Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Silnik od Omegi 2,0 albo 3,0 w Suzuki

Samurai Poznań - 2010-12-03, 18:52
Temat postu: Silnik od Omegi 2,0 albo 3,0 w Suzuki
Witam niestety w moim Suzuki zagotowała się woda i zaczęła nie pukać, ale walić panewka (po tym jak wyrwałem z rowu pełnego śniegu MB sprintera), więc czas na remont silnika albo na wymianę na większy myślę o silniku od Omegi 2.0, 2.6 Albo 3.0 Można tanio kupić i zmontować, co wy na no ma ktoś doświadczenie???

Dużo trzeba przerabiać? Słyszałem, że od 2.0 Wchodzi prawie bez problemu wtedy chłodnica ląduje z tył,

Co myślicie o pomyśle??

Myszon - 2010-12-03, 19:27

A nie myślałeś o 1.3 swift gti? - lekki i 100 koni. Zachowujesz ultra lekkość suczki.
zajxt - 2010-12-03, 21:30

Jest na forum taka sztuka z 2,0 http://otomoto.pl/suzuki-...-C15591670.html
lokoktentek - 2010-12-03, 22:30

możesz też spróbować z silnikiem od BMW 1,8is. 136 seryjnie, mniejszy gabarytowo i nawet nie trzeba wycinać miejsca na chłodnicę jak w tej z allegro. wszystko wygląda ładniej i czyściej a i tak muszę dużo poprawić...


grzech154 - 2010-12-04, 00:52

ja bym wkładał 2.0 8V wystarczająco dużo mocy silnik nie wyżyłowany, takie 1,3 i 100koni myślę że za długo by nie pociągnął...takie moje skromne zdanie
lokoktentek - 2010-12-04, 10:23

a co masz włożone?
grzech154 - 2010-12-04, 19:39

ja mam seryjne 1.3 na gażniku...wymienie jak zajeżdzę, ale puki co daje rade
zajxt - 2010-12-04, 22:12

Mój silnik jest już wykończeniu jak go wykończę to wkładam 1,9D z Reno(polonez trak)
ilio - 2010-12-04, 22:21

zajxt napisał/a:
Mój silnik jest już wykończeniu jak go wykończę to wkładam 1,9D z Reno(polonez trak)


XUD to silnik PSA - Peugeot i Citroen

zajxt - 2010-12-04, 22:26

Masz racje ale ja i tak pozyskałem go z traka
zajxt - 2010-12-04, 23:06

Znalazłem temat swap ,powiedz czy zakończyłeś już tą sprawę i jak to chodzi
ilio - 2010-12-05, 08:19

zajxt napisał/a:
Znalazłem temat swap ,powiedz czy zakończyłeś już tą sprawę i jak to chodzi



jak dotąd rozebrałem skrzynie biegów i składam ją do porządku

kaczmarr_ - 2011-01-04, 00:49

Odswieze temat..

http://allegro.pl/show_item.php?item=1388025634

Czy ktos byl moze go ogladac?
Widze ze stoi juz jakis czas na alledrogo i jakos nie moze zlapac nabywcy

Czy 115KM i znacznie wiekszy moment nie jest juz zbytnim wyzwaniem dla podzespolow suki?
Nie bedzie trzeba co wyjazd zmieniac krzyzakow przegubow i dyfrow?? ??

corny - 2011-01-04, 10:00

kaczmarr_ napisał/a:
Odswieze temat..

http://allegro.pl/show_item.php?item=1388025634

Czy ktos byl moze go ogladac?
Widze ze stoi juz jakis czas na alledrogo i jakos nie moze zlapac nabywcy

Czy 115KM i znacznie wiekszy moment nie jest juz zbytnim wyzwaniem dla podzespolow suki?
Nie bedzie trzeba co wyjazd zmieniac krzyzakow przegubow i dyfrow?? ??


wiele razy był poruszany ten temat" tu i tam " ... ogólnie zwiększa sie masa suzuki ale jesli śmigasz z głową to spokojnie podzespoły wytrzymają, a mocy Ci dostatek w takim zestawieniu .. to wszystko o co pytasz można i na serii ukręcić zepsuć zajechać... druga sprawa to jak to wszystko jest ze soba poskladane ...bo opis opisem a stan ??

alpejczyk - 2011-01-04, 11:25

Myszon napisał/a:
A nie myślałeś o 1.3 swift gti? - lekki i 100 koni. Zachowujesz ultra lekkość suczki.

Mysle,że to jedyna słuszna koncepcja.

cytat
ja bym wkładał 2.0 8V wystarczająco dużo mocy silnik nie wyżyłowany, takie 1,3 i 100koni myślę że za długo by nie pociągnął...takie moje skromne zdanie

Co do trwałości to powiem tylko tyle że swift z tym silnikiem 16v gti wygrywa rajdy szybkościowe w swojej klasie na mistrzostwach Polski. :lol:

Suzuka 4x4 - 2011-01-04, 16:26

alpejczyk napisał/a:
Mysle,że to jedyna słuszna koncepcja.


czy ja wiem czy słuszna , tak wyciągnięty silnik może długo nie pochodzić :-x

grzech154 - 2011-01-04, 18:07

alpejczyk napisał/a:
Myszon napisał/a:
A nie myślałeś o 1.3 swift gti? - lekki i 100 koni. Zachowujesz ultra lekkość suczki.

Mysle,że to jedyna słuszna koncepcja.

cytat
ja bym wkładał 2.0 8V wystarczająco dużo mocy silnik nie wyżyłowany, takie 1,3 i 100koni myślę że za długo by nie pociągnął...takie moje skromne zdanie

Co do trwałości to powiem tylko tyle że swift z tym silnikiem 16v gti wygrywa rajdy szybkościowe w swojej klasie na mistrzostwach Polski. :lol:
zgodzę się co do rajdów szykościowych i nawet, że to mocny silnik, ale miałem na mysli jego trwałość i niezawodność, to chyba nawet na dwóch wałkach jest...może sie myle
alpejczyk - 2011-01-04, 20:25

Dokładnie na 2-ch wałkach, z kutym wałem korbowym oraz kutymi korbowodami. ;-) Ten silnik to dobra i trwała konstrukcja.Pozostawiajac go w fabrycznej budowie własciwie trzeba lać tylko dobry olej,a nawet bardzo dobry-zalecany VALVOLINE 0W-30(40).Natomiast chcąc go troche dłubnąć :-D na jakies 130KM zalecana jest wymiana panewek na korbach na tzw sportowe.Jednak w przypadku samuraia wystarczy moc fabryczna( bynajmniej dla mnie :-P )Nie mam zmienionych przełożeń w reduktorze jedynie w mostach na 5.125.Ruszam zawsze z biegu drugiego przy oponkch 31" . ;-)
kaczmarr_ - 2011-01-04, 21:01

Wroccie do tematu prosze..

Pytam konkretnie o 2.0 z omegi w konkretnym samuraiu ,z konkretnej aukcji ,a nie co byly by najlepsze gdyby..

PYTAM KONKRETNIE o ten samochod:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1388025634


Ktos moze wie co z nim jest?

ST_samurai - 2011-01-04, 21:27

Ja powiem tak - coś za tanio jak za samochód z taką przeróbką... :)

Jak kupiłem oryginalnego sama z 1990 roku, nie malowany - wiadomo pordzewiały za 6 tyś i to wydawało mi się, że cena nie najgorsza.

alpejczyk - 2011-01-05, 09:45

kaczmarr_ napisał/a:
Wroccie do tematu prosze..

Pytam konkretnie o 2.0 z omegi w konkretnym samuraiu ,z konkretnej aukcji ,a nie co byly by najlepsze gdyby..

PYTAM KONKRETNIE o ten samochod:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1388025634


Ktos moze wie co z nim jest?

Cena faktycznie jakaś niska.Jest duza szansa,że auto katowane a na sprzedaż odpicowane.Ale to tylko wróżenie z fusów.
Ciekawe jaka waga z tym motorem.

lokoktentek - 2011-01-05, 15:01

ja jaka ma być waga? może z 50kg różnicy...

myślę że to normalna cena i nie traktujcie przeróbki w stylu "silnik od omego 2.0 8v" jak jakiegoś "ŁAŁ!!!" bo taki silnik można kupić od 500zł ze skrzynią i może ktoś sam to robił. poza tym cokolwiek byś w auto nie wsadził to i tak to się nijak ma do ceny. bo z autami jest jak z obrazami - mają taką wartość jaką ktoś będzie w stanie za nie zapłacić.

sądzę że koszt takiej przeróbki mógłby się zamknąć w 2-2,5tys (a samemu jeszcze taniej) więc zostaje niecałe 5tys na samo auto.
89 rok to juz 22 lata. trzeba obejrzeć i pozaglądać w dziury. jak nie ma rdzy wszędzie i jeździ i normalnie pracuje silnik to jakieś poważne rzeczy wyjdą przy pierwszej jeździe próbnej a ja osobiście uważam że jak auto w środku wygląda jak na zewnątrz to jest jak najbardziej warte swojej ceny.

porównujecie z silnikiem ze swifta 1,3gti to porównajcie ceny jakiejkolwiek części do silnika...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group