|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - SJ413 LPG 1 Gen(podciśnieniowe)koszt: 300PLN-chętnie pomogę.
konto_usuniete - 2010-11-04, 00:32 Temat postu: SJ413 LPG 1 Gen(podciśnieniowe)koszt: 300PLN-chętnie pomogę. Oczywiście pomogę wiedzą i teorią za darmo a koszt to tylko cena za butle używaną i stary parownki i pozostałe elementy.(trzeba sobie poszukać na złomie)
Ja trafiłem kilkuletnia butle z vectry 60L :)
Przewody miedziane i paliwowe - nowe, jak i filterek + zestaw regen. parownika lovato rg80 --> polecam.
naprawdę bajka zrobić i podlączyć.
A i mikser średnica 68 mm, dostępny u każdego gazownika za 20 zł.
U mnie tak śmiga że nie wiem.
Swojego mordercy nie będe na razie przerejestrowywał więc taka instalka mi w sam raz pasuje.
Po LPG mam 10 minut przez pole :)
Regulacja jest trudna bez analizatora ale da się ustawić i tak.
Pali z zimnego trach i chodzi, z ciepłego to samo, nabrało autko życia w
końcu, sama radość jeździć.
Lepiej o ok 30 % chodzi niż na PB95.
Zainteresowanych chętnie nakieruję na właściwy tor działania.
Ps: koszt legalizacji takiej instalacji to koszt nowej butli(niestety - takie prawo) plus na flaszkę znajomemu gazownikowi żeby posprawdzał jedynie itd...
POLECAM
Jestem miło zaskoczony efektem.
LIROY - 2010-11-04, 05:30
Ja swoim resorakiem prawie dwa lata śmigałem bez wbitego gazu,ale wreszcie stwierdziłem że trzeba go zalegalizować.Poza tym nie miałem paszportu do butli i kończyła mi się jej legalizacja.Zakupiłem nową butlę 60l(poprzednia 45l starczała na 170 km).całkowity koszt z gazownikiem wyniósł mnie 550zł i wreszcie spokojnie mogę ruszać w drogę:)
radex1 - 2010-11-04, 05:55
CZEE
Ale nie sądzicie że
na gazie jest jednak
troche słabszy
ilio - 2010-11-04, 07:09
Panowie nie bez złośliwości się wypowiem ale gaz jest dobry w kuchenkach gazowych :)
W aucie natomiast jedyny słuszny diesel jest
lokoktentek - 2010-11-04, 07:44
jeszcze z silniczkiem 1,3 jeździłem również na gazie ale miałem zainstalowanego BLOS-a i powiem szczerze ze dużo lepiej się zbierał na gazie, poza tym nie ma problemów z gaźnikiem, że się zabrudzi czy coś... a co do diesla, to racja, jedyne co mu trzeba do pracy to powietrze, bo jak odpali to nawet prądu nie potrzebuje
konto_usuniete - 2010-11-04, 09:36
Zgadzam się z dieslem :)
Max moment obrotowy już przy około 1800 / 2200 rpm to jest to co najlepsze w teren.
Pozatym taki np 1.9TD nawet i ten 75 konny byłby jak znalazł do samiego.
Ale jak się ma 1.3(zamulony) gaźnik, to sie lubi co sie ma :)
I robi co się da.
LPG - tanio w teren :)
LIROY - 2010-11-04, 16:15
Mój suzuk też na gazie super pomyka-lepiej niż na benzynie.Poza tym jak się ostro boruje to wiadomo że pedał w podłogę i na pełnej p....e przez błota się fruwa-nie ma co zamulać i czekać jak się utopi-podstawowy błąd początkujących w terenie-to nie osobówka że dwójeczką bez gazu po błotku się jedzie...
Maverick - 2010-11-04, 23:45
Koledzy, wklejcie proszę zdjęcia, które pokazują ile miejsca na pace zabiera butla na gaz. Też bym chciał obniżyć koszty eksploatacji i się zastanawiam.
konto_usuniete - 2010-11-05, 21:09
kolego wkleję wszystkie fotki tylko troszeczkę się spóźniłeś bo jestem obecnie w szkole(zaoczne) i do zuzi wracam
w niedzielę wieczorem :)
Marcepan1 - 2010-11-08, 09:12
Witam
Jak ktoś używa sporadycznie sami-ego, (ja np do rajdów, robię z dojazdami maks - 2-3 tyś rocznie) to uważam ze nie ma sensu pakować gazu. Ja na gaźnik znalazłem rozwiązanie ponny 1,5 (tak podpowiadali na forum) plus Pan Marek z Poznania wyciągnął z niego reklamówkę zbędnych cześć i zrobił go na typowego mechanika jak w sportowych motorach starego typu (brak podciśnień zostało tylko jedno od zapłonu). Koszt gaźnika na allegro to 120 zł, a Pan marek od 30 lat zajmujący się tylko i wyłącznie gaźnikami za przeróbkę i regenerację ze szlifem itd. typowo pod rajdy woził 350 zł plus regulacja po założeniu (założenie i przeróbka układu paliwowego we własny zakresie 30 zł za wężyki trójniki i opaski). Co teraz mam spalanie wzrosło o jakieś 100% (bak starcza na 12h konkretnej jazdy w terenie) ale nie mam problemu z podjazdami pod duże wzniesienia, nawet jak auto poskoczy na wyboju i złapie wysokich obrotów i spadnie to się nie zadusi, nie ma problemu że jak się podjedzie i podbija pieczątkę na ostrym wzniesieniu to gaśnie. Ogólnie jest żywszy i na pewno szybciej się wkręca na obroty a co za tym idzie to szybciej przyspiesza. I co zaskoczyło wszystkich nie ma problemów z brakiem mocy na standardowym reduktorze przy kołach 30"x9,5" co niestety maiło miejsce na starym gaźniku. Łączny koszt 500 zł (może i dużo ale moim zdaniem warto było). A reduktor i tak wejdzie 4:16 bo na pierwszym biegu na reduktorze na maksa posuwam około 40 km/h.
Pozdrawiam
konto_usuniete - 2010-11-11, 20:55
Kolego ja swojego używam dosyć intensywnie, ponad 500 km w samym terenie w ciągu miesiąca zrobiłem (no ale muszę się nacieszyć :) mam go właśnie miesiąc dopiero.
na LPG ma kopa o wiele lepszego na II biegu (4L) prawie zawsze daje rade, rzadko kiedy I 4L używam. Dla porównania na benzynie chodzi jakby bardziej elastycznie ale juz takiej mocy nie ma (gażnik - porażka)
Również miło jest wiedzieć że na godzinę w terenie bierze np 6 - 8 L gazu a nie 5 - 7 benzyny :)
Świadomość ta zwiększa radość z jazdy :)
Pozdrawiam
A.K.
Maverick - 2010-11-11, 21:05
O widzę, że kolega dzisiaj się nie uczy:) Wkleisz obiecane foty pokazujące ile miejsca zabiera butla na gaz?
konto_usuniete - 2010-11-11, 22:39
wkleję kolego jutro samym świtem, przepraszam całkowicie wyleciało mi to z głowy, porobię fotki i jutro będą do obejrzenia :)
( u mnie butla 65 L około ma bo wchodzi 55 L LPG :) - zamiast tylnej kanapy :))
Maverick - 2010-11-11, 23:02
Kanapy u mnie tylniej nie było od momentu zakupu. Jak kupowałem Samiego, to nie miałem także i narzeczonej i dziecka. A teraz fajnie by było się wybierać na lajtowe przejażdżki w trójkę. Zastanawiam się właśnie czy w przyszłym roku nie wstawić z tyłu siedzeń. Po przeglądzie i przerejestrowaniu auta na 4 osoby, jeden fotel usunąć i może wstawić właśnie butlę. Osobiście nie jestem przeciwnikiem LPG i w plaskaczu, którym poruszam się na co dzień też mam LPG. Problem w Samim to ciągły brak miejsca:) a w portfelu brak PLNów:) i jak to pogodzić.
Będę wdzięczny za foty.
konto_usuniete - 2010-11-12, 16:58
sorki że tak późno robione zdjęcia ale mieliśmy z kolegą niespodziewaną wycieczkę po escorta 1.8TD '99 który okazał złomem, mam nadzieję że jakoś się dopatrzysz na tych fotkach:
parownik i elektrozawory
http://img237.imageshack.us/i/dsc00518c.jpg/
butla 65 L (foto od strony drzwi pasażera)
http://img577.imageshack.us/i/dsc00517y.jpg/
centralka lovato
http://img254.imageshack.us/i/dsc00519i.jpg/
w dzień by wyszły lepsze sorrki :/
LangLay - 2010-11-12, 17:56
W moim Samuraju jest dość ciekawe rozwiązanie co do montażu butli. Wsadzona jest chyba jedna z najmniejszych butli, coś koło 40l. Zamontowana jest dokładnie za fotelami kierowcy i pasażera co daje idealnie miejsca na tylne siedzenia, trzeba je tylko posunąć na maxa do tyłu, pod samą klapę co wiąże się z przekręcaniem zawiasów siedzeń o jakieś 8-10 cm. Myślę, że pomysł jest ciekawy bo pozwala przewozić pasażerów z tyłu i zarazem mieć gaz. Wiadomo za dużego komfortu z tyłu w takiej opcji nie ma ale na krótkie odcinki akurat. Za dnia zrobię zdjęcia to wrzucę.
lucky13 - 2010-11-12, 23:01
Ja się zastanawiam na umiejscowieniem butli z tyłu pomiędzy tylną klapą a tylną kanapą.
Z tego co wiem jest to możliwe przy butli około 40litrów, może ma ktoś takie rozwiązanie - jeśli tak proszę o zdjęcia.
Pozdrawiam.
paw3ł - 2010-11-21, 17:36
A benzynę wywaliłeś z wozu i korzystasz tylko z gazu? Bo mnie interesowałoby takie rozwiązanie
corny - 2010-11-21, 20:02
paw3ł napisał/a: | A benzynę wywaliłeś z wozu i korzystasz tylko z gazu? Bo mnie interesowałoby takie rozwiązanie |
a pomyślałeś jak na powrocie bo gazu już mało było zaliczysz porządną wtopę iiiiiii braknie tegoż gazu ...na jakim paliwie wrócisz....
Skalpel - 2011-02-01, 01:29
ilio napisał/a: | Panowie nie bez złośliwości się wypowiem ale gaz jest dobry w kuchenkach gazowych :)
W aucie natomiast jedyny słuszny diesel jest |
Diesel to słuszny jest w maszynach budowlanych :D Albo 6.2 w Patrolu :D
Suzuka 4x4 - 2011-02-01, 18:45
W patrolu nie ma 6.2 tylko 4.2
KSikorski - 2011-02-01, 19:12
Są 6,2 i 6,5 i 6,5 turbo...
Suzuka 4x4 - 2011-02-01, 19:17
Parol 4
3.0 Di (160KM) 3.0 Di (170KM) 3.0 Di 16V (158KM) 4.2 TD (145KM) 4.2 TD (160KM) 4.5 i (200KM) 4.8 i 24V (245KM)
Patrol 3
2.8 TD (116KM) 4.2 D (116KM) 4.2 KAT (165KM) 2.8 (120KM)
Patrol 2
2.8 (120KM), 2.8 TD (116KM), 3.2 D (110KM)
Patrol 1
2.8 (120KM), 2.8 (121KM), 3.2 D (95KM), 3.2 TD (110KM)
Coś sie kolegą pomyliło
zajxt - 2011-02-01, 20:21
Disel czy gaz ,wybieram disla
Skalpel - 2011-02-01, 21:32
zarówno 6,2 jak i 6,5 są w V8. Nie występują na Europejskim rynku.
Tu możesz popatrzeć jak jeździ i posłuchać jak brzmi :D:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=WP80AsJXaHc
Maverick - 2011-02-01, 22:13
Silniki ponad 6-cio litrowe to maszyny z aut GM.
W Polsce jest jakiś koleś, który specjalizuje się w takim przeszczepie. Silnik + robota przeszło 30 000 zł.
Skalpel - 2011-02-01, 22:22
Karłowicz4x4. Właśnie ten z linka
WIlq85 - 2011-02-02, 12:28
LangLay napisał/a: | W moim Samuraju jest dość ciekawe rozwiązanie co do montażu butli. Wsadzona jest chyba jedna z najmniejszych butli, coś koło 40l. Zamontowana jest dokładnie za fotelami kierowcy i pasażera co daje idealnie miejsca na tylne siedzenia, trzeba je tylko posunąć na maxa do tyłu, pod samą klapę co wiąże się z przekręcaniem zawiasów siedzeń o jakieś 8-10 cm. Myślę, że pomysł jest ciekawy bo pozwala przewozić pasażerów z tyłu i zarazem mieć gaz. Wiadomo za dużego komfortu z tyłu w takiej opcji nie ma ale na krótkie odcinki akurat. Za dnia zrobię zdjęcia to wrzucę. |
hehe, 40l to ho ho. ja swojego przejąłem już z gazem. wchodzi 26-27 l, zależy jaka stacja. mała butla, dyskretnie umiejscowiona za fotelami pasażerów , oczywiście bagażnika brak ale jakoś nie narzekam
pavelk - 2011-02-09, 11:35
ja mam długą wąską butle na jakieś 35l za tylną kanapą - weszło bez żadnych przeróbek, mam LPG i auto pozostało 4-osobowe
ile bierze wam suka gazu? nie wychodzi średnio jakieś 14l/100km przy codziennej jezdzie po miescie + lajtowo w terenie co jakiś czas i wydaje mi sie ze to troche za duzo...
|
|