|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - G13B
slowik - 2012-06-10, 15:24 Temat postu: G13B witam jako,że postanowiłem wymienić silnik (brał olej itd) zastanawiam się nad G13B 100KM 16 ze swifta. Mocowania wszystko wydaje się ok tak samo ale co z komputerem i całą resztą? warto czy nie ?
Lexx - 2012-06-10, 16:49
Temat już się przewinął kilka razy i podobno lepszym rozwiązaniem jest G16B, ta sama moc ale mniej wyżyłowany, a jak wiadomo w terenie silnik dostaje po garach.
Temat o przeszczepach z Vitary jest już na Forum.
Sam zakupiłem niedawno G16 tyle że A czyli 8V.
Pozdr.
slowik - 2012-06-10, 17:21
problem w tym że ja już mam taki silnik i nie wiem czy warto się w to bawić...
kostuch - 2012-06-10, 21:18
Mocowania to najmniejszy problem.
W swifcie silnik jest w poprzek i jest problem wstawić go wzdłuż do samuraia.
Poza tym ten silnik to szlifierka nawet w porównaniu do samuraia.
Jak chcesz ścigacza na OSy to wkładaj. Jak do przepraw, to trochę bez sensu.
jeżu - 2012-06-10, 22:36
Widziałem jak robi ten silnik z reduktorem 4:16. Moc jest niestety na górze obrotów i ze standardowym reduktorem dupy nie urywa.
Lexx - 2012-07-20, 18:41
Panowie pytanie mam, czy koło zamachowe z G13BB będzie pasowało do G16A i do skrzyni 1.3 ?
Qwai - 2012-07-23, 09:26
Trochę informacji
http://pultusk4x4.org.pl/samurai-gti/
kejkej - 2019-11-19, 20:55
WITAM troche odkopie temat :)
POSIADAM SILNIK w samim G13B taki jak ten
https://allegro.pl/oferta/samurai-silnik-1-3-g13b-413-sprezanie-10-12-bar-8380904940
ale sa jeszcze jakies inne wersje G13B np takie.
https://allegro.pl/oferta/suzuki-swift-96-00-silnik-1-3-g13b-7521756033
https://allegro.pl/oferta/wagon-r-silnik-benzynowy-1-3-16v-g13b-8290843352
czy one pasuja do samiego ?
kurt_ - 2019-11-20, 08:28
Tak na oko kolektor bedzie inny, glowica inna, moze aparat nie pasowac z samca, a w silnikach poprzecznie montowanych (ignis/wagon) bedzie aparat wzdluz osi walu, a nie pod katem 90* do walu.
Dany44 - 2019-11-20, 11:14
Jak chcesz w samim zamienić 1,3 na 1,3 i nie chcesz się pchać w 1,6 to najlepiej poszukać zdrowego silnika od samuraia na wtrysku lub kompletnego silnika z kopmuterem od Jimiaka 1,3 DOHC - najmniej motania.
Didymos - 2019-11-21, 08:35
Bez sensu zmieniać 1,3 na 1,3, zmarnowany czas i kasa, a fura dalej nie będzie jechała
Silnik 8 v będzie zamienny, ale kolektory, miskę, łapy, wałek rozrządu i aparat trzeba przełożyć od samca; 16 v jest na pełnym wtrysku, musiałby iść z oryginalnym kolektorem, wtryskami, wiązką komputerem itd., to już całkowity bezsens, lepiej od razu wsadzić 1,6 16 v od baleno, czy gv.
rumun - 2019-11-21, 10:22
w razie co mam cały komplety silnik wyciągnięty z mojego , komputer z przedłużoną wiązką
kejkej - 2019-11-28, 21:03
Didymos napisał/a: | Bez sensu zmieniać 1,3 na 1,3, zmarnowany czas i kasa, a fura dalej nie będzie jechała
Silnik 8 v będzie zamienny, ale kolektory, miskę, łapy, wałek rozrządu i aparat trzeba przełożyć od samca; 16 v jest na pełnym wtrysku, musiałby iść z oryginalnym kolektorem, wtryskami, wiązką komputerem itd., to już całkowity bezsens, lepiej od razu wsadzić 1,6 16 v od baleno, czy gv. |
troche sie gubie w Twojej odpowiedzi.Więc jeśli chce zamienic mój 16v na 8v to co trzeba przełożyć itp ? (chce 8v na wtrysku)
Didymos - 2019-11-29, 09:18
A jakie 16v masz teraz?
Wcześniej wkleiłeś link do G13BA, które podobno masz aktualnie, ale to jest 8v na monowtrysku.
Możesz toto wymienić na takie samo G13BA z innego samuraia bez żadnych kombinacji albo G13BA ze swifta, ale wtedy kolektory, wałek rozrządu, misę, smok i aparat musisz dać z dotychczasowego silnika.
G13BB, czyli 1,3 16v nie podejdzie bez większych kombinacji.
Opisami od hien z alledrogo się do końca nie sugeruj.
Natomiast podtrzymuję swoją wypowiedź, że wymiana zepsutego 1,3 na sprawne 1,3, choć proste, to sensu ma niewiele.
Lepiej pomęczyć się trochę więcej i od razu zrobić swapa na 1,6.
kejkej - 2019-11-29, 21:04
Didymos napisał/a: | A jakie 16v masz teraz?
Wcześniej wkleiłeś link do G13BA, które podobno masz aktualnie, ale to jest 8v na monowtrysku.
Możesz toto wymienić na takie samo G13BA z innego samuraia bez żadnych kombinacji albo G13BA ze swifta, ale wtedy kolektory, wałek rozrządu, misę, smok i aparat musisz dać z dotychczasowego silnika.
G13BB, czyli 1,3 16v nie podejdzie bez większych kombinacji.
Opisami od hien z alledrogo się do końca nie sugeruj.
Natomiast podtrzymuję swoją wypowiedź, że wymiana zepsutego 1,3 na sprawne 1,3, choć proste, to sensu ma niewiele.
Lepiej pomęczyć się trochę więcej i od razu zrobić swapa na 1,6. |
aktualnie mam G13B-monowtrysk.
a wiec ten silnik z linku to G13BA tak ?
https://allegro.pl/oferta/samurai-silnik-1-3-g13b-413-sprezanie-10-12-bar-8380904940
gdybym chciał włożyć zamiast mojego G13B ten G13BA to jakie były by przeróbki ?
kurt_ - 2019-11-29, 21:47
Napisał Ci didymos, że lepiej na 1.6 od razu. Szkoda kasy na kolejne 1.3 p.s. na przeglądzie nie widać różnicy :)
Dany44 - 2019-11-30, 10:31
Każda przeróbka oprócz zamiany zajechanego 1,3 na zdrowsze identyczne 1,3 wiążę się z przeróbkami.
Szczególnie jak chodzi Ci po głowie wsadzenie 1,3 z jakiegoś cywilnego auta to tak jak chłopaki wcześniej pisali będą problemy z miską olejową, aparatem zapłonowym, kolektorami, czy przyłączami układu chłodzenia.
Rzeźba to rzeźba dlatego w podobnych pieniądzach i nakładach pracy wsadzisz 1,6 i dopiero zobaczysz różnicę (jak pisał kurt diagnosta jej nie dojrzy )
A jak znajdziesz zdrowe 1,6 8V z Vitary to odpadną Ci przeróbki miski olejowej i aparatu zapłonowego.
Połowa chłopaków na forum ma 1,6 powstawiane.
Didymos - 2019-12-01, 13:17
Tak, to jest G13BA, przeróbek nie byłoby żadnych, kwestia poskładania osprzętu i podstawowego serwisu.
Nie, nie masz w tej chwili G13B, tylko G13BA; G13B to był silnik dohc montowany w swifcie gti (ta legendarna szlifierka), w samuraiach fabrycznie nie występowały.
kejkej - 2019-12-01, 23:37
Didymos napisał/a: |
Tak, to jest G13BA, przeróbek nie byłoby żadnych, kwestia poskładania osprzętu i podstawowego serwisu.
Nie, nie masz w tej chwili G13B, tylko G13BA; G13B to był silnik dohc montowany w swifcie gti (ta legendarna szlifierka), w samuraiach fabrycznie nie występowały. |
No ale na silniku mam wyraznie wylane G13B HEHE
Didymos - 2019-12-02, 08:11
Bo bloki są te same i wszystkie mają oznaczenie G13B, różnią się tłoki, głowice i pozostałe dekoracje, stąd też pewne zamieszanie.
|
|