Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - Smol007

Smol007 - 2012-01-20, 20:38
Temat postu: Smol007
Taki krótkiopis i krótka historia mojego auta/zabawki:

- tak auto wygladalo jak je kupiłem gdzies w lipcu:


Kupione od " super uczciwego czlowieka" ktory handluje samuraiami i nie boi sie ich przywozic na lawecie bo wie ze ma auta idealne . Oczywiscie to ironia.
Dodam tylko ze chyba zawsze daje wywoławczą na allegro 12800 zl . Nie polecam (ale widziały gały co brały)

No i po zakupie się zaczeły remonty a pozniej :

- fotele od celici ostatniej generacji oczywiscie z anglika i tylko pasażer ma regulacje wysokosci;)
- wyposażenie (hilift , lina, itd itp)
- halogeny
- zderzak
- zmienione koła z puma 205/70 na fedime 235/75 z felgami
- resory ome , amor sprinter z tyłu , vitara z przodu
- reduktor 4.16
- car audio ;) i cb radio
- nadkola wersja testowa +chlapacze przód(robią robote- klamka nawet czysta w błocie)

Teraz wygląda mniej wiecej tak :








Teraz w planach porobienie dziur po szpachli co odpadła , porobienie nadkoli ładnie , wały mocniejsze , drążki kierownicze , jakaś solidna skrzynka na pierdółki bo plastikowa nie wytrzymała, zderzak tył i halogen roboczy
A pozniej blokada na tył i jakas wyciągarka może i jako tako cywilne auto bedzie ;)
Nawet cicho w środku sie zrobiło po 2 miesiącach obmyślania co lata i jest komfortowo .
Czasem żałuje że nie kupiłem defendera lub pajero (wbrew pozorom koszty przy tych przeróbkach nie uchronnie stają sie podobne)
ale jak sie przejade to nie żałuje ;)


Częste awarie (takie które występuja czesciej niz raz i czekam na nie ):
- tłumik spawany 364 razy ( tak naprawde to koło 3-4 razy w miesiącu) mimo ze to juz drugi jakis z poloneza
- alternator umarł juz 3 razy
- bak tez strzela fochy , najpierw bryzgało z uszczelki dekla (zalepione czyms fajnym odpornym na benzyne) potem pękł przewód paliwoy 2 razy
- 4 razy strzelił przewód hamulcowy

sokratesb - 2012-01-20, 20:54

No, git!
Ale sprawia wrażenie takiego strasznie szerokiego jak się na niego patrzy. :D
Chyba przez te nadkola... :P

moto_X - 2012-01-21, 18:09

Zderzak to masz Kolego Hi-tec - wygląda znajomo :mrgreen:
Smol007 - 2012-01-21, 18:42

co do szerokosci to ładnie przespawane felgi i szerokie mosty tylko
a pasa transmisyjnego jest duzo ,wychodziło ze trzeba 13 cm a jest 16cm
troche można uciąc ale to przy kolejnym dłubaniu
za to auto mniej sie chlapie ;)

a zderzak bardzo dobry ;D

moto_X - 2012-01-21, 18:44

Smol007 napisał/a:


a zderzak bardzo dobry ;D


A skąd go masz?

Smol007 - 2012-01-21, 19:20

od cżłowieka z allegro o niku moto_X ;)
Gość - 2012-01-21, 19:31

Smol007 napisał/a:
od cżłowieka z allegro o niku moto_X ;)


Grunt, że chociaż zadowolony jesteś... bo jesteś tak?

moto_X - 2012-01-21, 19:43

Anonymous napisał/a:
Smol007 napisał/a:
od cżłowieka z allegro o niku moto_X ;)


Grunt, że chociaż zadowolony jesteś... bo jesteś tak?


To ja jako anonim ;)
Dzieki za koment na aledrogo - w koncu :mrgreen:

Smol007 - 2013-01-03, 11:06

Samurai przeszedl kilka przeróbek pod koniec maja dostal silnik 1.6td ale tego juz nie bede opisywał tylko kilka fot dla zainteresowanych :
https://picasaweb.google.com/lh/photo/4Vq0PriVe-1l-djBmJA0e9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Oprocz tego dołozyłem spreżyny do przernich resorów co dało super efekt , wyciagarke xtr z syntetykiem i tylny zderzak.
Ogolnie byłem zadowolony z diesla w samuraiu . Mial wystarczajac moc po dolozeniu ic i mało palił ale...
By poprawnie to działało trzeba miec dobrze osadzone koło zamachowe , moje nie było i 3 razy robilem sprzeglo , za kazdym razem psuła sie tarcza , mozna by było to zrobic ale pompa wtryskowa miala luz i ścinalo pasek rozrzadu , silnik sie grzal i zapiekł sie zawór turbiny -nie można było ziwekszyc obrotów.
No i miałem dylemat czy robic 1.3 czy od razu bmw.
W moim 1.3 pekł 3 tłok , ryska malutka na samym spodzie cylindra wiec moze by chodziło po wsadzeniu tłoka ale spalilem rozrusznik jak bawilem sie nim w dieslu , skrzynia otwory miala przewiercone
i co do czego powrót do 1.3 zrobił sie mało opłacalny i nie pewny.
Szukałem dłuzszy czas 1,8 ale nie mogłem trafic czegos bez imoblizera a nie chcialem dodatkowych komplikacji , pozatym za 1.8 trzeba zaplacic z 1500 ze wszystkim.
Kupiłem 1,6m43 na łancuchu rozrzadu 102 km 8v ze skrzynią , alternatorem , pompa wspomagania , połową wydechu , wiązka , koputerem itd za 700 zl + wysyłka na palecie 200 . Silnik ma wiekszy moment niż vitara , waga jego to 83 kg ( nie wiem czy ze wszystkim bo to wg internetu ;) ) ale wg mnie jest lzejszy od 1.6 td bo samurai wyzej stoi i czuc bylo roznice na podnosniku. Dla porownania 1.8 16v waza 102-110 kg.
Jak przyjechał przeraziłamnie ilośc kabli .
Trzeba było odrazu wymienic lozysko oporowe sprzega , uszczelniacz na wale , w skrzyni jeden .
Potem zaczeły sie przymiarki . Miska olejowa jest podobna do suzuki 1.3 i idealnie uskok za mostem wychodzi . Podobno w 1,8 jest z tym zabawa bo trzeba przerabiać . Łapy porobiłem sam . Jedna poduszka samuraiowa , druga podobna jak do reduktorea tylko mocniejsza ze sklepu z czesciami do tirów. Poduszka/mocowanie skrzyni biegów wychodzi w tym samym miejscu co przykrecona jest poduszka skrzyni samuraia. Wał jest dramatycznie krótki , 23 cm i ledwo zmieścilem tam dwa krzyżaki i kompensacje długosci (skrócony wieloklin z przedniego wału suzuki). Wał ten pewnie długo nie pociagnie bo idelnie go nie zespawałem wiec bedzie trzeba zrobic cos z mocnym wielokliniem na zamówienie.

Trzeba poszerzyć delikatnie tunel na skrzynie biegów , naciac go wzduż od spodu i troche młotkiem powalczyć. Ja zrobiłem jeszcze wybrzuszenie w tunelu by przewody paliwowe przeszły nad skrzynią biegów. Wydech jest z drugiej strony niz normalnie w suzuki i nie chcilem by leciał koło przewodów paliwowych. Odpalenie silnika jets banalnie proste. Po podpieciu mas trzeba dać + z zapłonu ( u mnie z kostki cewki suzuki) do jednego grubdszego zielonego kabelka i silnik odpala. Pompką paliwa steruje tez kabelek z wiazki bmw - zielony z fioletowym paskiem. Pozniej okazało sie ze cos jest nie tak z cewką , wsadzilem uzywana z kablami i nowe świece . Silnik dalej nie rowno chodzil ale lepiej . Przyczyna okazal sie przeciety waz od odmy. Teraz chodzi ok tylko czasem go dławi jak sie raptownie przyspiesza . Prawdopodobnie pompka zewnetrzna z allegro nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem i trzeba z tym jeszcze powalczyć. Lewarek zmiany biegów wychodzi dalej niz samuraiowy , wycialem drugi otwór a stary zaślepiłem .Pasek wieloklinowy po zdjeciu pompy wspomagania pasuje bodajże z vectry. Alternator jest 70 a wiec ok a a jakby ktos chcial zostawic pompe wspomagania to duzo zabawy bo trzeba ja dac gdzies po stronie pasażera bo normalnie wychodzi na ramie samuraia.Pompke sprzegła trzeba przymocowac do pedała samuraia dosc wysoko by lekko sprzegło chodziło . Wolalbym pewnie 1.8 ale tam jest wiecej zabawy z wydechem (koletor 4-2-1 , drozej , cięzej , mniej miejsca) .

Co do jazdy. Jakoś zszokowany nie jestem przyspieszeniem ale przy oponach 30 cali i reduktorze 4.16 rok temu w duzym sniegu jezdzilem na Low .Teraz nawet na trójce bez reduktora ma kupe siły i jedzie . Pod jakies wieksze ścianki wjezdza bez reduktora. Skrzynia jest wolniejsza mniej wiecej 15 % na kazdym biegu w porównaniu do skrzyni suzuki. Myśle ze zwykły reduktor da rade tylko nie mam kiedy go wrzucić.
Na czarnym jechalem 90 ale wtedy juz slychac moj wał napedowy ;D i raczej dosc wysokie obroty.
A z obrotomierzem jeszcze mi sie nie udało uporać. Myśle ze to idealny silnik jeśli uda mi sie wszystko dopieścic.
Wady :
Jesli padnie rozrusznik czy sprzeglo bedzie roboty na dwa dni bo dostęp jest tragiczny ,
No i w dieslu nei miałem miliona czujników które pewnie uprzykrzą jeszcze mi życie.

Koszty które pamietam:
silnik z odprzetem i skrzynia - 900 z wysyłką
wał uzywany - 300
pompka - 90
chłodnica bmw 2,8 (ma termowłącznik do wiatraka a wiskoza mi sie nie miesciła) -150
wydech z którego wyrzeźbiłem całosc z audi 1,8t - 100
poduszka silnika - 24
przewody chłodnicze - 50
wytoczenie przejsciówki na wał z 4 srub samuraia na 3 bmw - 30 zł
pasek wieloklinowy - 30
ziorniczek plynu sprzegła - 20
pompke sprzegla , wysprzeglnik i lewarek zmiany biegów dostałem gratis od znajomego ,
wentylator , rozrusznik i ubudowe filtra stozkowego dalem te co mialem w dieslu

i koszty których miało nie być :
świece - 100
cewka z przewodami - 100
łozysko sprzegła -100
uszczelniacze - 70
uszczelka koletkowa i wydechu - 80

mozna by było jeszcze doliczyc nowe przewody paliwowe ale bez tego tez by sie obyło

Na pewno taniej było by kupić całe auto i wyciagac co trzeba ale te co ja widziałem to same padaki były.

Filmik i jakies foty dodam jak tylko grypa ustąpi ...
[IMG=http://img341.images...7025.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

jeżu - 2013-01-03, 12:58

A jak wychodzi porównanie z 1,6td jeśli chodzi o moc i elastyczność na poszczególnych biegach.
Smol007 - 2013-01-03, 14:28

w sumie to ciezko mi to porownac
jak mi sie zapiekl zawor na tubinie w dislu i zostalo te cisnienie fabryczne gdzies 0,6 to ciezko mu bylo jechac np wolno na dwojce po mojej dziurawej ulicy
jakbyla podkrecona to chyba wczesniej wstawała turbina i lepiej było
a bmw to nie przeszkadza , moge sie toczyc wolniutko i jak wcisne pedal od razu jedzie
beznadziejna jest jedynka bo odrazu po ruszeniu trzeba ja zmienic
a na trojce moge pojechac i wolno i 60 km/h
lepiej ciagnie z dołu niz diesel raczej , no i wiekszy zakres obrotow do wykorzystania
pod wzgledem mocy to
wg mnie 1,6 td jest lepsze od 1,3 benzyny
a 1,6 bmw jest lepsze od disla i jest dobra alternatywa dla 1,6 z vitary bo jezdzone w osobowkach , lepsze chłodzenie chyba (11 litrów płynu ;D ) , łancuch rozrzadu i wiecej mocy
ale w sumie chcialbym sie przejechac 1,8 140 koni ;D

paw3ł - 2013-01-03, 20:06

Ale bmw też dostaje po piździe jak sie bokiem lata :) 1.6 też zamiata jak operator z pojęciem :)
Smol007 - 2013-01-11, 15:13

sprzeglo i wał co dostalem z tym wygaldaja raczej spoko wiec moze nie
bałbym sie bardziej jakbym to wzial z sedana z hakiem ;D
mam np pezota 106 który juz z 2 czy 3 lata jest katowany do odciny i poprostu to lubi
a z kolei 1.3 w suzuki mi sie zepsul gdzies ze 2 dni po holowaniu defendera 5 km ;)



fotki bmw :
[IMG=http://img204.images...4551.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

[IMG=http://img835.images...4549.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

[IMG=http://img717.images...4559.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

[IMG=http://img822.images...4541.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us


problem przerywania rozwiązany w taki sposób ze oprocz zewnetrznej pompki pod maska pracuje tez samuraiowa w baku
teraz jest pełna moc i nie ma porwnania do 1.3
na czarnym przy 30 mozna smiało wbić czwórke nawet i ma siłe jechać

paw3ł - 2013-01-11, 20:52

Kurde własnie takiej samej puszki na filtr szukam...

tę zakrzywioną rzeczywistość na fotkach sponsoruje GoPRO ?

Smol007 - 2013-01-11, 21:05

Puche kupiłem jakis czas temu na allegro . Chciałem najtanszą ale nie mieli i dali mi taniej "carbon" ;D
A fotki z gopro ;)

Fifer - 2013-03-01, 00:10

Dużo miałeś przeróbek z tymi fotelami od toyoty ?
Lexx - 2013-03-01, 00:30

Alez on szerooooooki ;-)
Smol007 - 2013-11-17, 12:17

fotele od toyoty mało roboty , wchodzą na styk ale wygodne są , zdaje sie że moje sa od anglika bo pasażer ma regulacje wysokości
od kierowcy prowizorka kompletna ale super trzyma :
tylne prawe mocowanie wyszło tam gdzie mocowanie wtyczki pasa samuraia
przod przykrecony do tego podwyższenia na fotel
lewy tył przy progu podkładka rurka podkładka i długa śruba ;D

od pasażera :
do prowadnic od spodu przyspawane 4 kawałki profila z 8x3 cm (strzelam) i tak przykrecone do podłogi


dostałem pytanie czy na 100 % nie wejdzie pompa wspomaganie więc jakby ktoś jeszcze chciał wiedzieć przyłożyłem z ciekawosci no i tak to wygląda :
https://picasaweb.google.com/Smol.fr.chelm/SSS#5850423954939096290
tak na oko jeśli odciął bym mocowanie chłodnicy z ramy to może koło pasowe by się zmieściło ale zaczepiało by jeszcze troche o wąs przekładni , więc raczej się da to ogarnąć ;)



Aktualizacja listopad :evil:

Samurai zmienił się lekko . Dostał wspomaganie z vitary anglika po zewnetrznej stronie ramy , pompa z silnika bmw który jest w samuraiu.
Progi na szybko zrobione (pod spodem czarne coś by błoto nie chlapało na drzwi) . Z tyłu wodoszczelnie obrysówki zamiast orginalnych lamp zespolonych. I z czasem przybyło kilka fajnych włączników .
Mój własnej produkcji wał zostanie zamieniony orginalnym wałem krótkim od gaza 69 wiec nie powinno byc juz problemów z wibracjami itp , dłuższy to skrócony wał z gaza który pojdzie na tył ( wieloklin i krzyżaki na oko są mocniejsze od całego samuraia ) - wystarczyło rozfrezowac troszke flansze i 2 nowe otwory zrobic bo 2 pasują.

Wszystko na fotkach :
https://plus.google.com/u/0/photos/116052525546663569224/albums/5805833871444174657

Jak tylko bedzie czas to zrobie porządek z wyglądem zewnętrznym ( możliwe ze większosc nadkoli zmienie na laminat by nie gniło) , jakas klatka ładna i może dach tylny jak na głownej stronie forum bo bardzo mi sie podoba :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group