|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Samurai 1,9 Diesel 47 kW problem z chłodzeniem
Teufel - 2012-05-24, 10:14 Temat postu: Samurai 1,9 Diesel 47 kW problem z chłodzeniem Witam,
mam palące pytania. Ile jest czujników temperatury w Samuraiu 1,9 (1870 cm3) Diesel 47 kW 64 KM?
Wymieniłem termostat wraz z obudową (tam jest jeden czujnik) i wentylator nadal się nie włącza. Wskazówka temperatury na desce rozdzielczej działa.
Spiąłem na krótko przekaźnik i sam wentylator działa. Może czujnik idzie dalej do komputera i tam jest odczytywany i podawany dalej do wentylatora? Ma ktoś może schemat do elektryki?
Jaki wentylator wraz z obudową jest fabrycznie zamontowany w Samuraiu Dieslu? Jest to coś od Renault, tak jak chłodnica, wiecie od jakiego modelu sam wentylator na ew. wymianę?
Dawid77 - 2012-05-24, 14:50
czujnik powinien być też w chłodnicy i od niego powinien być załączany wentylator
Teufel - 2012-05-24, 18:49
Wyciągnąłem dziś chłodnice. Nie ma tam czujnika temperatury. Dlatego moje pytanie, jak włącza się wentylator.
albert - 2012-05-26, 10:45
nie masz w chlodnicy to zobacz czy nie ma ma dwoch czujnikow wkreconych w blok przy termostacie, jeden powinien pokazywac temperature w zegarze w desce rozdzielczej , drugi zalaczac wiatrak jesli nie masz w chlodnicy. Zakres pracy wlaczenia zaczyna sie od 78 stopni 82, 87, 95 stopni. Moze masz koncowy czujnik ktory sie wlacza prawie jak sie gotuje ciecz chlodzaca-albo ci padl. na kazdym czujniku na kolnierzu gwinta jest napisana temperatura wlaczenia czujnika. Jesli masz 1 wentylator proponuje 78 lub 82 zeby ci uszczelka nie poszla jak wjedziesz w teren zwlaszcza ze lato idzie. Ja mam przerobiony na 2 wiatraki i normalnie czujnik zalacza mi przy 85 stopni a drugi wlaczam samoistie wlacznikiem w kabinie za kazdym razem kiedy wjezdzam w teren- najwyzej jak wlaczany nie wyrabia to wspomaga go fabryczny, ktory i tak sie wlaczy. Mam do tego termometr panelowy w kabinie z czujnikiem na wezu przy termostacie i wiem zawsze jaka jest temperatura. Diesel bedzie jezdzil 100 lat tylko wazne zeby go nie przegrzac
wyslij mi fote silnika, moze masz taki jak ja, jesli nie zaznacze ci gdzie moze byc
Teufel - 2012-05-28, 09:15
Jeden czujnik temperatury jest w obudowie termostatu, ten jest sprawny i przekazuje temperaturę na desce rozdzielczej. Drugiego nie mogę znaleźć.
Pokaż jak przerobiłeś swojego Samuraia na 2 wiatraki. U mnie rozgrzewa się na początku tylko połowa chłodnicy (ta od strony węża z góry) i druga połowa pozostaje długo zimna. Układ cały wraz z chłodnicą był już 2 razy płukany. Może należy ją wymienić - to jest chłodnica od jakiegoś Renault?
Zdjęcie silnika:
Zawias - 2012-05-28, 18:40
Jeżeli dół długo się nagrzewa to wina termostatu.
Teufel - 2012-06-08, 10:20
Termostat jest sprawny. Został wymieniony na nowy. Tak w ogóle to najpierw wyciągnąłem termostat i auto było na dużym obiegu. Płukałem cały układ już jakieś 6 razy, nadal są problemy. Będę chyba musiał poszukać jakiejś chłodnicy, najlepiej zamiennika. Jakieś propozycje? Od jakiego auta jest tam chłodnica, pewnie nie od Suzuki, tylko od Renault?
Albert, proszę o opis Twojego rozwiązania..
Dawid77 - 2012-06-08, 13:33
chłodnica jest hiszpańskiej firmy ORDONEZ , natomiast zamienniki są już od ok 500 zł ( http://www.czesci.autotra...3-01142013.html ) , a za bardziej znane firmy typu Kager , Valeo to trzeba wyskoczyć z ponad 1000 zł , dlatego mam założoną chłodnice z poloneza koszt takiej chłodnicy to ok 120 zł plus dwa wentylatory ze szrota do poloneza to koszt ok 40-50 zł za komplet i tyle, czujnik przekręcasz do nowej chłodnicy bo pasuje i gotowe , ewentualnie możesz sobie zrobic dodatkowe załączanie ręczne w kabinie tak jak kolega Albert ma bo w terenie too dobra rzecz jest .
Teufel - 2012-06-11, 10:34
Dawid77, mógłbyś mi opisać i pokazać kilka zdjęć jak udało Ci się zamontować i wpasować chłodnicę od Poloneza. Wymiar rdzenia to 570x320x23mm a oryginalna w Samuraiu Diesla to 475x425x35mm. Dzięki z góry.
Dawid77 - 2012-06-11, 16:04
na fotach poniżej masz pokazane: dolne mocowania chłodnicy, jedno jest na ramie a drugie na przekładani kierowniczej i podłączenie wentylatorów pod oryginalną kostkę z seryjnego wentylatora (trzeba podłączy odwrotnie wentylatory żeby kręciły się w drugą stronę , bo oryginalnie działaja na wyciąg a tu mają być na nadmuch , mają wtedy troszke mniejszą wydajność ale sa dwa )
http://imageshack.us/phot...4/s7300656.jpg/
http://imageshack.us/phot.../s7300655c.jpg/
a tu mocowania górne chłodnicy i mocowanie wentylatorów do chłodnicy i czujnik temperatury przełożony ze starej oryginalnej chłodnicy ( drugie wejście w chłodnicy trzeba zaślepić korkiem , bo polonezowska jest na dwa czujniki )
http://imageshack.us/phot.../s7300654p.jpg/
http://imageshack.us/phot...5/s7300653.jpg/
i coś takiego powinno wyjść
http://imageshack.us/phot...6/s7300631.jpg/
Kuna - 2012-07-04, 23:18 Temat postu: grzeje sie silnik - wiatrak późno się włącza Mam auto od roku, samurai 1.9 d jak kolega co zamieścił post dokładnie taki z Renault. W zeszłe wakacje w korkach grzał mi sie troche silnik ale bez tragedii. Teraz silnik grzeje sie na maxa, na małą górkę na torze wjechałem i wskzówka dochodzi do czerwonego, wiatrak załącza sie po przekroczeniu ponad 3/4 wskaźnika, dziś po przejchaniu 40 km wskazówka doszła do czerwonego, odczekałem przestudziłem silnik i dojechałem do domu. Mam nadzieje że to czujnik temperatury silnika. Też nie mam w chłodnicy czujnika, gdzie go znajde na bloku silnika i gdzie jest termostat?
lowczy - 2015-12-21, 11:22
Koledzy,
Odgrzeję temat. Gdzie jest w silniku F8Q (diesel) termiczny włącznik wentylatora chłodnicy (na pewno nie ma go w chłodnicy).
Pozdrawiam,
Krzysiek
|
|