że pewnie lożysko szybciej padnie ale wydaje mi się że i tak syf dostaje się do łożyska, które przecież i tak jest zabudowane.
zed111 - 2014-03-24, 20:26
ja u siebie mam takie rozwiązanie - zasugerowałem się mocowaniem zacisku jak na pierwszym zdjęciu + mój mechanik stwierdził, że można dołożyć dodatkowy uszczelniacz w tulei, bo faktycznie uszczelnienie łożyska jest słabe
wyszło to trochę duże, bo dobrałem zaciski bez sprawdzenia, jak będą się wpasowywały w samiego (zaciski są z vw golf5/bora/itp - z hamulcem ręcznym) - wpasowały się średnio i trzeba było wyfrezować takiego kloca + naspawać tuleję pod uszczelniacz (wolałbym by to było wytoczone)
teraz zrobiłbym to inaczej - osobno samo zamknięcie mostu z dodatkowym uszczelnieniem i do tego dokręcany uchwyt na zacisk, dorabiany indywidualnie pod konkretny typ
lub alternatywne rozwiązanie - odciążenie tylnej półosi, używając elementów przedniego mostu, ale to się wiąże z motaniem dodatkowego hamulca ręcznego, ale dla mnie to było za duże rzeźbienie już
niemniej to poniżej działa :)
droidboo - 2014-03-24, 23:25
Wyszło Ci to bardzo fajnie i przede wszystkim sztywno. Tylny most w samuraiu nie ma praktycznie zabezpieczonych łożysk, co jest duuużym minusem. Opinie są podzielone, ale moim zdaniem wsporniki jakie można kupić, te z przecięciem na półoś niepotrzebnie odsłaniają łożysko, które jest jeszcze bardziej wyeksponowane na syf, zielska, kamienie i inny rzeczy, które mają szansę mechanicznie szybciej zużyć uszczelniacz w łożysku. Dodatkowo te wsporniki są dość drogie, jak ma się samuraia, a nie sj-ta, to traci się ręczny i przy przeróbce na sprężynę zaciski w tym miejscu mają szansę przeszkadzać, dlatego ja osobiście nie polecam tego rozwiązania. Jest to moja subiektywna opinia i oczywiście każdy ma prawo się z nią nie zgadzać.
chomik. - 2014-03-25, 08:06
fakt, u mnie przeszkadzały przy sprężynie, ale dałem je z boku i po problemie.
To ściema, że jak są z boku a nie na górze, nie da się odpowietrzyć.
A widziałem kiedyś na allegro kity pod zaciski z innego auta, chyba scorpio tył, więc jest też ręczny.
Pewnie, że jak się nie jeździ po błotach, to nie ma sensu zmieniać, bo szczęki nie będą się aż tak szybko zużywać, ale mnie szlag trafiał jak conajmniej raz w miesiącu musiałem zmieniać szczęki, żeby mieć hamulce, a teraz zapomniałem o problemie.
A łożyska wymieniam dokładnie tak samo często jak wcześniej, gdy miałem bębny.
Co do uszczelniaczy, poszedłem za radą danielsa i zakładam po dwa na stronę, więc tędy się raczej nic nie dostanie
droidboo - 2014-03-25, 15:01
Odpowietrzyć można na piechotę zdejmując zacisk i wkładając coś do niego położyć tak, żeby odpowietrznik był na górze. Zaletą tarczówek jest też to, że półośka z tyłu ostrzeże zanim wyjedzie i nie trzeba rozbierać do zera hamulców przy wymianie łożyska Ja założyłem zaciski z meganki z ręcznym. Są tanie i fajnie pasują. Wspornik zrobiłem z blachy 5mm, tylko w tarczy kotwicznej trzeba wyciąć okienko na wspornik i zacisk; przykręca się to na tarczę kotwiczną tymi samymi śrubami co ją samą.
zed111 - 2014-03-25, 18:39
ja osobiście odciążyłbym półosie, bo to eliminuje znacznie siły na nie oddziałujące, ale faktycznie możliwe rozwiązanie w samim (bez dodatkowego motania) czyli użycia komponentów z przedniego mostu + oryginalne zaciski z przodu jest kłopotliwe ze względu na brak ręcznego - a przynajmniej dla mnie to jest kłopot, bo nie wożę samochodu na lawecie, często śmigam nim po mieście
cena gotowego rozwiązania jest porażająca, na stronach amerykańskich są opisy jak to zrobić w bardziej budżetowej wersji, która trochę śmiesznie wygląda (huby z tyłu, ale bez mechanizmów) - ale działa
wiem, że są kity do scorpio, ale chciałem jakiś zacisk, do którego klocki są tanie a same części bardzo łatwo dostępne ze względu na powszechność danego samochodu
scorpio powoli "wymiera"
golf5/bora/octavia/fabia będą długo dostępne jeszcze + te zaciski mają właśnie odpowietrzenie korzystnie wyprowadzone
jak zakładałem obecnie nowe półosie na tył, to po zdjęciu starych jedno z łożysk założonych ok rok temu już było całe pordzewiałe... drugie było ok
nie ma tu reguły, ale faktem jest, że uszczelnienie łożysk jest kiepskie, stąd pomysł mechanika na dodatkowy uszczelniacz, miejsca na niego było aż nadto co widać na zdjęciu
Hałas - 2014-03-26, 09:22
zed111 napisał/a: | ja osobiście odciążyłbym półosie, bo to eliminuje znacznie siły na nie oddziałujące, ale faktycznie możliwe rozwiązanie w samim (bez dodatkowego motania) czyli użycia komponentów z przedniego mostu + oryginalne zaciski z przodu jest kłopotliwe ze względu na brak ręcznego. |
Problem marginalny. Ręczny na wale nie powala ceną i działa
Cytat: |
cena gotowego rozwiązania jest porażająca, na stronach amerykańskich są opisy jak to zrobić w bardziej budżetowej wersji, która trochę śmiesznie wygląda (huby z tyłu, ale bez mechanizmów) - ale działa |
Możesz podlinkować te domowe sposoby?
Pozdrawiam
sokratesb - 2014-03-26, 13:51
Z tego co przeczytać można było na forum, to ten ręczny na wale tak średnio hamuje.
Didymos - 2014-03-26, 14:29
Bo ja wiem, mam ręczny na wale i uważam to za świetne rozwiązanie, bez problemu utrzymuje samochód na dużych stromiznach, a jego działanie jest niezależne od pozostałych hamulców.
chomik. - 2014-03-26, 15:18
też mam ręczny na wale i o ile są sprawne szczęki, to działa bardzo dobrze, bo w moim przypadku (przy blokadzie z tyłu), trzyma minimum na trzy koła
zed111 - 2014-03-26, 15:21
kurcze, nie mogę tego na szybko znaleźć, chyba było na stronie pirate4x4
ale tak na szybko znalazłem alternatywę i okazuje się, że można jednak zacisk dobrać indywidualnie + komponenty z przedniego mostu
http://www2.izook.com/?page_id=235
inna wersja
http://www.billjohn.com/a.../sidewinder.htm
słyszałem różne opinie o ręcznym na wale, gdy to jest tarczowy to chyba jest rewelacja, bęben słyszałem długo nie wytrzymuje w błocie
ale to wiem tylko ze słyszenia
jeżu - 2014-03-26, 21:50
U siebie zrobiłem podobne mocowanie na zaciski, z tą różnicą że po dwa na każde koło. Po jednym do hamulca zasadniczego i po jednym do hydraulicznego ręcznego.
Hałas - 2014-03-26, 23:50
dzięki za linki, będę czytał do poduszki!
Co do ręcznego na wale:
U kumpla po założeniu nowych szczęk blokował koła przy 60 km/h, na górkach (oczywiście przy 4x4) srajtek się ześlizgiwał, ale koła blokowało.
Osobiście jestem za takim rozwiązaniem i jak będę robił tarcze na tył to do kompletu ręczny na wał
droidboo - 2014-03-27, 00:13
Ajak wygląda dostępność szczęk? Poza tym tarcze dają to, że w lagrze nie wytrzesz w kilka godzin klocków, robiąc ręczny na wale to takie trochę uwstecznienie konstrukcji, bez urazy oczywiście
Hałas - 2014-03-27, 00:36
Bez problemu w lokalnym sklepiku (dzień oczekiwania, zaopatrują się zdaje w IC )
Cena z tego co pamiętam około 100zł/komplet na 2 bębny (na jeden nie da rady kupić-może w ASO mają )
Ze zużyciem nie ma tragedii w końcu rzadko kiedy ma on okazję pracować ( w stosunku do nożengo)
Ideałem było by iść myślą hamerykańców z rockcrawlingu i pierdyknąć tarczówkę na wał
droidboo - 2014-03-27, 00:44
Ale on się też zużywa, jak się w nim błoto czochra bez hamowania. Z dostępnością to się pozmieniało, bo kiedyś tego nie można było dostać tak łatwo.
Był plan, żeby założyć hamulec z motocykla na wał. Robota prosta i na pewno byłoby to skuteczne.
Hałas - 2014-03-27, 01:24
droidboo napisał/a: | Ale on się też zużywa, jak się w nim błoto czochra bez hamowania. Z dostępnością to się pozmieniało, bo kiedyś tego nie można było dostać tak łatwo. |
Bo to panie trzeba wziąć szczękę w rękę i brać na wzór. Nie jest to żadna unikatowa rzecz
Co do zużywania się to niestety nie mogę się wypowiedzieć autorytarnie, z pierwszej ręki - u w/w kolegi zakładaliśmy szczęki nie tak dawno-na wiosną a ponadto nie bardzo lubi topić żelazo - w takich warunkach nie zauważono pogorszenia.
Z obiegowej opinii wynika, że nawet Ci co głębiej topią nie narzekają.
Trzeba by Didymosa i chomika pociągnąć za języki
chomik. - 2014-03-27, 08:03
oczywiście, że się zużywa i na pewno szybciej niż klocki w zaciskach, ale bez tragedii. Jak kupię komplet (taki podwójny jak napisał Hałas) to na cały sezon wystarczy. Jak się robi słabszy trzeba wyregulować przez dziurkę w bębnie i znów działa
Ale fakt, lepszym rozwiązaniem byłaby tam tarcza.
Zed, z czego stosujesz półosie w tylnym moście?
zed111 - 2014-03-27, 08:37
właśnie założyłem z lowrange wzmocnione stąd i przy okazji zmiana na tarcze była
ale ciągle przymierzam się do odciążenia mostu i tu będę musiał poszukać półosi
nie wgłębiałem się w teksty z forum z usa jakie dobierają, ale podobno jakieś 'stockowe' też pasują
w ostateczności zawsze można coś zlecić
ale to dopiero, gdy ukręcę aktualne półosie a chyba będzie trudno :)
Didymos - 2014-03-27, 08:42
Ja nabiłem nowe okładziny, jak kupiłem suzę tj. jakieś 4 lata temu i od tamtej pory nie miałem potrzeby regulować szczęk ani razu, ręczny ciągle działa.
Bęben ręcznego jest dosyć wysoko i błoto nie atakuje go tak często jak hebli w kołach.
I jeszcze drobna uwaga co do używania ręcznego na wale - w zasadzie nie jest wskazane używanie go podczas jazdy, szczególnie szybszej, bo może to doprowadzić do rozerwania obudowy reduktora, oczywiście w sytuacji awaryjnej, jeśli zawiodą hamulce i tak nie będzie wyjścia, ale lepiej nie próbować za często
zed111 - 2014-03-27, 20:53
@ Hałas - to się przyda jeszcze
http://suzuki.run4x4fun.c...leszczynski.htm
pkt 4
znalazłem na forum informację, że są w PL firmy robiące półosie na zamówienie
miał ktoś z nimi do czynienia? polecacie kogoś?
Hałas - 2014-03-28, 00:05
U DanielS'a już czytałem
Temat bardzo mnie ciekawi, szczególnie mając w perspektywie dobór jakiś ori półosi.
Po pierwsze cena po drugie dostępność.
Niestety nie bardzo ostatnio mam czas na poszukiwania...
|
|