Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - kule zwrotnic

Tomasz Branny - 2012-03-13, 10:29
Temat postu: kule zwrotnic
Koledzy czy smarujemy kule zwrotnic jeżeli tak to jak?
Didymos - 2012-03-13, 12:35

Jak masz podejrzenia, że w kulach jest coś nie tak, to możesz je rozebrać, innej metody w zasadzie nie ma.
shagger - 2012-05-23, 09:11

Witam.
Po czym poznać że kule wymagaja przesmarowania???
Czy powinny być raczej suche cz raczej pokryte lekką warstewką smaru?

SamNaSamZSam - 2012-05-23, 10:25

z tego co mi koledzy radzili kiedyś to kule powinny być suche i nie smaruje się ich z zewnątrz. Jak są mokre to pora pomyśleć o wymianie uszczelniaczy. Ewentualnie jak są chronicznie mokre to trzeba zbadać czy nie mają głębszych wżer bo wymiana uszczelniaczy też nic nie da. Jest na forum temat w którym koledzy napisali jak sobie z taki wżerami poradzić.
fingil - 2012-05-23, 10:59

Dokładnie jak napisałeś, kule nie powinny się pocić, mają być suche jak pieprz. Kiedy ciekną trzeba rozebrać, ocenić wygląd "kuli", przy okazji wymienić łożyska zwrotnicy,po dwie sztuki na stronę koszt jednego około 20PLN i uszczelniacz pochwy mostu, koszt 30PLN. Filce, ja osobiście wycinałem z wkładek do butów filcowych rozmiar 45, odrysowane od oryginalnych, uszczelniacze z doświadczenia wiem, że oryginały z salonu.
fakir - 2019-02-13, 16:58

Cześć, na dniach zabieram się za moje kule :D
Mam już zestaw, łożyska zwrotnicy, uszczelniacz polosi, uszczelniacz kuli, filcowa podkładka i dwa metalowe księżyce.

Co tam jeszcze może być przydatne?

Widziałem że po zdemontowaniu manualnego sprzegielka piasty mam luz na półosi Góra dół, więc zamówiłem już tulejke z brązu.

Nie lubię przestojów auta że względu na brak części, więc wolę dopytać czego jeszcze mogę się spodziewać.

kurt_ - 2019-02-14, 07:45

A moze warto lozyska piasty od razu wymienic, jak chodzily w szambie (smar z olejem przekladniowym)?No i obadaj czy kule sa gladkie... jak nie, warto wygladzic zeby nie robic uszczelki za 3 miesiace ponownie :)

Wage hakowa sobie sprawiles do napiecia lozysk?

fakir - 2019-02-14, 08:16

Kule nie są idealnie gładkie, ale też nie ma głębokich rys czy wzerow większość syfu na ich powierzchni to mieszanka bitexu ze smarem.
Myślałem aby wyczyścić je Szczotka druciana a później wygladzic listkownicą z drobnym papierem ściernym typu 180/360.
Chyba im nie zaszkodze w ten sposób?

Z tego co widziałem w manualu to wagę hakowa można wykonać z wagi do ważenia ryb :D

Didymos - 2019-02-14, 08:20

Smar z olejem nie zrobi szkody łożyskom, nie to co smar z wodą albo błotem :mrgreen:
Jak nie ma wżerów na bieżniach/rolkach i jest jeszcze z czego regulować, to łożyska można śmiało zostawić.

kurt_ - 2019-02-14, 09:41

Mysle, ze wszyscy mamy w jakims momencie olej z woda;P

[ Dodano: 2019-02-14, 09:41 ]
@Fakir, ja czyscilem szczotka recznie i potem papierem recznie... z listkowa bym byl ostrozny :D

fakir - 2019-02-14, 13:11

Spoko, nowy uszczelniacz kuli montować na sucho? Czy smarować smarem?

Słyszałem o patencie z smarowniczka wkrecona w kule od dołu, która umożliwia napakowanie smaru
Co o tym sądzicie?

kurt_ - 2019-02-14, 13:41

Posmaruj, zawsze mu bedzie milej smyrac... inaczej ciezko Ci bedzie ustawic "sile" ciagniecia za zwrotnice (podkladki pod sworznie) bo guma bardzo mocno opina kule.
Ja zapomnialem i potem podwazalem gume i strzykawka z igla podawalem smar (tawot) pod gume.

Co do smarowniczki to jest jakis pomysl, ale nie bardzo widze tam miejsce na kalamitke... bo od dolu i gory masz sworzen... jedynie "od tylu" daloby sie...:) Ja dorzucalem przez sworznie (kingpin) -wyjalem sworzen i wciskalem smarowniczka, az wychodzilo gwintami od srub ;)

fakir - 2019-02-14, 13:49

Czyli luz a raczej napięcie łożysk ustalam zanim zamontuje uszczelniacz kuli i podkładkę filcowa?
kurt_ - 2019-02-14, 14:54

Lozysk piasty? Czy lozysk zwrotnicy?
Ja oba robilem po zalozeniu gumy i filcy (i tu masz racje, powinno sie robic bez gumy i filcy).

fakir - 2019-02-14, 15:13

Mam na myśli łożyska zwrotnicy.
Starscream - 2019-02-14, 15:46

mnie lejące kule zdemolowały przegub
fakir - 2019-02-14, 16:27

A jaki smar naładować do kuli i pod uszczelniacz ?
Smar do przegubów z dwusiarczkiem molibdenu będzie git?

kurt_ - 2019-02-16, 15:26

Ja taki dalem:)
fakir - 2019-02-16, 17:26

No to już jestem prawie całkowicie zaopatrzony w potrzebne rzeczy :)
jeszcze tylko nasadka i pompka do odpowietrzania hamulców - przy okazji reperaturki zacisków są do zrobienia do i wymiana płynu w całym układzie. No i najważniejsze, czyli kasta browaru :-D

kurt_ - 2019-02-16, 20:34

Tego molibdenu gdzies pol kilo na kule wchodzi.
A pompke szczerze polecam!
Co do reperaturek...tloczki ogladales?:D

fakir - 2019-02-16, 21:05

Jeszcze nie, reperaturki zamówiłem z Tloczkami.
kurt_ - 2019-02-17, 20:30

Aaa to luzik :) (Oczysiscie do dobrego systemu?:D Lucas/Aisin?)
fakir - 2019-02-17, 20:36

Hamulce mam Lucasa. Taki zestaw naprawczy kupiłem.
kurt_ - 2019-02-17, 20:38

No to powodzonka :D
Fun fact, jeden zacisk gotowałem w Coli ponad godzinę zanim się go udało wystrzelić sprężonym powietrzem. (Wcześniej też palnikiem traktowałem:D)

fakir - 2019-02-17, 20:42

Można sobie ułatwić robotę gdy wysuniemy tloczki z zacisków jeszcze kiedy zaciski są zamontowane w aucie, za pomocą hamulca.
Tylko trzeba pilnować aby w obu zaciskach Tloczki wysuwaly się równomiernie oraz żeby płynu nie zabrakło

kurt_ - 2019-02-17, 20:47

Fakir pod warunkiem że działają :D
Jak działają sprężone powietrze działa równie dobrze;)

Jak nie działają... (jak kupiłem strupa hamował jednym kołem:D)

Joszi - 2019-02-19, 17:14

Sprężonym powietrzem jest skutecznie ale niebezpiecznie, dużo lepiej jest wkręcić kalamitkę i wypchnąć tawotem przy pomocy smarownicy ;-)
kurt_ - 2019-02-20, 07:49

Ale w sumie czemu? Deseczka miedzy tloczek a jarzmo...
kostuch - 2019-02-20, 09:13

Ja wkładam kawałek śruby/pręta w otwór z tyłu i po prostu wyciskam tłoczek w imadle.
SamNaSamZSam - 2019-02-20, 09:40

ja ustami wydmuchuję, tylko pierwej otwór na drugim końcu zatkać muszę co by ciśnienie plamy na honorze nie spowodowało :D
kurt_ - 2019-02-20, 09:44

:D
fakir - 2019-02-24, 12:58

Cześć panowie, jestem po akcji z wymianą uszczelniaczy kul zwrotnic.
Kupiłem zestaw uszczelniaczy z lozyskami firmy kalgum. I zastanawiam się czy podkładka filcowa nie powinna stykac się z powierzchnią kuli? Tak aby oczyszczala kule z syfu który mógłby dostac się pod uszczelniacz?

Czy może filcowa podkładka ma tylko zadanie uszczelnic zwrotnice od strony mostu?

U mnie gumowy uszczelniacz wystaje spod podkładki filcowej na ok 3-5mm.

kurt_ - 2019-02-25, 10:09

Ona chyba dociska uszczelke do kuli tylko - z pamieci pisze, ale u mnie tez guma zbierala z kul.
fakir - 2019-02-25, 23:06

To spoko, bo już myślałem, że za mocno mi się rozciągnęła ta filcowa podkładka przy zakładaniu na kule ;-)
kostuch - 2019-02-26, 10:53

Te filcowe krążki są mizerne.
Ja wyciąłem sobie z kawałka wykładziny (nienasiąkliwej) krążki z mniejszym otworem i pomaga to zgarniać błoto z kul.
Poza tym filc trzyma wodę, co nie pomaga na wżery w kulach.

Jokerdrek - 2020-10-06, 05:10

Czy moje kulki sie do czegos jeszcze nadaja czy szukac innego mostu?

https://iv.pl/image/fd.Gt0ytos

https://iv.pl/image/gg.Gt0yItw

Wojteksk - 2020-10-06, 09:43

Jak dla mnie to idzie to przytrzeć i będzie dobrze
Jokerdrek - 2020-10-06, 20:56

Tzn jak przytrzec i czym?
Wojteksk - 2020-10-06, 22:21

odtłuścić, szczota na szlifierkę, potem papier ścierny, pomalować i jeszcze powinno wytrzymać
Jokerdrek - 2020-10-06, 22:43

Hmmmm, mam troszke inna wizje na to. Juz sie zabralem za to,mam rozebrane. Zobaczymy co w amatorskich warunkach uda mi sie zrobic :lol:
Wojteksk - 2020-10-06, 23:13

tz? Nowa pochwa mostu chyba 1200 zł kosztuje :P Używana to też trzeba będzie podobny zabieg wykonać
Jokerdrek - 2020-10-07, 00:11

1200 zl nowa? To szkoda ze sobie rece brudze. W kwietniowym wydaniu ktoregos tam odcinka terenwizji Adam opowiada ze regeneracja kul metoda inna niz malowanie (efekt blyszczacy jak nowa seria) to koszt kilka tysiecy zl. Z tad sie zrodzil moj zapal do proby regeneracji tego.
Na ale,gro koles bierze 350 zl za strone i to smaruje blizej nieokreslona farba ktora i tak zejdzie po sezonie lub dwuch. To masz 700 zl plus wysylka liczmy po 50 to nam daje 800 zl kosztow regeneracji. Bezsens ze ktokolwiek sie posępi o 400 zl w porownaniu do nowej pochwy.

Mozesz zapodac namiary na ta nowa w takiej cenie?

Wojteksk - 2020-10-07, 00:53

https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Obudowa-mostu-przedniego-Samurai/3680

ale dalej nie wiem po co nowy most :P Twój według mnie nie jest w jakimś tragicznym stanie, godzina pracy i będzie ładny.
Podziałaj chwilę

Jokerdrek - 2020-10-07, 01:30

O cie panie.... Ale widze ze malowana jest na zdjeciach ta kula. Jutro tam zadzwonie i dopytam czy to takie jak na zdjeciach maja czy jak.

A ja ze swoja pokombinowalem dzisiaj i efekt mam taki na koniec dnia shuffle

https://iv.pl/image/uuy.Gt0zRae

https://iv.pl/image/uuuu.Gt0znzp

https://iv.pl/image/yytr.Gt0zhE5

Wojteksk - 2020-10-07, 01:58

no i git, teraz jakąś farba i wsio, farbę i tak po jakimś czasie zedrze :)
I czym szlifowałeś ?

Jokerdrek - 2020-10-07, 04:33

Zadnej farby nie nakladam :) dyfuzyjnie na zimno mos2 zeby nie rdzewialo i starczy. I samurai2 w teren :-D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group