Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wieszaki o różnej długości.

jsa-user - 2012-11-15, 12:52
Temat postu: Wieszaki o różnej długości.
Czołem!

od byłego właściciela samca kupiłem wieszaki. Coś jednak mi w nich nie pasuje. Zgodnie z tymi zdjęciami:
http://files.mailbox.com..../M-IMG_9790.JPG
http://files.mailbox.com..../M-IMG_9789.JPG
http://files.mailbox.com..../M-IMG_9788.JPG

jedna para ma 12cm, druga 13cm. Oryginalne wieszaki (zmierzyłem te, które mam w aucie) mają 7cm.
Możecie mi powiedzieć, dlaczego jedne są dłuższe i gdzie powinny być zamontowane. Te krótsze mają inna budowę.

Przegrzebałem forum i nie wiem czy podniesienie o te 5-6 cm wymusi zmianę: przewodów hamulcowych, amortyzatorów itp.
Nie jestem na tyle biegły, żeby to ocenić fachowym okiem... A wypowiedzi są różne...

Druga sprawa, że teraz mam klapnięte tylne resory. Widziałem gdzieś, że po zamocowaniu dłuższych wieszaków resory mogę się przegiąć. O co tu chodzi?
Nie mam teraz kasy na klepanie resorów itp., czy jest sens zamontować same wieszaki? A może poczekać i zrobić: resory, wieszaki, wsio co później trzeba?

Teraz zawieszenie mi nie stuka itp. czy mam wymienić tuleje resorów przy wymianie wieszaków i czy to znaczy, że trzeba kupić spotykane komplety
24 elementów polibuszy - w sumie jak patrze to mamy 12 punktów mocowania resorów - trochę mi to nie pasuje.

Pozdrawiam
jsa

Hałas - 2012-11-15, 13:07

Jak masz klapnięte resory to przewodów hamulcowych i amorów Ci nie braknie.
Dłuższe wieszaki załóż tam, gdzie resor bardziej klepnięty i tyle.
Jak wieszak jest dłuższy 6cm, to auto podniesie ci się około 3cm
a poliuszy jest 2x więcej niż punktów mocowań (2 elementy na pkt.)

Zibi - 2012-11-15, 13:52

Zakładanie ruchomych dłuższych wieszaków powoduje jeszcze większe prostowanie resorów.
jsa-user - 2012-11-15, 14:10

Hałas napisał/a:
Jak masz klapnięte resory to przewodów hamulcowych i amorów Ci nie braknie.
Dłuższe wieszaki załóż tam, gdzie resor bardziej klepnięty i tyle.


Jednak z jakiegoś powodu jedne są dłuższe. I pewnie są preferowane na przód/tył. Te krótsze mają jeszcze profilowaną, blachę - jakby najazdową/zjazdową - co oznacza, że tym bardziej są wskazane na swoje miejsce - tylko które?

[ Dodano: 2012-11-15, 14:11 ]
Zibi napisał/a:
Zakładanie ruchomych dłuższych wieszaków powoduje jeszcze większe prostowanie resorów.


Pewnie dlatego, że już ciężej sięgnąć do odbijaków, co?

I pewnie są bardzie narażone na pękanie, tak?

Hałas - 2012-11-15, 14:15

Wypadało by przedłużyć odboje.
A są dłuższe i są tak wycięte bo... akurat komuś się tak flex omsknął :mrgreen:

Nie zawracał bym sobie tym głowy tylko zakładał dłuższe tam gdzie resor bardziej klapnięty

A tak mnie teraz myśl naszła, że może ktoś to wyciął jako "antywywijacz" coby się wieszak za daleko nie cofał przy zaryciu o glebe?

Zibi - 2012-11-15, 14:16

To czysta matematyka. Krótki wieszak nie pozwoli się całkowicie wyprostować resorowi. Długi wieszak pozwala co powoduje nieodwracalne zmiany w strukturze pióra. Czym krótszy wieszak tym auto twardsze, czym dłuzszy tym miększe.
kewin - 2012-11-17, 18:42

te wieszaki z kantem maja chyba robic za ogranicznik na przod :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group