|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Sterowanie zaworem nagrzewnicy
lowczy - 2012-08-13, 11:57 Temat postu: Sterowanie zaworem nagrzewnicy Witam,
Koledzy proszę o informację jak jest podłączona linka od zmiany zakresu ogrzewania na konsoli wewnątrz auta do zaworu nagrzewnicy w komorze silnika. Chodzi mi konkretnie o podłączenie końcówki linki stalowej do cięgna zaworu nagrzewnicy. Najlepiej proszę o foto tego połączenia.
Problem polega na tym, że w moim Samuraju (F8Q, 2001r.) mam w komorze silnika dwie linki, ale akurat ta do sterowania temperaturą nie jest do niczego podłączona a przesuwając wajchę do zmiany temperatury pręt w niej wysuwa się i chowa. Z kolei drugą linkę mam podłączoną do tego zaworu, ale przesuwając wajchę do zmiany temperatury na konsoli zawór nie jest przesuwany - stoi w miejscu. To taka niespodzianka po poprzednim właścicielu. Czy przy prawidłowym podłączeniu są dwie linki do tego zaworu? Podejrzewam, że po prostu podłączona jest zła linka do zaworu, ale w taki przypadku do czego jest ta druga linka?
Ps. Ogrzewanie działa, pociągnąłem cięgno do góry ręcznie i w środku zrobiło się ciepło :)
Pozdrawiam,
Krzysiek
Tanto - 2012-08-13, 12:08
Do zaworu jest podłączona tylko jedna 'linka', ta która jest przy suwaku z temperaturami. Przy zaworze drut jest zagięty i przetknięty przez otwór w dźwigni zaworu.
Najprawdopodobniej ktoś namieszał z podłączeniem i bez rozebrania się nie da tego poprawić.
lowczy - 2012-08-14, 11:00
Koledzy, czy mógłby ktoś z Was wrzucić zdjęcie z podłączeniem linki do dźwigni zaworu nagrzewnicy?
Tanto - 2012-08-14, 11:32
na zdjęciu sterowanie jest rozłączone, ale wszystkie potrzebne elementy są widoczne
lowczy - 2012-08-14, 21:52
@Tanto - dziękuję! U mnie zakończenie linki wygląda inaczej, jeżeli linka będzie spadać z dźwigni to spróbują ją wygiąć na wzór tej na Twoim zdjęciu.
Tanto - 2012-08-14, 22:13
Możliwe że moja była zerwana i poprzedni właściciel w ten sposób ratował sytuację. Regulacja nie działa mi w pełnym zakresie, ale nie wiem czy przypadkiem coś nie posypało się przy dźwigniach, zwłaszcza że ostatnio przestało reagować przestawianie rodzaju nadmuchu. Trzeba będzie porozbierać auto, ale puki co przerzucam odpowiednią 'wajchą' przy nagrzewnicy i tez działa
|
|