Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Jak zmienić przełożenie w samuraju 1.3 obecnie jest wolny

nowy99 - 2012-07-02, 11:06
Temat postu: Jak zmienić przełożenie w samuraju 1.3 obecnie jest wolny
Koledzy proszę o pomoc kupiłem autko w Szwajcarii i ma wbite w dowód rej że jest ograniczona prędkość do 50/h (wszystko działa napędy, reduktor) na czym może polegać zmiana przełożenia w tym wypadku? Proszę o pomoc
moziembl - 2012-07-02, 11:40

Przełożenia zmienia się albo w reduktorze albo w mostach albo i w jednym i w drugim. Wszystko opisane na forum.

Tradycją na tym forum jest że najpierw odwiedza się http://samurai.org.pl/vie...=55&view=newest

Hałas - 2012-07-02, 14:38

a nie jest to czasem ograniczenie tylko na papierze?
nowy99 - 2012-07-02, 21:05

niestety ale nie autko jest bardzo wolne jak mniej więcej o połowę myślę że może ma wolniejszy reduktor
Didymos - 2012-07-02, 21:31

Jak jeździ max 50, to reduktor musiałby być zapięty cały czas.
Może zamiast gdybać, wejdź po prostu pod samochód, pokręć trochę wałami i policz te przełożenia.

nowy99 - 2012-07-02, 21:56

ok mam rozumieć że reduktor jest spięty na stałe?
jeśli tak to jak go rozłączyć?

moziembl - 2012-07-02, 22:02

A skąd jesteś może by ktoś z forum pomógł Ci to ocenić ?
nowy99 - 2012-07-02, 22:04

i jeszcze pytanko czy na przełożeniu drogowym napęd nie jest przekazywany przez reduktor?

[ Dodano: 2012-07-02, 22:05 ]
Sandomierz sorki że nie napisałem

Zawias - 2012-07-02, 22:17

Tak.
slavok - 2012-07-02, 22:28

kolego a czy czasem nie jeździsz cały czas na 4L ? na przełożeniu drogowym napęd jest przekazywany przez reduktor :mrgreen: bo jak by miał być inaczej pzekazywany.
nowy99 - 2012-07-03, 08:37

koledzy podjedę dziś do warsztatu i zastosuje Wasze sugestie i wieczorkiem wnioskami się podziele

[ Dodano: 2012-07-03, 20:18 ]
koledzy wychodzi na to że ten typ tak ma nie wiedziałem że są różna reduktory.
W moim przypadku jest tak żę jak kręce wałem od skrzyni biegów to w najszybszyn położeniu chyba to jest 2L to na jeden obrót wału od skrzyni mam ok 1/3 obrotu na wyjściu z reduktora.
Krótko mówiąc cyba potrzebny inny reduktor?

moziembl - 2012-07-03, 22:20

1. Czy chodziło Ci o przełożenie 2H czy 4L bo trochę się gubię 2L niema chyba że masz w reduktorze coś takiego http://www.lowrangeoffroa...-shaft-kit.html

2. Jeśli chodzi o 4L to przełożenie standardowe jest 2.268 czyli ciągając może to być 1/3 obrotu. Więc wszystko jest w porządku

Po asfalcie jeździ się na przełożeniu 2H. Proponuje poczytać trochę instrukcję, wiem że twardziele nie czytają :), ale czasami warto.

slavok - 2012-07-03, 23:29

może ma 5.38 w mostach i koła 26 calowe hehehe, nie możliwością jest by na 2H reduktor był zwolniony tak, że max jedzie 50km/h
nowy99 - 2012-07-04, 09:33

auto jest w orginale prynajmniej tak wygląda jedyna modyfikaca to ten wpis w dowidzie rejestracyjnym Szwajcarskim o ograniczeniu prędkości.
Co do reduktora to dźwignia zmienia położenia normalnie i na najszybszym położeniu 2H dalej jest wolny chyba że modyfikacja polegała na jakiejś blokadzie bo nie bardzo chce mi się wierzyć aby ktoś zmieniał przełożenia w mostach auto nie jeździło w terenie!
koledzy pomocy!

kostuch - 2012-07-04, 10:13

Niektóre auta mają specjalnie założoną blokadę na reduktor.
Np jimny w niektórych wypożyczalniach nie można zapiąć napędu na dwie osie.
Widziałem też zablokowane w pozycji 4L w jakichś firmach urządzających imprezy z własnymi autami.
Być może (jeżeli to auto służyło np jako pług śnieżny) jest usunięta przesuwka i zmiana położenia drążka nic nie powoduje :roll:
Trzeba rozebrać reduktor i popatrzeć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group