Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Knajpa u "Samiego" - odwieczny problem SWAP :P

wisniowy21 - 2012-09-18, 22:34
Temat postu: odwieczny problem SWAP :P
1,3 Swift GTI czy 1,9 D? niestety tylko gołe silniki ponieważ ze swiftem ogólnie ciężko , a poldek nie w moich stronach
karrror - 2012-09-18, 22:40

ja dzis postanowilem ze zmieniam na 1.9 D z tym ze projekt ruszy dopiero poczatkiem grudnia..
zajxt - 2012-09-18, 22:58

miałem robić swap na 1,9 ale masa tego silnika jest spora,w końcu skończyło się na 1,6 z baleno
wisniowy21 - 2012-09-18, 23:32

hehe no zobaczymy 6-7 co to za wynalazek w tym boleo :)masz może jakieś filmiki
Hałas - 2012-09-19, 00:07

Kiedyś "jarałem się" 1.3 GTi teraz mi przeszło.
Skłaniał bym się bardziej w kierunku 1.6 Swifta bo po pierwsze mniej wysilony a po drugie bardziej popularny=tańsze i dostępniejsze części.

Swoją drogą ostatnio gdzieś się naczytałem, że fajnie robi dół 1.6 z głowicą 1.3 GTi :mrgreen:


A diesel?
Dieslem bez turbiny nie jeździłem i jakoś czuję, że nie spodobało by mi się :mrgreen:

wisniowy21 - 2012-09-19, 00:55

hmmm czy ja wiem czy ten 1,6 od swifta popularniejszy na allegro jest ich mało :P samochód ma byc bardziej przystosowany do off roadu :) czyli błoto...błoto.... i jeszc ze raz błoto...

[ Dodano: 2012-09-19, 01:04 ]
chyba chodziło o vitarę :P

SamNaSamZSam - 2012-09-19, 07:10

Hałas napisał/a:


A diesel?
Dieslem bez turbiny nie jeździłem i jakoś czuję, że nie spodobało by mi się :mrgreen:


mi tam się podoba jak podjeżdżam na CPN i okazuje się, że samuraiek pali mniej niż wcześniejsze punto ;)

jeżu - 2012-09-19, 07:26

Od około pół roku mam 1,6td z golfa. W zeszły weekend byłem na rajdzie Sianowska Przaprawa. Każdy podjazd był nasz, większość zrobiona na 2 biegu, mimo standardowego reduktora z samuraia i szybkich mostów 3,7.
Silnik ma mocny dół, a jak trzeba można zakręcić do 5 tyś. Waży maksymalnie 30kg więcej niż oryginał, we dwóch wkładaliśmy i wyciągaliśmy go z bagażnika w płaskim. Spalanie teren/miasto poniżej 8l.

zajxt - 2012-09-19, 08:43

moim zdaniem 1,6td z golfa jest lepszy od 1,9d poldka ,jeśli chodzi o 1,6 baleno to nie narzekam .Ps Wiśniowy21 6-7 może nagramy jakiś filmik
wisniowy21 - 2012-09-19, 09:28

jak bym wkładał ten 1,6 z golfa to jak ze skrzynią biegów ? flansza ???
Death1985 - 2012-09-19, 09:47

Zeby poaczyc skrzynie z samurai z silnikiem golfa 1,6td jest potrzebna flansza i dystans po miedzy kolem zamachowym(oczywiscie samurai) a silnikiem 1,6 td zeby polaczyc silnik z kolem i dorobienie lap silnika i w sumie wszystko :-) jeszcze zostaje problem rozrusznikiem ja mialem z hyundaia sonata 2,4 benzyna :mrgreen: ja chyba opisywalem juz swapa ale nie ma sprawy moge jeszcze raz w koncu jestesmy na tym forum zeby se pomagac :-)

Pozdro ja jestem z swojej suki zadowolony z tym silnikiem zero problemow z elektryka sa trzy kable :
1. cisnienie oleju
2. temp. wody
3. elektro zawor na popie wtryskowej

KONIEC elektryki :shock: :mrgreen:

radex1 - 2012-09-19, 09:51

WITAM
dobrze sie składa że masz JEŻU VW 1.6 td
mam pytanie jak jezdzisz po wodzie lub bardzo głębokiej wodzie
to czy z twoją turbiną się coś dzieje lub ze silnikiem D ?
no chyba że omijasz głęboką wode ,
JA też tam wole dużo błotka - POZDRO

Death1985 - 2012-09-19, 10:19

Wiesz co narazie jechalem po pas wodzie :-P czyli silnik byl duzo zanuzony i wlecialem impetem w wode jedyne co zauwazylem ze szybko spada temperatura wody nic wiecej ;-) ale ja wszystko co sie dalo czyli dolotowe weze poklejilem na czerwony silikon ciekawe jak to odkleje :-P :-P :-P :-P
Pozdro

Didymos - 2012-09-19, 11:24

wisniowy21 napisał/a:
hehe no zobaczymy 6-7 co to za wynalazek w tym boleo :)masz może jakieś filmiki

Cierpliwy bądź, warto :mrgreen:
Fura z baleno wymiata i fruwa w powietrzu, jak zobaczysz co to robi, to zapomnisz o 1,9d :mrgreen:

jeżu - 2012-09-19, 13:59

Death1985 napisał/a:
Zeby poaczyc skrzynie z samurai z silnikiem golfa 1,6td jest potrzebna flansza i dystans po miedzy kolem zamachowym(oczywiscie samurai) a silnikiem 1,6 td zeby polaczyc silnik z kolem i dorobienie lap silnika i w sumie wszystko :-) jeszcze zostaje problem rozrusznikiem ja mialem z hyundaia sonata 2,4 benzyna :mrgreen: ja chyba opisywalem juz swapa ale nie ma sprawy moge jeszcze raz w koncu jestesmy na tym forum zeby se pomagac :-)

Pozdro ja jestem z swojej suki zadowolony z tym silnikiem zero problemow z elektryka sa trzy kable :
1. cisnienie oleju
2. temp. wody
3. elektro zawor na popie wtryskowej

KONIEC elektryki :shock: :mrgreen:



U mnie jest prawie tak samo zrobione, z tym że nie mam żadnego dystansu pomiędzy silnikiem a kołem zamachowym. Rozrusznik mam z benzynowego BMW 520, kręci bez problemu. Elektryka a raczej jej brak dokładnie tak samo. Z wodą nie mam problemów, zresztą żadko woda sięga do turbiny, bo fabrycznie jest na górze silnika.

Kilka fotek ze swapu http://www.4x4suzukisamur...php?topic=317.0

wisniowy21 - 2012-09-19, 14:55

hmmm bardziej jestem za poldkiem 1,9 lub 1,3 gti :)
sokratesb - 2012-09-19, 16:38

Ja tam bym wsadzał 1.9TD z Xantii, albo innego Citroena. ;-)
wisniowy21 - 2012-09-19, 17:53

TD i woda to złe połączenie przy takih przejazdach http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be :)
sokratesb - 2012-09-19, 18:49

Przecież wiele terenówek ma silniki turbo i nic wielkiego się nie dzieje.
wisniowy21 - 2012-09-19, 20:08

jakoś nie jestem co do tego przekonany :P
Smol007 - 2012-09-20, 08:16

wiekszosc terenówek ma silniki turbo diesla i jakos jezdzą ;p
dosc ciekawa rzecz w samuraiu 1,6td (po podkreceniu i z ic) jest to ze na jedynce
na reduktorze (4.16) sam wjezdza na bardzo stromą ścianke
napewno to obciaza układ ale spróbowac musiałem
1.3 z tym reduktorem gasł na samym początku ścianki

a co do disla
ostatnio jechalismy przez wode i terrano 2,7td zassało wody i zgasło
wody troche wylało sie z filtra (nisko był wlot)
samochód pochodzil z 10 minut przepalając wode i jezdzi
mysle ze benzyna ma mniejszą odpornosc na wode

jakbym drugi raz robił swap na diesla to napewno odrazu zrobił bym serwis silnika (uszczelka pod głowicą) i łapy zrobił bym sam bo nie podoba mi sie pochylenie skrzyni biegów i to ze mniejszy filtr oleju który mam zalozony jest juz troche pogięty od tej łapy
a tak pozatym to jestem bardzo zadowolony ze spalania i mocy ;)

wisniowy21 - 2012-09-20, 09:08

ja narazie zostawię ten oryginalny reduktor , zmienie tylko silnik :P
Death1985 - 2012-09-20, 14:24

No ja mam juz reduktor od 1,0(oczywiscie bede go motal i zakaldal mam co robic na zime) plus 1,6 td bedzie sie dzaialo haha :mrgreen:
i tez nie zmienie silnika jak juz to moze od audi 80 1,9 td tez na zwyczjnej pompie wtryskowej bez kompa :-P :mrgreen: ale narazie nie musze jest moc i ciezko go zadusic haha i nie musze krecic do odciecia zaplonu zeby z czegos wyjechac tylko se idzie jak traktor :-P :shock:

radex1 - 2012-09-21, 11:19

no tak wszysktko ładnie pięknie jest okey
ale mi chodziło o to czy ktoś wjezdzał do głębokiej wody
( staw , rzeka ) z TD tak zeby cały silnik był w wodzie i czy
turbina to wytrzyma i ze silnikiem sie cos dzieje

wisniowy21 - 2012-09-21, 13:59

o właśnie mi też o to chodziło :) ja słyszałem że pęka turbina :P
Didymos - 2012-09-21, 16:42

Pękające od wody turbiny to jakaś ludowa baśń.
Gdyby tak było, to patrole, toitoie i inne lr-y kończyłyby rajdy na lawetach, a jakoś głęboka woda nie chce im zaszkodzić :mrgreen:
Mój partol to akurat wolnossak, ale topiłem w towarzystwie innych uturbionych i nikt awarii nie zaliczył.

Fed-ex - 2012-09-23, 21:10

Ja kupiłem do swojego samuraia kompletny silnik ze swifta 1,6 16v z flansza, skrzynią, komputerem i przedłużoną wiązką. Silnik odpaliłem poza samochodem, pracuje super. Miałem wsadzić go do swojego ale teraz trochę mi szkoda rozbebeszać. Plan jest taki, że albo znajdę samca z uwalonym silnikiem albo sprzedam silnik.
yenko - 2012-09-23, 22:03

Powiedzcie, czy silnik od vitary 1.6 8v naprawdę mocno się różni osiągami od samurajowego 1.3i. Zastanawiam się czy warto się męczyć z przekładką skoro on ma podobną moc i trochę większy moment? Czy jednak przy wadze samiego robi dobrą robotę?? Albo co łatwiej zaadoptować 1.6 8v czy 16v ? I czy 16v dużo lepiej sobie radzi z samim?
egon - 2012-10-01, 21:16

jak ktoś szuka to tu jest cały swift gti za rozsądne pieniądze

[ Dodano: 2012-10-01, 21:20 ]
a odnośnie 1,9 tdi z citroena to widziałem co to robi ostatnio na pewnym rajdzie pod goleniowem ,były dwa samce z takimi motorami i wkręcały się jak rakieta ,a taki silnik idzie za 5 stówek trafić do tego skrzynia polonez i lata

Hałas - 2012-10-01, 21:26

Egon nie wiem gdzie jest to "tu" :mrgreen:
Swoją podejrzliwością podejrzewam, że miał być tam link (?)

egon - 2012-10-02, 06:53

a sorki :mrgreen: gapa ze mnie jest :mrgreen:
http://otomoto.pl/suzuki-...-C23036703.html :mrgreen:

Hałas - 2012-10-02, 08:22

Pewnie za 1500 by poszedł tylko w/g mnie nadal... szału nima
Patrząc z zewnątrz nie spodziewał bym się super stanu techncznego :mrgreen:

na plus felgi które można pogonić (jak nie są za bardzo pogięte) i pasy szelkowe.
Reszta na złom to może połowa ceny zakupu do przodu ;-)


W każdym razie trzeba by dobrze obadać silnik czy się jeszcze na coś nadaje.

Pozdro

wisniowy21 - 2012-10-12, 00:17

A próbował ktos może z silnikiem od Hondy ????
Hałas - 2012-10-12, 08:02

Kiedyś sobie tak teoretyzowałem bo za stosunkowo małe pieniądze można miec V-tec'a ale doszedłem do wniosku, że zbyt wysokoobrotowe są te silniki (z dołu nie jadą wcale)

No i nie wiem czy czasem się nie kręcą w drugą stronę (?) :mrgreen:

SamNaSamZSam - 2012-10-12, 08:09

czyli byłoby 5 biegów wstecznych? :D
Hałas - 2012-10-12, 08:35

Ta, tylko nie jestem 100% pewien co do tego w którą stronę się kręcą, VW ma skrzynie po lewej stronie auta (a z VałWika pasi do samuraia) a Honda (szybsza od wielbłąda) ma skrzynie z prawej ;-)
Maverick - 2012-10-12, 10:25

Chyba z Hondy się nie da, bo silnik kręci się w "złą" stronę. Przez to nie podejdzie do skrzyni Samurai'a.
Hałas - 2012-10-12, 10:29

Ciekawe jak w przypadku tylno napędowej (NSX z tego co pamiętam) jest to rozwiązane, Czy skrzynia się kręci w drugą czy most?

Tylko w przypadku NSXa raczej tanio nie bedzie :mrgreen:

slavok - 2012-10-12, 19:38

Hondowskie silniki kręcą się w 2gą stronę ;)
jeżu - 2012-10-12, 22:08

slavok napisał/a:
Hondowskie silniki kręcą się w 2gą stronę ;)


Zawsze można odwrócić zespół napędowy i zamontować centralnie ;)

Hałas - 2012-10-12, 22:23

Hehe Samuraia z bagażnikiem z przodu jeszcze nie widziałem :mrgreen:
Didymos - 2012-10-12, 23:54

Jest, a przynajmniej był taki cudak w Pułtusku - blaszanka z silnikiem na pace i bezsensownym, hydraulicznie sterowanym grillem :shock:
egon - 2012-11-14, 15:59

gdzieś na necie widziałem takiego samca z v tekiem chyba na http://www.zukikrawlers.com/portal.php tylko nie wiem jak to latało

[ Dodano: 2012-11-14, 16:06 ]
http://www.youtube.com/watch?v=cuZkX8CfQfk
http://www.youtube.com/watch?v=JGZqhFJKoYk

sokratesb - 2012-11-14, 22:48

http://www.youtube.com/wa...feature=related
:mrgreen:
Wystawiający napisał, że to 255km.

zajxt - 2012-11-15, 14:10

SWAP z netu http://www.pirate4x4.com/...or-swaps-3.html
Smol007 - 2012-11-18, 09:17

a u mnie powoli robi sie 1.6 m43 z bmw ;)
http://imageshack.us/phot...0121118022.jpg/

jeżu - 2012-11-18, 09:30

Smol007 napisał/a:
a u mnie powoli robi sie 1.6 m43 z bmw ;)
http://imageshack.us/phot...0121118022.jpg/


Skrzynia mieści się w tunelu, czy trzeba ciąć?

Smol007 - 2012-11-18, 10:48

trzeba poszerzyc troche
naciąłem od spodu wzdłuz i delikatnie poszerzyłem młotkiem
pozniej trzeba bedzie narożnik zaspawac tylko
troche ściana wychodzi bliżej pedału gazu ale myśle ze do ogarnięcia

wisniowy21 - 2012-11-18, 22:51

ok panowie , po dzisiejszej wizicie w chruszczewce jednak 1,6 benzynka około 100 koni to jest MOC !

[ Dodano: 2012-11-19, 08:30 ]
P.S Dięki chłopaki z Chruszczewki , Wyjazd naprawdę ciekawy , nawet z perspektywy pilota :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group