Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Instrukcja obsługi reduktora i sprzęgiełek przedniej osi

Suzuka 4x4 - 2010-12-10, 21:18
Temat postu: Instrukcja obsługi reduktora i sprzęgiełek przedniej osi
Na początek sprawa sprzęgiełek przednich piast - manualnych
Przekręcenie ich na "lock" powoduje zapięcie kół do mostu.
Pozycja "free" oznacza brak połączenia mostu z kołami.
Nawet jeśli włączysz w kabinie napęd na 4 koła, a sprzęgiełka będą rozpięte to przód nie będzie miał napędu - most będzie pracował bo jego właśnie włącza się z kabiny ale bez spięcia do niego kół, napęd z przodu nie będzie działał.

Oznaczenia na dźwigni reduktora:
2H - jazda z napędem na tylnią oś - używamy na co dzień do jazdy po asfaltach, szutrach itp, czyli tam gdzie jest dobra przyczepność.
4H - jazda z napędem na 4 koła, przełożenia szosowe - używamy do jazdy w terenie o słabej przyczepności, błoto, śnieg.
4L - jazda z napędem na 4 koła, przełożenia terenowe - używamy w ciężkim terenie, głębokie błoto, śnieg, woda, strome podjazdy i zjazdy.
N - pozycja neutralna skrzyni, w tej pozycji można wbijać biegi, a samochód będzie stał w miejscu. służy do pracy wyciągarki mechanicznej (trzeba ją mieć) lub sprawdzenia stanu technicznego skrzyni.

Pamiętać należy, że w przypadku pozycji 4H i 4L, napęd na 4 koła będzie działał tylko przy załączonych sprzęgiełkach (lock).

W przypadku sprzęgiełek na "free" i włączonego 4H lub 4L przedni most będzie się kręcił ale koła nie będą ciągnąć bo nie są spięte z mostem.

Może się przyda pozdrawiam :-)

Kosa - 2010-12-10, 21:45

Na pewno się przyda!! A gdyby podzielić forum na różne działy?? Byłoby pewnie wygodnie i szybciej znaleźć potrzebne informacje!! Tak jak jest teraz jest dobrze ale będzie się robił bałagan a jeżeli usystematyzował by te informacje na różne podgrupy byłoby przejrzyście a tak liczba stron będzie rosła!! Takie jest moje zdanie!! Nie wiem jak na to zareagowałby moderator i inni użytkownicy forum!! Co wy na to??
Suzuka 4x4 - 2010-12-10, 21:47

Zgadzam się z tobą ;-)
onagier - 2010-12-10, 22:02

Cytat:
Pozycja "free" oznacza brak połączenia mostu z kołami.

Czy to oznacza, że w takiej pozycji pogubimy koła ?? :mrgreen:

Suzuka 4x4 - 2010-12-10, 22:05

onagier napisał/a:
Czy to oznacza, że w takiej pozycji pogubimy koła ?? :mrgreen:


No gdzie :-) Chodzi o to że jak damy na "free" pół ośki nie będę się kręciły ;-)

Makhi - 2011-03-17, 19:02

Po co ten przełącznik w kołach? nie widzę sensu używania go.
Suzuka 4x4 - 2011-03-17, 19:10

Chodzi o sprzegiełak ?? Choć by po to że jak jeździsz po czarnym nie kręciły się pół osie i zmniejszyło się spalanie
PrzemoCK - 2011-03-18, 08:49

przy rzadkich wypadach w teren i tak zaleca sie co jakiś czas "przepalić" półosie poprzez zrobienie paru km na czarnym w pozycji lock
albert - 2011-03-18, 11:08

,, przepalic,, ?
Makhi - 2011-03-18, 17:03

Suzuka 4x4 napisał/a:
Chodzi o sprzegiełak ?? Choć by po to że jak jeździsz po czarnym nie kręciły się pół osie i zmniejszyło się spalanie

Myślałem że wystarczy w kabinie przestawić na 2wd. Teraz rozumiem to tak że mając w kabinie 2wd i lock na kołach przednie koła sie nie kręcą ale kreca sie pół osie a pozycji free nic sie nie kręci. Czy tak to jest?

Suzuka 4x4 - 2011-03-18, 18:59

W pozycji "lock: masz napęd na 4 koły i z przodu pół osie się kręcą , a w pozycji "free" koła same się kręcą bez rządnych oporów bo nie kręcą się pół osie - a co za tym idzie lepsze prowadzenie (lżej kierownicą się kreci i zmniejsza się minimalnie spaleni ) ;-)
Sc13ma - 2011-03-19, 14:06

f
PrzemoCK - 2011-03-20, 07:58

piękna robota!
zawada - 2011-04-05, 18:43

piekna ale trzebylo kolory opisac obok co i jak i by była gitara , bo teraz nie wszyscy dojda o co kaman pozdro
wojtassj - 2011-04-05, 18:51

kolego zawada nie mierz innych swoją miarą... ;-)
zawada - 2011-04-05, 18:54

nie no nie mierze kolego, ale wiem jak ja mialem na poczatku
dlatego taka mala podpowiedz by sie przydala

Siwy - 2011-04-05, 20:24

to jest takie proste jak 4x4 więc wiele nie ma co tłumaczyć, a dla wiedzoodpornych polecam zabieraki odpada opcja "lock i free" :mrgreen:
zawada - 2011-04-05, 20:31

ale z zabierakami jest inna sprawa wiem bo w pracy jezdze czasami land roverem
Siwy - 2011-04-05, 20:39

ja tez mam i nie narzekam nie muszę pamiętać żeby zapiąć przed wjazdem w bagno, bo później to wodery trzeba wkładać ;-)
zawada - 2011-04-05, 20:42

hehe no ja zawsze załanczam przed wjazdem w takie bagna bo mi sie niechce wysiadac ;-)
rainaj - 2011-06-25, 07:28

jest to temat dotyczacy reduktora dlatego zapytam tutaj i powiem od razu ze naprawde jestem poczatkujacy i nigdy wczesniej nie mialem doczynienia z autami terenowymi... czy zmieniajac pozycje reduktora na postoju czy tez w trakcie jazdy musze wciskac pedal sprzegla? czy skrzynia biegow musi byc na luzie?
Myszon - 2011-06-25, 12:40

Jeśli możesz to się zatrzymaj przed wrzuceniem 4H - chyba że jedziesz spokojnie prosta dróżką to sprzęgło i wbijasz. Jeśli masz zamiar załączyć redukcję czyli 4L to już musisz się zatrzymać - wtedy bez sprzęgła.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group