Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Żarówki w Samurai'u

Maror - 2012-11-08, 23:01
Temat postu: Żarówki w Samurai'u
Witam, chciałbym wymienić w swojej Suzuce żarówki w lampach bo te co są ledwo świecą i zastanawiam się co tam może siedzieć - R2 czy H4. Sami to blaszanka z 98' zrobiona w Hiszpanii.
Pozdrawiam!

sokratesb - 2012-11-08, 23:06

Były chyba tematy o tym. Najprawdopodobniej R2, aczkolwiek nie wiem jak to wyglądało w tych nowszych samuraiach. Wyjściem jest albo zamontowanie żarówki z kołnierzem na R2, a żarówką H4. Można też zmienić reflektory na inne, albo dowalić halogeny. Niech wypowiedzą się jeszcze inni.
moziembl - 2012-11-08, 23:17

A w jakim stanie masz odbłyśniki? Jeśli brudne to kup nowe lampy w Wesemi-e od Ikarusa wymiana plug and play. i masz żarówki H4 i świecą jak głupie. R2 już ciężko dostać a tak masz problem z głowy
Maror - 2012-11-08, 23:25

Widzę że mam bardzo podobną Suke do Twojej tylko młodszą o 2 lata, jakie Ty miałeś oryginalnie żarówki? Kwestia jest jeszcze taka ze nie mam regulacji położenia tych świateł i z tego co wiem może być wtedy inne mocowanie - ja mam na 3 śruby ale nie regularnie umieszczone (nie co 120 stopni). I czy w ogóle jak już zabiorę się za lampy to czy warto dołożyć tą regulacje?
Pozdr!

moziembl - 2012-11-09, 07:30

Mogę Ci zrobić wieczorem foty oryginałów bo mam je gdzieś jeszcze, a w miejsce których włożyłem te wesemy. Regulacja zawsze sie przydaję, jak coś walniesz cięższego na pakę, to dajesz ludziom po oczach, a tak można przykręcić
Qwai - 2012-11-09, 11:06

Przecież żarówka R2 jest zupełnie inna od H4 i jak się zajrzy w lampę to widać co się ma. Wyjęcie żarówki to też nie rocketscience :shock:
betakm - 2012-11-09, 13:33

Nie wiem jak u innych ale u mnie /Samurai Santana, blaszanka, rocznik 92/ nie pasowały całe lampy Wessemy od Ikarusa - inne mocowanie - kupiłem - sprawdziłem - w sklepie byli uprzejmi i przyjęli je z powrotem. Kupiłem żarówki H4 z kołnierzem R2 i też jest dobrze - miałem tylko szczęście, że odbłyśniki są u mnie ok. :-D
Maror - 2012-11-09, 16:46

A zrobiłbyś mi zdjęcie mocowań lamp u siebie?
Ponieważ całkiem możliwe że u mnie te z ikaruse też nie będą pasować...
Poza tym nie mam jak sprawdzić żarówek ponieważ Samurai stoi daleko od domu :(

betakm - 2012-11-09, 18:33

Aby zrobić zdjęcie to trzeba je zdemontować :roll: Koszt żarówek H4 z kołnierzem R2 jest nieduży - no chyba, że masz żarówki H4 z kołnierzem H4 no to wtedy wyrzucone w błoto bo R2 nie zamontujesz - najlepiej sprawdzić co masz i wtedy kupować - sam się pośpieszyłem z lampami bo wszyscy mówili pasują "na bank" - przy próbie montażu niespodzianka :-P i po prośbie do sklepu :oops:
moziembl - 2012-11-09, 21:01

Ja miałem takie, i je wymieniłem na wesemy




Tanto - 2012-11-09, 22:21

no to tak...
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=501
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1805

Slavok, jest proszony o zamknięcie tematu lub połączenie go z którymś z istniejących.

jonny - 2012-11-11, 11:36

Chwila,chodziło o żarówki.A czy zakładając żarówkę H4 do zwykłej lampy z żarówką R2 nie trzeba zmienić szkła,wydaje mi się że szkło do żarówki H4 jest hartowane.Przykład znajomy w latach 90-tych zmienił żarówki w Starze właśnie na H4.Po powrocie do domu musiał zmienić lampy bo popękały szkła.
betakm - 2012-11-11, 12:49

Po wymianie żarówek z R2 na H4 /w te same lampy jeżdżę/ już kilka miesięcy i nic nie pęka :-D
hugo91 - 2012-11-11, 14:30

też mam kilka tygodni,ostatnio zmiany temperatur były i nic się nie dzieje :)
Maror - 2012-11-11, 14:48

A jak udało Wam się wsadzić żarówke H4 w gniazdo na R2? Jest taka możliwość? Zawsze w sumie zostaje H5, czyli H4 z gniazdem pod R2 :)
betakm - 2012-11-11, 22:40

No właśnie tak nam się udało :lol:
sokratesb - 2012-11-11, 23:37

Ciężko znaleźć chyba te żarówki.
Na allegro jest kilkanaście ofert, w większości zdublowanych.
Zastanawia mnie: Są tam różne moce tych żarówek (R2/H4), np. 60/55W, 70/75W, 100/90W, a nawet 130/100W.
Standardowo jest chyba 60/55W. A co by się stało gdyby się włożyło inne?
Wiem, że może pytanie głupie, ale nie znam odpowiedzi, więc pytam.
Żarówka bardziej się nagrzewa, coś się może stopić, instalacja się spali, oślepi innych kierowców?

betakm - 2012-11-12, 00:47

Główny problem przy tych żarówkach o większej mocy to zbyt wysoka temperatura pracy - oprawki, instalacja - wszystko diabli mogą wziąć. Niebagatelny jest też problem zbyt dużego poboru mocy - bilans energetyczny na minusie i elektrownia w Samuraiku może nie sprostać zapotrzebowaniu na energię :roll:
Tanto - 2012-11-12, 01:22

Warto też pamiętać że na ogół w suzie są spore straty na przewodach, nie pamiętam dokładnie jakie to wartości, ale po przerobieniu instalacji na sterowanie przekaźnikami światła zaczynają wyraźnie jaśniej świecić.
moziembl - 2012-11-12, 08:18

Sokratesb podstawowym problemem w samuraiu jest brak przekaźnika świateł, światła są załączane bezpośrednio z pokrętła przy kierownicy, a ono się potrafi wypalic na standardowych żarówkach. Poza tym przekroje przewodów są graniczne więc zwiększenie mocy spowoduje ich przegrzewanie. Najmniej większa moc przeszkadza samym reflektorom, bo praktycznie niema w nich części plastikowych. Najlepszym rozwiązaniem chyba jest wymiana reflektorów na kompatybilne z H4 i zakup dobrych żarówek np OSRAM NIGHT BREAKER - PLUS.
yenko - 2012-11-12, 16:02

Nie wiem jak wy ale ja prawie nigdy nie używam długich świateł w czasie jazdy nocą. Nie mówię oczywiście o terenie a o trasie i takie tam. A jeżeli chodzi o H4 to tak jak piszą koledzy wyżej wymienić reflektory ewentualnie zrobić lepsze przewody do tego.
sokratesb - 2012-11-12, 18:04

U mnie to są źle wyregulowane i na krótkich mam jakieś 30m przed samochodem. :-D Trzeba będzie wyregulować...
Bez długich by się nie obeszło. Czyli rozumiem, że najlepiej te najsłabsze podane przez mnie żarówki kupić?

betakm - 2012-11-13, 00:16

Tak jest - i montować wszystko na przekaźnikach :-D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group