Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.
Pomoc techniczno-warsztatowa - Chrobotanie i szum
pmaverick - 2012-06-02, 16:42 Temat postu: Chrobotanie i szumPanowie potrzebuje pomocy. Moj osiołek samu przy ruszaniu np ze swiatel niestety chrobocze jak ma za niskie obroty i dodaje mu gazu na biegu...musze tak zmieniac biegi zeby za akzdym razem po zmianie biegu na wyzszy obroty byly powyzej 2 tys. Jak np wrzuce 4 i mam ok 1700 obrotów i chce przyspieszac to okropnie chrobocze i glosno szumi tak do mniej wiecej 2 tys...potem cisza... Co to moze byc? Luzow na krzyzakach nie ma, ale za to polozylem sie pod autem przed chwilą i moge ruszać walem przednim i tylnym po ok 1 cm...oczywiscie wzdluz osi obrotu czyli tak jak normalnie pracuje...nie wiem czy taki luz jest dopuszczalny? Auto na biegu, zapiety naped 2D czyli tak jak normalnie jezdze. Martwie sie bo nie znam sie na mechanice z dobrze. Wiem ze luz na wale moze jakis tam byc ale czy az 1 cm? Luzow na wielowpuscie nie mam, nic sie nie poci...mocy nie brakuje nic a nic, tylko to chrobotanie :(Zawias - 2012-06-02, 18:10 Sprawdzałeś olej w mostach,skrzyni i reduktorze ?pmaverick - 2012-06-02, 18:58 Tak , oleje sa ok, nigdzie sie nie poci wiec uszczelniacz walu trzyma...tomaszpopiela - 2012-06-02, 19:21 Ja mam to samo. Jeżdżę tak 3 lata. Robiłem reduktor i bez zmian.Dałem sobie spokój SamNaSamZSam - 2012-06-02, 20:03 dla mnie to jakieś łożysko jest - może nie jedno - w skrzyni/reduktorze. Jak mają duże obroty to rozkład sił powoduje że się wygłuszają, a jak obroty niskie to wszelkie nieosiowości wyją.pmaverick - 2012-06-02, 20:22 A moze pomogloby dolozenie rozpinanie przedniego mostu w kołach? Nie mam niestety sprzęgielek wiec i wal przedni ciagle sie kreci :( POnizej filmik na szybko zrobiony zeby pkazac luz:
SamNaSamZSam - 2012-06-03, 10:00 kolego do testów śmiało możesz odkręcić przedni wał i wyjąć go zupełnie, myślę, że czy to sprzęgiełka czy zabieraki to do szumu za wiele nie mają, mogą jedynie maskować problem a nie go rozwiązywać.
Co do luzu to niech bardziej obeznani w temacie wypowiedzą, ale dla mnie dramatu nie ma :)kostuch - 2012-06-03, 10:56 Temat postu: Re: Chrobotanie i szum
pmaverick napisał/a:
Panowie potrzebuje pomocy. Moj osiołek samu przy ruszaniu np ze swiatel niestety chrobocze jak ma za niskie obroty i dodaje mu gazu na biegu...musze tak zmieniac biegi zeby za akzdym razem po zmianie biegu na wyzszy obroty byly powyzej 2 tys. Jak np wrzuce 4 i mam ok 1700 obrotów i chce przyspieszac to okropnie chrobocze i glosno szumi tak do mniej wiecej 2 tys...potem cisza... Co to moze byc?
Żarty sobie robisz.
Zmieniać bieg na wyższy przy 1700 obrotów? Diesla masz, czy chcesz koniecznie zabić silnik?
Bieg się zmienia na wyższy jak jest 3000-3500.Zawias - 2012-06-03, 10:59 A-to stąd to chrobotanie!albert - 2012-06-03, 11:41 masz zbieraki , tak jak ja mialem
sprzedalem zbieraki za 100, kupilem sprzegielka-chyba 180zita za 2 sztuki, wiec wyszlo ze spzegielka kosztowaly mnie 80 zl
oczywiscie przed wlozeniem sprzegielek wyczyscilem z syfu i nasmarowalem( przemoCk) ladnie to gdzies opisal
zalety wiadomo- most nie miele na okraglopmaverick - 2012-06-03, 16:07 Temat postu: Re: Chrobotanie i szum
kostuch napisał/a:
pmaverick napisał/a:
Panowie potrzebuje pomocy. Moj osiołek samu przy ruszaniu np ze swiatel niestety chrobocze jak ma za niskie obroty i dodaje mu gazu na biegu...musze tak zmieniac biegi zeby za akzdym razem po zmianie biegu na wyzszy obroty byly powyzej 2 tys. Jak np wrzuce 4 i mam ok 1700 obrotów i chce przyspieszac to okropnie chrobocze i glosno szumi tak do mniej wiecej 2 tys...potem cisza... Co to moze byc?
Żarty sobie robisz.
Zmieniać bieg na wyższy przy 1700 obrotów? Diesla masz, czy chcesz koniecznie zabić silnik?
Bieg się zmienia na wyższy jak jest 3000-3500.
Nie przy 1700 zmieniam ! Zmieniam przy 2500 i po zmianie na 4 biegu mam ok 1800 obr i xiagne w gore. Do 2000 chrobocze i szumi potem cichnie... Poki co jezdze na wyzszych obrotach ale pomoc kogos z okolic wawy bardzo wskazana od zaraz. Dzieki z gory!corny - 2012-06-03, 19:18 odkręć wały przód tył i karnij się w miejscu.... wyeliminujesz stukanie czy tam brzęczenie z mostówpmaverick - 2012-06-03, 21:21 Teraz jechalem i nie ma opcji zebym zle zmienial biegi. 2,7 tys to nie jest za malo na wrzucenie 4 i wtedy 4 startuje od 1900-2000 i jak dodaje gazu to do 2100 szumi i chrobocze jak cholera... jutro moze podjade do kolegi maverick albo pojutrze. Moze cos ustalimy...SamNaSamZSam - 2012-06-03, 22:34 podtrzymuję wróżkarską e-diagnozę, że to któreś łożysko. Po rozpinaj po kolei wały żeby eliminować mosty jak sugeruje kolega wyżej - jak będzie szumiało czy to na przodzie czy na tyle zapiętym to coś w skrzyni/reduktorze