Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Knajpa u "Samiego" - Hałasowe dywagacje n.t. mostów i gaźników

bubuja1 - 2012-09-13, 15:36

Nie rozumiem dlaczego boicie się tak gaźników?
300zł i jest zregenerowany i poprawnie ustawiony.
Regulacja gaźnika to max 50zł. Inna sprawa, że znaleźć speca od gaźników to nie łatwa sprawa.
Dla mnie gaźniki to normalka w każdym moim zabytku mam gaźniki i jest tam wszystko ok.

Suzuka 4x4 - 2012-09-13, 17:59

Wtrysk szedł od końca 89r :P A co do gaźnika to chodzi też o wąskie mosty :) Ale jeździłem Samuraiem na gaźniku i szerokich mostach :-P
Hałas - 2012-09-13, 18:01

gaźnik nie równa się wąsie mosty.

np. ja mam szeroki most i gaźnik (a wszystko wygląda na seryjne)

Suzuka 4x4 - 2012-09-13, 18:02

Ale ja tak nie na pisałem :-P
Hałas - 2012-09-13, 18:57

To powiedzmy, że znadinterpretowałem twój post :-)



Ale przeczytaj swój post i przyznaj mi rację, że tak mogłem to odebrać :mrgreen:

Suzuka 4x4 - 2012-09-13, 19:15

he he he :P kurde nie mogę dodać fotek jak zrobiłem z suzuki:-(
wisniowy21 - 2012-09-13, 19:52

tez mam gaźnik i szeroki most :P
Suzuka 4x4 - 2012-09-13, 20:16

To jest takie po gmytwate że szok
sokratesb - 2012-09-13, 21:06

Chyba nie ma na to żadnej szczególnej reguły.
Ale robimy straszny off-top.

(I ja to mówię :-D )

bubuja1 - 2012-09-13, 21:51

No dobra widzę, że gaźników już się nie boicie ;-)
A teraz po co walczyć z mostami jeśli chce się uniknąć:
1. Nadmiernych gabarytów w lesie między drzewami
2. Krzywienia się mostów
3. Szybszego ryzyka ukręcenia półosi i rozwalenia przegubów
4. szorowania mostami po koleinach?

Nie bardzo rozumiem po co rezygnować z zalet samuraja?

slavok - 2012-09-13, 22:14

panowie nie robić offtopa bo dyskusja poleci w kosmos, chcecie sobie pogadać na wolne tematy to macie od tego "knajpę u samiego" ;)
Hałas - 2012-09-14, 09:17

Moderatorze drogi wydziel zatem kilka postów z tego wątku bo trzeba tę kwestie wyjaśnić :mrgreen:


Szerokie mosty mają ogromną przewagę nad wąskimi na trawersach.
Generalnie jestem wstanie poświęcić wszystko co wypisałeś dla tych suchych gaci na trawersie :mrgreen:

Chociaż nie twierdzę, że jakoś bezpiecznie czuje się tam na "szerokich"

bubuja1 - 2012-09-14, 11:31

Jasne... Zależy czego ktoś szuka.
Jak się jednak poczyta forum to rysuje się jeden obraz - Samurai z gaźnikiem i na wąskich mostach to kupa ;-)
Chodzi o to, że ludzie napinają się na szeroki most i wtrysk po co na wstępie?
Później okaże się, że silnik za mały, że reduktor za słaby i jak ktoś chce pojeździć sobie na serio to wsadzi inny motor i mosty.

sokratesb - 2012-09-14, 14:56

Na szerokich ładniej wygląda. :-D
Na pewno jest stabilniejszy na asfalcie i ogólnie daje uczucie takiego większego bezpieczeństwa, a w samim każdy sposób na zwiększenie nikłego bezpieczeństwa ma wpływ na świadomość. :-D

bubuja1 - 2012-09-15, 19:38

No i właśnie... Stabilność na asfalcie. Zależy do czego kupuje się auto. Moim zdaniem od Samuraia nie można wymagać by był szosową rajdówką. Dla mnie osobiście wąski most i gaźnik to główne zalety do tego, żeby móc przeprawiać się autem przez wodę i jeździć pomiędzy drzewami w lesie. Także wydaje mi się, że nie można z góry przekreślać i krzyczeć że samurai z gaźnikiem i wąskimi mostami to czarna owca. W niektórych zastosowaniach może być czarnym koniem...
Hałas - 2012-09-15, 20:29

słowo klucz w niektórych :mrgreen:

A co do gaźnika to obojętne mi to było, autko nawet kupiłem z niewyregulowanym gaźnikiem (mając świadomość, że prawdopodobnie nie wyreguluje go) bo przecież zawsze można kupić od Ponego

I co? jeżdżę tak do dzisiaj bo zawsze są ważniejsze wydatki a docelowo ma być SWAP

Od teraz nikomu nie polecę samurai'owskiego gaźnika (jak to kolega dziś stwierdził to są jednorazowe gaźniki)


Co do mostów pisałem już wyżej i osobiście takie mam i nie zamienił bym na wąskie.



Sam kiedyś myślałem, coby kupić 410 i w zamian za to, że mniej wydam od razu rzucić się ze SWAPem na 1.6 ale przeszło mi jak się dowiedziałem, że nie ma tam wspomagania hamulców i są z przodu bębny :mrgreen:
Do tego mamy wolniejszy reduktor i mocniejszy dyfer

Didymos - 2012-09-15, 21:23

W czym niby masz ten mocniejszy dyfer?
Na pewno nie w sj410, bo dyfry ma mniejsze, jak sj413 i samurai.
Same mosty mają też pochwy nieco mniejszej średnicy i chętniej się gną.
To z bębnami, to też nie do końca prawda, bębny były tylko w pierwszych rocznikach, później szły tarcze.
Przełożenia mostów i reduktora z litrówki są faktycznie minimalnie wolniejsze, ale koło talerzowe ma mniejszą średnicę niż sj413/samurai, mniejsze są też łożyska ataku i kosza.

adalbert - 2012-09-15, 21:59

Mialem waskie mosty i dlatego zmienilem na szerokie. Sorry ale po jednej wyjebce chce sie miec szezej. Oczuwiscie nie mozna przesadzic ale waskie mosty mnie przerazaly.
Hałas - 2012-09-15, 22:38

Didymos napisał/a:
W czym niby masz ten mocniejszy dyfer?
Na pewno nie w sj410, bo dyfry ma mniejsze, jak sj413 i samurai.
Same mosty mają też pochwy nieco mniejszej średnicy i chętniej się gną.
To z bębnami, to też nie do końca prawda, bębny były tylko w pierwszych rocznikach, później szły tarcze.
Przełożenia mostów i reduktora z litrówki są faktycznie minimalnie wolniejsze, ale koło talerzowe ma mniejszą średnicę niż sj413/samurai, mniejsze są też łożyska ataku i kosza.


W takim razie mam nie pewne info :-?
wydawało mi się, że 4 satelity w litrówkach szły (?)
tarcze od którego roku tak na przyszłość może wiesz?

Didymos - 2012-09-16, 22:01

Owszem 4 satelity, ale satelity są malutkie, w sj 413 też są po 4 satelity, jednak cokolwiek większe, tak jak i w samuraiu, tylko z kolei w samuraiu trafiają się przednie dyfry dwusatelitowe.
Tarcze nie wiem od kiedy szły, ja mam rocznik '83 i ma tarcze, ale pojęcie nie mam, czy tam były od początku, czy to zasługa poprzednich właścicieli :roll:

BM - 2013-02-05, 22:18

Didymos napisał/a:
Tarcze nie wiem od kiedy szły, ja mam rocznik '83 i ma tarcze...

Tarcze były wprowadzone na rynek europejski od lipca 1983, od następujących numerów VIN:
JSA0SJ40000540001
JSA0SJ40V00540001
JSA0SJ40T00501001
JSA0SJ41000501001
BM

Didymos - 2013-02-06, 08:34

Bardzo ciekawe info.
Mój vin jest wcześniejszy, zatem można podejrzewać, że z fabryki wyjechał na bębnach z przodu.

BM - 2013-02-06, 10:59

Didymos napisał/a:
Bardzo ciekawe info.
Mój vin jest wcześniejszy, zatem można podejrzewać, że z fabryki wyjechał na bębnach z przodu.

Mógł być przeznaczony na inny rynek, ale raczej w to wątpię. W samochodach przeznaczonych na pozostałe rynki zmianę wprowadzono od marca 1983, od numerów VIN:
JSA0SJ40000140001
JSA0SJ40T00105001
JSA0SJ41000102001
BM

Didymos - 2013-02-06, 15:22

Robi się jeszcze ciekawiej :mrgreen:
Mój vin wygląda mniej więcej: JSA0SJ40000527xxx.
A masz info nt. występowania reduktorów tj. do kiedy był starszy typ z wałkiem pośrednim na łożyskach, a od kiedy "de luxe" z choinką i stałym wałkiem?

BM - 2013-02-06, 22:05

Didymos napisał/a:
A masz info nt. występowania reduktorów tj. do kiedy był starszy typ z wałkiem pośrednim na łożyskach, a od kiedy "de luxe" z choinką i stałym wałkiem?

Proszę bardzo; reduktor z łożyskowaniem choinki na igiełkach, na stałym wałku pośrednim
dla Europy tak jak zmiana z bębnów na tarcze, dla wszystkich pozostałych rynków od nr VIN:
JSA0SJ40000143367
JSA0SJ40T00105262
JSA0SJ41000102928
BM

Didymos - 2013-02-07, 08:40

No i to jest konkret.
Dzięki 8-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group