Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - Naga Suka by bubuja1

bubuja1 - 2012-09-27, 20:10
Temat postu: Naga Suka by bubuja1
Witam,

Udało mi się wejść w posiadanie SJ413 z 87r na zasadzie wymiany auta na bilety NBP ;-)
Z autem dostałem furę części - dwa komplety mostów, reduktor, klapę tylną, wiązkę elektryczną z lampami, 3 przekładnie, całą kolumne kierowniczą, dwie plandeki, dwa zestawy dryfrów, szperę, zestaw drugich felg, drugi zestaw hamulców itd....


Tak w obecnej chwili wygląda moje auto:









Tak wygląda na tę chwilę...
Plany są, ale w pierwszej chwili myślę o zakupie siedzeń z szelkami i wspawaniu klatki.

Na tę chwilę na 100%:
Siedzenia z szelkami
Klatka
Pospawanie blachy i przy okazji wstawienie kątowników do montażu gum.
Lift zawieszenia + resory + amory.
Wciągarka przód
Zderzak pod pług (ale pewnie przyszła zima)

[ Dodano: 2012-09-27, 20:06 ]
Czas zabrać się za pracę :-P No i potrzebuje Waszej pomocy.

1. Czy klatkę robić w środku czy na zewnątrz
2. Znacie jakieś fajne kubełkowe fotele sprawdzające się w błocie i wodzie (nie chodzi o siedzenia z innych aut)
3. Muszę uszczelnić kule w przednim moście, macie jakieś namiary gdzie najlepiej kupić części i jakie (poprosiłbym o linki sprawdzonych elementów)
3". od razu wymianiamy łożyska (ale na jakie) i potrzebne są przeguby bo stukają (jakie?)
4. Kwestia amortyzatorów... Poprzedni właściciel założył jakieś od osobówek i część jest już wyrwana...
Postanowiłem na tę chwilę nie walczyć nic z resorami. Trzeba się pobawić i zobaczyć co jest potrzebne dopiero później będzie jakiś zestawik.
W przypadku mojego samiego mamy do czynienia z liftem przedniego zawieszenia na wieszakach o jakieś 3 - 4 cm i włożone są tam resory od Syreny.
Tył to złachana seria i zrobione SPOA.
Z racji tego, że nie jest to standardowy "przypadek" prosiłbym was o radę jakie amortyzatory na przód i jakie na tył.
W tej chwili na naukę jazdy rozważamy tylko adaptacje resorów z innych aut a nie dedykowanych do liftu.


Za wszelkie info będę wdzięczny.

Zawias - 2012-09-27, 20:37

Zadaj sobie trochę trudu i poczytaj forum .Znajdziesz praktycznie wszystko,a jak nie wszystko to wypowiedzi i wiedza z forum nakieruje Cię na właściwe tory .Wystarczy poślęczeć .Przy samuraju trza kombinować cały czas.
bubuja1 - 2012-09-27, 20:44

Zawias ja rozumiem, że należy kotować nowych, a forum czytałem od ponad roku.
Niestety nie znalazłem nigdzie informacji nt. amortyzatorów w podobnym układzie zawieszenia jak ma ja.
Nie ma też aktualnych linków do zestawów uszczelniaczy itd.

albert - 2012-09-27, 20:56

zawias lubi stosowac fale dla swierzakow :mrgreen:

zeby dopasowac ci amory trzeba wiedziec ile poszla ci buda do gory porownujac standard oraz miejsce mocowan amorow jesli zmieniles miejsca

zmierz ile cm jest od mocowan-zobaczy sie wtedy optymalne rozwiazanie z amorami bo chodzi o to zeby nie byly za krotkie ani za dlugie bo ci beda pukac na dobiciach
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=525

wszystko jest trudne zanim stanie sie proste....

Zawias - 2012-09-27, 21:14

Przy amorach może trzeba trochę pomyśleć.Fotele,uszczelnienia i łożyska to pikuś.Klatka na zewnątrz to więcej miejsca w środku.
sjbielsko - 2012-09-28, 01:11

Fotele kup sobie MIRCO model wrc całe z skaju idealne do czyszczenia możesz zdjąć poszycie i wyprac ręcznie w wannie albo karcherem.. co do klatki to zależy czy zależy ci na dowodzie rejestracyjnym czy na karoserii.. jak chcesz żeby policja nie zabrała ci dowodu przy pierwszej okazji i zrób klatkę w środku... ale za to daje ona ci tylko bezpieczeństwo przy wywrotce itp,ale nie chroni auta przed drzewami, obtarciami itp. tak jak to robi klatka zewnętrzna.. co do amorków to weź takie zęby miały największy skok ale ale nie możesz też przesadzić bo lepiej jak most się zatrzyma na odbojniku niż na amorze. lepiej miec dłuższy amor niż taki co odrazu sie rozerwie.. i tak resory nie puszczą mostu niżej a lepiej mieć zapas skoku..
bubuja1 - 2012-10-09, 10:20

Dzięki za rady...

Co do foteli to zastanawiam się czy skaj nie będzie pękała...
Materiału się nie boję bo mam myjnię samochodową i odkurzacze wysysające wodę.

Jeśli chodzi o amory pomierzę...

W tej chwili chciałbym Was podpytać o zestawy uszczelnień mostów i sensowne przeguby.
Znalazłem coś takiego suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-kuli-zwrotnicy-Samurai-Sj410-Sj413/538

a w kwestii przegubów nie mam pojęcia które są mocne.




Edit 09.10.2012

Jestem po rozebraniu przedniego mostu...
Zapadła decyzja, że z racji wyrobionych gum w resorach i innych rzeczy, muszę zakupić nowy zestaw zawieszenia. Zawiecha i tak miała być robiona więc po prostu trzeba przyspieszyć proces.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group