|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Luzy na kierownicy
tytus - 2010-11-24, 17:09 Temat postu: Luzy na kierownicy Witam
Jak w temacie mam dość duże luzy w kierownicy tzn mogę ruszać około w 2cm w lewo i w prawo z pozycji neutralnej bez żadnej reakcji na koła.
Jaki może być tego powód i jak to naprawić?
Myszon - 2010-11-25, 08:04
Sprawdź łącznik drążka kierowniczego który idzie z kabiny do przekładni (pod maską).
Sprawdź końcówki drążka przy zwrotnicach.
Jak to jest ok to być może sama przekładnia jest przyczyną luzu.
tytus - 2010-11-25, 17:19
dzięki, zaraz skocze pooglądać wszystko
corny - 2010-11-25, 22:18
...2 cm nie jest tragedia w suzi ale już coś zaczyna się dziać.... sprawdź ukl kierowniczy i końcówki drążków
tytus - 2010-12-04, 13:38
no jednak okazało się że przekładnia :/ lepiej ją dać do renowacji czy kupić jakąś "nową" ?
LIROY - 2010-12-04, 20:26
Żeby skasować luzy w przekładni wystarczy poluzować nakrętkę w przekładni a następnie śrubokrętem dokręcać aż luz zniknie.Następnie trzymać śrubę śrubokrętem i skontrować nakrętką.Na jakiś czas wystarczy;)
ignac1wfm - 2010-12-04, 20:53
Jestem jak najbardziej ZA w poprzednim poście. Bardzo często szukamy drogich rozwiązań, a czasem wystarczy lekko podregulować. ODKRĘĆ - DOKRĘĆ I BĘDZIE OK!!! I nie zapominaj, że Samurai to stare rozwiązanie techniczne i nie będzie tak reagował na kierownicę jak nowe auta. Trochę luzu nie zaszkodzi.
zajxt - 2010-12-05, 08:58
star dobra technologia
tytus - 2010-12-05, 12:04
pewnie jak się tym zajmę to będę trochę pytał ale przynajmniej jest pomysł jak to rozwiązać
a w sumie to już nie takie małe luzy bo jade prosto i bujam kierownicą jak na starych amerykańskich filmach
corny - 2010-12-05, 18:56
ten typ tak ma .... to na pewno nie masz luzów 2 cm
miodzio_1985 - 2011-02-04, 14:20
ignac1wfm napisał/a: | Jestem jak najbardziej ZA w poprzednim poście. Bardzo często szukamy drogich rozwiązań, a czasem wystarczy lekko podregulować. ODKRĘĆ - DOKRĘĆ I BĘDZIE OK!!! I nie zapominaj, że Samurai to stare rozwiązanie techniczne i nie będzie tak reagował na kierownicę jak nowe auta. Trochę luzu nie zaszkodzi. |
Odkopię temat
U siebie również zauważyłem pewną trudność w utrzymaniu auta na wprost zwłaszcza przy jeździe na nierównościach - drążek kierowniczy jest OK - diagnosta nie stwierdził żadnych luzów w układzie
Czy ta nakrętka i śruba o której piszecie to ta widoczna na zdjęciu powyżej tego srebrnego dekielka?
tytus - 2011-02-04, 16:24
dokłądnie ta, odkręcasz płaskim kluczem, zaciskasz śrubokrętem, i dokręcasz kluczem
miodzio_1985 - 2011-02-04, 18:29
tytus napisał/a: | zaciskasz śrubokrętem |
rozumiem, że chodzi o dokręcenie
tytus - 2011-02-04, 20:03
no tak hehe
Kosa - 2011-02-04, 20:51
Jak w maluchu??!!
andrewaq - 2011-12-13, 00:58
koledzy wiecie może czy da się jakoś spuścić/usunąć ten majonez z przekładni kierowniczej bez konieczności jej demontażu?
jest tam jakiś korek spustowy? szukałem... nie znalazłem...
próbowałem jakoś to odessać, wydmuchać, ale zimne to i gęste, wyleźć nie chce, do tego bąbelki wody ma, rdzawe, domyślam się że więcej tej wody jest na samym dole...
w ostateczności wykręcę całą przekładnię chociaż wolał bym tego nie robić
olej przekładniowy np 75W-90 tam się leje czy jak?
slavok - 2011-12-13, 01:30
wlej tam jakiejś nafty czy innej ropy i sukcesywnie to przemywaj.... mussisz to jakoś rozpuścić.
andrewaq - 2011-12-13, 13:47
dobra, dzięki
a co tam potem (taniego, dobrego, dostępnego) zalać?
Zawias - 2011-12-13, 18:48
Jakiś przekładniowy gęsty.
moziembl - 2012-03-11, 22:03
A próbował ktoś z was odkręcać tą dolną wielką nakrętkę. Dzisiaj próbowałem metrową przedłużką i nie poszło, a że tył samochodu stoi na kobyłkach to nie chciałem mocniej walczyć. Czy u was też tak ciężko ?
Zawias - 2012-03-11, 22:14
Najlepiej lekko zagrzać,żeby nie spalić uszczelniacza i spróbować.Drugi sposób to opukać młotkiem przytrzymując po przeciwnej stronie większy młotek i wtedy powalczyć.
moziembl - 2012-03-12, 08:05
Ale dostałem zaćmienia mogłem lekko nakrętkę przygrzać, ale zostawię to jak będzie stał na 4 kołach bo teraz boje się z kobyłek zwale a po jednej stronie z tyłu mam resor zdjęty
mleki - 2012-08-02, 22:57
Witam wszystkich serdecznie , jest to mój pierwszy post więc najpierw chciałbym się przedstawić : jestem mleki , pochodzę z lubuskiego mieszkam w UK. Wczoraj nabyłem wreszcie moją Suzi czy też mojego Samiego ; jeszcze nie wiem wyjdzie jak trochę pojeżdżę .
Podpinam się pod temat aby niepotrzebnie nie zaśmiecać. U mnie luz kierownicy wynosi ponad ok. 5cm. , sprawdziłem łącznik drążka kierowniczego - według mnie wygląda ok. raczej żadnych luzów , próbowałem dokręcić śrubę na przekładni - trochę poszła ale nic się nie zmieniło , przy okazji stwierdziłem brak ( nie zupełny ) płynu przekładniowego , wyczytałem na forum żeby sprawdzić końcówki drążków przy zwrotnicach i tu mam problem ; ponieważ jeśli w jeszcze w miarę się orientuję co to są i gdzie są owe drążki , to zupełnie nie wiem co mam w nich i jak sprawdzić . Będę wdzięczny za pomoc , szczególnie za wstawienie pomocnych fotek , myślę że przyda się to także komuś na przyszłość. Dzięki i pozdro.
Zawias - 2012-08-02, 23:04
Podjedź na stację diagnostyczną i za parę groszy diagnosta sprawdzi Ci auto i jak poprosisz pokaże co ,jak i gdzie.
mleki - 2012-08-02, 23:12
W UK to nie jest " parę groszy " to raz , a dwa to mogę oddać do mechanika i po sprawie , ale przecież nie o to chodzi. Chciałbym poznać autko i nauczyć grzebać przy nim samemu.
[ Dodano: 2012-08-03, 21:31 ]
Sprawdziłem układ od kierownicy do przekładni , jest w/g mnie ok. , czyli przekładnia lub drążki ( chyba ) ale nie wiem jak to sprawdzić. Help me please ...
[ Dodano: 2012-08-04, 20:21 ]
Witam ponownie , raczej nie obędzie się bez nowej przekładni , jako że będę kupował używaną , może ktoś mi podpowiedzieć na co zwrócić uwagę
przy kupnie aby nie nabyć zużytego badziewia . Podziękował z góry...
V - 2012-08-30, 14:41
Witam
prześwietliłem swoj układ kierowniczy i znalazłem luz w trzech miejscach
1. gumowo-metalowatuleja w grodzi - wymieniłem
2. jest lekki luz może z 5mm w kolumnie kierowniczej od koła do krzyżaka. "Wałek" kierowniczy jest dwuczęściowy składany na wsuw prawdopodobnie tu jest luz. Czy tak ma być?
3. Przekładnia kierownicza również ma lekki luz, dokręciłem śrubke właściwie na max luz pozostał - czy tylko wymiana da rozwiązanie?
slavok - 2012-08-30, 15:04
w kolumnie kierowniczej jest taka tulejka, ona lubi się wycierać i łapie luzy...
V - 2012-08-30, 15:55
czy ta która znajduje się tuż przed krzyżakiem w komorze silnika?
tą wymieniłem
[ Dodano: 2012-08-31, 16:14 ]
koledzy luzy z punktu 1 i 2 zlikwidowane.
Co z przekładnią czy jedyny sposób to wymiana?
klak1981 - 2012-11-10, 18:12
slavok napisał/a: | w kolumnie kierowniczej jest taka tulejka, ona lubi się wycierać i łapie luzy... |
Mnie ten problem dotyczy i pytanko jak się do tego zabrac ?
maciek111 - 2014-09-26, 00:03
jak jest z usunięciem luzu w układzie kierowniczym ze wspomaganiem? ma ktoś zdjęcie gdzie się odkręca i przykręca?
[ Dodano: 2014-09-26, 13:43 ]
Dobra poradzilem sobie jest kontra na klucz 17 i śruba na płaski śrubokręt.
|
|