Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Coś z napędem??

Kosa - 2010-12-02, 08:12
Temat postu: Coś z napędem??
Witam!!

Kupiłem wczoraj samuraia z 86 roku z silnikiem 1.0! Po włączeniu napędu 4x4 na śniegu jechał w miarę normalnie ale gdy był czarny asfalt to cała buda dostawała drgania a auto na 3 biegu nie mogło się uciągnąć! Samochód zachowywał się poprawnie nawet gdy jedną stroną jechałem poboczem po śniegu! Z czym związany jest ten problem??

POZDRAWIAM

pavelk - 2010-12-02, 09:42

brak miedzyosiowego mechanizmu różnicowego (lub jak kto woli ze stałą blokadą :) ) powoduje naprężenia przy jeździe po przyczepnej nawierzchni z zapiętym 4x4 (zgodnie z instrukcją nie powinno się tak jeździć) - może stąd drgania? Jak jechałeś jedną stroną po śniegu to sie zawsze coś poślizgnie więc naprężeń nie ma. Nie wiem tylko jaki by to miało związek z utratą mocy...?
grzech154 - 2010-12-02, 11:37
Temat postu: Re: Coś z napędem??
Kosa napisał/a:
Witam!!

Kupiłem wczoraj samuraia z 86 roku z silnikiem 1.0! Po włączeniu napędu 4x4 na śniegu jechał w miarę normalnie ale gdy był czarny asfalt to cała buda dostawała drgania a auto na 3 biegu nie mogło się uciągnąć! Samochód zachowywał się poprawnie nawet gdy jedną stroną jechałem poboczem po śniegu! Z czym związany jest ten problem??

POZDRAWIAM
Kolego napęd 4x4 służy do jazdy w terenie.więcej w temacie http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=124
Kosa - 2010-12-02, 13:37

dzięki jest to moje pierwsze auto terenowe!! Mam jeszcze problem z wyłączeniem napędu 4x4 na samą tylną oś lewarek na prostym terenie nie chce przeskoczyć na pozycję 2 dopiero jak wjadę na jakąś pochyłość dopiero przeskoczy i wyłączy się napęd 4X4!!

Czy może to być uszkodzona poduszka pod reduktorem?? Może to inny powód?? Jeśli tak to jaki?? :D

samurai_krk - 2010-12-02, 14:21

żaden powód, czasem tak jest że ciężko przełożyć lewarek reduktora w inna pozycje np z 2H na 4H. Tryby moga sie lekko zblokować. jak masz problemy to cofnij i podjedź do przodu i bez problemu powinno ci wyskoczyć. A co do drgań to na bank jechałeś na napędzie 4x4 z właczoną blokada mech różnicowego.
Kosa - 2010-12-03, 22:03

z włączoną blokadą?? jest w taka w tym samochodzie?? jak ją wyłączyć??
lokoktentek - 2010-12-03, 22:46

zobacz po pierwsze czy masz taką dźwignię koło ręcznego taką do przekręcania jak kurek a na tylnym moście masz coś takiego wystającego pomiędzy dyfrem a prawym kołem. tu na zdjęciu jest osłoinięte białą reklamówką i to coś jest od drugiej strony mostu (od przodu) niż zdjęcie:



to wygląda jak taka kopułka i do niej powinna być linka z boku

LIROY - 2010-12-04, 06:50

Nie koniecznie to musi być wina blokady,przedni most można pięknie rozwalić gdy się jeździ z załączonym 4x4L.Albo pozrywasz satelity w dyfrze albo rozerwiesz przeguby:/...Mój szef laik kiedyś pod marketem testował napęd 4x4 w kia sorento i na niskich biegach oraz skręconych kołach zablokował mu się przedni napęd tak że chipowany silnik zgasł.Gdy odpalił i chciał ruszyć sytuacja się powtórzyła.Dopiero po wyprostowaniu kół mógł ruszyć.Na szczęście przeguby wytrzymały,bo gwarancji mogliby nie uznać;).
Po prostu terenowe auta trzeba użytkować zgodnie z instrukcjami czy to stare sj 413 czy nowe sorento-biegi szosowe na szosę-terenowe w teren...Kombinacje mogą być kosztowne więc nie warto...

samurai_krk - 2010-12-04, 09:05

ja tam czasami uzywam 4H po mieście przy dużych śniegach jak jest ślisko bo niekiedy na 2H to jest kosmos i cyrk na drodze. a na 4 buty wogóle sie nie slizga
Kosa - 2010-12-04, 10:05

Panowie sprawdzę i napiszę! Nie chcę zaczynać nowego tematu na forum aby nie zaśmiecać jaki olej do silnika (syntetyk)?? czy inny?? A jaki do skrzyni i do napędów??




Byłem sprawdziłem chyba nie ma blokady! Zrobiłem fotkę:

corny - 2010-12-04, 21:38

fotke czego zrobiles
Kosa - 2010-12-04, 21:42

kawałek tylnego mostu od strony lewego koła
corny - 2010-12-04, 21:54

a lokoktentek którego kola Ci foto strzelił .... zacznij od wajchy przy ręcznym nie ma ??! , nie masz co szukać blokady pod spodem
Kosa - 2010-12-05, 09:47

Koło ręcznego nic nie ma!! To pewnie blokady też nie ma!!



Co do tych drgań i szarpania -- dzisiaj patrząc przez okno zauważyłem, że na przedniej osi są opony 195/60/15 a na tylnej osi 205/70/15 i najprawdopodobniej a raczej na pewno średnice kół przednich i tylnych są inne a więc następuje inny obwód na obrocie koła, dodając do tego brak między-osiowego mechanizmu różnicowego robi robotę!!

Czy mam rację??

Maverick - 2010-12-05, 16:05

Kosa, różne średnice kół będą powodować drgania/naprężenia poprzez różny dystans, które chcą pokonać, przez jeden pełny obrót. Identyczne średnice kół powinny zamknąć Ci temat drgań.
corny - 2010-12-05, 18:59

no chyba ze zdazylo wywalic wieloklin na wale poduszki na reduktorze lozyska w kolach i mostach lub albo i krzyzaki :-D
Kosa - 2010-12-05, 19:45

Jeszcze przód ciągnie właśnie wróciłem do domu i musiałem pokonać kilka zasp na drodze!!!


Jutro jadę po nowe opony!! Może coś polecicie, tak żeby i na asfalt i w lekki teren (jak na razie)!!

corny - 2010-12-05, 20:13

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=19

a na zime zimowka
w teren MT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group