Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - zapłon suzuki Lj 80

krzysiu671 - 2012-10-12, 23:37
Temat postu: zapłon suzuki Lj 80
Witam
czy mógł by mi ktoś napisać jak wyregulować zapłon począwszy od włożenia rozdzielacza z palcem

kostuch - 2012-10-12, 23:57
Temat postu: Re: zapłon suzuki Lj 80
krzysiu671 napisał/a:
Witam
czy mógł by mi ktoś napisać jak wyregulować zapłon począwszy od włożenia rozdzielacza z palcem


krzysiu,
Wszystko jest opisane w manualu (dostępnym do ściągnięcia)

krzysiu671 - 2012-10-13, 00:11

no tak ale po angielsku i nie daje rady :/

[ Dodano: 2012-10-13, 23:48 ]
no widzę ze nikt mi nie podpowie jak to zrobić no trudno to mam inne pytanie a mianowicie o iskrę występuje u mnie taki problem że na cylindrach 1 i 2 jest normalna iskra a na 3 i 4 iskra pojawia się dopiero po odłączeniu od świec fajek i przyłożeniu ich blisko świecy wtedy normalnie przeskakuje iskra... (z cylindrów 3 i 4 ) dodam ze przewody wysokiego napięcia są sprawne styki w kopułce wyczyszczone

kostuch - 2012-10-14, 11:49

Są też obrazki :mrgreen:
Zamień świece miejscami 1,2 <-> 3,4 i sprawdź czy problem iskry zmienił miejsce.

ps.
Zacząć należy od ustawienia przerwy młoteczek-kowadełko i ustawienia wyprzedzenia zapłonu (znajdziesz na obrazkach w manualu).
Potem już niczym się nie reguluje.

krzysiu671 - 2012-10-14, 12:37

ustawiłem zapłon jest kiedy na kole zamachowym 10 stopni zrówna się z obudową skrzyni no a świece też już zamieniałem nic to nie dawało dalej 3 i 4 po założeniu fajek brak iskry
Lexx - 2012-10-14, 12:47

Masz F8A pod maską?
krzysiu671 - 2012-10-14, 13:35

a czego to są parametry?
sokratesb - 2012-10-14, 14:45

Kod silnika to jest.
Lexx - 2012-10-14, 15:05

Inaczej mówiąc masz tam 800setke ?
kostuch - 2012-10-14, 15:15

krzysiu671 napisał/a:
ustawiłem zapłon jest kiedy na kole zamachowym 10 stopni zrówna się z obudową skrzyni no a świece też już zamieniałem nic to nie dawało dalej 3 i 4 po założeniu fajek brak iskry

A jak wykręcisz świecę (3 albo 4) z silnika, powiesisz ją na kablu i dasz obudowę do masy, to jest iskra?

krzysiu671 - 2012-10-14, 15:41

pojemność 0,8


no jak wykręcę i zbliżę do obudowy to przeskakuje iskra

Lexx - 2012-10-14, 15:56

Musisz wziąć jakąś pewną świecę, wkładasz do przewodu, masa świecy do kolektora czy czego tak chcesz i jedziemy po kolei kabel po kablu . . . jeśli masz pewność że przewody są 100% OK, to albo masz świece padnięte (warto sprawdzić przerwę elektrody) . . . sprawdź wszystko dokładnie od świec wstecz w kierunku rozdzilacza, kondensatora itd . . .
Sam mam ten silnik w swoim SJcie i chodzi elegancko choć jak go kupiłem zapłon był poprzestaiany jakby go przedszkolak ustawiał :-?

krzysiu671 - 2012-10-14, 16:03

napisz mi jeszcze jak byś mógł
wkładam rozdzielacz do silnika palec jest ustawiony do kreski na obudowie rozdzielacza i wkładam całość do środka tylko teraz przy wkładaniu palec się przestawia i tu pytanie czy palec ma być równo z linią po włożeniu czy przed włożeniem i jak się przestawi z powodu skośnego gwintu to tak ma być? no i koło zamachowe ustawione na 10 stopni.

Didymos - 2012-10-14, 20:26

Ustaw silnik na znaki - pierwszy tłok w gmp, oba zawory zamknięte i wtedy włóż aparat tak, żeby palec celował na styk pierwszego cylindra na kopułce, a samą korektę wyprzedzenia powinno się dać zrobić już na osadzonym aparacie albo rób tak, jak robisz, ale palec ma celować na styk pierwszego cylindra już po osadzeniu aparatu.
krzysiu671 - 2012-10-15, 23:36

dziękuje wszystkim za rady udało mi się ustawić zapłon wymieniłem przy okazji świece, przerywacz i kondensator i wszystko chodzi dużo lepiej jak na początku:D

mam tylko jeszcze pytanie w rozdzielaczu za płytką gdzie jest osadzony przerywacz jest taki mechanizm z dwoma sprężynkami do czego to służy??

Zawias - 2012-10-15, 23:55

Do przyspieszania zapłonu.
krzysiu671 - 2012-10-16, 00:11

to w takim razie co może powodować luźna jedna z tych sprężynek bo luzów dostała i nie jest wogóle napięta znalazłem tak kawałek takiej tulejki z tworzywa i chyba to się wykruszyło z tego trzpienia co jest osadzona ale silnik chodzi przyzwoicie
wypada coś tam grzebać czy zostawić tak jak to jest??

Zawias - 2012-10-16, 07:44

Aparat jak się kręci to siła odśrodkowa napina te sprężynki,które obracają płytkę aparatu w przeciwnym kierunku niż obroty aparatu.Powoduje to przyspieszenie zapłonu.Wybór należy do Ciebie.
krzysiu671 - 2012-10-19, 22:39

występuje jeszcze teraz taki problem:
przy spokojnym ruszaniu trochę przerywa ale jak już sprzęgło jest puszczone do końca i dostanie gazu jest dobrze na luzie silnik chodzi bez zarzutu. przy gwałtownym ruszaniu nie ma tego problemu.
winny jest gaźnik czy coś jeszcze z zapłonem?

kostuch - 2012-10-19, 23:09

krzysiu671 napisał/a:
występuje jeszcze teraz taki problem:
przy spokojnym ruszaniu trochę przerywa ale jak już sprzęgło jest puszczone do końca i dostanie gazu jest dobrze na luzie silnik chodzi bez zarzutu. przy gwałtownym ruszaniu nie ma tego problemu.
winny jest gaźnik czy coś jeszcze z zapłonem?

Raczej problem z "przejściem" na gaźniku.
U siebie w lj80 mam gaźnik z sj410 i trochę łaciny poleciało przy jego ustawianiu...
Tam jest taka magiczna dziurka obejściowa. Jak przepustnica w pozycji zamkniętej będzie względem niej w nieodpowiednim miejscu, to będą się takie rzeczy działy.
Trzeba eksperymentalnie ustawić śrubką na zderzaku.
Chyba że ktoś ma jakiś manual do regulacji tych gaźników - ja na taki nie trafiłem.

krzysiu671 - 2012-10-20, 00:17

chodzi ci o tą śrubę na samej górze od powietrza??
czy co jest linka od gazu?

kostuch - 2012-10-20, 11:48

Na górze jest regulacja mieszanki biegu jałowego.
Zderzak jest tam gdzie dochodzi linka

krzysiu671 - 2012-10-23, 23:54

dziękuje za pomoc wszystko hula :-D
kostuch - 2012-10-24, 10:22

No i super :-)
Pokaż foto tej lj.
Niewiele ich już zostało...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group