Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - reduktor z bębnem

beny - 2012-05-30, 02:26
Temat postu: reduktor z bębnem
witam czy były reduktory 1,3 z hamulcem ręcznym
jeżu - 2012-05-30, 08:49

Tak, SJ413 ma taki hamulec. Dopiero w Samuraiu z niego zrezygnowano. Bęben jednak pasuje do każdego reduktora i można go założyć zamiast flanszy wału.
Hałas - 2012-05-30, 08:50

podobno cały wał inny
Didymos - 2012-05-30, 09:31

Podobno, to bęben jest do wałów na śruby M8 i, co zrozumiałe, do wałów na śruby M10 ot tak nie pasuje, na tym kończy się inność, ale co za problem przerobić :roll:
Hałas - 2012-05-30, 10:55

Wymienić cały wał nie jest duży problem (ale nie jest też plug&play)
co nadal nie zmienia faktu, że trzeba mieć inny wał

kostuch - 2012-05-30, 11:13

Hałas napisał/a:
Wymienić cały wał nie jest duży problem (ale nie jest też plug&play)
co nadal nie zmienia faktu, że trzeba mieć inny wał

Mylisz się. Nie trzeba wymieniać wału.
Można zmienić śruby w bębnie na 10 (jak ktoś ma wał na 10). Wał na śruby 8 jest plug&play.

Hałas - 2012-05-30, 12:30

a wał z hamulcem nie jest krótszy czasem?
gruszek - 2012-05-30, 12:56

Wszystko pasuje.
Plug& Play.
Generalnie flansze reduktora zastępujemy bębnem i defakto wychodzi chyba nawet ta sama długość.
Wiem, bo jestem po takiej konwersji.
Nie zmieniałem wałów.
Wały na 10'tki.

Hałas - 2012-05-30, 13:16

skoro tak to przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Czyli wychodzi na to, że wystarczy zamienić flanszę na reduktorze bębnem i pociągnąć linkę od ręcznego?

gruszek - 2012-05-30, 15:12

Trzeba powiększyć tylko otwór na linkę w rączce, bo jest za mała średnica.
Ale to duperela.
Wszystko pasuje...
Ważne żeby dorbać śruby na bębnie do wału

kostuch - 2012-05-30, 17:10

Hałas napisał/a:
a wał z hamulcem nie jest krótszy czasem?

Nie. Tylna flansza reduktora jest dłuższa.

Acha, przypomniało mi się.
Do bębna jest inna linka ręcznego niż do ręcznego w kołach, ale to też nie jest problem.

gruszek - 2012-05-30, 22:44

kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
a wał z hamulcem nie jest krótszy czasem?

Nie. Tylna flansza reduktora jest dłuższa.

Acha, przypomniało mi się.
Do bębna jest inna linka ręcznego niż do ręcznego w kołach, ale to też nie jest problem.

i o mocowanie tej linki mi chodziło, mało wyraźnie napisałem.
Trzeba przerabiać uchwyt przy rączce uchwycie linki do dźwigni.

sokratesb - 2012-05-30, 22:48

Jaką to ma wyższość nad ręcznym w tylnych kołach?
punix - 2012-05-30, 22:51

Przy wymianie na tarcze z tyłu nie musisz martwić się o ręczny. A przy wymianie linki cena 2 razy niższa :-P
gruszek - 2012-05-30, 22:52

Ręczny w kołach, przy częstym babraniu w błocie, traci swoją skuteczność.
Na wale robisz raz a dobrze i masz na dłuższy czas problem z głowy.
A i przy tarczach z tylu nie musisz mkombinowac z dodatkowymi zaciskami/ zaciskami z linkami...

kostuch - 2012-05-30, 23:17

gruszek napisał/a:
kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
a wał z hamulcem nie jest krótszy czasem?

Nie. Tylna flansza reduktora jest dłuższa.

Acha, przypomniało mi się.
Do bębna jest inna linka ręcznego niż do ręcznego w kołach, ale to też nie jest problem.

i o mocowanie tej linki mi chodziło, mało wyraźnie napisałem.
Trzeba przerabiać uchwyt przy rączce uchwycie linki do dźwigni.

W santanie nie trzeba przerabiać uchwytu :-)

beny - 2012-05-31, 00:24

moje pytanie było spowodowane tym że kolega powiedział że tylko 410 miały bęben przy reduktorze a na alledrogo jest reduktor z bębnem za pare groszy w stosunku do litrówek i mówił żebym kupił bo gość nie wie co sprzedaje
Hałas - 2012-05-31, 05:32

napisz do niego, żeby Ci policzył obroty... może się uda ;-) a takie rzeczy jak flansze zbyt łatwo wymienić, żeby wierzyć w pochodzenie na ich podstawie :mrgreen: (nawet jeśli występowały by tylko w 410)
corny - 2012-05-31, 13:10

beny napisał/a:
moje pytanie było spowodowane tym że kolega powiedział że tylko 410 miały bęben przy reduktorze a na alledrogo jest reduktor z bębnem za pare groszy w stosunku do litrówek i mówił żebym kupił bo gość nie wie co sprzedaje


hehe to niech kolega kupi ten reduktor i jak obroty będą z 410 to mu kase oddasz :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group