Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.
Mój Samurai - sjbielsko
sjbielsko - 2012-04-12, 11:25 Temat postu: sjbielskoWitam wszystkich już w najbliższym czasie biorę się za remont mojej padliny. Remont będzie dotyczyć kompletnej blacharki ,regeneracji mostów i wymiany zawieszenia w planach mam również rewers resora spoa klatka ściana grodziowa chłodnica na pake itp:)
pierwsze zdjęcia auta w stanie aktualnym, jedyne co w nim zrobiłem od chwili zakupu to zderzak do tyłu:):
nowe zdjęcia postaram się dodawać na bieżąco .. na wykonanie remontu planuje ok 4-6 tyg
Liczę na wasze wsparcie i pomoc Pozdro!:)Death1985 - 2012-04-12, 15:30 No ale powiem wyglada jak pozadny wojownik a nie dla lansu jezdzone No to czekam na foteczki sjbielsko - 2012-04-20, 11:06 Witam! pierwsze kroki zostały podjęte efekty widac na fotkach blacharka już w krótce.
Postanowilem ze zawieszenie zostanie przerobione na sprężyny: wachacze z pajero, sprężyny merceses 123, amortyzatory sprinter po przeliczeniu kosztów wyszło mi że za dobre resory +polubasze + wieszaki i amortyzatory musze dać ponad 2000 a za tyle spokojnie zrobie zaweiszenie na sprężynach:)Plan jest taki: narazie blacharka a w wolnych chwilach budowa zawieszenia.:)
Pozdro
fotkiDidymos - 2012-04-20, 16:34 Nad sprężynami z w123 się jeszcze zastanów, będą bardzo twarde, szczególnie przód, beczka waży ze 2x tyle co suza.
Masz wąskie mosty i sensowne przerobienie tyłu na sprężyny będzie trochę upierdliwe, ale nie żeby się nie dało.sjbielsko - 2012-04-20, 18:03
Didymos napisał/a:
Nad sprężynami z w123 się jeszcze zastanów, będą bardzo twarde, szczególnie przód, beczka waży ze 2x tyle co suza.
Masz wąskie mosty i sensowne przerobienie tyłu na sprężyny będzie trochę upierdliwe, ale nie żeby się nie dało.
już to przemyślałem i biorąc pod uwagę ciężar klatki, wyciagarki zdrzaków i masy gratów chce twarde sprężyny żeby nie był za miękki pozatym to rozwiązanie już znajomy testował i jest ok.. co do mostów jedyne co mnie przy nich trzyma to blokada z tyłu narazie na pneumatyczną mnie nie stać i zostaje przy tej ,sprężyny dam centralnie pod ramą i wedy ladnie się miesci wszystko przy wąskim moscie.:)
aha możliwe że jeszcze w najbliższym czasie wejdzie1.6 z vitary zobaczymy w jakim stanie bedzie 1.3 jak go rozbiore, to też argument do twardych sprężyn
Ps. fotki bedą wieczorem:)Suzuka 4x4 - 2012-04-20, 19:42 No na przyszły rok zjawiam się u ciebie na robienie springa paw3ł - 2012-04-20, 22:18
sjbielsko napisał/a:
aha możliwe że jeszcze w najbliższym czasie wejdzie1.6 z vitary zobaczymy w jakim stanie bedzie 1.3 jak go rozbiore, to też argument do twardych sprężyn
Kiepski argument :)
Mimo wszystko te sprężyny będą za twarde :)czesio6969 - 2012-04-20, 22:19 o rany rany heh , dobrze Suczka musiała przeżyć, jak ja bede miał bude w takim stanie to bede siedział i płakał heh ile to roboty, , czego to człowiek nie robi dla tych samochodów one wciągają naprawde
aha moja sugestia ja u siebie dałem sprężyny od skody felicji plus amortyzatory od toyoty land cruiser, tak mam przód narazie i jest wyciągarka elektryk z przodu ale tył robie też tak bo zakładam mechanika i elektryka idzie do tyłu, niema co patrzeć na sprężyny, amory dużą tu dadzą, nie planowałem mechanika zakładać to, tył miał być spreżyna felicji i amory omega Bsjbielsko - 2012-04-20, 23:41
paw3ł napisał/a:
sjbielsko napisał/a:
aha możliwe że jeszcze w najbliższym czasie wejdzie1.6 z vitary zobaczymy w jakim stanie bedzie 1.3 jak go rozbiore, to też argument do twardych sprężyn
Kiepski argument :)
Mimo wszystko te sprężyny będą za twarde :)
czemu kiepski? zawsze to troche kilo więcej niż malutkie 1.3..;)
z resztą pożyjemy zobaczymy, jak się nie sprawdzi to można dać miekksze :)
Mam czas i chęci a to najważniejsze :) jak się taka konfiguracja nie sprawdzi to bede szukał innej aż do skutku:)punix - 2012-04-21, 00:06
paw3ł napisał/a:
sjbielsko napisał/a:
aha możliwe że jeszcze w najbliższym czasie wejdzie1.6 z vitary zobaczymy w jakim stanie bedzie 1.3 jak go rozbiore, to też argument do twardych sprężyn
Kiepski argument :)
Mimo wszystko te sprężyny będą za twarde :)
Nie byłbym taki pewny - sprężyny z tego mercedesa wsadzają ludzie do liftowanych vitar - i przy dobrym doborze wersji silnikowej mercedesa w stosunku do posiadanego na przodzie szpeju jest całkiem komfortowo Didymos - 2012-04-22, 13:10 Vitara jest cokolwiek cięższa i nie chodzi tu o silnik 1,6 bo ten waży praktycznie tyle co 1,3.
Za twarde sprężyny to brak wykrzyżu.
Sprężyny pod ramą to nieporozumienie, wyjdzie koszmarnie wysoki i niestabilny, a robiło i tak nie będzie, lepiej dać sprężyny na zewnątrz ramy, a same gniazda w puścić trochę w podłużnice.sjbielsko - 2012-09-14, 22:50 Witam wakacje już się kończą a mój samurai zamienił się w pomnik:) czas na działania! blacharka zakończona, auto pomalowane teraz czas na zawieszenie:) niżej kilka fotek z aktualnego stanu..
kewin - 2012-09-16, 12:21 ja tez mam wspawana klape od cc do siebie teraz chce jeszcze wspawac dach od poldona i koniec zabawy z blachą fajnie ci to wyszło Agroszwagro - 2012-10-18, 22:54 a dlaczego blachy KNT?Death1985 - 2012-10-19, 09:53 No widze ze prace ida do przodu no mnie to tez czeka spring blacharka i tym podobne sjbielsko - 2012-10-22, 14:51
Agroszwagro napisał/a:
a dlaczego blachy KNT?
a bo jeszcze nie przerejestrowane od zakupu:)Suzuka 4x4 - 2013-03-31, 19:51 Ja ma taki pytanie opłacało ci się to spawać?? Bo jak tak patrze na zdjęcia to buda była tragedia....sjbielsko - 2013-03-31, 19:54 jaką kolwiek bym nie kupil inna to itak musialbym cale nadkola robic pod wieksze kola i gumy na nadkola poztym zawsze to jakies cenne doswiadczenia:)kewin - 2013-03-31, 19:57 a czemu nie skrociłes tyłu :D? pozatym projekt swietny i wykonanie samemu szacun dla ciebie ;)sjbielsko - 2013-09-30, 22:56 1.5 roku pracy... setki zmian koncepcji... góra pracy... a to jeszcze nie koniec:)
& pierwsza jazda bez połowy auta:):)
sokratesb - 2013-09-30, 23:09 Haha, fajny, ale z tej perspektywy jakoś proporcje zaburzone. Strasznie szeroki a niski, wygląda, jakby koła były połową wysokości samochodu.
Ale ma to swój urok, mi się podoba. Maror - 2013-10-01, 00:53 Wow, kawał dobrej roboty Motywujesz tym reszte że nie ma czegoś takiego jak nadmiar pracy przy Samim Death1985 - 2013-10-01, 07:26 No powiem ze zajebiscie ci to poszlo brzmialo jak by Rajdowka jechala do KJS Didymos - 2013-10-01, 09:00 Suza jak suza, ale ta niewiasta za kamerą...
A wracając do meritum - dobra robota, ciągle wygląda to jak samochód, a nie samobieżny skład rur stalowych
Dawałeś jakieś dystanse na przód, żeby zrównać rozstaw kół z mostem vitary?
Wyszło szeroko, nawet bardzo szeroko.sjbielsko - 2013-10-01, 17:33 dzeki za uznanie chlopaki:) ale jak mówie to jeszcze nie koniec:)
dystanse są z przodu 35mm i przespawane trojkątyMaverick - 2013-10-01, 17:57 Bardzo super!jasiek - 2013-10-01, 19:00 Ten dźwięk i wygląd marzenie moje :D powodzenia w dalszych pracach aaa i ja bym tak zostawił jak jest :)Didymos - 2013-10-01, 20:26 Dźwięk fajny, ale może się szybko "znudzić".
Jak kupiłem swoją suzę, to miała tylko jeden mały przelotowy tłumik, dźwięk był i owszem zacny, tylko po pięciu minutach jazdy uszy puchły i nie miało się ochoty na więcej
Drugi tłumik dokładałem w trybie ekspresowym Zawias - 2013-10-01, 20:32 Ja zostałem przy jednym.jasiek - 2013-10-01, 20:39 ja też mam jede tłumik wiem że nie jest to już wolny tłumik ale jest on mały a dźwięk jest boski i chyba zainwestuje w dwugardzielowego webbera :Dsokratesb - 2013-10-01, 20:40 Tylko nie przejedź tych dzieci, bo gnój na pół Polski by był.sjbielsko - 2013-10-01, 20:50 akurat w moim wypadku na filmie brakuje jeszcze jedengo tlumika przelotowego (jest tylko srodkowy od jakiegos diesela.. ale taki akurat mi pasowal:) temu chodzi na niskich troche jak traktor a nie rajdowka:)jasiek - 2013-10-01, 21:10 Ale przyznam się szczerze że ja puszczałem ten filmik ze trzy cztery razy tak mi się podoba dźwięk Twojego samochodu i jak już to będę dążył aby mój chodził podobnie :) i naprawdę jeszcze raz gratuluje furki ...sjbielsko - 2014-02-18, 14:23 A więc mogę już uznać ze sami jest gotowy w 95%..
po pierwszych poważniejszych testach terenowych powiem tyle ze wymaga drobnych poprawek których wymieniec nie ma sensu (podstawowe chorobu wieku dzieciecego :) oraz jednej większej poprawki zawieszenia tylnego.. dokładniej to tylny most bardziej do tylu,zmiana z radiusow na dwa wahacze wzdluzne oczko-szpilka i sierżant, profesjonalne amortyzatory sportowe typu fox, profender ,procomp... z regulacja, zbioerniczkiem i mozliwoscia serwisowania
ogolnie auto ma duże możliwosci ale juz widze ze raczej kolejne przerobki pojda w strone rajdow szybkosciowych:)
Pozdro:)
Fotki:
sokratesb - 2014-02-18, 14:32 Łaadny.Maverick - 2014-02-18, 15:00 Sjbielko, kawał fajnej maszyny, ale co według mnie najlepsze, dalej wygląda jak Samurai.
Czy mógłbyś mi zrobić foty i opisać jak masz montowaną klatkę na pace?
Czy do blachy, czy do ramy?Death1985 - 2014-02-18, 16:22 No Powiem Piekna bestia kawal dobrej roboty i klatka mi sie podoba i ogolnie mi sie pdoba radex1 - 2014-02-18, 20:31 no zajefajny CZARNY DIABEŁ
pozdro Zawias - 2014-02-18, 21:20 Sjbielsko-ważyłeś auto ?sjbielsko - 2014-02-19, 08:12 Maverick- klatka montowana tylko do karoserii , z tyłu mam stopy z blachy 4mm od podłogi nad nadkole połączona ze ściana grodziowa.. wg mnie i lokalnego speca od klatek jest to wystarczające.. pewnie zaraz zagrzmi ze klatka miała być do ramy:) wszystko spoko ale ani w załączniku j ani w zadnym regulaminie rajdów nie ma wskazania o montażu klatki do ramy :) poza tym taka jest lżejsza zgrabniejsza i bardziej wytrzymała ponieważ nie mamy elementu dźwigni pod progami... długo by mówić.. temat obmówiony z osobami które się znają i robią to od lat:)
fotkę mogę ci zrobić jak tylko znajdę kartę do aparatu...:):)
Zawias- autka jeszcze nie ważyłem ponieważ dopiero dzisiaj zostanie dopuszczone do ruchu:) ale nie liczę na rewelacje wagowe.. jak się uda to w tym tygodniu go zważę oczywiście tak jak sto w pełni wyposażony z akcesoriami typu hi-lift ,pasami ,paliwem itp..Maverick - 2014-02-19, 10:14 sjbielsko, dzięki za info.
Szukaj karty i cyknij dużo fot.
Czy jak masz zrobione stopy klatki, które jak wspomniałeś zamontowałeś do blachy karoserii, to te stopki wspawałeś, skręcałeś, czy od spodu dawałeś też takich wymiarów podstawę jak stopka klatki?pacmano - 2014-02-19, 10:15 Wyciagarka jest za atrapa przodu schowana?
[ Dodano: 2014-02-19, 10:22 ]
Ok widze na jakis wczesniejszych zdjeciach ze tak. To teraz pytanie, da sie oblokowac sprzeglo wyciagarki bez podnoszenia maski ?
[ Dodano: 2014-02-19, 10:25 ]
No i musze zapytac do czego tyle przelacznikow ? :)sjbielsko - 2014-02-19, 13:07 Maverick- spoko dzisiaj to ogarnę:)
pacmano- da się odblokować.. specjalnie jest kratka wycięta za grilem...
przełączniki od wszystkie właściwie-swiatla ,wentylatory ,zaplon ,lampka kabina,na zdjeciach nioe ma jeszcze oswietlenia led nad szyba do ktorego tez sa 2 przelaczniki itp.. stacyjka juz nie istnieje.. robi tylko za blokadę kierownicy a do oryginalnych przelocznikow suzuki sa tylko kierunki i spryskiwacz z wycieraczkami:)
cala wiązka w aucie jest zrobiona od zera i panel steruje tak naprawde cala elektryka w aucie:)pacmano - 2014-02-20, 10:38 A co do tej klatki do karoserii, to jesli zdazylaby sie rolka to nie bedzie takiego efektu ze mocowania klatki zostana pogiete itp ? Rozumiem ze klatke sie montuje do ramy po to wlasnie aby auto samo w sobie takze nie ucierpialo za bardzo podczas dachowania.sjbielsko - 2014-02-20, 18:06 ja wychodzę z założenia ze klatka ma przede wszystkim chronić mnie nie tyle auto... ale jak masz dobrze wyspawana bude ,wszystko zdrowe i wzmocnione to nic sie nie powinno stac po rolce:)
Maverick-zdjecia takie se... stary aparat z marketu.. ale cos tam widac:)
jak masz dobrze wyspawana bude ,wszystko zdrowe i wzmocnione to nic sie nie powinno stac po rolce:)
No wiec wlasnie Z tego powodu raczej w przyszlosci u mnie zagosci mocowana do ramy.sjbielsko - 2014-02-20, 18:27 moja klatka ma jeszcze jedna zaletę.. możesz ja odkręcić w każdej chwili w razie potrzeby albo nawet zdjac karoserie z ramy i nic nie trzeba ciąć:)Maverick - 2014-02-20, 19:50 a gdzie obiecane fotki? :)
[ Dodano: 2014-02-20, 20:33 ]
Już widzę. Tak jak podałeś. 3 posty wyżej.
Dzięki serdeczne.sjbielsko - 2014-03-03, 21:52 Niedzielne jazdki.. autko powoli sie dociera a ja do niego :) kilka poprawek i bedzie fajne:)
sokratesb - 2014-03-03, 22:11 Ładnie, ładnie... To tak po polu posuwać? A potem nienawiść do off-road'owców się rodzi.SamNaSamZSam - 2014-03-03, 22:25
sokratesb napisał/a:
Ładnie, ładnie... To tak po polu posuwać? A potem nienawiść do off-road'owców się rodzi.
Ja bym raczej zaczął od zbadania czy czasem nie jeździli po "swoim" albo czy nie mają ugadanego gospodarza zanim wysnuł był taki wniosek ;) bo a chwilę wyjdzie temat jak z kolegą od pomarańczowych rurowych zderzaków.sjbielsko - 2014-03-03, 22:34 jest to miejsce wszystkim w okolicy znane i przez off-roadowcow lubiane każdy czasem na jakieś pole wpadnie nikt z rolników afery nie robi.. poza tym są to okolice wysypiska śmieci i 4x4 nie jest tam największym problemem:)a to pole(jeśli sie nie myle) jest rolnika który już nie jednego zetorem wyciągał z opresji:)kuba84 - 2014-03-16, 17:12 gdzie zakupiłeś takie fajne lampy przedniedroidboo - 2014-03-16, 20:36 Czy testowałeś już te lampy pod kątem jakości świecenia? Mają swój system ustawiania pochylenia, czy bazują na tym co jest w aucie?
[ Dodano: 2014-03-16, 21:35 ]
W filmiku w podpisie napisałeś, że silnik z bmw nie robi, mógłbyś rozwinąć myśl ?sjbielsko - 2014-03-24, 07:59 lampy sa z allegro
lampki maja regulacje oryginalna jak w golfie kont swiecenia ustawiasz sobie jak trzeba
jak by kogos interesowały losy mojego auta to zapraszam do polubienia:
tam bedzie w swoim czasie duzo zdjec filmow relacji z rajdow itp:)kuba84 - 2014-03-24, 14:52 Z jakiegoś konkretnego samochodu ???sjbielsko - 2014-03-24, 19:36 golf 1 albo 2 nie pametam juz ale troszke modyfikacji trzeba dokonac zeby siadly i to rowno:)makus - 2014-12-19, 22:20 Powiedz jeszcze bo nie zauważyłem w temacie. Jakie masz springi i amory. Bo mnie czeka przeróbka i rozeznaję temat.
Po za tym świetna robota. Aż miło popatrzeć i pozazdrościć egon - 2014-12-20, 08:06 a czemu się nie chwalisz że popsułeś autko Suzuka 4x4 - 2014-12-21, 14:34
egon napisał/a:
a czemu się nie chwalisz że popsułeś autko
Bo Antek to bardzo skromny człowiek jest sjbielsko - 2014-12-21, 21:11
makus napisał/a:
Powiedz jeszcze bo nie zauważyłem w temacie. Jakie masz springi i amory. Bo mnie czeka przeróbka i rozeznaję temat.
Po za tym świetna robota. Aż miło popatrzeć i pozazdrościć
aktualnie sprężyny ford focus kombi tył wzmacniane i amortyzatory amada extreme do patrola na tył
a co do dzwona to mogę się pochwalić :)
Po przygotowaniu mechaniki auta do startu RMFMaxx Rally postanowiłem ze trzeba zrobic kilka testów na odcinkach panujących na cross-country, przy okazji nakręcić kilka ujęć do filmu "promo":) wszystko szło fajnie ciekawy teren fajne drogi.. autko się spisywało super jedyne co mi nie pasowało to opony...auto miało przez nie za mało mocy i jakoś zbyt "trzymało sie drogi.. ciężko było ułożyć się do zakrętu... któryś przejazd z kolei jechałem drogą szutrową i miałem skręcić na polną niestety za wcześnie się złamałem i zbyt szybko wpadłem bokiem na drogę polna na której zdjęło mi z felgi z tyłu oponę wtedy wcięło felgę i już nic się nie dało zrobić 2 rolki przez dach przy 80kmh nie było by problemy gdyby nie to że podczas obrotów zerwało mi rękę z kierownicy która następnie wypadła poza okno a na nią spadło auto...
Reka juz zrośnięta po 2 operacjach ,rechabilitacja trawa ale jest powoli coraz lepiej:) zaraz po nowym roku zaczynam reanimację samiego muszę wymienić cały przód ,przednią częśc klatki i tylna obudowę mostu. cały przód będzie otwierany (maska błotniki nadkola grill )dla lepszego dostępu do silnika ,chce zeby wyglądał jak na ostatnim rysunku:)
klatka sie rozeszła na boki (brak pałąka pod szyba moja wina) i przez to się zgięła ale na szczecie spełniła swoje zadanie pochłaniając siłę udeżenia
jak ją robiłem to miała byc do opierania sie o drzewa i ewentualnie lekkiej rolki a nie do zabawy w cross-country... człowiek uczy sie na własnych błędach kolejna bedzie lepiej zbudowana :)
Zawias - 2014-12-21, 22:03 Na jednym z rajdów w moich stronach podobnie było,tylko że autem była G-klasa z silnikiem 4.0.Też ręka lewa.kurian - 2014-12-21, 22:18 czyli coś takiego jest całkiem przydatne
szybkiego powrotu do pełnej sprawności i udanej reanimacji autka.kewin - 2014-12-22, 00:38 dlatego dachowanie z rekami na faraona czyli na krzyz przy klatce piersiowej kilka dachow mam za soba wszystkie bez szwanku
szybkiego powrotu do zdrowia i skladania suzuki :)lopes1987 - 2014-12-22, 11:30 SZybkiego powrotu do zdrowia i powodzenia z autem czuperek - 2014-12-22, 11:42 Ja również życzę szybkiego powrotu do zdrowia!tytus - 2014-12-22, 21:28 powrotu do zdrowia
za niedługo będę przystępował do unoszenia całego przodu tak jak to piszesz więc ciekaw jestem jakie rozwiązanie bardziej się sprawdzi Zawias - 2015-01-05, 21:54 Jak rehabilitacja ręki ?sjbielsko - 2015-01-08, 17:04 Z ręką powoli coraz lepiej ale przypadek ciężki:) do dzisiaj mam nie zrośnięta 1 kość i nie potrafię wyprostować ani zgiąć do końca palców ale nie poddaje się codziennie 1.5h rehabilitacji i powoli ją usprawniam niestety czeka mnie jeszcze jedna operacja ale to już kosmetyka:)
A biedny samurai stoi pod plandeką i czeka aż skończę garaż ocieplać.. jeszcze kilka dni....:) i się biorę za niego! pierwsze co zamontuje po naprawie to siatki na okna takie jak Kurian wkleił:)