Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - Opony 215/75 do "fabrycznego" samuraia

shagger - 2012-10-25, 09:48
Temat postu: Opony 215/75 do "fabrycznego" samuraia
Witam!
Jak w temacie - posiadam samuraia 99r. na fabrycznym zawieszeniu - tzn. nie jest podniesiony i zastanawiam się czy podejdą opony w rozmiarze 215/75. Nie chcę żeby coś mi obcierało przy skręcie itp. Do tej pory jeździłem na oponach 205/70 i było ok.
Pozdrawiam.

Lexx - 2012-10-25, 10:19

Wszystko zależy od felg, ja mam takie kapcie tyle że MT w SJ410 na odsadzonych felgach, jakie dokładnie ono jest nie wiem, ale nic nie obciera o resory co więcej jest zapas, o nadkola przy pełnym wykrzyżu też nic nie sie nie ociera.
Hałas - 2012-10-25, 10:26

Mi przy dłuższych wieszakach, ale klapnietym resorze (mniej więcej wyjdzie wysokość serii) wchodzą 225/75r15 na styk, tak więc 215/75 nie powinno być najmniejszego problemu
Suzuka 4x4 - 2012-10-25, 19:06

215/75 spokojnie wejdą :-P
Zawias - 2012-10-25, 19:09

Ja mam 225x75x15 ,felgi od Jimny i luzik.
Kris - 2012-11-04, 20:44

Witam, proszę o poradę, jak opony MT 215/75 wpływają na moc seryjnego 1.3 69KM Samuraia? Mam obecnie założone 205/70 AT-ki i w niektórych miejscach na asfalcie muszę załączać pierwszy bieg, takie podjazdy...
Zawias - 2012-11-04, 20:57

To włącz reduktor na podjeździe.
Kris - 2012-11-04, 21:12

Załączenie 4l na asfaltowym 300m odcinku z zakrętami nie bardzo - szkoda napędów. Odcinek pokonywany min. 2 razy w tygodniu. Wolałbym się dowiedzieć czy kapcie MT 215/75 właśnie nie spowodują spadku mocy takiego, że będę musiał załączyć reduktor na suchym :)
Lexx - 2012-11-04, 21:16

Reduktora włanczać nie trzeba będzie ale 1ke wbić tak ;]
Zawias - 2012-11-04, 21:17

Nie sądzę -różnica nieduża .Ten podjazd to taki stromy ?
SamNaSamZSam - 2012-11-04, 21:22

możesz załączyć 4L z rozpiętymi sprzęgiełkami (jeśli masz sprzęgiełka, a nie zabieraki) i śmiało po tym asfalcie poginać. Swoją drogą to musi być jakaś mega stromizna skoro na asfalcie na seryjnych oponach nie chce iść Samczyk. Albo może to nie problem opon tylko sprzęgło się kończy, zły stan ogólny innych elementów napędu...
Lexx - 2012-11-04, 21:31

Oj są takie podjazdy, tu u mnie np. kilka jest takich że na 195/80 na jedynce tylko wyjdzie a nie wspomnie juz o 225/75 . . . dzis kilka takich gurek zaliczylem, długie i strome jak diabli.
Kris - 2012-11-04, 21:54

Dzięki za podpowiedzi, widzę, że forum żyje i ma się dobrze:)
Ogólnie podjazdy są całkiem strome, ludzie w w autach osobowych gotują chłodnice po wyjechaniu na górkę. Chyba ostatecznie skłonię się ku mniejszym oponom (195/80) i w sytuacji extremalnej będę stosował moje dotychczasowe auto terenowe typu Ursus C330 do transportu drzewa.
Zapytam ostatecznie o wrażenia z jazdy po zmianie rozmiaru opon z 205/70 na 215/75, czy przerabiał to ktoś i jakie wrażenia w mocy?

Lexx - 2012-11-04, 21:58

Spadek mocy będzie odczówalny, auto dłużej się rozpędza, bardziej czuje długie podjazdy, licznik przekłamuje więc trzeba by z GPS przeskalować.
Kris - 2012-11-04, 22:31

@ Lexx dzięki za info - pójdą mniejsze gumy, w górkacha każdy KM się liczy:)
@ SamNaSamZSam - auto w pełni jest sprawne, tyle że pasażer,piła, zapas paliwa + skrzynka brona do pracy robi różnicę w wadze i mocy auta. Nie ma potrzeby dokładania kolejnych kg w oponach.

Lexx - 2012-11-04, 22:33

Spadek mocy potężny nie jest, ale da sie go zauważyć.
Suzuka 4x4 - 2012-11-05, 17:25

Takie trochę głupoty piszecie bo jaj mam cie ciężkie newelki 225/75 i nie czyje spadku mocy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group