Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Knajpa u "Samiego" - trawers i limit Samuraia?

Koza - 2012-06-23, 15:48
Temat postu: trawers i limit Samuraia?
Witam wszystkich!

Dopiero testuje mojego Samuraia i wczoraj pojawiło się pytanie (pewnie naiwne, ale bezpieczeństwo najważniejsze).

Jaki bardzo auto (seryjne) może się przechylić bez przewrócenia się? Czy macie jakieś doświadczenia/patenty, jak zawczasu stwierdzić czy pochyłość wzdłużna jest przejezdna?

Wiem, że pewnie wraz ze zdobytym doświadczeniem będę wiedział, ale wolałbym ustrzec się przed sprawdzeniem w praktyce (pewnie niedługo zapytam na forum, czy klatka bezpieczeństwa może być zamontowana przed wymianą zawieszenia i ew. modyfikacjami budy na potrzeby większych opon, ale to inny temat póki co).

Dziękuję z góry za odpowiedzi!

Koza

PS. Pewnie spytacie, czemu o 1547 w sobote piszę na forum zamiast śmigać Samuraiem, ale miałem drobną kontuzję auta i czekam do poniedziałku na wizytę u spawacza...

HattoriHonza - 2012-06-23, 16:29

http://allegro.pl/mitsubi...2383012002.html

Zamontuj sobie coś podobnego, powinno to dać jako taki obraz przechyłu. Ofc przed trawersami polecam sprawdzenie przy asyście znajomych punkt, w jakim się Sami przewraca ;)

Osobiście nie używam tego bajeru, bo po prostu czuję w jakim stanie jest Sami:P Ale myślę, że to powinno poomóc.

Większe przechyły uzyskujemy obniżając środek ciężkości (więc nie windujemy Samiego za wysoko, osobiście uważam spoa za bezsens) oraz poszerzając auto np montując bardziej wysunięte felgi i/lub dystanse.

moziembl - 2012-06-23, 17:56

Mimo że jeżdżę prawie rok to mam stany lekowe przy trawersach, i znalazłem coś takiego

http://www.viper-sport.pl...ierz-p-543.html

http://www.aqua-sport.com...tykul-1194.html

http://www.wranglery.pl/s...products_id=873

żeby widzieć jaki mam przechył i pomału go pogłębiać.

Ten pierwszy chyba najlepszy.

albert - 2012-06-23, 18:10

tylko trzeba wiedzieć jaki kąt jest bezpieczny. przydałby die też wskaźnik kąt a natarcia przodem nie tylko na boki.
moziembl - 2012-06-23, 23:10

Ja mam mniejsze opory przed podjazdami i zjazdami za to trawersy jakoś mnie przerażają :-D :-D
Koza - 2012-06-24, 21:09

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Wg reklamy Samuraia: http://youtu.be/S8HvLa10xgQ?t=3m2s powinien pocisnąć 43 deg. Ale cholera wie, czy się coś w konstrukcji przez te lata nie zmieniło. Do tego pewnie inne ciśnienie w laczkach, grubszy/chudszy pasażer, zużyte/nowe resory, itp itd.

Pozdrawiam,
Koza

sokratesb - 2012-06-24, 23:22

Noo i jeszcze lifty i poszerzenia kół.
Didymos - 2012-06-25, 09:04

Na trawersie występuje za dużo zmiennych, żeby ślepo ufać we wskazania przechyłomierza, byle korzeń, czy ukryty w trawie kamień podbije koło i lecisz :roll:
Dla mnie osobiście taki przechyłomierz to tylko fajny gadżet, z resztą często sytuacja rozwija się na tyle szybko, że nie ma czasu patrzeć na wskaźniki :mrgreen:

Koza - 2012-08-18, 21:28

Aby nie zaśmiecać forum, kolejne pytanie-bliźniak.

Przy jakich podjazdach (no i zjazdach) to auto się wywraca na dach przez tył (na dach przez przód)? Ktoś praktykował i może podzielić się opiniami?:)

Laczki 215/80/15, zawias seria.

Z góry dziękuję za odpowiedzi,
Koza


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group