Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Od czego chłodnica

egon - 2012-01-26, 09:13
Temat postu: Od czego chłodnica
Kto mi powie od czego dopasować większa chłodnice do samiego?
albert - 2012-01-26, 22:34

silnik 1.3 oryginał ?

swoja droga kolego nieraz jezdze na wolin to 50 km ode mnie, moze jakies spotkanie?

egon - 2012-01-27, 07:46

tak 1,3 na gaźniku ,czemu nie przeważnie w każdą niedzielę się u nas jeździ,jak coś to daj cynk to się zgadamy
albert - 2012-01-27, 09:35

spytam dzisisaj kumpli od czego mozna i wysle ci priva, swoja droga mam gdzies dobra chlodnice, wiec za piwko moge ci oddac, pozdro

teraz widze- WIEKSZA..
nie wiem czy by nie podeszla od peugota 206, wysle tez ci na meila zdjecie tej chlodnicy z wymiarami. pozdro

moziembl - 2012-01-27, 11:25

Koledzy nie PRV bo temat jest ciekawy
albert - 2012-01-27, 18:46

ok bedzie dla wszystkich, dzisiaj juz nie dam rady wyszlo ze siedze w przacy do pozna , jutro wkleje fotke z wymiarami
pozdro

egon - 2012-01-27, 19:34

spoko poczekam :}

[ Dodano: 2012-02-04, 08:23 ]
i jak panowie jakieś pomysły ?

szogun - 2012-02-05, 13:28

ja osobiście mam chłodnicę z poczciwego poloneza. zmieściła się elegancko tylko, że musiałem wywalić ten plastik chroniący wiatrak.
pomimo tego że jest większa nie mam problemów z temperaturą. jedyną bolączką jest to, że przed założeniem trzeba jeszcze było przerobić górny kranik, gdyż samurajowska ma go z drugiej strony :-/

moziembl - 2012-02-05, 20:23

Panowie i panie,
a nie lepiej pokombinować z elektrycznym wiatrakiem do chłodnicy i termostatem, wtedy mamy panowanie nad chłodzeniem, w lato przed wjechaniem w teren włączasz wiatrak na stałe i raczej nie przegrzejesz maszyny, jedyny problem widzę z brodzeniem. Ja planuje jak się trochę ociepli pojeździć po szrotach i pokombinować

egon - 2012-02-06, 07:27

a co masz na myśli pokombinować z termostatem a wiatrak elektryczny odpada chyba że jako dodatkowy na przodzie chłodnicy bo jak zapomnisz go sobie włączyć to klapa a to się zdarza
moziembl - 2012-02-06, 12:12

Może za bardzo skrótowo napisałem. Pomysł jest taki wywalamy oryginalny wiatrak od paska w jego miejsce dajemy elektryczny, sterowany normalnie termostatem (włącznikiem temicznym), plus dodatkowy włącznik w kabinie, który włącza wiatrak nie zalążnie od termostatu. Włącznik dodatkowy po to że bezwładność cieplna silnika jest spora (kupa aluminium i stali) więc żeby była gotowa porcja chłodniejszej wody w chłodnicy żeby w momencie otwarcia temostatu w obiegowego skrócić czas schładzania.
Takie rozwiązanie mam przećwiczone z poldkiem który lubiał się gotować w upał w korkach. Jak zamontowałem mu taki włącznik nigdy więcej nie zagotowałem samochodu nawet w długim korku.
Jedyny problem to dopasować wiatrak to chłodnicy samuraia

Wiatrak elektryczny ma dodatkowy plus w zimne dni nie wychładza dodatkowo komory silnika na postoju i podczas wolnej jazdy tak jak ten mechaniczny.

radex1 - 2012-02-07, 21:54

a nie pasuje czasem od suzuki swit
Tanto - 2012-08-17, 16:12

Jakieś nowe informacje w temacie?
Wygląda na to że muszę wymienić chłodnicę w swoim autku, a chciałbym załatwić to szybko i sprawnie, bez biegania po szrotach w poszukiwaniu 'świętego grala'. ...no i jak najtaniej :-)

fingil - 2012-08-17, 17:00

z micry
adalbert - 2012-08-17, 17:12

Ja na pake mam poloneza1.9 diesla miedziana. U chomika dobrze lata od mazdy 626 benzyny.
fingil - 2012-08-17, 17:36

lanserzy
Tanto - 2012-08-17, 23:42

no to ja się nie polansuję bo potrzebuję czegoś pod maskę do poczciwego 1.3 ;-)
adalbert - 2012-08-18, 01:49

Tanto jak chcesz to za drobne opchne Ci moja od Sj 413.
Tanto - 2012-09-17, 08:51

Może ktoś potwierdzić czy to oryginalna chłodnica siedzi w tej Santanie? ...a jak nie, to co to może być?
http://photos04.otomoto.p...C25830783_8.jpg
http://photos04.otomoto.p...C25830783_9.jpg

jeżu - 2012-09-17, 10:29

Tanto napisał/a:
Może ktoś potwierdzić czy to oryginalna chłodnica siedzi w tej Santanie? ...a jak nie, to co to może być?
http://photos04.otomoto.p...C25830783_8.jpg
http://photos04.otomoto.p...C25830783_9.jpg


Wydaje mi się że jest identyczna z moją z samuraia sj500, wiec raczej orygina.
http://zapodaj.net/8ce4ab0c5f9a4.jpg.html

Tanto - 2012-09-17, 10:48

Są różne, w twojej są trójkątne wcięcia po bokach na górze, uchwyt do wężyka. W tej o którą pytam charakterystyczny jest pasek na górze pomiędzy 'żeberkami' a korpusem chłodnicy.
mass - 2012-09-18, 12:47

W samurajach starszych były montowane całe metalowe chłodnice w nowszych z tworzywa + radiator aluminiowy, miedziany lub mosiężny. Różnią się wyglądem i chyba pojemnością. Co do problemów z chłodzeniem przyczyną jest zamulona chłodnica, trzeba ją oczyścić z osadów wewnątrz i błota z zewnątrz i jeśli wiskoza jest sprawna to wszystko śmiga dobrze zimą grzeje, latem chłodzi. Oczywiście zimą nie grzeje tylko ogranicza chłodzenie z resztą każdy wie jak to działa.
adalbert - 2012-09-18, 13:19

Tanto z moją chłodnicą coś nie tak?
Tanto - 2012-09-18, 14:54

Jaką twoją? Zapłacona, to już moja :-D ;-)
Jak by było coś nie tak, to pierwszy byś się dowiedział, jeszcze jej nie zakładałem bo chcę 'udrożnić' nakrętki do mocowania plastikowej osłony, a nie było kiedy.

O tą chłodnicę pytam z czystej ciekawości.

sokratesb - 2012-09-18, 16:52

Ja tę plastikową osłonę mam zamocowaną na górną prawą (pasażera) śrubę (jedną z 4).
Trzyma się i nie ma bata, żeby wyskoczyła, dodatkowo zabezpieczają ją wytłoczenia w chłodnicy, o które właśnie się ta osłona blokuje. ;-)

Tanto - 2012-09-18, 18:00

To nawet na trytrytki można zamocować, ale jak mam chłodnicę luzem, to szczytem lenistwa było by nie wykręcić czterech zerwanych śrub i zamocować plastik jak konstruktorzy wymyślili :-D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group