Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Reduktory samurai SJ/SJ410/SJ413

Myszon - 2010-07-12, 11:50
Temat postu: Przełożenie 4.16 - przeróbka z reduktora 1.3 i 1.0
Zamieszczam tu wszelkie dostępne mi informacje na temat przeróbki reduktora z dwóch 1.3 i 1.0 na przełożenie 4.16

http://www.suzukiclubuk.co.uk/rocklobster.html

http://xfaktor.net:8082/P.../4.16TCase.html

http://www.mallo.nl/english/4.16.htm

albert - 2010-12-31, 14:39

Myszon przekladales moze u siebie?
Suzuka 4x4 - 2011-01-03, 18:05

Wątpię bo nic na allegro o tym nie wspomina 8-)
albert - 2011-01-03, 18:54

fakt, troche szkoda ze sprzedaje. Fajnie ja przerobil i duzo kasy wlozył
pozdro

Suzuka 4x4 - 2011-01-03, 18:59

No no szkoda , ALE WYGLĄDA ZAJEBIŚCIE :mrgreen:
albert - 2011-01-03, 20:31

mysle ze moj nie bedzie gorszy, daj mi 2 m-ce
kapitalka auta, dokladam halogeny przeciwmgielne, szperacz, dalekosiezne, kolorekczarny mat albo moro ,alu od vitary plus opony puma mt, ogolnie suzi mi wyladnieje

normalnie juz sie ciesze....

takie swiatelka

http://allegro.pl/4-halog...1378642592.html

http://allegro.pl/halogen...1379141612.html

http://allegro.pl/lampa-r...1356328492.html
http://allegro.pl/halogen...1378070010.html

mysle o arb, ale narazie skladam pieniazki...

Suzuka 4x4 - 2011-01-03, 20:41

Ale mojego "smerfa nic nie przebije hahah :mrgreen:
albert - 2011-01-03, 20:48

kazdy swoje chwali, choc powiem ze twój smurf jest git! :mrgreen:
Suzuka 4x4 - 2011-01-03, 20:55

hehe :mrgreen: Tylko róda go strasznie lubi i cza będzie się brać za blacharkę :-)
Kosa - 2011-01-03, 21:00

w ogóle wasze suczki są ok i to DUŻE OK!!! :mrgreen:
albert - 2011-01-03, 22:02

kosa, ty to malomowny jestes , ale jak powiesz to juz powiesz.... :lol:
Maverick - 2011-01-03, 22:35

albert napisał/a:
mysle ze moj nie bedzie gorszy, daj mi 2 m-ce
kapitalka auta, dokladam halogeny przeciwmgielne, szperacz, dalekosiezne, kolorekczarny mat albo moro ,alu od vitary plus opony puma mt, ogolnie suzi mi wyladnieje

normalnie juz sie ciesze....

takie swiatelka

http://allegro.pl/4-halog...1378642592.html

http://allegro.pl/halogen...1379141612.html

http://allegro.pl/lampa-r...1356328492.html
http://allegro.pl/halogen...1378070010.html

mysle o arb, ale narazie skladam pieniazki...


Albert, każde z tych światełek super. Powiedz mi, gdzie je umieścisz bo na naszym Suzukach dużo blachy to nie ma:)

3mam kciuki za spełnienie marzeń!

albert - 2011-01-03, 22:42

swiatla bede mocowal jak tylko przyjda, puscilem przelew czekam na towar. Juz wszystko mam w glowie oprocz tych swiatel nad bude- 4 sztuki. Narazie puki nie mam twardego dachu nad głowa kierowcy, wstrzymuje sie z ta opcja swiateł. reszta bedzie montowana jak tylko przyjdzie. dam fotki
pozdro

Maverick - 2011-01-03, 22:55

Ja u siebie mam dołożone światełka podobne to tych z drugiego linka, którego umieściłeś.
Wymiary i szkiełka wyglądają na identyczne, trochę inne mocowanie. Mam je zamontowane w bardzo prosty sposób. Na przednim pasie między reflektorami, na taśmie dwustronnej + tyrtyrki:) Trzyma się na razie jak cholera.

Nie mam liftu budy a na dniach zamawiam wyciągarkę. Dzisiaj mierzyłem wymiary skrzynki (miejsce na wincha) i chyba będę musiał delikatnie podciąć pas przedni żeby upchnąć tam nowy nabytek. Wtedy zobaczę czy halogeny zostaną na miejscy, czy trzeba będzie im znaleźć nowe miejsce.

Albert, masz lift budy u siebie? Jaką masz wyciągarkę? Weszło bez problemu czy też ciąłeś?

albert - 2011-01-03, 23:22

u mnie musialem zmienic zderzak pod wyciagarke, pozatym weszlo, no troche podcielem atrape, ale zamaskowalem kratownicą od malowania walku i jest git! :lol:
wyciagarka 4mad, prawie 5 ton udzwigu,( dokladnie 4.5 t ) maly lifcik budy
wieszaki plus habrowanie resorow z dolozeniem piora, amory kayaba plus niedlugo polibusze

Maverick - 2011-01-03, 23:32

Zderzak już mam skrzynkowy pod wyciągarkę także z tym z głowy.
Bardzo nie lubię czegokolwiek podcinać w aucie. Mnie się zawsze podobały Samuraie właśnie takie jakie są. Im auto ma bardziej seryjny wygląd tym lepiej.
Dzisiaj jak wymierzyłem miejsce, nawet się zastanawiałem, czy nie kupić jakiegoś przechodzonego pasa przedniego do pocięcia, a ten który mam zdemontować i zostawić nie naruszony. Ale z drugiej strony, będzie leżeć w garażu i co z tego.

4Mad 10 000 czy 12 000 LBS? Pamiętasz który model (oznaczenie)?

albert - 2011-01-03, 23:35

10 000, juz kilka razy mnie uratowala, ostatnio wyciagalem z plazy ciezkiego jeepa strazy granicznej, oczywiscie bez zblocza wszystko
maselko... :mrgreen:
przerobilem na pilot bezprzewodowy, ale wiadomo zalozyłem hebel do wyciagarki

jaka wyciagarka? tzn jaka chcesz kupić?

Suzuka 4x4 - 2011-01-28, 10:06

A robił ktoś taką przekładkę na forum ???
Maverick - 2011-01-28, 11:25

Wydaje mi się, że dokupuje się zestaw dedykowany do obsługi bezprzewodowej.
albert - 2011-01-28, 13:59

chyba suzuce 4x4 chodzi raczej o przerobke reduktora
Suzuka 4x4 - 2011-01-28, 18:52

Tak dokładnie :-D
Maverick - 2011-01-28, 21:57

A to sorki, w tym temacie tyle wątków poruszone, że się pogubiłem.
albert - 2011-01-30, 10:39

mnie raczej to interesowalo by wypowiedzi czy jest sens wymiany z 1.0 czy przerobionego 4.16

chetnie uslyszal bym relacji i opinii ludzi ktorzy zamotali ten towar :lol:

Siwy - 2011-02-21, 23:13

mój kolega zakupił zestaw 4.16 jak tylko założy to dam znać jak to śmiga :)
albert - 2011-02-22, 12:36

siwy- komiecznie :mrgreen: czy jego zdaniem pozytywne opinie i moze gdzie kupil i po ile

pozdro

Myszon - 2011-02-23, 20:42

Ja obecnie jestem w trakcie zakupu 4,16 gdyż wiem jak to chodzi a chodzi niemiłosiernie wolno :)
Suzuka 4x4 - 2011-02-23, 20:50

Dokładnie marzy mi eis taki
tomek stasiak - 2011-02-23, 22:04

chciałbym się przejechać z takim przełożeniem i zobaczyć jaka jest różnica
Suzuka 4x4 - 2011-02-24, 15:49

Przejedz się na reduktorze 1.0 i już poczujesz różnice :mrgreen:
albert - 2011-07-08, 22:22

jak tam siwy - cos opowiesz...? -4.16 - wrazenia
szeja - 2011-11-26, 23:06

U siebie mam założone 4.16 i nie wyobrażam sobie teraz jazdy na serii.Na każdym biegu zbiórka konkretna,na piątce w terenie
się jedzie a na seryjnym 1.3, drugi bieg to mordownia.
Polecam zdecydowanie.

slavok - 2011-11-26, 23:35

no na 4.16 w terenie to praktycznie rusza się z 3ciego biegu ;) porównywanie tego do reduktora z litrówki w ogólne nie ma sensu bo nie ma co porównywać :mrgreen:
szeja - 2011-11-27, 20:33

montaż 4.16 powinno być drugą inwestycją po zakupie samuraja zaraz po pierwszym tankowaniu :mrgreen:
slavok - 2011-11-27, 20:49

tak, jakaś kopia simexa, 4.16 i blokada na tył zwiększa możliwości tego samochodu w terenie gdzieś o 300% :mrgreen:
epwaspotter - 2011-12-08, 21:58

pogubiłem się w tych reduktorach... Pomóżcie,,, brakuje mi mocy na podjazdach w piachu... na 1 biegu kończą się obroty a drugi jest za słaby,,, Wymiana silnika trochę drogo i zbyt dużo przeróbek, doradzają mi reduktor 4.16, ale na allegro często widzę suzuki przerobione z reduktorem 4.10 do off roadu? to w końcu który jakie daje osiągi?
Zawias - 2011-12-08, 22:24

Napisz na PW do Slavoka.
tytus - 2011-12-08, 22:28

nie męcz slavoka :mrgreen:
nie ma czegoś takiego jak 4.10 - pewnie chodzi o reduktor z 410 który jest wolniejszy od 413
Ostatnio jechałem 4.16 (dzięki kamilo :mrgreen: ) i jedynka można by powiedzieć jest tak wolna że można wysiąść i grzebać pod samochodem bo daleko nie odjedzie :mrgreen: Jak dla mnie to trochę za wolno, kiedy porównałem z przełożeniami w mostach od vity (dzięki menia :mrgreen: ) - dla mnie optytmalne rozwiązanie

Zawias - 2011-12-08, 22:32

A jechałeś na reduktorze z 1.0 ?
tytus - 2011-12-08, 23:47

niet ;-)
slavok - 2011-12-08, 23:52

ja jeździłem na wszystkich o których tu rozmawiamy... moim zdaniem podmiana reduktora 413/samurai na taki od litrówki w celu zwiększenia możliwości w terenie nie ma sensu a dlaczego tak sądzę ano temu:
2.268 - to L dla samuraiowego/413 reduktora
2.511 - to L dla reduktora z 410

jak widać różnica jest nieznaczna...

Zawias - 2011-12-08, 23:58

Podziękował.
Didymos - 2011-12-09, 09:18

Reduktor od litrówki ma sens razem z mostami od litrówki (4,11), wtedy jest już zauważalna różnica.
Smol007 - 2011-12-10, 09:55

a mnei zastanawia czym sie bedzie roznic reduktor z przelozeniem np. od calmini ten 4.16 od reduktora przerobionego na 4,16 (z ogloszen na allegro np ) ???
czy drogowe przlozenia beda zwolnione?
i jak z wytrzymaloscia tego drugiego ?

tytus - 2011-12-10, 09:59

Przełożenia jednego i drugiego będą takie same, więc drogowe też będą zwolnione.
Calmini to jest jednolity materiał, a przeważnie na allegro są usługi składania z 1.0 i 1.3, czyli spawanie więc wytrzymałość mniejsza

slavok - 2011-12-10, 11:18

Tytus proszę Cię... nic tam nie jest spawane, takie przeróbki ze spawaniem to można sobie w buty wsadzić, ze 2 reduktory tak przerobione miałem "przyjemność" rozbierać i czym się kończy spawanie takiego materiału widziałem...
https://picasaweb.google.com/lh/photo/2KORu36a4lzyjK666vEJVDFAnjK41zCOgGnTq7wCfiE?feat=directlink przerobiona choinka z reduktora chyba nawet kamilo, widzisz gdzieś spawy ? szybciej zerwiesz zęby lub rozerwiesz obudowę reduktora niż puści to połączenie.

tytus - 2011-12-10, 11:46

a to cie przepraszam, w necie widziałem instrukcje sklejania reduktora gdzie gość robił klin na wałku i spawał, gdzieś mi zdjęcie umkneło teraz
jeżu - 2011-12-11, 19:04

slavok napisał/a:
Tytus proszę Cię... nic tam nie jest spawane, takie przeróbki ze spawaniem to można sobie w buty wsadzić, ze 2 reduktory tak przerobione miałem "przyjemność" rozbierać i czym się kończy spawanie takiego materiału widziałem...
https://picasaweb.google.com/lh/photo/2KORu36a4lzyjK666vEJVDFAnjK41zCOgGnTq7wCfiE?feat=directlink przerobiona choinka z reduktora chyba nawet kamilo, widzisz gdzieś spawy ? szybciej zerwiesz zęby lub rozerwiesz obudowę reduktora niż puści to połączenie.


W jaki sposób jest wykonane to połączenie, jeśli to nie jakaś tajemnica lasu?

slavok - 2011-12-11, 19:51

w taki jak widać dodatkowo od 2giej strony są wpuszczone kołki, żadna tajemnica lasu tą wiedzę można znaleźć w internecie.
Smol007 - 2012-01-10, 11:26

Sorry za wałkowanie tematu ale ja czegoś nie rozumiem
wg tej tabeli

Samurai coil/Jimny
3.909
L 2.123
H 1.409

SJ410
4.111
L 2.511
H 1.59


to reduktor z litrowki ma przełozenie 4.11 (suma wolnych i szybkich)
jesli wg tej samej zasady nazywa sie 4.16
to one sie roznią nie wiele w cyfrach ???
moze lepiej 4.9 zalozyc i poczuc roznice
dodam ze opony 29,5 cala wysokosci a kto wie co bedzie w przyszlosci czy nie 31

na zwyklym reduktorze na 3biegu jak jade 40 to slysze juz silnik wyraznie wiec obroty juz wieksze , jesli na 4.16(dziwi mnie mała roznica w liczbach podkreslam :P) ruszacie z 3 biegu jak ktos napisal to 40 bede łapał na 4 lub 5 biegu ;D ? w terenie na reduktorze potrzebne mi 50km/h max wiecej nie potrzebuje i nie chce nic zepsuc

punix - 2012-01-10, 11:44

Przełożenia reduktora masz pod L i H - pierwsza wartość to przełożenia dyfrów. Także 4.16 daje znaczącą różnicę w stosunku do litrówki ;-)
Smol007 - 2012-01-10, 12:08

zmylilo mnie dodanie w drugim przypadku nie wiedzialem ze to mosty ;D
2.511 + 1.59 = 4.1
wiec wolne w litrówce ma 2.511 a w 4.16 ?

slavok - 2012-01-10, 12:26

wolne w 4.16 to 4.16:1...
Johny - 2012-01-10, 14:13

w bardzo prosty sposób licząc jeśli w litrówce na wale między skrzynią a reduktorem masz powiedzmy 1000 obrotów na minutę to na wyjściu z reduktora jest 1000 dzielone przez 2.511 czyli 398,24 obroty a przy 4.16 mamy tylko 240,38 więc wystarczy porównać prawie 400 do 240 i bardzo fajnie widać różnicę

ps w 4.9 byłoby 204 a w 6.5 - 153

Smol007 - 2012-01-10, 15:28

ok dzieki
czyli 4,16 wystarczy nie ma co szalec ;]

Zawias - 2012-01-10, 15:56

Trochę nie tak.4.16 można uzyskać motając 2 reduktory lub wkładając nowe graty.Żaden fabryczny nie ma 4.16.
Smol007 - 2012-01-10, 16:09

Zawias nie rozumiem :P?
ktos napisal ze fabryczny ma 4.16 ?

slavok - 2012-01-10, 16:23

Smol007 napisał/a:
ok dzieki
czyli 4,16 wystarczy nie ma co szalec ;]


do 31 cali w zupełności starcza :mrgreen: no chyba, że jeździsz w trialu, znam gościa co ma w reduktorze 6.5:1 a w mostach 5.38 :mrgreen:

punix - 2012-01-10, 16:42

I na reduktorze Vmax na piątce poniżej 20km/h? :mrgreen:
Didymos - 2012-01-10, 16:50

Smol007 napisał/a:
Zawias nie rozumiem :P?
ktos napisal ze fabryczny ma 4.16 ?

Źle przeczytałeś albo ktoś nawypisywał bzdur. Żaden fabryczny reduktor nie miał 4,16.

Smol007 - 2012-01-10, 17:06

ja to wiem ze zaden fabryczny nie ma 4.16 i chyba nigdzie tak nie napsialem ;]
Didymos - 2012-01-11, 11:38

Chyba faktycznie nie wyłapałem drobnej ironii w twoim poście :mrgreen:
slavok - 2012-01-11, 13:03

punix napisał/a:
I na reduktorze Vmax na piątce poniżej 20km/h? :mrgreen:


tak :mrgreen:

Smol007 - 2012-01-14, 19:17

no wiec zalozylem juz 4.16 i roznica jest ogromna w tych przełozeniach
i opisze swoje spostrzezenia tak jakby ktos kiedys mial dylemat jak ja
opony mam fedima 235/75 = okolo 75 cm
na normalnym reduktorze 1.3 bylo prawie spoko na 3 biegu jechalem sobie 40 km/h ale na 2 czasami trzeba bylo zbijac na 1ke co nie jest dobre a na tej 1ce czasem koła juz w miejscu stały

na 4.16 nawet jak zatrzymalem sie na bardzo stromym podjezdzie i wrzucilem 1 to koła sie krecą nie miłosiernie w miejscu czyli mocy nie brakuje (w miejscu takim gdzie z orginalnym reduktorem koła juz stały w miejscu nie kręciły sie)
tylko jedna rzecz mi sie nie podoba - żandrewaqby sobie jechac 40km/h z normalnymi obrotami to musze na 5 biegu jechac , nie wiem czy to dobre dla podzespołow wszystkich
na szczescie szybkie przelozenia sa odpowiednio zwolnione i moge sobie na nich jezdzic spodojnie 40km/h ;D

teraz sie zastanawiam czy nie lepszy byl tamten reduktor i wsadzenie do niego mocniejszego silnika , ale pojezdze i troche ogarne moze mi sie spodoba ;)

no i mozna robic sztuczke z youtuba na jedynce , wychodze a auto samo jedzie ;)

kamilooo - 2012-01-14, 19:27

na dwójce tez pojedzie sam:)
Zawias - 2012-02-28, 16:37

Jeszcze raz dziękuję.
emil100 - 2012-02-28, 23:36

i wszystko jasne, jak ktoś jeszcze czegoś nie wie to znaczy, że niedokładnie przeczytał.
Suzuka 4x4 - 2012-02-29, 20:19

No na prawdę dobry kawal roboty i dobra lektura do przeczytania :-D
albert - 2012-06-02, 16:35
Temat postu: blokujacy reduktor
dosc czesto po zalaczeniu reduktora na terenowy i probie wylaczenie blokuje mi sie w pozycji n i musze rozbierac wajche i srubokretem ,, wlozyc,, walek na swoje miejsce
czy to szlak trafia wałek główny, a konkretnie tuleja przesuwną między dwoma kołami zębatymi <

jakies sugestie?

Hałas - 2012-06-02, 19:26

http://www.samurai4x4.pl/...e-biegi,31.html
albert - 2012-06-02, 21:04

tylko ze u mnie biegi nie wybiegaja zza zagrody, tylko jak wbije terenowy to mi sie blokuje, zqawsze w pozycji na N , jak chce wrocic do poczatku stada, chociaz nie mowie,ze to nie bedzie to, pytam tylko co jesli nie to?

mial tak ktos?

Hałas - 2012-06-02, 22:07

Cytat:
W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy dźwignia przesuwa się w odpowiednie położenie i czy czujemy delikatne kliknięcie - czyli ustalenie położenia wodzika zatrzaskiem kulkowym. Najczęstszymi przyczynami nieprawidłowego załączenia biegu jest blokowanie dźwigni mieszkiem gumowym lub krawędzią prostokątnego otworu w podłodze. W/w przyczyny łatwo naprawić, korygując położenie reduktora, wymieniając dźwignię, mieszek itp.

To primo
secundo coś kiedyś czytałem, że ta gumka która uszczelnia dźwignię już bezpośrednio w reduktorze się wyrabia (ale nie mogę teraz tego znaleźć :roll: )

meenia - 2012-06-02, 22:43

Hałas napisał/a:
Cytat:
W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy dźwignia przesuwa się w odpowiednie położenie i czy czujemy delikatne kliknięcie - czyli ustalenie położenia wodzika zatrzaskiem kulkowym. Najczęstszymi przyczynami nieprawidłowego załączenia biegu jest blokowanie dźwigni mieszkiem gumowym lub krawędzią prostokątnego otworu w podłodze. W/w przyczyny łatwo naprawić, korygując położenie reduktora, wymieniając dźwignię, mieszek itp.

To primo
secundo coś kiedyś czytałem, że ta gumka która uszczelnia dźwignię już bezpośrednio w reduktorze się wyrabia (ale nie mogę teraz tego znaleźć :roll: )


Ta gumka nic nie uszczelnia, ona ustala pozycje lewarka. http://www.forum4x4.pl/vi...php?f=7&t=68152

Hałas - 2012-06-03, 00:16

O tym temacie właśnie myślałem :-)
albert - 2012-06-03, 10:34

mieszek od reduktora dawno wyciagniety bo faktycznie blokowal, dziura w podwoziu poszerzona by reduktor mial wiecej luzu- nic nie dalo.
Musze wyciagnac walek bo to juz mnie wkurza, ostatnio zablokowalem wjazd na pole a rolnik nie byl zadowolony. slowo na k i h padaly niemilosiernie :-D

corny - 2012-06-03, 12:14

bylo zjeb...c i powiedzieć żeby cie góra ominął hehe....
albert - 2012-06-03, 12:33

dobrze ze ode mnie sie lomy odbijaja :-D , a i szpadel w bagazniki lezy.
Nie bez znaczenia tez, ze Kursy obrony bralem u weterynarza a w razie jakich ran to sam jestem w stanie zrobic sobie opatrunek bo koncze ksiazke doktor żywago :shock:

gruszek - 2012-06-03, 23:26

u mnie po sezonie jeżdżenia z takimi objawami, reduktor poszedł na śmietnik.
Powycinane wałki pod łożyskami igiełkowymi, itp itd.
Poprzedni właściciel chyba pojeździł na wodzie albo z mała ilością oleju...

albert - 2012-06-07, 18:08

czy u was wajcha od reduktora tanczy jak k.. w pubie go go ?
tzn, czy macie duze luzy ?, no nie mam z kim porownac , filmik juz mam ale wgrac go na youtube to dla mnie jakbym mlotem 5kg mial budzik naprawic..

sokratesb - 2012-06-07, 18:43

U mnie nie. Tzn. Jak mam napęd 2H to nie, na 4H to nie wiem, bo nie mam okazji sprawdzić. Jak mam 2H to Stoi nieruchomo.
SamNaSamZSam - 2012-06-07, 19:19

u nie też stoi sztywno bardziej jak u klienta takiego klubu go go niż tej pani co wspomniałeś ;-)
kostuch - 2012-06-07, 20:49

albert napisał/a:
czy u was wajcha od reduktora tanczy jak k.. w pubie go go ?
tzn, czy macie duze luzy ?, no nie mam z kim porownac , filmik juz mam ale wgrac go na youtube to dla mnie jakbym mlotem 5kg mial budzik naprawic..

A masz plastykową tulejkę prowadzącą?

albert - 2012-06-08, 13:40

a sa plastikowe?

metalowa jak najbardziej wieczorem wkleje filmik to zobaczycie

pozdro

kostuch - 2012-06-08, 17:08

albert napisał/a:
wieczorem wkleje filmik to zobaczycie

pozdro

Daruj sobie...
W gnieździe wajchy powinna być plastykowa panewka. Bez niej wajcha będzie latać.

slavok - 2012-06-08, 17:48

ta tulejka wygląda tak:
http://www.lowrangeoffroa...-and-bolts.html
ta mniejsza, to ma być całe i ma mieć taki wymiar jak powinno mieć inaczej reduktor będzie się blokował na N.... (oczywiście o ile reszta w dobrym stanie) na dole jest nawet filmik....

albert - 2012-06-08, 19:28

myslelem ze chodzi ci o zabezpieczenie przed wypadnieciem wajchy z reduktora, stad moje zdziwienie ze sa plastikowe, co do plastiku w gniezdzie reduktora to wyglada na to ze nie ma u mni plastikowej tulejki wiec dlatego wajcha lata
wyciagalem wielokrotnie dzwignie z reduktora ale nie wiedzialem ze powinna tam byc ta ,, tulejka,, czy jak to zwał..



gdzie mozna zakupic taka tulejke?, czy to zwierze co tak ładnie miauczy?


najlepiej w Rzeczypospolitej IV...





http://www.youtube.com/watch?v=Qe5DvhR8X0I

slavok - 2012-06-09, 22:53

kup kawałek wałka z twardego poliuretanu i tokarz Ci dorobi 5 takich podkładek :P
albert - 2012-06-10, 11:46

mam taki -pozostałość po podnoszeniu budy. jestem tylko ciekaw jaką to ma być grubość bo średnicę sobie sam zmierze . jak będzie za gruby to zabezpieczenia na boczne bolce nie wloze . wiesz może jaką oryginalną grubość ?
co do 5
-niech zgadne. - na zapas?

yahoo33 - 2012-06-10, 13:34

Apropos blokującego się reduktora, miałem dziś takie zdarzenie.
Testowałem blokadę LR na żwirowni z 4L bez problemu, chce wracać do domu i mogę wrzucić tylko 4H, 2H nie che wejść.
Kombinowałem, w sensie trochę do przodu trochę do tyłu autem bo może jakaś pozycja nie taka. Ale nic nie działało, tak więc pojechałem z 4H i w pewnym momencie dość głośne łubudu i 2H samo wskoczyło :| później wszystko grało. Co może być przyczyną? pierwszy raz mnie się coś takiego zdarzyło.

sokratesb - 2012-06-10, 13:47

Naprężenia, ale one powinny ustąpić po ruszeniu się, ale jak widać ustąpiły trochę później. :-P
Ja u siebie często tak mam. Wystarczy wtedy dość mocno walnąć, żeby weszło 2H i jest dobrze. :lol:
Zaraz ktoś mnie ochrzani, że nie powinno się używać siły itp... :-D

kostuch - 2012-06-10, 13:51

sokratesb napisał/a:

Zaraz ktoś mnie ochrzani, że nie powinno się używać siły itp... :-D

Możesz sobie nawet wyciągarką drążek naciągać do 2H jak nie chce normalnie wejść :mrgreen:
Wszelakich naprężeń można się pozbyć rozpinając sprzęgiełko.

albert - 2012-06-10, 15:43

koledzy jak ktos bedzie rozbieral reduktor mam mega prosba- zmierzyc ile w mm jest odleglosc w gniezdzie reduktora( od strony miejsca wajchy), od bolców w gniezdzie ( miejsce zapiecia zabezpieczenia wajchy reduktora przed wypadnieciem) do plastikowego dzinksa , ktory wlozony juz jest w gniezdzie i trzyma wajche w ryzach ( patrz pierwsza strona tego postu)

jak pokazuje filmik , ktory przeslal slavok- wkladamy to plastikowa podkladke do gniazda reduktora i najpierw trzyma sie na bocznych bolcach i wpada

o ta odleglosc mi chodzi ( bolce-plastikowa podkladka) , wtedy bede wiedzial jaka jest grubosc tego plastiku

lub po prostu podac wymiary tego plastikowego skurwola :-D ( podoba mi sie te slowo, ktore pierwsze uzyl chyba tytus)

dzieki :-D

slavok - 2012-06-10, 19:55

jutro Ci to pomierzę.
12RAEL - 2012-06-11, 08:43

a skurwol to nie z kapitana bomby :mrgreen: ?
ignorancik - 2012-06-13, 02:42

Witam
Bardzo dobry artykuł i gdybym go wcześniej zobaczył, pewnie bym zaoszczędził kilka złotych nie kupując reduktora z 410 , który się do tych przeróbek nie nadaje ;-(
Moje zasadnicze pytanie jest inne. Ktoś z południa (wtajemniczeni wiedzą kto) zrobił mi rok temu reduktor na 4,16. Kilka dni temu straciłem na rajdzie zredukowane, a chwile później drogowe. Zdjęcie wnętrzności reduktora przedstawia zmielone w połowie szerokości koła zębate. Kolega twierdzi , że widzi coś takiego po raz pierwszy i że przyczyną może być to , że coś sie ukruszyło i dokonało zniszczenia reszty. JA z mojego laickiego spojrzenia twierdzę, że zmieliło się bo koła nie zazębiały się całkowicie, a tylko w 50 %. Czy znawcy tematu mogą wypowiedzieć się co n/t sądzą ?
https://picasaweb.google.com/117212674121427623353/13Czerwca201202

Hałas - 2012-06-13, 08:12

Cytat:
Niestety, nie znaleziono strony.

ignorancik - 2012-06-13, 09:39

Hałas napisał/a:
Cytat:
Niestety, nie znaleziono strony.

Już powinno być ok

albert - 2012-06-13, 10:18

Sławek , pamietasz o mnie? :-D
wdzieczny bylbym o dane

1. srednica kola wewnatrz ,,podkladki,,
2.srednica ,,podkladki,, od dolu i od gory po za cholere nie zmierze -brak miejsca podejscia( ewentualnie czy mozna ja usztywnic silikonem-bo srednice minimalnie beda inne ( wejscie sie rozszerza do gory)
3. jaka grubosc wewnetrzna od dolu ,, podkladki,,

musze miec te dane przed wyjazdem do tokarza

narazie auto stoi bo nie da sie jezdzic, blokuje, az dziw ze wczesniej udawalo mi sie jezdzic


najchetniej kupilbym oryginal, nie masz na zbyciu, ewentualnie gdzie mozna kupic , fajnie by bylo od krajowca bo angielski to tylko
how do you do :roll:

kostuch - 2012-06-13, 11:46

ignorancik napisał/a:
Czy znawcy tematu mogą wypowiedzieć się co n/t sądzą ?Obrazek
https://picasaweb.google.com/117212674121427623353/13Czerwca201202

Wykonawca machnął się z wymiarem któregoś wałka o jakiś centymetr :mrgreen:
Reklamuj, a jak się wypną to podaj nazwę firmy publicznie...

moziembl - 2012-06-13, 21:46

Witam
Wojtek patrzyłem na to zdjęcie i według mnie to wyraźnie choinka środkowa przesunięta była wobec trybów po obu stronach. Czy obudowa od strony większego trybu choinki nie jest wytarta? Bo ta choinka wyraźnie była przesunięta jak by patrząc na to zdjęcie w dół. Po mojemu to niestety ten co montował musiał się pieprznąć i nie dał jakiś podkładek, dystansów. Ale to niechlujstwo jakieś bo jak powtykał wałki w połówkę obudowy to chyba widać że koła zębate są przesunięte wobec siebie. Jeśli wykruszył by się ząb i dostał się między koła to zniszczenia były by inne. Tak mi się przynajmniej wydaje, bo jeszcze nie rozbierałem reduktora. Ale czeka mnie to nie długo. Tak jak napisał kostuch dogaduj się, z gościem a jak nie to dawaj info na forum

emil100 - 2012-06-14, 08:35

reduktora nie da się złożyć z przesuniętą choinką, między korpusami jest tylko miejsce na choinkę i dwie podkładki ślizgowe. na fotce widać, że większe koło choinki wytarło korpus, dlaczego??? koło nie ma prawa dotykać do korpusu!!! niestety na zdjęciu nie widać boku tego koła. Najprawdopodobniej duże koło choinki jest luźno obsadzone, a że ząb jest skośny przesuwa się i trze o obudowe. jeżeli tak jest, to wybitna wina motacz choinki.
ignorancik - 2012-06-20, 23:37

Witam
Dziękuję za komentarze.
Koła choinki są ze sobą połączone na tulei, która kręci się na wałku. Nawet gdyby po przeróbce odległość pomiędzy kołami była za mała to uszkodzenia były by po drugiej stronie. Dłuższa raczej nie mogła by być, ponieważ nie zmieściła by się w obudowie, no chyba , że wypust na kołach 410 i 413 jest inny i trzeba zastosować dystans, lub większa ilość podkładek (no chyba, że jest jeszcze coś o czym nie wiem). Standardowo jest jedna około 1,5 mm po jednej i druga taka sama po drugiej, więc gdyby jej nie włożył, to koło mogłoby wytrzeć aż tak obudowę ?
Otrzymałem drugi reduktor (za który musiałem zapłacić), oraz tamten rozwalony (dodałem 2 zdjęcia), niestety brakuje właśnie tej choinki, więc nie mogę stwierdzić dlaczego koło chodziło za blisko obudowy, ale dla mnie ewidentnie widać, że to było przyczyną awarii (widać to na zdjęciach).
Może kolega Slavok mógłby się wypowiedzieć, lub ktoś inny kto takie przeróbki ćwiczył...?
Gość nie widzi swojej winy i nie wie dlaczego koło chodziło za blisko obudowy. Twierdzi, że zrobił tak samo około 40 reduktorów i żaden się w ten sposób nie rozwalił. Wynika więc z tego że muszę rozebrać ten który mi teraz przysłał, bo może ma tą samą wadę co poprzedni i w końcu też strzeli ;-(
Czy są jakieś "myki" przy rozbiórce (chcę tylko rozkręcić obudowę i zajrzeć do środka, nie ruszając przodu), oprócz tego, że muszę wyjąc najpierw napęd linki i wykrecić czujnik włączonych napędów i odkręcić flanszę tylnego napędu ? Coś mi gość mówił o jakiejś śrubie na inbus, którą trzeba odkręcić i jakichś kulkach i konieczności odpowiedniego ustawienia wodzikó, ale ja przecież nie chcę demontować przodu, tylko rozkręcić obudowę i oglądając stary wydaje mi się, że to co wymieniłem powinno do tego wystarczyć...
Może gdzieś jest jakaś instrukcja...? Znalazłem tylko filmik jak składać na youtube, ale jakoś ciężko go oglądać od tyłu ;-)

[ Dodano: 2012-06-22, 01:42 ]
No to nowy reduktor rozebrany i złożony (dodałem 3 kolejne zdjęcia). Wszystko wygląda ok. Do zdjęcia obudowy trzeba tylko wyciągnąć ślimak linki, przełączyć na 2H i można wykręcić śrubę dociskającą poprzez sprężynkę (ale wg mnie nie jest to konieczne). Rozkręcając obudowę należy pamiętać , że 2 śruby trzymające przystawkę (czy jak to się tam nazywa) są na tyle długie, że trzymają również dwie połówki obudowy. Sama budowa reduktora jest jak przysłowiowiego "cepa" ;-) Oglądając sobie to wszystko po rozłożeniu przyszła mi do głowy taka teoria: same spawy nie utrzymałyby przenoszonych sił, więc zapewne oba elementy są w miejscach spawów frezowane i jest tam umieszczony materiał spełniający rolę klina. Spawy puściły, koło ponieważ ma skośne zęby pod wpływem sił przesunęło się w stronę obudowy, a napęd ciągle był przekazywany przez owe frezy/kliny, ale ze względu, że koła pracowały już tylko połową zębów to je zmieliło. Nie wiem czy jest słuszna, ale wydaje mi sie najbardziej prawdopodobna. Niestety nadal nie wypowiedział się nikt, kto zajmuje się takimi przeróbkami i mógłby to potwierdzić.

tytus - 2012-07-09, 15:29

Tak na marginesie slavok to da się to zrobić w warunkach domowych, nawet gdzieś mi się przewijał tutorial krok po kroku od jakiś norwegów jak to zrobić
slavok - 2012-07-09, 18:01

co da się zrobić w warunkach domowych ? przerobić choinkę na 4.16 ? pewnie że się da wystarczy boszka z tarczą do cięcia metalu i spawarka, tniesz na pół i spawasz jedno do drugiego, jednak wole by zrobione to było tak jak ma być zrobione, z natury nie lubię druciarstwa i wstydził bym się ludziom taką usługę oferować.

@ignorancik sprawę twojego reduktora znam, wiem kto to robił i wiem co się tam stało, cóż zdarza się, z tego co wiem to rozleciało się to po jakimś dłuższym czasie i gość na ten 2gi reduktor zrobił Ci jakąś tam zniżkę, prawdopodobnie przyczyna była taka jak piszesz bo tam nie da się czegoś źle złożyć z jakimś przesunięciem, no chyba, że nie było by podkładek ale to raczej niemożliwe. gość raczej nie odwala fuszery i robi to tak jak należy aczkolwiek te choinki przerabia podwykonawca więc ciężko teraz stwierdzić kto zawinił.

ignorancik - 2012-07-10, 23:51

slavok napisał/a:
co da się zrobić w warunkach domowych ? przerobić choinkę na 4.16 ? pewnie że się da wystarczy boszka z tarczą do cięcia metalu i spawarka, tniesz na pół i spawasz jedno do drugiego, jednak wole by zrobione to było tak jak ma być zrobione, z natury nie lubię druciarstwa i wstydził bym się ludziom taką usługę oferować.

@ignorancik sprawę twojego reduktora znam, wiem kto to robił i wiem co się tam stało, cóż zdarza się, z tego co wiem to rozleciało się to po jakimś dłuższym czasie i gość na ten 2gi reduktor zrobił Ci jakąś tam zniżkę, prawdopodobnie przyczyna była taka jak piszesz bo tam nie da się czegoś źle złożyć z jakimś przesunięciem, no chyba, że nie było by podkładek ale to raczej niemożliwe. gość raczej nie odwala fuszery i robi to tak jak należy aczkolwiek te choinki przerabia podwykonawca więc ciężko teraz stwierdzić kto zawinił.


Reduktor był zamawiany tak jakoś na początku roku, w maju został poskładany samochód i pojechał na pierwszy rajd, wyskakiwały biegi zredukowane, a olej po spuszczeniu miał pełno opiłków. Otrzymałem informację, by wlać drugi , trochę pojeździć i zobaczyć co się będzie działo. Drugi olej po spuszczeniu tak samo srebrny - zapada decyzja wysyłka (to już lipiec). Po naprawie otrzymuję informację, że powodem były prawdopodobnie wodziki i zadzior na kole. Ok
Po niecałym roku reduktor rozsypuje się właśnie w ten sposób.
Po obejrzeniu i przeanalizowaniu tego wszystkiego, śmiem twierdzić, że za pierwszym razem było to samo, tylko koła nie zdążyły się rozlecieć, bo jaki zadzior mógłby szlifować po obudowie ? Musiał by być długi jak mały palec.
Ok, gość nie zostawił mnie na lodzie i zrobił drugi reduktor, nie biorąc nic za robociznę, ale i tak mnie kosztowało to 1550 pln+koszt wysyłki. To plus koszt poprzedniego to byłby Calmini, lub TrailTough (który by raczej się nie rozsypał) i jeszcze by zostało na coś innego i to nie jest ok, bo miało być taniej a wyszło drożej.
Projekt jest dobry pod kątem przenoszenia się obwodowych (kliny to niezły pomysł), ale nie zostały w pełni uwzględnione siły osiowe pochodzące od skośnych zębów (koło wg powinno być pospawane dookoła, a nie tylko w tych trzech miejscach gdzie są kliny)
Denerwuje mnie brak odpowiedzialności za sprzedawany przez siebie towar, bo gdy teraz wiem jak to wygląda w środku to usłyszane "nie wiem co się mogło stać" jest dla mnie śmieszne.

moziembl - 2012-07-18, 22:53

Podłącze sie do tego tematu, bo szkoda otwierać kolejnego.
Co sądzicie o zestawie 4,16 Low Range, czy ktoś z was coś takiego montował? i ma jakąś opinie ?

http://www.lowrangeoffroa...case-gears.html

slavok - 2012-07-19, 12:31

sprzedałem/montowałem tego ze 20 sztuk i nie było z tym żadnych problemów, wykonanie na wysokim poziomie.
moziembl - 2012-07-19, 12:42

Dzięki to mnie pocieszyłeś, bo mogę sprowadzić coś takiego i to po kosztach, zresztą chyba masz na awatarze :)
slavok - 2012-07-19, 18:55

jak po kosztach i z ominięciem vatu i cła to ściągaj jak dowalą vat i cło to się to robi mało opłacalne, dla mnie przy takim kursie dolara nieopłacalne, max 3zł 3.05...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group