|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - przęłożenia mostów z vitary
wera.21 - 2012-04-07, 17:09 Temat postu: przęłożenia mostów z vitary witam ! może ktoś kto sie na tym zna opisał by albo i wrzucił jakieś zdjęcia jak zmotać przełożenia z vitary do mostów samiego !
chomik. - 2012-04-08, 15:51
Jako, że są święta, i niektórzy mówią, że nie wypada dzisiaj grzebać przy samuraiu, zrobię opis modyfikacji przełożeń
Zdjęć nie robiłem niestety
Ogólnie, nie jest to zbyt skomplikowane, ale dość czasochłonne i warto zrobić to dokładnie, żeby po pierwszym strzale ze sprzęgła nic się nie rozsypało. Potrzebne nam są dwa przednie dyfry od vitary (z takimi samymi przełożeniami), a właściwie same talerze i wałki atakujące (dobrze jest nie pomieszać ich i złożyć ze sobą parami, tak jak były wcześniej). Do zmiany przełożeń nie trzeba mieć jakichś specjalistycznych narzędzi, ale watro posiadać młotek bezwładnościowy.
Zaczynamy np. od przodu.
Spuszczamy olej z mostów. Podnosimy auto i ściągamy oba przednie koła. Odkręcamy blachy trzymające uszczelniacze kuli i odsuwamy same uszczelniacze. Odpinamy drążek kierowniczy od zwrotnic. Odkręcamy i wyciągamy sworznie zwrotnicy. Wysuwamy delikatnie półośki (jeżeli przy okazji chcemy wymienić uszczelniacze mostu trzeba dodatkowo odpiąć przewody hamulcowe i całkiem wyciągnąć półosie, wymiary uszczelniacza 26/38/8 (łatwiejsze do kupienia są 25/38/8 i też pasują)). Odkręcamy wał od dyfra i wszystkie śruby trzymające kosz do mostu. Zazwyczaj nie da się wyciągnąć od tak dyfra, bo jest przyklejony na silikon i trzeba użyć perswazji w postaci wbicia płaskiego śrubokręta w miejsce łączenia. Wyciągamy kosz razem z dyferencjałem i rozbieramy, wyciągając satelity (czy jak to się tam nazywa ) oraz odkręcając flanszę do której przymocowany jest wał i wyciągając wałek atakujący. Od samurajowych satelit odkręcamy talerz i w jego miejsce przykręcamy ten z vitary (teoretycznie można przód założyć z satelitami z vitary, ale samurajowe są mocniejsze, tak samo jak lepiej jest zastosować żeliwne główki z samuraia, a nie te aluminiowe z vitki, z tego samego powodu). W miejsce wałka atakującego z samuraia wkładamy wałek z vitary ustawiając luz nakrętką trzymającą flanszę, a następnie zaklepujemy ją tak by się samoistnie nie odkręcała (polecam przy okazji wymienić uszczelniacz wałka atakującego, wymiary chyba 72/34/10, ale nie dam sobie uciąć głowy i polecam sprawdzić. W sklepach motoryzacyjnych są nietanie, ale w rolniczym dostałem za 3,5zł/szt ). Warto wszystko przed złożeniem dokładnie poczyścić i przedmuchać kompresorem, żeby nie zostały w środku jakieś syfy. Składamy i ustawiamy poprawne położenie zębów na talerzu względem tych na wałku, kręcąc pierścieniami dociskającymi łożyska zgodnie z instrukcją, którą znajdziemy np tu: http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=44486 w sekcji 16 "differential". Łączymy dyfer z mostem, wcześniej smarując miejsce styku kosza z pochwą silikonem, a następnie skręcamy. Dalej, składamy całą resztę w kolejności odwrotnej do tego co robiliśmy przy rozkładaniu, przy okazji waląc samaru ile się da do kuli i przód mamy gotowy.
Czas na tył.
Analogicznie podnosimy i odkręcamy koła, odkręcamy po cztery nakrętki z tyłu bębna od strony mostu i jeżeli widzimy, że przewody hamulcowe nie pozwolą na wysunięcie półosi choć na 10-15cm to też je odpinamy. Następnie przy pomocy młotka bezwładnościowego wybijamy półosie i wysuwamy (też warto wymienić uszczelniacze pochwy mostu, które polecam kupować w sklepach rolniczych, bądź innych, specjalizujących się w sprzedaży łożysk, bo zazwyczaj są one kilkukrotnie tańsze niż te dedykowane do samuraia). Dalej postępujemy dokładnie tak jak w przypadku przedniego dyfra, czyli rozbieramy, czyścimy, przekładamy, ustawiamy, składamy i wkładamy Później znowu w odwrotnej kolejności składamy półosie (warto też dobrze zasmarować łożyska) i skręcamy wszystko do kupy. Po postawieniu samochodu na kołach pamiętamy o zalaniu nowego oleju do dyfrów..... i już mamy wolniejszy samochód
Uprzedzam, że nie jestem specjalistą, ale zrobiłem w wyżej opisany sposób przełożenia w paru Samuraiach. Wszystko jest ok, działa bardzo dobrze i co najważniejsze, w terenie to to "robi"
albert - 2012-04-08, 18:13
chomik o duzo na czarnym zwolnily ci przelozenia , chodzi o szybkosc. W terenie nie pytam..
chomik. - 2012-04-08, 18:52
jakiejś specjalnej różnicy nie ma, bo na zwykłycz przełożeniach, piątkę to tylko z górki włączałem a teraz na piątce to on przyspiesza . A tak na poważnie to 80km/h to prędkość podróżna, a ok. 100km/h to max (zaznaczam, że mam jeszcze reduktor ok litrówki)
albert - 2012-04-08, 19:24
wiec nie jest tak zle, przelozenia kuszą
trzeba szukac taniego anglika..
mam tez reduktor od 1.0 i silnik 1.9 d z pelzajaca jedynka(skrzynia od poloneza i jedynka mozna tylko ruszac-taka krotka) wiec most z vitarki powinien jeszcze pomoc. Niedlugo bedzie jakz 4.16
dzieki za szybkie odpowiedzi
pozdro
meenia - 2012-04-08, 19:38
Chomik zauwazyles moze ze oski satelit wysuwaja sie az do walka atakujacego, czyli do polowy grubosci kosza w ktorym siedza ?? talerz od vitary ma wieksza srednice i dlatego tak sie dzieje, w vitce sa bolce zabezpieczajace oski przed wysunieciem, w samcu oski trzyma sam talerz.
chomik. - 2012-04-08, 19:53
ja u siebie załatwiłem to spawarką, ale raczej nie jest to konieczne, bo bez tego też działa wzorowo. Sprawdzone
meenia - 2012-04-08, 20:19
chomik. napisał/a: | ja u siebie załatwiłem to spawarką, ale raczej nie jest to konieczne, bo bez tego też działa wzorowo. Sprawdzone |
Ja mam opaske z blachy, obawialem sie ze pod obciazeniem uszkodzi taka wsysunieta do polowy oske.
wera.21 - 2012-04-08, 21:23
dzieki chomik za tak szczegółowy opis! zostały mi mosty od vitary spróbuje wrzucić te przełożenia do samca zobaczymy czy mi sie uda samemu to zrobić ;-]
adalbert - 2012-04-08, 22:58
Nie było w tym wątku napisanie więc napiszę.
Wera tylko pamiętaj że do Samuraia pasują tylko przednie mosty z Vitarki
wera.21 - 2012-04-09, 08:38
teraz to mnie zabiłeś ! czyli co potrzebuje 2 aluminiowe główki z przedniego mostu witary ? jedna na przód a drugą na tył tak !
radex1 - 2012-04-09, 09:12
ADALBERT ale przeciez w SAMURAIU
pasuje dyfer do przodu jak i do tyłu
to czemu ma niepasować od VITARY
a i jeszcze VITARA ma lepsze przełozenie
w mostach
adalbert - 2012-04-09, 09:19
Dokładnie tak jak piszesz.
Potrzebne są dwie aluminiowe główki z przedniego mostu Vitary.
Najlepiej niech będą to przełożenia 8 na wałku atakującym 41 na talerzu czyli 5,125. Z tego co wiem takie przełożenia występują w Vitarze 1,6 8v rocznik chyba 88-95 w skrzyni manualnej.
Najlepiej przelicz ilość zębów na przełożeniu jakie masz ty i zamów drugie takie same. Bierz tylko i wyłącznie wtedy kiedy sprzedający przeliczy CI ilość zębów bo nie rzadko zdarza się że zamawiamy co innego a dostajemy co innego np 8/39.
Koniecznie zmień też główkę z aluminiowej na samuraiową żeliwną bo ja tego nie zrobiłem i przy pierwszym większym strzale ze sprzęgła rozleciała się.
Jeśli masz jakieś pytania i wątpiliwości podaj numer na PW mi albo chomikowi postaramy się pomóc.
[ Dodano: 2012-04-09, 09:25 ]
Radex. Pasują tylko przednie Vitarowe główki zarówno do przodu jak i d/o tyłu Sj i Samuraia. Tylna główka Vitary jest większa i nie wejdzie do SJ. To że przełożenia Vitki są wolniejsze czyli dla większości z nas lepsze nie podlega dyskusji. Vitara 8/41 Sj 11/43. Samurai szerokie mosty 11/41
wera.21 - 2012-04-09, 10:16
a widzisz ja myślałem ze z mostów vity przeżuce talerz i atak do mostów samca i będzie git a tu sie okazuje że kicha ! swoją drogą ciekawe jak on będzie robił na tych przełożeniach i silniku 1.6 8v ?
chomik. - 2012-04-09, 10:25
bez wątpienia poczujesz różnicę
jak nie chcesz za dużo przerabiać, to dokup jeszcze jeden przedni dyfer i sprawa załatwiona.
Ja jestem teraz na etapie planowania sprężyn w eSJocie i zastanawiam się właśnie czy nie wrzucić całego tylnego mostu od vitki (no może z kilkoma modyfikacjami ) tylko muszę poszukać mostu do przodu o podobnej szerokości.
wera.21 - 2012-04-09, 10:37
ja gdybym niedawno nie wrzucił resorów mazura to pewnie też bym sie zastanawiał nad całym mostem z vitary i sprężynami a tak to chyba dokupie jeszcze jedną główkę przednią z wity ! a ten cały tylni most popchnę oczywiście jesli się uda
radex1 - 2012-04-09, 13:25
A wiecie jakie mają przełożenie mosty od JEEPA
GRAND CHEROCE
bo właśnie posiadam takie 2 szt. i sie zastanawiam nad
wmontowaniem ich do SAMURAIA
Didymos - 2012-04-09, 13:36
wera.21 napisał/a: | ja gdybym niedawno nie wrzucił resorów mazura to pewnie też bym sie zastanawiał nad całym mostem z vitary i sprężynami a tak to chyba dokupie jeszcze jedną główkę przednią z wity ! a ten cały tylni most popchnę oczywiście jesli się uda | Możesz spokojnie dospawać stopki pod resory do tylnego mostu od vitary i dobrać jakieś cybanty.
Tylny most od vitary jest mocniejszy od samuraiowskiego, większa jest przekładnia i łożyska półosi, sama pochwa jest masywniejsza, most jest też ok. 13cm szerszy, dlatego trzeba zakombinować z felgami i ew. z przodu dorzucić dystanse.
radex1 napisał/a: | A wiecie jakie mają przełożenie mosty od JEEPA
GRAND CHEROCE
bo właśnie posiadam takie 2 szt. i sie zastanawiam nad
wmontowaniem ich do SAMURAIA |
Mosty z granda są szybsze od samuraiowskich, mają chyba 3,08.
Poza tym mosty z jeepa są do dupy.
radex1 - 2012-04-09, 13:44
A dlaczego są do dupy te mosty od JEEPA
jak widać na niektórych filmikach to nizle dają
se rade
Didymos - 2012-04-09, 13:53
Nie grzeszą wytrzymałością - słabe przeguby, słabe półosie itp., ogólnie do mnie ta konstrukcja nie bardzo przemawia, chociaż przy masie suzy pewnie byłyby względnie bezawaryjne.
Z resztą przedni most jeepa ma gruchę po lewej stronie, nijak nie będzie pasował i te przełożenia...
wera.21 - 2012-04-17, 17:45
pytanko !!! czy wałek ataku z samca i vitary mają taką samą średnice bo chce kupić łożyska i uszczelniacz
chomik. - 2012-04-17, 21:43
tak, jest taki sam, tzn. łożyska są takie same
Hubert - 2012-10-03, 18:10
Z tego co się orientuję jest 3 lub 4 różne zestawy przełożeń od vitary 41/8, 39/8 43/11 i tutaj moje pytanie czy każde z tych przełożeń da się przełożyć do samuraja? Z tego co mi wiadomo to 41/8 pasuje na 100% a jak się ma sprawa z pozostałymi?
jakos - 2012-10-03, 18:28
Witam
39/8 też pasuje
czuperek - 2013-01-13, 12:39
chomik. napisał/a: | bez wątpienia poczujesz różnicę
jak nie chcesz za dużo przerabiać, to dokup jeszcze jeden przedni dyfer i sprawa załatwiona.
Ja jestem teraz na etapie planowania sprężyn w eSJocie i zastanawiam się właśnie czy nie wrzucić całego tylnego mostu od vitki (no może z kilkoma modyfikacjami ) tylko muszę poszukać mostu do przodu o podobnej szerokości. |
kolego i co na przód wstawiasz za most?
lopes1987 - 2013-03-11, 13:07
Witam odkopie temat! o ile przełożenia z vitary zwalniają???? mniej więcej, no i Chodzi mi o 2H?????
kostuch - 2013-03-11, 13:16
lopes1987 napisał/a: | Witam odkopie temat! o ile przełożenia z vitary zwalniają???? mniej więcej, no i Chodzi mi o 2H????? |
Mniej więcej 5,1/3,7
Lexx - 2013-03-11, 13:35
5,125 w stosunku do 3.7 zwalnia niecale 30%, wszystko da sie wyliczyc z proporcji.
slavok - 2013-03-11, 14:03
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=2278
rybagosc - 2013-07-09, 19:19
witam jak ustawiamy poprawne położenie zębów na talerzu względem tych na wałku, kręcąc pierścieniami dociskającymi łożyska bo manual jest po angielsku a jak technicznie po angielsku nie za bardzo już mam założonę nowy atak kółko kwestia ustawienia żeby to latało proszę o pomoc
Lexx - 2013-07-09, 20:19
Masz po bokach kosza dociski lozysk i je dokrecasz tak by nie bylo luzu (pamietaj ze minimalny zawsze musi jednak byc). Na koniec zabezpiezenie i tyle.
fingil - 2013-07-09, 20:35
Samym dokręcaniem nie wyregulujesz, poszukaj w sieci o ustawieniach do się trosdzkę dowiesz, można poznaczyć farbą, dokręcać i obserbować docisk koła względem wałka lub jak to kiedyś się robiło na kalkę ołówkową.
Didymos - 2013-07-09, 21:32
Dokładnie, warto wcześniej przyswoić jakiś tekst o regulacji przekładni głównych, zasady są wszędzie podobne.
Sama procedura jest jednak na tyle skomplikowana, że w kilku zdaniach ciężko to opisać.
Ustawia się wysunięcie wałka atakującego (do tego może się przydać wspomniana farba), luz międzyzębny (tu z kolei przydaje się kalka, a jeszcze lepiej czujnik zegarowy), poza tym ustawia się jeszcze napięcie łożysk kosza i napięcie łożysk ataku.
Do regulacji zazębienia instrukcja przewiduje użycie jakichś spec przyrządów serwisowych
SamNaSamZSam - 2013-07-09, 21:55
ooohoo już to widzę, jak pierwszy spec-mechanik któremu oddałem samca do wymiany łożysk w tylnym moście ustawiał to wszystko jak pisze Didymos... :D , chyba wolałem żyć bez tej wiedzy w błogiej nieświadomości, bo most jakby nie było nawinął już 60tys. km bez awarii ;)
rybagosc - 2013-07-09, 22:39
"Skladajac mechanizm manewruj bocznymi nakretkami "z dziurkami" (dokrecaj ta dosuwajaca kosz z talezem do ataku, i odkrecaj ta przeciwlegla - zeby dala szanse na dosuniecie kosza a ta strone) az do momentu, gdy ciezko bedzie obrocic mechanizmem krecac reka za flansze. wtedy ja odpuszczam 1-2 otworki na nakretce dosuwajacej w strone ataku i zwykle jest ok (o ile pamietam). " CO WY NA TO ??
kostuch - 2013-07-09, 23:31
rybagosc napisał/a: | CO WY NA TO ?? |
A całość skręcić potem tak, żeby tylko dwie żyłki wyszły na czoło.
Masakra...
KSikorski - 2013-07-10, 12:46
Jeśli wkłada się przełożenia do innej główki niż ta fabryczna to jeszcze trzeba dobrać grubość podkładki pod górnym łożyskiem wałka atakującego (ona reguluje wysunięcie wałka). Robi się to składając wałek bez tulei rozprężnej i dokonując pomiaru właściwym czujnikiem na statywie. W manualu są wszystkie wartości, momenty i tym podobne historie. Oczywiście jeśli auto tylko w błoto to można poskładać byle jak i też pewnie podziała, ale jeśli pojazd robi większe przebiegi to wszystko się zemści...
rybagosc - 2013-07-10, 18:28
2 dni zabawy i złożone w sensie mam zrobione przód rozebrałem cały most wymieniłem wszystkie łożyska lewy przegub kpl. uszczelniaczy filców osłon itp. i oczywiście zmieniłem przedni atak wraz z kołem na 43/8 czyli 5,125 chyba teraz musze trochę popracować i zrobię tył a póki co musze go zalać jakiś olejem bo wszędzie jest napisane inaczej w autodata piszą 90W a ja tuaj czytałem że t75W90 gl5 więc już sam nie wiem
fingil - 2013-07-10, 20:08
wg mnie to wychodzi 5,375 a nie 5,125 chyba że matematyka się myli
chomik. - 2013-07-10, 21:44
nie da się ukryc, że 43:8=5,375, żeby było 5,125, musiałoby był 41:8
adalbert - 2013-07-10, 22:02
przecież Vitara ma 41/8 nie 43/8.
rybagosc - 2013-07-10, 22:16
pomyliłem się mam 41/8
SamNaSamZSam - 2013-07-11, 12:35
chłopaki, kminiłem to przez pół dnia, ale w końcu się udało... mieliście rację!!!
Maverick - 2013-07-11, 12:58
Bardzo ładne dzielenie pod kreskę:)
rybagosc - 2013-07-13, 21:12
a czy cała główka aluminiowa pasuje do tylnego mostu w samuraiu na szerokich mostach ?
Didymos - 2013-07-13, 21:46
Pasuje, ale musiałbyś znaleźć taką, która ma dyfer pod półosie na 26 frezów (były takie) albo przełożyć tylny dyfer z samca.
Tylko nie wiem po co taka rzeźba, aluminiowa główka to gównolit, jak się rozpruje to stracisz główkę i przekładnię, lepiej przełożyć same przełożenia do główki samca.
rybagosc - 2013-07-13, 21:57
zawsze to mniej roboty do bulwarówki może być aluminowa ale ok przełożę do mojego mostu same przełozenia
zajxt - 2013-07-13, 22:41
po co w bulwarze 5,125
kostuch - 2013-07-13, 23:19
zajxt napisał/a: | po co w bulwarze 5,125 |
Wolniej jedziesz po bulwarze i większa szansa że cię jakiś towar zauważy
slavok - 2013-07-13, 23:22
bulwar to minimalnie 33 cale, 5.125 musi być
rybagosc - 2013-07-20, 09:25
no ja mam 33 cale i alu felgi vitki brakuje mocy, w sumie to zbędny jest 5 bieg więc musze wsadzić 5,125 PS jesli chodzi o ustawienie łożysk to dałem do starego wyjadacza i papierem usawił luz na łozyskach zużył kilkanaście pasków papierowych wyajśnił mi jak to się robiło w zukach nyskach i pf stara szkoła i most śmiga jak trzeba dzisaj działam z tylnym mostem trochę mniej roboty
karo412 - 2013-07-30, 15:32
Witam, czy most z suzuki samurai benzyna będzie pasował do disla? Czy półosie przednie z benzyny będą pasowały do disla? Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Didymos - 2013-07-30, 15:37
Półosie tak (oczywiście z szerokiego mostu do szerokiego), most niekoniecznie, musiałbyś sprawdzić przełożenia, tj. fizycznie most będzie pasował, ale mogą się różnić same przełożenia.
I zlituj się, nie zadawaj trzy razy tego samego pytania, bo zasłużysz na bana.
karo412 - 2013-07-30, 15:41
ok, dziękuję bardzo za odpowiedź.
Pinokio - 2013-11-21, 15:12
Chodzi o łożyska na wałkach atakujących Samca i Vitary:
chomik. napisał/a: | tak, jest taki sam, tzn. łożyska są takie same |
Hmmm robię przekładkę i wydaje mi się, że jednak są inne..
Lexx - 2013-11-21, 15:18
Ksztalty przetoczen moga byc inne, ale srednice lozysk pasuja, zrobione wlasnorecznie bez najmniejszych komplikacji mowa oczywiscie o przeddnim dyfrze z Virary, tylni nie pasuje.
Pinokio - 2013-11-21, 15:40
Lexx bardzo dziękuje za info. Pozdróweczka.
fazer1988 - 2016-02-16, 12:22
Czy kosz satelit z tylnego mostu z vitary 1,6 95r. będzie pasował do tylnego mostu z samuraja ?
Didymos - 2016-02-16, 13:28
Nie będzie.
lukawa - 2016-02-26, 12:44
Jestem aktualnie na etapie poszukiwań odpowiednich gratów do zmotania 5.125. Jeden komplecik już mam , niestety drugiego coś nie mogę namierzyć. Sprawę utrudnia fakt, że Panom na szrotach nie zawsze się chce rozebrać dyfer i policzyć ząbki. A kupować w ciemno, bo jakiś tam model prawdopodobnie może mieć te przełożenia... - sami rozumiecie Znalazłem TAKĄ tabelkę na forum Vitki (w kolejnych postach też są, zdaje się, przydatne informacje), z której niby można odsortować interesujące pod kątem 5.125 modele. To tylko teoria, a jak jest w praktyce? Pytanie, albo raczej prośba do tych co mają już u siebie 5.125, by - o ile pamiętają - napisali z jakiej je Vitki odzyskali.
SamNaSamZSam - 2016-02-26, 13:04
lukawa napisał/a: | (...) Panom na szrotach nie zawsze się chce rozebrać dyfer i policzyć ząbki. |
Nie trzeba rozbierać dyfra, wystarczy zakręcić z 10 razy kołem/półosią/wyjściem na półoś (z jednej trony przy drugiej stronie zablokowanej) i policzyć ile razy obróci się flansza/wałek ataku.
lukawa - 2016-02-26, 13:16
Sugerowałem też tę metodę. Niestety spotkałem się z jeszcze większym oporem.
A tak apropo, znaczy się dla pewności : skoro most zwalnia obrót koła w stosunku do ataku o 5.125, to znaczy, że jak zakręcę, tak jak mówisz, kołem 10 razy to atak powinien obrócić się 51 i ćwierć obrotu. Czy tak?
SamNaSamZSam - 2016-02-26, 13:29
podpowiedź - uwaga na dyfer! :D
[ Dodano: 2016-02-26, 13:49 ]
lukawa napisał/a: | A tak apropo, znaczy się dla pewności : skoro most zwalnia obrót koła w stosunku do ataku o 5.125, to znaczy, że jak zakręcę, tak jak mówisz, kołem 10 razy to atak powinien obrócić się 51 i ćwierć obrotu. Czy tak? |
Tak by było gdybyś miał 100% blokadę, wówczas 1 obrót koła = 1 obrót talerza = 5,125 obrotów wałka; mnożąc przez ilość obrotów koła otrzymamy Twój wynik. Jeśli dyfer jest otwarty, a jedno z kół zblokowane to jeden obrót talerza = 2 obroty koła. Czyli wynik z pierwszego przypadku trzeba podzielić przez 2. Co prowadzi do wniosku że kręcąc kołem 10 razy wałek atakujący winien się obrócić 5x5,125 = 25,625 raza.
Proszę to zweryfikować :)
lukawa - 2016-02-26, 14:05
Ok. Mój długopis doszedł do takich samych wniosków. Przeliczył przy okazji też jak to jest przy dyfrze 3.7. A że kiedyś przy remoncie mostu liczyłem zęby i wiem, że mam 3,7, pobiegłem pod Samuraia pokręcić kółkiem i... Zgadza się.
SamNaSamZSam - 2016-02-26, 14:08
no to gitara, praktika tym razem potwierdziła teoriu, dzięki za wyjaśnienie zagadnienia do końca :D
lukawa - 2016-02-26, 14:14
Tak, czy tak, prośba o pomoc w sporządzeniu listy dawców nadal aktualna
Didymos - 2016-02-26, 14:44
Krótka 1,6 8v manual to najpewniejsze źródło 5,125.
Drugie, niemal równie pewne, to long 1,6 16v manual.
Dany44 - 2016-02-26, 15:09
To i ja się dołoże do dyskusji dzisiaj właśnie sprawdzałem most w mojej Vitarze 1.6 16V 2wd tylnonaped, krótkie Cabrio 94r. i wychodzi na to, że mam w niej 5,125
lukawa - 2016-02-26, 15:27
Dyfer z tylnego mostu Vitary, jak już wcześniej chłopaki pisali, nie pasuje do Samuraia. Choć nie widziałem i nie wiem. Rozumiem, że główka większa, ale skoro przełożenia te same co z przodu, to dla czego nie można przełożyć samego talerza i ataku?
Zawias - 2016-02-26, 17:55
Tylny wałek i atak z vitki nie pasuje do samca.
Didymos - 2016-02-26, 18:28
Tylny talerz vitary ma o ~20 mm większą średnicę od przedniego (i obu samuraiowskich przy okazji), a atak jest do niego odpowiednio dopasowany, tylna główka właśnie dlatego jest większa.
Zamienne są jedynie koronki, satelity i flansza.
kostuch - 2016-02-26, 19:01
Didymos napisał/a: |
Zamienne są jedynie koronki, satelity i flansza. |
Koronki i satelity też nie pasują
Didymos - 2016-02-26, 19:07
A lockright pasuje
Jak kiedy dorwę czterosatelitowy kosz od samca, to obadam ten temat dokładnie.
kostuch - 2016-02-26, 19:53
Didymos napisał/a: | A lockright pasuje
Jak kiedy dorwę czterosatelitowy kosz od samca, to obadam ten temat dokładnie. |
Próbowałem dopasowywać do kosza samuraiowego flaki z vitary i za duże były.
Hałas - 2016-02-27, 10:30
Cholera, ostatnio podrzuciłem kosz samuraiowy(trochę wybrakowany)koledze do Vitary i zeznaje, że "kostka" i podkładki pod satelity pasowały od tylnego Vitarowego.
marcelo - 2016-02-27, 12:52
potwierdzam - 5.125 miałem w moim longu 1.6 16v z 92/93r
lukawa - 2016-06-28, 12:22
A czy przekładając atak łożysko przekładacie z samuraiowego wałka, czy raczej dajecie nowe?
Didymos - 2016-06-28, 17:12
Jak jest w dobrym stanie, to można przełożyć stare.
DUŻY - 2016-06-29, 23:25
ważne, żeby przy tej operacji nie pomylić bieżni
marcelo - 2016-06-30, 11:06
zmienić łożyska koszty ok 150zł na główkę KOYO i będziesz spał spokojnie :)
lukawa - 2016-06-30, 11:31
dokładnie - 198zł na most (chyba, że znasz sklep z tańszymi - to zapodaj). W jednym już zmienione , niedługo będzie i w drugim.
kostuch - 2016-06-30, 11:36
marcelo napisał/a: | zmienić łożyska koszty ok 150zł na główkę KOYO i będziesz spał spokojnie :) |
KOYO - srojo
Jak się źle ustawi napięcie łożyska albo będzie się jeździć na emulsji olejowo-wodno-błotnej, to każde łożysko szybko padnie. Niezależnie czy jest japońskie, amerykańskie czy z kosmosu.
U siebie mam łożyska z jakiegoś Grene czy innej Agromy i też jest dobrze.
|
|