|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Od czego chłodnica
egon - 2012-01-26, 09:13 Temat postu: Od czego chłodnica Kto mi powie od czego dopasować większa chłodnice do samiego?
albert - 2012-01-26, 22:34
silnik 1.3 oryginał ?
swoja droga kolego nieraz jezdze na wolin to 50 km ode mnie, moze jakies spotkanie?
egon - 2012-01-27, 07:46
tak 1,3 na gaźniku ,czemu nie przeważnie w każdą niedzielę się u nas jeździ,jak coś to daj cynk to się zgadamy
albert - 2012-01-27, 09:35
spytam dzisisaj kumpli od czego mozna i wysle ci priva, swoja droga mam gdzies dobra chlodnice, wiec za piwko moge ci oddac, pozdro
teraz widze- WIEKSZA..
nie wiem czy by nie podeszla od peugota 206, wysle tez ci na meila zdjecie tej chlodnicy z wymiarami. pozdro
moziembl - 2012-01-27, 11:25
Koledzy nie PRV bo temat jest ciekawy
albert - 2012-01-27, 18:46
ok bedzie dla wszystkich, dzisiaj juz nie dam rady wyszlo ze siedze w przacy do pozna , jutro wkleje fotke z wymiarami
pozdro
egon - 2012-01-27, 19:34
spoko poczekam :}
[ Dodano: 2012-02-04, 08:23 ]
i jak panowie jakieś pomysły ?
szogun - 2012-02-05, 13:28
ja osobiście mam chłodnicę z poczciwego poloneza. zmieściła się elegancko tylko, że musiałem wywalić ten plastik chroniący wiatrak.
pomimo tego że jest większa nie mam problemów z temperaturą. jedyną bolączką jest to, że przed założeniem trzeba jeszcze było przerobić górny kranik, gdyż samurajowska ma go z drugiej strony
moziembl - 2012-02-05, 20:23
Panowie i panie,
a nie lepiej pokombinować z elektrycznym wiatrakiem do chłodnicy i termostatem, wtedy mamy panowanie nad chłodzeniem, w lato przed wjechaniem w teren włączasz wiatrak na stałe i raczej nie przegrzejesz maszyny, jedyny problem widzę z brodzeniem. Ja planuje jak się trochę ociepli pojeździć po szrotach i pokombinować
egon - 2012-02-06, 07:27
a co masz na myśli pokombinować z termostatem a wiatrak elektryczny odpada chyba że jako dodatkowy na przodzie chłodnicy bo jak zapomnisz go sobie włączyć to klapa a to się zdarza
moziembl - 2012-02-06, 12:12
Może za bardzo skrótowo napisałem. Pomysł jest taki wywalamy oryginalny wiatrak od paska w jego miejsce dajemy elektryczny, sterowany normalnie termostatem (włącznikiem temicznym), plus dodatkowy włącznik w kabinie, który włącza wiatrak nie zalążnie od termostatu. Włącznik dodatkowy po to że bezwładność cieplna silnika jest spora (kupa aluminium i stali) więc żeby była gotowa porcja chłodniejszej wody w chłodnicy żeby w momencie otwarcia temostatu w obiegowego skrócić czas schładzania.
Takie rozwiązanie mam przećwiczone z poldkiem który lubiał się gotować w upał w korkach. Jak zamontowałem mu taki włącznik nigdy więcej nie zagotowałem samochodu nawet w długim korku.
Jedyny problem to dopasować wiatrak to chłodnicy samuraia
Wiatrak elektryczny ma dodatkowy plus w zimne dni nie wychładza dodatkowo komory silnika na postoju i podczas wolnej jazdy tak jak ten mechaniczny.
radex1 - 2012-02-07, 21:54
a nie pasuje czasem od suzuki swit
Tanto - 2012-08-17, 16:12
Jakieś nowe informacje w temacie?
Wygląda na to że muszę wymienić chłodnicę w swoim autku, a chciałbym załatwić to szybko i sprawnie, bez biegania po szrotach w poszukiwaniu 'świętego grala'. ...no i jak najtaniej
fingil - 2012-08-17, 17:00
z micry
adalbert - 2012-08-17, 17:12
Ja na pake mam poloneza1.9 diesla miedziana. U chomika dobrze lata od mazdy 626 benzyny.
fingil - 2012-08-17, 17:36
lanserzy
Tanto - 2012-08-17, 23:42
no to ja się nie polansuję bo potrzebuję czegoś pod maskę do poczciwego 1.3
adalbert - 2012-08-18, 01:49
Tanto jak chcesz to za drobne opchne Ci moja od Sj 413.
Tanto - 2012-09-17, 08:51
Może ktoś potwierdzić czy to oryginalna chłodnica siedzi w tej Santanie? ...a jak nie, to co to może być?
http://photos04.otomoto.p...C25830783_8.jpg
http://photos04.otomoto.p...C25830783_9.jpg
jeżu - 2012-09-17, 10:29
Wydaje mi się że jest identyczna z moją z samuraia sj500, wiec raczej orygina.
http://zapodaj.net/8ce4ab0c5f9a4.jpg.html
Tanto - 2012-09-17, 10:48
Są różne, w twojej są trójkątne wcięcia po bokach na górze, uchwyt do wężyka. W tej o którą pytam charakterystyczny jest pasek na górze pomiędzy 'żeberkami' a korpusem chłodnicy.
mass - 2012-09-18, 12:47
W samurajach starszych były montowane całe metalowe chłodnice w nowszych z tworzywa + radiator aluminiowy, miedziany lub mosiężny. Różnią się wyglądem i chyba pojemnością. Co do problemów z chłodzeniem przyczyną jest zamulona chłodnica, trzeba ją oczyścić z osadów wewnątrz i błota z zewnątrz i jeśli wiskoza jest sprawna to wszystko śmiga dobrze zimą grzeje, latem chłodzi. Oczywiście zimą nie grzeje tylko ogranicza chłodzenie z resztą każdy wie jak to działa.
adalbert - 2012-09-18, 13:19
Tanto z moją chłodnicą coś nie tak?
Tanto - 2012-09-18, 14:54
Jaką twoją? Zapłacona, to już moja
Jak by było coś nie tak, to pierwszy byś się dowiedział, jeszcze jej nie zakładałem bo chcę 'udrożnić' nakrętki do mocowania plastikowej osłony, a nie było kiedy.
O tą chłodnicę pytam z czystej ciekawości.
sokratesb - 2012-09-18, 16:52
Ja tę plastikową osłonę mam zamocowaną na górną prawą (pasażera) śrubę (jedną z 4).
Trzyma się i nie ma bata, żeby wyskoczyła, dodatkowo zabezpieczają ją wytłoczenia w chłodnicy, o które właśnie się ta osłona blokuje.
Tanto - 2012-09-18, 18:00
To nawet na trytrytki można zamocować, ale jak mam chłodnicę luzem, to szczytem lenistwa było by nie wykręcić czterech zerwanych śrub i zamocować plastik jak konstruktorzy wymyślili
|
|