Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - 31x10,5R15 MT SPIDER (bieżnik simexa) pod Samuraia??

mega13 - 2012-04-10, 22:17
Temat postu: 31x10,5R15 MT SPIDER (bieżnik simexa) pod Samuraia??
Witam jak w temacie jest plan żeby założyć pod samuraia większe balony, gorzej że przed przemyśleniem tematu kupiłem już takowy komplet na przespawanych felgach i pomimo że kiedyś był już pod nim taki balon, to próba założenia tego zakończyła się fiaskiem, po pierwsze felga docisnęła zacisk hamulców i koła są zablokowane, kolejna rzecz że koło wchodzi powiedział bym pasownie i jeśli dam dystans pod felgę to może pojadę prosto bez ocierania. Liczyłem się z tym że trzeba będzie popodcinać karoserię tu i ówdzie ale okazuje się że resory też już posiadały a co gorsza nie ma u nas speca który by zrobił z nimi porządek, jedyny w okolicy który podobno zna się na rzeczy robił koledze do samuraia na przełomie września/października i po paru wyjazdach w styczniu wyglądają tak jak moje czyli ugięte w drugą stronę a skasował 800zł.
Teraz pytanie co zrobić żeby to chciało jeździć bo wreszcie na tych balonach wygląda tak jak zawsze mi się marzyło? No chyba że poprzecie opinie gościa który na to patrzył i stwierdził że jak już jakimś cudem i dużymi kosztami uda się to upchnąć to zaraz albo coś urwę albo skończę sprzęgło lub po prostu mój szatan na wtrysku nie uciągnie tego....

czesio6969 - 2012-04-10, 22:47

ja mam takie opony u siebie taki rozmiar i bieżnik tylko SILVERSTONE felgi mam kołka przespawane weszły mi na resorach takich jak mialem zamontowane nie wiem czy orginalne one były czy nie, ocierało tylko na wykrzyżach, pare osób też lata na takim rozmiarze i też jest dobrze, ośki jeszcze nie urwałem i nikt odemnie nie urwał,, masz szerokie mosty czy wąskie ale skoro masz wtrysk to szerokie raczej, jedynie wieszaki dać dłuższe i git a jak nie to resory od MAZURA nie żadne OME czy lovlasy bo i tak gwarancji niema a na MAZURA masz tak czy siak,
mega13 - 2012-04-10, 22:57

Co do szerokości to miałem na pewno szerokie, ale zmieniałem oba i wydawało mi się że kupiłem szerokie zwłaszcza że weszły plug and play,a dziś jeden gość mówi że mam wąskie a jako ze ja pojęcia o tym nie mam to nie wiem po czym to poznać, jedynie chyba mierząc. Zastanawiam się tylko czy jeśli te są wąskie to mogły tak bezproblemowo spasować?
Dawid77 - 2012-04-11, 00:07

skoro powiedział że masz wąskie mosty to takie na 99 % masz , bo robił z Bartkową Suką i on też tam ma wąskie mosty więc pomylić się nie mógł, tylko że Bartek ma silnik ze swifta GTI ale opony ma 29" i most już remontował bo sie posypał , więc żeby do tego założyć 31' musiał byś założyć dystans 50mm i zrobić lift budy +2' i wieszaki +2' i resy +2' , choć podejrzewam że półosie długo mogą nie pociągnąć, (i resy będziesz musiał pewnie zmienić bo ponoć te z przodu są wygiete w drugą stronę a tylne masz nie od suki resy), ale to już niech się specjaliści wypowiedzą na ten temat :-)
mega13 - 2012-04-11, 00:49

Hahahaha widzę że wieści bardzo szybko sie rozchodzą, tylne mam od syrenki najprawdopodobniej,sztywne są więc tam się raczej nie boję że będą ocierać.
Jutro będziemy mierzyć koła z vitary małpy, i te 31' z zielonej vitary bo te moje 31' jakieś duże w porównaniu z tamtymi

Dawid77 - 2012-04-11, 09:49

jeśli chodzi o terenówki to pierwszy wiem co się dzieje na dzielnicy z każdą sztuką , nic się nie da ukryć przede mną :mrgreen: bo Twoje 31' mają aż 10,5' szerokości , a w vitarze mają o 5 cm węższe więc już prędzej by podeszły , ale bez dystansów i body liftu się nie obejdzie , bo musi Ci się zrobić miejsce na wykrzyż w nadkolu 8-)
mega13 - 2012-04-11, 12:08

No to zobaczymy jak Michał obliczy koszty, żal mi tych opon ale jeśli wyjdzie dużo to będą musiały wrócić na allegro :(
tytus - 2012-04-11, 12:38

Jak coś to mam na sprzedaż OME na przód wzmacniane. Na 31' jeździłem ale miałem zestaw ome+wieszaki+buda.
Lifta budy polecam, 2 godzinki roboty i po sprawie, jak coś to mogę zawsze pomóc bo to przerabiałem a daleko nie masz :mrgreen:

mega13 - 2012-04-11, 13:29

Jaka cena? A tak po naszemu to co mam rozumieć pod pojęciem liftu budy bo ja ogólnie wolę naprawiać telefony bo o tym mam jakieś pojęcie, z autem to tylko hobbistycznie. Wychodzę założenia że jak mam coś zepsuć to niech to robi ktoś kto wie co robi :D Boje się że u mnie jeszcze nie obejdzie sie bez dystansów :(
Didymos - 2012-04-11, 14:20

mega13 napisał/a:
Co do szerokości to miałem na pewno szerokie, ale zmieniałem oba i wydawało mi się że kupiłem szerokie zwłaszcza że weszły plug and play,a dziś jeden gość mówi że mam wąskie a jako ze ja pojęcia o tym nie mam to nie wiem po czym to poznać, jedynie chyba mierząc. Zastanawiam się tylko czy jeśli te są wąskie to mogły tak bezproblemowo spasować?

To jakaś ściema, wąskie mosty mają węższy rozstaw resorów, nie spasują ot tak w miejsce szerokich, z resztą tym by się nie dało skręcać.

Wybawię Cię z kłopotu, zamienię się za kaimany 235/75r15 :mrgreen:

mega13 - 2012-04-11, 16:08

Podobno jest 5cm różnicy, mój Sami jest z 93 roku więc chyba powinien mieć szerokie zwłaszcza że pamiętam ze takich szukałem i zakładam że wobec tego takie kupiłem, ale gość robi z takimi rzeczami i twierdzi ze to wąskie.
chomik. - 2012-04-11, 16:12

jak masz mocowania wieszaków na zewnątrz ramy, to masz szerokie, a jak pod ramą to wąskie
Didymos - 2012-04-11, 16:48

Daj najlepiej jakieś foty, to ocenimy.
tytus - 2012-04-11, 17:23

lift budy czyli podnosisz karoserie na podkładkach względem ramy
mega13 - 2012-04-11, 19:01

tytus napisał/a:
lift budy czyli podnosisz karoserie na podkładkach względem ramy

koszt??

tytus - 2012-04-11, 19:36

mega13 napisał/a:
tytus napisał/a:
lift budy czyli podnosisz karoserie na podkładkach względem ramy

koszt??


Mnie to wyniosło 60zł :mrgreen: ale robocizna home made wszystko :mrgreen: no i nie bałem się ciąć budy, inaczej to ciut drożej wyjdzie. Jak coś to pisz na pw ;-)

mega13 - 2012-04-11, 20:19

Ja też sie nie boję,bo czego się mam bać jak nadal nie mam pojęcia jak to zrobić :-( :-(
No to może inaczej jak tam wsadzić te koła najmniejszym kosztem?

tytus - 2012-04-11, 20:55

wieszaki + lift budy, najtaniej ale nie wiem czy się zmieszczą bez resorów :-/
Zostało mi jeszcze trochę wałka z którego robiłem sobie podkładki gdybyś się kiedyś zdecydował na lift :mrgreen: .
Tutaj masz dokładnie opisane co i jak http://samurai.org.pl/vie...er=asc&start=60 Mój post pod koniec strony.

lokoktentek - 2012-04-11, 23:24

Ja mam u siebie opony kopie simexa 265/70 R16 na felgach nie przespawanych, na dystansach 50 mm. Rozmiarowo te opony maja teoretycznie 77cm czyli ok.30,5" wysokosci ale liczac z bieznikiem wychodzi 82cm czyli jakies troche wiecej niz 32". Mam waskie mosty. Troche ociera sam bieznik o resory i tylko przy max skrecie. Nadkola nie tylane bo mam spoa i dluzsze wieszaki...
Najdrozej poza oponami i felgami wyszly te piep.... dystanse... O ile dobrze pamietam do kosztowaly prawie 1000zl. Zamawialem z allegro aluminiowe

mega13 - 2012-04-17, 22:23

Takie max odsadzone felgi to jakie to mniej więcej ET bo nie wiem jakich szukać?

[ Dodano: 2012-04-17, 22:20 ]
Brak koncepcji,resory podobno nie rozwiązują tematu bo nie skręce kołami bo będzie o resor łapać.
Stare resory już dętki

Na moje oko mocowanie resora na zewnątrz ramy,czyli szerokie mosty:

Z tyłu też nie za wiele miejsca do karoserii:

Wyglądało by to kot jakby przód chciał pasować:

gruszek - 2012-04-17, 22:54

U mnie resory mazur + lift budy 3cm i 31" wchodzi bez obcierania.
o resor nie haczy - mam odwrócone trójkąty z dystansem 5mm - szerokie mosty.

sokratesb - 2012-04-17, 23:02

A na moje oko to jest właśnie mocowanie pod ramą i dłuższe wieszaki.
Ale to jest tylko moje oko...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group