Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Regulacja gaźnika Aisan oraz jego demontaż

manias79 - 2012-05-25, 08:34
Temat postu: Regulacja gaźnika Aisan oraz jego demontaż
Witajcie Panowie,

tekst pochodzi ze znanego nam manuala do Suzuki SJ413.

Główna zasada jest taka, że przed regulacją gaźnika należy koniecznie upewnić się, że odma jest w pełni drożna.

Następnie przechodzimy do meritum, czyli:

rozgrzać silnik, aby wskaźnik temperatury był w połowie zakresu. Potem
sprawdzić, czy ssanie jest wyłączone (w pełni otwarta gardziel gaźnika).
Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu. Teraz:
1. kręcąc śrubą regulacji obrotów biegu jałowego (nr 1 na zdjęciu) zbić obroty do ok.
900 rpm.
2. Następnie, po uzyskaniu tej wartości kręcić śrubą
mieszanki (nr 2 na zdjęciu) do momentu uzyskania
najwyższych obrotów. Ja używam do tego płaskiego klucza 10, bo jest tam trudny dostęp.
3. powtórzyć czynności 1) i 2)
4. ustawić znowu śrubą regulacji obrotów biegu jałowego (nr 1 na zdjęciu) obroty na ok. 900
rpm
5. potem zakończyć procedurę lekko kręcąc w prawo (zamykając) śrubą
regulacji mieszanki (nr 2 na zdjęciu) aż do uzyskania obrotów ca. 800-850 rpm.

Ja mam ustawione obroty na ok. 1100 rpm, gdyż mam snorkela.



A teraz jak rozłożyć ten gaźnik w celu jego wyczyszczenia:
http://bbs.zuwharrie.com/...e&topic=77805.0 potem klikajcie na prevoius (w prawym dolnym rogu strony).
A tutaj macie komplecik do regeneracji gaźnika http://www.eter-mot.com/d...3503&pro=328606
A tutaj ciekawy zestaw do regulacji gaźników http://www.narzedzia-eskl...nika-p6055.html

Powodzenia

Tanto - 2012-06-04, 23:43

No dobra, niech mi ktoś powie, zanim sięgnę po młotek i przecinak - w jaki sposób kręcić ta śrubą? (podobno odpowiedzialna za skład mieszanki)

Manias napisał coś o płaskim kluczu 10, ale w przypadku tego co widzę to równie dobrze mógłbym użyć siły woli :-/

manias79 - 2012-06-05, 08:05

Tanto, u mnie ta śrubka jest celowo spłaszczona kombinerkami (lekko, żeby powstały dwie płaskie płaszczyzny) i dzięki temu mogę używać klucza płaskiego.

Nie jestem pewien, czy w podanym powyżej przeze mnie zestawie do regulacji gaźnika nie ma odpowiedniego klucza do tej śruby (bez potrzeby jej spłaszczania).

Swoją drogą możesz pokombinować z kawałkiem gumowego wężyka, nakładanego na tą śrubkę. Zaleta - jego elastyczność :) I spróbować pokręcić. Powodzenia

Tanto - 2012-06-05, 09:32

To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.

A, tak przy okazji - ten zestaw można kupić sporo taniej bez nadruku Jonnesway
http://www.uni-max.com.pl...nika-tunning/d/

niestety brakuje w nim istotnego elementu - pompki z manometrem

manias79 - 2012-06-05, 09:37

Tanto napisał/a:
To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.


pod nią jest sprężynka, trzeba docisnąć w stronę gaźnika, wtedy powinno zadziałać

Tanto napisał/a:
niestety brakuje w nim istotnego elementu - pompki z manometrem
no wakuometry są troszkę w cenie.
kostuch - 2012-06-05, 11:30

Tanto napisał/a:
To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.


Tak ma być. Po to jest tak zrobione, żeby żaden przypadkowy posiadacz klucza tym nie kręcił :mrgreen:
Jak już musisz, to weź cienki śrubokręt i włóż pomiędzy tulejkę i trzpień - jak będzie ciasno siedział, to dasz radę tym pokręcić.

Hałas - 2012-06-05, 13:47

Ja niestety zrzuciłem tą tulejkę-płaskim śrubokrętem.
martwi mnie jednak, że element ten się bardzo łatwo kręci i pytanie czy nie będzie czasem się sam odkręcał/dokręcał ?

Tanto - 2012-06-05, 13:55

kostuch napisał/a:
Jak już musisz, ...

Chyba będę musiał bo analizator spalin wypluł ostatnio coś takiego:
CO - 0,11%
CO2 - 5,8%
O2 - 12,76%
HC - 2860 ppm
Obroty - 760
temp. oleju - 79 st.C

Wg diagnosty HC powinno być maksymalnie w okolicach 500 ppm. No to zaczynam szukać przyczyny.

manias79 - 2012-06-05, 16:16

Tanto napisał/a:

Wg diagnosty HC powinno być maksymalnie w okolicach 500 ppm. No to zaczynam szukać przyczyny.


na szybko z neta ściągnięte: (...)Typową przyczyną wysokiego poziomu HC są: brak iskry, niewystarczający czas trwania iskry, niewłaściwy moment zapłonu, problemy z zapaleniem mieszanki oraz uszkodzenie mechaniczne ( zbyt niski stopień sprężania). Jako dodatek do tego, niewłaściwy skład mieszanki przyczynia się również do wyższych odczytów HC niż normalne.
Mieszanka zbyt bogata (za dużo paliwa) lub zbyt uboga (za dużo powietrza) nie będzie ulegała całkowitemu spaleniu.(...)

Całość tutaj: http://www.mondeoklubpols...-analiza-spalin

Według manuala CO musi być 1,5+-0,5% przy 840-850 rpm.

kostuch - 2012-06-05, 16:36

Hałas napisał/a:
Ja niestety zrzuciłem tą tulejkę-płaskim śrubokrętem.
martwi mnie jednak, że element ten się bardzo łatwo kręci i pytanie czy nie będzie czasem się sam odkręcał/dokręcał ?

Zdolny jesteś albo ktoś ją wcześniej potraktował młotkiem :lol:
Pod iglicą powinna być sprężynka, która uniemożliwia samoczynne odkręcanie. Może jej już nie masz?

Hałas - 2012-06-05, 20:36

sprężynki brak

jak by ktoś wyjmował nie obraził bym się za fotkę i wymiary ;-)

Tanto - 2012-06-05, 21:14

Przydatny ten link do artykułu o składzie spalin, dzięki za podrzucenie.

Oczywiście regulację składu mieszanki traktuję jako jeden z elementów i to do kręcenia w ostatecznej ostateczności. Na początek idą do wymiany przewody WN, sprawdzenie ustawień zapłonu, sprężanie itp. Świece ostatnio sprawdzałem i wyglądają OK.
Jak te wszystkie elementy będą ogarnięte, to ponowna wizyta u diagnosty i wtedy ewentualne kręcenie przy składzie mieszanki - dlatego wolę wcześniej dowiedzieć się jak działa ta nieszczęsna regulacja ;-)

manias79 - 2012-06-06, 08:06

Nie ma sprawy Tanto - a propos pana diagnosty - no chyba powinien sam podpowiedzieć Ci, co może być przyczyną podanych wyników analizy spalin.
Z tego co czytałem to przed regulacją gaźnika trzeba by sprawdzić:
- cewkę, rozdzielacz, przewody, świece
- odmę (koniecznie!)
- ustawienie zapłonu
- luz zaworowy
- drożność przewodów ciśnieniowych gaźnika

kostuch - 2012-06-06, 10:05

Hałas napisał/a:
sprężynki brak

jak by ktoś wyjmował nie obraził bym się za fotkę i wymiary ;-)


No taka jak od długopisu :mrgreen:

SuperJanko - 2019-10-31, 01:06

Mógłby ktoś odświeżyć temat? Potrzebuje zdjęć poprawnie podpietych przewodów podciśnienia bo mam rozbabrany gaźnik
FRUTA - 2020-01-13, 14:42

SuperJanko napisał/a:
Mógłby ktoś odświeżyć temat? Potrzebuje zdjęć poprawnie podpietych przewodów podciśnienia bo mam rozbabrany gaźnik

Podbijamy temat mam ten sam problem. Mam jeden kruciec bez wężyka i nie wiem z czym go połączy.

RanczoLife - 2022-01-30, 21:00

Witam,

Czy ktoś z forumowiczów posiada zdjęcia, które zamieszczone były na stronce poniżej ?
"http://bbs.zuwharrie.com/...e&topic=77805.0 potem klikajcie na prevoius (w prawym dolnym rogu strony)."
Kod:
https://bbs.zuwharrie.com/content?P=fc7fc2ebdb71ab219f961af7bced1d4e&topic=77805.0

Wygląda na to że zostały usunięte z serwera.

SamNaSamZSam - 2022-01-30, 22:35

Sprawdziłem na telefonie i faktycznie wydaje się że fotki wygasly ale jak kliknąłem "print" to wygenerowało stronę z linkami bezpośrednimi do photobucketa np. tutaj https://i156.photobucket.com/albums/t31/Brbora/SUZUKI/CARB/REM04.jpg I fotki są. Spróbuj sam z pozostałymi, a jak nie uda się to ogarnę jutro z kompa.
RanczoLife - 2022-01-31, 16:06

SamNaSamZSam napisał/a:
Sprawdziłem na telefonie i faktycznie wydaje się że fotki wygasly ale jak kliknąłem "print" to wygenerowało stronę z linkami bezpośrednimi do photobucketa np. tutaj https://i156.photobucket.com/albums/t31/Brbora/SUZUKI/CARB/REM04.jpg I fotki są. Spróbuj sam z pozostałymi, a jak nie uda się to ogarnę jutro z kompa.


Dziękuję dobry człowieku, fotki są :)

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group