|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Oleje, płyny, dane regulacyjne.
slavok - 2012-08-15, 19:20 Temat postu: Oleje, płyny, dane regulacyjne. SJ410 1.0
Olej w silniku wraz z filtrem: 3,2 L
Olej w skrzyni 4 biegowej: 1 L
Olej w skrzyni 5 biegowej: 1,3 L
Olej w reduktorze 0,8 L
do skrzyni jak i reduktora można stosować oleje 75w90 lub 80w90, skrzynia raczej GL4, reduktor może być GL4/5, GL5
Mosty:
przód: 1,5L GL5 75w90/80w90
tył: 1,3L GL5 75w90/80w90
Płyn chłodniczy /układ chłodzenia/: 3,8L
SJ413/Samurai
Olej w silniku wraz z filtrem: 4 L
Filtr Oleju: Filtron OP583
Olej w skrzyni 5 biegowej: 1,3 L
Olej w reduktorze 0,8 L
do skrzyni jak i reduktora można stosować oleje 75w90 lub 80w90, skrzynia raczej GL4, reduktor może być GL4/5, GL5
Mosty:
przód: 2L GL5 75w90/80w90
tył: 1,5L GL5 75w90/80w90
Płyn chłodniczy /układ chłodzenia/: 4,8L
/4,2L - chłodnica z silnikiem, 0,6L zbiorniczek przelewowy/
(kliknij by powiększyć)
Kąt wyprzedzenia zapłonu:
SJ410: Na spoczynku 10 st, przy800 obr 8 st.
SJ413/Samurai: 10 st. przy 800 obr.
Luzy zaworowe:
luzy silnik zimny 15-25 stopni c.
ssący 0,13-0,17mm
wydech 0,16-0,20mm
silnik ciepły 60-68 stopni c.
ssący 0,23-0,27mm
wydech 0,26-0,30mm
oczywiście najlepiej ustawiać na zimnym silniku.
Instrukcja ustawiania luzów zaworowych <--- Klik
Świece zapłonowe:
NGK BPR5ES
Denso W16EXR-U
Ciśnienie sprężania:
SJ410 (F10A): norma: 13,5bar, min: 12
SJ413 (G13A): norma: 13,7, min: 11,7
Samurai (G13BA): norma: 13,7, min: 11,7
Diesel XUD9 PSA
Olej silnikowy: 5 L - silnik + filtr.
Płyn chłodniczy: ???
Dane spisane z manuala, jak dopatrzycie się jakiś błędów lub chcecie coś przydatnego dorzucić proszę o info.
sami91 - 2013-06-18, 19:22
Witam
chciał bym wymienić olej w silniku 1.3 wtrysk 91r. polecił by ktoś jakiś olej myślę że mineralny był by dobry tylko nie wiem jaka lepkość ;/
yenko - 2013-06-18, 20:43
Kup taki jak był wcześniej chyba że nie masz przyczepionej karteczki. Najczęściej leje się 15w40 lub 10w40. Jak miałeś wcześniej 15w40 i zalejesz 10w40 to może ci silnik zacząć palić olej bo ten z mniejszym indeksem jest żadrzy.
SamNaSamZSam - 2013-06-18, 21:40
temat rzeka :D na forach motocyklowych postępowa opinia głosi - kup najlepszy olej na jaki Cię stać, a te W dobierz sobie pod warunki w jakich będziesz użytkował samochód.
moim zdaniem "ekonomicznie uzasadniony" jest jakiś półsyntetyk 10w40 lub inne W jak chcesz inny zakres temperatur.
yenko - 2013-06-18, 21:53
Ale ostrzegam, jak zalejesz mniejsze W to może zacząć brać olej. Mi tak się zrobiło w lanosie, dwie wymiany na 15w40 i nie brał ani grama oleju, po wymianie na 10w40 bierze pól lub litra na 1000km w zależności od mojej jazdy :) teraz się nie pierdziele i dolewam olejem który podkradnę tacie ze scenica diesla :) a wymienić całość miałem jakieś 7 tyś temu i jeszcze nie wymieniłem :D
sami91 - 2013-06-19, 09:41
Dziękuję za radę a odnośnie tego półsyntetyka a mineralnego nie mam pojęcia co poprzedni właściciel lał do niego to bezpieczniej będzie mineralny 15w40 nalać tak?
Tanto - 2013-06-19, 16:04
Ktoś pamięta jaka jest objętość oleju pomiędzy otworami na bagnecie w G13A?
SamNaSamZSam - 2013-06-19, 17:31
sami91 napisał/a: | Dziękuję za radę a odnośnie tego półsyntetyka a mineralnego nie mam pojęcia co poprzedni właściciel lał do niego to bezpieczniej będzie mineralny 15w40 nalać tak? |
kolego co znaczy bezpieczniej? Ja jestem zdania, że syf w silniku nie jest od uszczelniania i jak silnik bierze olej to albo trzeba go dolewać albo wyremontować silnik to po pierwsze primo. Po drugie primo znów wytrę sobie gębę środowiskiem postępowych motocyklistów gdzie panuje opinia, że nowe oleje mineralne mają więcej dodatków czyszczących niż półsyntetyki czy syntetyki więc koncepcja, że olej mineralny nie wypłucze syfu jest raczej mocno naciągana. I po trzecie primo, możesz przecież też nalać olej przekładniowy będzie supergęsty więc w myśl tej teorii silnik go nie będzie brał, ale czy o to chodzi? Olej ma smarować, konserwować i w jakimś stopniu odbierać ciepło. Lej taki na jaki Cię stać. Większość olejów można mieszać, np do moto leję pełen syntetyk motula 300v i tam na pudełeczku napisane, że można mieszać nawet z mineralnym. Więc jak poprzednik lał cokolwiek to też zalej cokolwiek wg własnego uznania.
Kris - 2013-06-19, 22:05
Olej ma smarować silnik i tyle. Olej 15W40 jest gęstszy zimą od 10W40. Jakby mi samiec nie brał oleju to lałbym 10W40, a że bierze to leję minerał i gra gitarka bo sprawdzam poziom przed wyjazdem. Jeżeli nie masz wycieków i nie ubywa podczas jazdy to lepiej zalać półsynetyk i wymienić co 10-15k.
kejkej - 2019-11-19, 20:01
czy w G13B sa takie same luzy zaworowe jak w temacie ? bo w itnernecie znalazlem takie cos.
G13B 1-CAM 16valve (SOHC)
When cold (Coolant temperature is 15 – 25C or 59 – 77F)
Intake 0.13 – 0.17 mm (0.005 – 0.007 in.)
Exhaust 0.23 – 0.27 mm (0.009 – 0.011 in.)
When hot (Coolant temperature is 60 – 68C or 140 – 154F)
Intake 0.18 – 0.22 mm (0.007 – 0.009 in.)
Exhaust 0.28 – 0.32 mm (0.011 – 0.013 in.)
Tanto - 2019-11-19, 23:01
O ile dobrze pamiętam to tak, ja ustawiam na zimnym 0,15/0,25
|
|