Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Blokada Torsen

HattoriHonza - 2012-03-22, 14:19
Temat postu: Blokada Torsen
Witam. Są tematy o blokadach, ale o tym nic nie wyczytałem. Są jakieś air locki za 3tyspln na oś, są tańsze blokady klikające. Ale co złego jest w Torsenie w moście? Gadałem z kumplem, który jeździ w rajdach Kadettem GSI i zamierza robić szperę właśnie na Torsenie. Mówił, że jest firma, która na zamówienie wyrabia takie dyfry do każdego samochodu, to pewnie i do Samiego by podeszło. Do kadetta mówił w granicach 1500 max 2000zł to kosztuje. No i tak na chłopski rozum wydaje mi się to o wiele lepsze niż klikające blokady albo airlocki za 3tys pln i sprężarki upchane po kątach. Np Niva z tego co wiem ma torsena z tyłu w dyfrze.
http://www.dailymotion.co...ntial-test_auto

Didymos - 2012-03-22, 14:28

Coś źle wiesz o tej nivie, fabrycznie ma otwarty dyfer. Z resztą mało który ruski wynalazek do terenu, z ciężarówkami włącznie, ma jakiekolwiek blokady mostów.
Co do torsena, to chciałbym zobaczyć takiego za 1,5k do suzy, wykonanie tego jest cokolwiek skomplikowane.

emil100 - 2012-03-22, 14:35

torsen piekna sprawa. do uaza wygłąda tak:

HattoriHonza - 2012-03-22, 14:36

Jak dostanę linka do firmy to wrzucę i napiszę do nich ile by sobie życzyli za torsen do Samiego.
slavok - 2012-03-22, 14:54

pewnie tańsze będzie arb...
Didymos - 2012-03-22, 14:55

Też tak myślę :mrgreen:

Torsen to byłaby fajna alternatywa do przedniego mostu, do tyłu i tak bym wolał lr.

HattoriHonza - 2012-03-27, 20:25

Chodzi o te szpery:
http://allegro.pl/szpera-...2232844742.html

moziembl - 2012-03-27, 21:05

A tu strona producenta http://val-racing63.ru/

Po weekendzie spróbuję do nich napisać, czy robią na zamówienie itp. tylko muszę siostrzenice poprosić żeby mi przetłumaczyła na to krzesełkowe pismo. :) :) :)

HattoriHonza - 2012-03-31, 14:39

Widzę, że temat umarł, a ja nie wiem dlaczego. Jest popyt na drogie ARB, jest popyt na LR. arb drogie, do tego jakieś trzeba sprężarki, więcej kabli. LR strzela, naprężenia na półosiach. Wg mnie torsen to rozwiązanie idealne, do tego te dyfry tutaj wcale nie są drogie.
slavok - 2012-03-31, 16:26

to zrób takiego toresna i sprzedawaj... w czym problem ? piszesz "temat umarł" jak by to jakiś kowal mógł u stukać na kowadełku w szopie.
Taka ciekawostka w stanach są dostępne "szpery" LSD do samuraia kosztują około 500$

HattoriHonza - 2012-03-31, 16:45

Ok, z klocków lego go zbuduję.
jeżu - 2012-04-01, 09:28

HattoriHonza napisał/a:
Ok, z klocków lego go zbuduję.


Jak już przetestujesz i okaże się że działa to chętnie kupię.

Didymos - 2012-04-01, 13:10

Torsen czy tam inne lsd mają jedną zasadniczą wadę - nie blokują na 100% i nie działają w sytuacji, gdy jedno koło wisi w powietrzu, co w suzie nie jest rzadkością. Ja bym tu upatrywał małego zainteresowania, z resztą przy tym, co oferuje torsen, to jego cena wcale nie jest rewelacyjna.
Pawel_j - 2012-04-01, 14:29

Wszelkie torseny i LSD mają świetne zastosowanie w autach rajdowych, gdzie spięcie 100 % nie ma sensu, a wręcz utrudnia jazdę. W terenie chyba tylko 100 % ma sens ? Dopiero zaczynam zabawę z Offroadem, wcześniej startowałem w rajdach i tam w zależności od nawierzchni stosowało się spięcie 30% do 70 %.
egon - 2012-04-01, 18:53

myślę że ten tekst rozwieje wszelakie niejasności
http://klubvolvo.org.pl/u.../Blokady_02.pdf

HattoriHonza - 2012-04-09, 13:23

No i to mi chodziło, czyli Torsen odpada, bo nie blokuje :(
egon - 2012-04-09, 19:03

chyba źle czytałeś, torsen jest dobty tylko że no blokuje na 100% to jedna z najlepszych blokad ja chcecie nieć 100% to albo spawanie albo blokada załączana mechanicznie czyli tak zwane lr
moziembl - 2012-04-09, 20:44

Moim zdaniem Torsen jest dobrym rozwiązaniem w przypadku Samca na przód, a tył z lr-em, ale i torsen z tyłu w błocie i na śliskim powinien robić bardzo ładnie.

[ Dodano: 2012-04-09, 21:18 ]
Wysłałem zapytanie do Rosji czy planują produkcją przekładni do Samurai-a, jak dostanę odpowiedź to dam znać.

radex1 - 2012-04-09, 22:38

NO a ja mam całkiem zaspawany tylny dyferencjał
i nic się niedzieje
i też jezdze w dosyć trudnym terenie

egon - 2012-04-10, 07:46

na dobrą miarę to i przód można by zaspawać jak ktoś ma manuale
fingil - 2012-04-10, 08:48

Z tym przodem to było już wałkowane na forum, też tak chciałem zrobić.
egon - 2012-04-10, 08:55

no ja chyba tak zrobię bo i tak w uaza mosty po lecie idę to będzie wiadomo tylko nie mogę się zebrać
fingil - 2012-04-10, 09:10

No to zrób i powiedz jak jeździ, tylko pilot będzie miał przechlapane, wysiadać jak chcesz skręcić i znowu zapinać jak do przodu.
HattoriHonza - 2012-04-10, 11:55

A jest możliwość w Samim mieć blokadę mechaniczną, taką jak np w ciągnikach? Chodzi mi o jakiś pedał czy wajchę, którą włączałbym blokadę. Bo ARB to wg mnie bezsens, na cholere mi dodatkowe rzeczy do popsucia w samochodzie? Doprowadź prąd, doprowadź powietrze sprężarka. I to jeszcze za tyle kasy. Czemu nie widuję blokady właśnie takiej ciągnikowej? Przecież to i niezawodne i tańsze niż sprężarka.
fingil - 2012-04-10, 12:45

Bo ARB (oryginalne jest niezawodne i nie takie straszne w montażu), jest proste w obsłudze, nie jest jakieś nie wiadomo jak ciężkie.

[ Dodano: 2012-04-10, 12:47 ]
Zabawa w zaworki odcinane hydraulicznie była przerabiana niejednokrotnie.
A tak po za tym to OFF ROAD nie jest tani jak się w niego wciągniesz.

egon - 2012-04-10, 16:33

zawsze można blokadę zrobić samemu swego czasu w uazach było to popularne
moziembl - 2012-04-12, 07:54

Koledzy z za wschodniej granicy odpowiedzieli wymijająco
Hello,
We produce for Suzuki Grand Vitara now. If differential of your car the same with Grand Vitara you can buy it.
Thank you for your latter.
Best regards

Maxim Vashurin

Tłumaczenie:
Witam,
Produkujemy teraz dla Suzuki Grand Vitara Jeśli dyfer w samochodzie Grand Vitara jest taki sam, można go kupić.
Dziękuję za list.
Z poważaniem
Maxim Vashurin

Zapomnieli tylko dodać czegoś o pocałowaniu w..... , ale na pieszczotę trzeba sobie zasłużyć.

kostuch - 2012-04-12, 15:01

moziembl napisał/a:
Koledzy z za wschodniej granicy odpowiedzieli wymijająco
Hello,
We produce for Suzuki Grand Vitara now. If differential of your car the same with Grand Vitara you can buy it.
Thank you for your latter.
Best regards

Maxim Vashurin

Tłumaczenie:
Witam,
Produkujemy teraz dla Suzuki Grand Vitara Jeśli dyfer w samochodzie Grand Vitara jest taki sam, można go kupić.
Dziękuję za list.
Z poważaniem
Maxim Vashurin

Zapomnieli tylko dodać czegoś o pocałowaniu w..... , ale na pieszczotę trzeba sobie zasłużyć.


Poproś o wymiary i luz.
Albo zapytaj na forum vitarowym czym się różni od dyfer gv od samuraia. Jeżeli przód od vitary 1,6 da się wsadzić do samuraia, to może jest podobna opcja z gv.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group