Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - wylewający się olej na pochyłościach?

Koza - 2012-11-14, 08:25
Temat postu: wylewający się olej na pochyłościach?
Witam,

Nie wiem czy dobrze kombinuję i proszę o pomoc. Generalnie Samurai potrafi "zużyć" 1 litr oleju na 100km. Nie widać dymu z wydechu, nie pluje też z bagnetu. Od dołu auta jest sucho. Jest mokro w miejscu wskazanym na zdjęciu (a właściwie od spodu). Co więcej, w niedzielę przejechałem 70 km po płaskim i oleju nie ubyło.

Pytania:
1. Czy możliwe że olej wylewa się na podjazdach/zjazdach?
2. Gdzie może leżeć przyczyna problemu?

link do zdjęcia: http://mojdy.republika.pl/olej.jpg

Pozdrawiam,
Koza

gazo10 - 2012-11-14, 09:01

cieknie kolego z aparatu zaplonowego ale ciezko to uszczelnic ale ze litre to nie wydaje mi sie
Jendrek88 - 2012-11-14, 09:21

kolego w moim samim było bardzo podobnie też sucho pod spodem dymu też nie było widać a jednak olej gdzieś wyparowywał no jak go odpaliłem się rozgrzał i przytrzymałem na wysokich obrotach to z tylu siwy dym błękitne chmury :-D olałem sprawę i poprostu woże 5bańkę i dolewam silnika nie będę robił bo i tak bedzie swap ;-)
Qwai - 2012-11-14, 12:59

Do wymiany oring pod aparatem zapłonowym.
Wymiaru niestety nie pamiętam ale zaraz ktoś pewnie przypomni.

ale na pewno tamtędy litr nie wyleci :mrgreen:

Koza - 2012-11-14, 19:16

No i niestety wszystko się wydało, niestety, "na niekorzyść".

Ciśnienie w cylindrach jest jak następuje: 10,5; 9; 9; i 11 barów (wg specyfikacja stan normalny to 13.7 bara, minimalny to 11.7, wg. 4x4suzukisamurai.pl/index.php?id=suzuki_samurai/ad_4). Sprawdziłem jeszcze co się dzieje przy 4-5 tysiącach i czy nie dymi (i dymi) (przy 2-3 nie widać - uwaga dla kupujących auta).

Czyli dwie możliwości:
bańka z olejem w bagażniku (eee, z tyłu, bagażnika wszak nie ma:) )
lub
remont silnika

Pytania:
1. Czy można dalej jeździć autem bez stresu że w pewnym momencie silnik będzie nienaprawialny
2. Czy ktoś może polecić warsztat na południu Polski, który tanio i solidnie remontuje silniki?
3. Czy ktoś może polecić warsztat na południu Polski, który kompleksowo i solidnie (zakup, zamiania) zrobi swapa na coś mocniejszego?

Pozdrawiam,
Koza

gazo10 - 2012-11-15, 01:26

jezdzic kolego jezdzic dolewac i jezdzic jak nie slaby to nic sie nie dzieje troche oleju jak przepali to nic sie nie stanie
Radek1977 - 2012-11-15, 19:05

Qwai napisał/a:
Do wymiany oring pod aparatem zapłonowym.
Wymiaru niestety nie pamiętam ale zaraz ktoś pewnie przypomni.

ale na pewno tamtędy litr nie wyleci :mrgreen:


Podepne sie - czy ktos sie orientuje jaki oring ma byc pod aparatem zap.?

czesio6969 - 2012-11-15, 22:45

tez bym się chciał dowiedziec jaki wymiar oringu bo mi też się tam poci ale oleju od wymiany nie dolewam starcza wię narazie nie ruszam, po mojemu 1litr oleju na 100km to sami powinien kopcić non stop, wymień ten oring i sprawdź co się bedzie działo,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group