|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Knajpa u "Samiego" - Hałasowe dywagacje n.t. mostów i gaźników
bubuja1 - 2012-09-13, 15:36
Nie rozumiem dlaczego boicie się tak gaźników?
300zł i jest zregenerowany i poprawnie ustawiony.
Regulacja gaźnika to max 50zł. Inna sprawa, że znaleźć speca od gaźników to nie łatwa sprawa.
Dla mnie gaźniki to normalka w każdym moim zabytku mam gaźniki i jest tam wszystko ok.
Suzuka 4x4 - 2012-09-13, 17:59
Wtrysk szedł od końca 89r :P A co do gaźnika to chodzi też o wąskie mosty :) Ale jeździłem Samuraiem na gaźniku i szerokich mostach
Hałas - 2012-09-13, 18:01
gaźnik nie równa się wąsie mosty.
np. ja mam szeroki most i gaźnik (a wszystko wygląda na seryjne)
Suzuka 4x4 - 2012-09-13, 18:02
Ale ja tak nie na pisałem
Hałas - 2012-09-13, 18:57
To powiedzmy, że znadinterpretowałem twój post
Ale przeczytaj swój post i przyznaj mi rację, że tak mogłem to odebrać
Suzuka 4x4 - 2012-09-13, 19:15
he he he :P kurde nie mogę dodać fotek jak zrobiłem z suzuki:-(
wisniowy21 - 2012-09-13, 19:52
tez mam gaźnik i szeroki most :P
Suzuka 4x4 - 2012-09-13, 20:16
To jest takie po gmytwate że szok
sokratesb - 2012-09-13, 21:06
Chyba nie ma na to żadnej szczególnej reguły.
Ale robimy straszny off-top.
(I ja to mówię )
bubuja1 - 2012-09-13, 21:51
No dobra widzę, że gaźników już się nie boicie
A teraz po co walczyć z mostami jeśli chce się uniknąć:
1. Nadmiernych gabarytów w lesie między drzewami
2. Krzywienia się mostów
3. Szybszego ryzyka ukręcenia półosi i rozwalenia przegubów
4. szorowania mostami po koleinach?
Nie bardzo rozumiem po co rezygnować z zalet samuraja?
slavok - 2012-09-13, 22:14
panowie nie robić offtopa bo dyskusja poleci w kosmos, chcecie sobie pogadać na wolne tematy to macie od tego "knajpę u samiego" ;)
Hałas - 2012-09-14, 09:17
Moderatorze drogi wydziel zatem kilka postów z tego wątku bo trzeba tę kwestie wyjaśnić
Szerokie mosty mają ogromną przewagę nad wąskimi na trawersach.
Generalnie jestem wstanie poświęcić wszystko co wypisałeś dla tych suchych gaci na trawersie
Chociaż nie twierdzę, że jakoś bezpiecznie czuje się tam na "szerokich"
bubuja1 - 2012-09-14, 11:31
Jasne... Zależy czego ktoś szuka.
Jak się jednak poczyta forum to rysuje się jeden obraz - Samurai z gaźnikiem i na wąskich mostach to kupa
Chodzi o to, że ludzie napinają się na szeroki most i wtrysk po co na wstępie?
Później okaże się, że silnik za mały, że reduktor za słaby i jak ktoś chce pojeździć sobie na serio to wsadzi inny motor i mosty.
sokratesb - 2012-09-14, 14:56
Na szerokich ładniej wygląda.
Na pewno jest stabilniejszy na asfalcie i ogólnie daje uczucie takiego większego bezpieczeństwa, a w samim każdy sposób na zwiększenie nikłego bezpieczeństwa ma wpływ na świadomość.
bubuja1 - 2012-09-15, 19:38
No i właśnie... Stabilność na asfalcie. Zależy do czego kupuje się auto. Moim zdaniem od Samuraia nie można wymagać by był szosową rajdówką. Dla mnie osobiście wąski most i gaźnik to główne zalety do tego, żeby móc przeprawiać się autem przez wodę i jeździć pomiędzy drzewami w lesie. Także wydaje mi się, że nie można z góry przekreślać i krzyczeć że samurai z gaźnikiem i wąskimi mostami to czarna owca. W niektórych zastosowaniach może być czarnym koniem...
Hałas - 2012-09-15, 20:29
słowo klucz w niektórych
A co do gaźnika to obojętne mi to było, autko nawet kupiłem z niewyregulowanym gaźnikiem (mając świadomość, że prawdopodobnie nie wyreguluje go) bo przecież zawsze można kupić od Ponego
I co? jeżdżę tak do dzisiaj bo zawsze są ważniejsze wydatki a docelowo ma być SWAP
Od teraz nikomu nie polecę samurai'owskiego gaźnika (jak to kolega dziś stwierdził to są jednorazowe gaźniki)
Co do mostów pisałem już wyżej i osobiście takie mam i nie zamienił bym na wąskie.
Sam kiedyś myślałem, coby kupić 410 i w zamian za to, że mniej wydam od razu rzucić się ze SWAPem na 1.6 ale przeszło mi jak się dowiedziałem, że nie ma tam wspomagania hamulców i są z przodu bębny
Do tego mamy wolniejszy reduktor i mocniejszy dyfer
Didymos - 2012-09-15, 21:23
W czym niby masz ten mocniejszy dyfer?
Na pewno nie w sj410, bo dyfry ma mniejsze, jak sj413 i samurai.
Same mosty mają też pochwy nieco mniejszej średnicy i chętniej się gną.
To z bębnami, to też nie do końca prawda, bębny były tylko w pierwszych rocznikach, później szły tarcze.
Przełożenia mostów i reduktora z litrówki są faktycznie minimalnie wolniejsze, ale koło talerzowe ma mniejszą średnicę niż sj413/samurai, mniejsze są też łożyska ataku i kosza.
adalbert - 2012-09-15, 21:59
Mialem waskie mosty i dlatego zmienilem na szerokie. Sorry ale po jednej wyjebce chce sie miec szezej. Oczuwiscie nie mozna przesadzic ale waskie mosty mnie przerazaly.
Hałas - 2012-09-15, 22:38
Didymos napisał/a: | W czym niby masz ten mocniejszy dyfer?
Na pewno nie w sj410, bo dyfry ma mniejsze, jak sj413 i samurai.
Same mosty mają też pochwy nieco mniejszej średnicy i chętniej się gną.
To z bębnami, to też nie do końca prawda, bębny były tylko w pierwszych rocznikach, później szły tarcze.
Przełożenia mostów i reduktora z litrówki są faktycznie minimalnie wolniejsze, ale koło talerzowe ma mniejszą średnicę niż sj413/samurai, mniejsze są też łożyska ataku i kosza. |
W takim razie mam nie pewne info
wydawało mi się, że 4 satelity w litrówkach szły (?)
tarcze od którego roku tak na przyszłość może wiesz?
Didymos - 2012-09-16, 22:01
Owszem 4 satelity, ale satelity są malutkie, w sj 413 też są po 4 satelity, jednak cokolwiek większe, tak jak i w samuraiu, tylko z kolei w samuraiu trafiają się przednie dyfry dwusatelitowe.
Tarcze nie wiem od kiedy szły, ja mam rocznik '83 i ma tarcze, ale pojęcie nie mam, czy tam były od początku, czy to zasługa poprzednich właścicieli
BM - 2013-02-05, 22:18
Didymos napisał/a: | Tarcze nie wiem od kiedy szły, ja mam rocznik '83 i ma tarcze... |
Tarcze były wprowadzone na rynek europejski od lipca 1983, od następujących numerów VIN:
JSA0SJ40000540001
JSA0SJ40V00540001
JSA0SJ40T00501001
JSA0SJ41000501001
BM
Didymos - 2013-02-06, 08:34
Bardzo ciekawe info.
Mój vin jest wcześniejszy, zatem można podejrzewać, że z fabryki wyjechał na bębnach z przodu.
BM - 2013-02-06, 10:59
Didymos napisał/a: | Bardzo ciekawe info.
Mój vin jest wcześniejszy, zatem można podejrzewać, że z fabryki wyjechał na bębnach z przodu. |
Mógł być przeznaczony na inny rynek, ale raczej w to wątpię. W samochodach przeznaczonych na pozostałe rynki zmianę wprowadzono od marca 1983, od numerów VIN:
JSA0SJ40000140001
JSA0SJ40T00105001
JSA0SJ41000102001
BM
Didymos - 2013-02-06, 15:22
Robi się jeszcze ciekawiej
Mój vin wygląda mniej więcej: JSA0SJ40000527xxx.
A masz info nt. występowania reduktorów tj. do kiedy był starszy typ z wałkiem pośrednim na łożyskach, a od kiedy "de luxe" z choinką i stałym wałkiem?
BM - 2013-02-06, 22:05
Didymos napisał/a: | A masz info nt. występowania reduktorów tj. do kiedy był starszy typ z wałkiem pośrednim na łożyskach, a od kiedy "de luxe" z choinką i stałym wałkiem? |
Proszę bardzo; reduktor z łożyskowaniem choinki na igiełkach, na stałym wałku pośrednim
dla Europy tak jak zmiana z bębnów na tarcze, dla wszystkich pozostałych rynków od nr VIN:
JSA0SJ40000143367
JSA0SJ40T00105262
JSA0SJ41000102928
BM
Didymos - 2013-02-07, 08:40
No i to jest konkret.
Dzięki
|
|