Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.
Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Korek wlewu paliwa.
Yabu - 2010-12-11, 17:30 Temat postu: Korek wlewu paliwa.Cześć,
Można z czegoś dopasować korek wlewu paliwa do Samuraia?
Na razie jeżdżę na uniwersalnym ale z racji tego że dużo śmigam po mieście przydał by się taki na kluczyk. lokoktentek - 2010-12-11, 19:08 http://allegro.pl/listing...g=korek+samuraiSuzuka 4x4 - 2010-12-11, 19:12 O karwa ale se cenią za głupi korek Kosa - 2010-12-11, 19:13 No lepiej na uniwersalnym jeździć Yabu - 2010-12-11, 19:16
Jeśli nie będę miał innego wyboru to zamówię sobie taki, ale chciałem się dowiedzieć czy z jakiegoś innego samochodu nie spasuje. Np w Norauto można kupić korki po 40/50zł. Zawsze coś zostanie w kieszeni. Suzuka 4x4 - 2010-12-11, 19:17
Kosa napisał/a:
No lepiej na uniwersalnym jeździć
Właśnie nie Bo nie dość że ktoś może zrobić na paskudei coś do baku na sypać to jeszcze w czasie wyroki całe paliwo wylejesz Yabu - 2010-12-11, 19:20
Suzuka 4x4 napisał/a:
Kosa napisał/a:
No lepiej na uniwersalnym jeździć
Właśnie nie Bo nie dość że ktoś może zrobić na paskudei coś do baku na sypać to jeszcze w czasie wyroki całe paliwo wylejesz
Nie dość że mogą coś wsypać, to jeszcze mogą ściągnąć paliwko. Kosa - 2010-12-11, 20:49 Coś o tym ściągnięciu paliwka to wiem kiedyś skroili mi z dostawczaka cały zbiornik ropki!! Nawet zamykany korek nie pomógł!! corny - 2010-12-11, 21:13 w spuszczaniu paliwa jak dla mnie sa najlepsi kierowcy lokomotywy ( mamy tu niedaleko tak zwany "ruski tor" LHS z ciuchcia napędzaną olejem napędowym ) ... poplombowane maja wszystko począwszy od baku po pompy prze4lewy itp ....aaaaaa jednak Suzuka 4x4 - 2010-12-11, 21:15 Polak potrafi zwierzak86 - 2010-12-12, 21:03 Yabu, jest gość w Kozach który przywozi samuraje i rozbiera je na części. Czasem coś od niego pojawia się na alledrogo, ale rzadko bo prawie wszystko schodzi telefonicznie. Sam jak coś popsuje, potrzebuje zaopatruje się u niego. Ceny ma bardzo znośne, nie jak większość hien z alledrogo. Korek wlewu na kluczyk tez u niego kopiłem, wymagał tylko wyszlifowania i pomalowania na czarno pod kolor auta, a kosztował mnie 30 zl. Wiec nawet lepiej niz w Norauto :DSuzuka 4x4 - 2010-12-12, 21:08 Karwa ja od tego gościa2 samuraje kupiłem kolo zajebisty spoko jest
Poleca warto PPP - 2010-12-12, 21:18 dokładnie gościa też znam biorę czasami jakieś taile od niego taki skład drzewa i to tam jak o nim mówicie pozdro
Suzuka 4x4 - 2010-12-12, 21:21 Dokładnie Yabu - 2010-12-12, 21:34 Wiem o kogo chodzi. Kupiłem od Niego felgi. Suzuka 4x4 - 2010-12-12, 21:46 Ja też będę musiał się do niego wybrać po felgi zwierzak86 - 2010-12-12, 23:08 składzik drewna, a w garażach same skarby :D widzę ze jest znany w kręgach:D mój sj500 tez jest od niego, nie mogę narzekać, robi porządnie. Yabu skoro nabyłeś felgi, myślę że nie będzie problemu z koreczkiem w dobrej cenie, uderzaj spokojnie.LangLay - 2010-12-14, 14:08 A może ktoś podać namiary na tego faceta? Jakieś allegro czy telefon? Dzięki z góry.albert - 2010-12-15, 15:47 kólko wyciete w blaszce, aku z koncówka, kilka blachowkretów i dzida.
piekny srubny koreczek, mozliwosc załozenia podkladki z detki od rowera
3 minuty i koreczek
ps. jak nie dasz rady , moge to zrobic za free!!!!
haha
pozdro z nad morzaPPP - 2010-12-15, 22:04
albert napisał/a:
aku z koncówka
hmm nie czaje ???StoQ - 2011-10-24, 08:57 ma ktoś namiary na tego faceta ? moze bedzie miec jeszcze jeden koreczek :)
o a czy ten korek podejdzie do suzuki 1,3 na wtrysku z 1991 roku?
http://allegro.pl/korek-w...1893233776.htmltytus - 2011-10-24, 09:14 gość napisał że podejdzie więc ma podejść jak coś to musi ci zwrócić kase całą
tak nawiasem mówiąc miałem teraz uniwersalny korek i okazało się że przepuszczał wodę i bak miałem zapchany Więc oryginalny korek dobra rzeczOlo - 2011-10-24, 12:47 Hej
Ja w swoin sj 410 mam inny korek. Nie ma gwintu tylko dwie łapki na przeciwko siebie. Podobnie jak korek oleju. Ale moze starsze i na gaźniku miały inaczej.Znalazłem nowy cos koło 80zł na kluczykGość - 2011-11-17, 21:49 a gdzie znalazles ten za 80 zl?StoQ - 2011-11-17, 22:18 ja też mam taki w swojej 413 jakby od oleju takie dwie lapki naprzeciwko siebie. Ale niestety jeszcze nigdzie go nie znalazlem w normalnej cenie :) bo 120 czy 150 zł to jest złodziejstwo w biały dzień :Dpunix - 2011-11-17, 22:27 Taniej to trzeba obdzwonić handlarzy z allegro albo okolicy, ale z kluczykiem to też z 50-60zł trzeba dać.Olo - 2011-11-18, 08:07 Kupiłem w hurtowni sprawdzę czy mają jeszcze jeden. Bo coś gadali że to był ostatni.slawekk - 2012-02-19, 22:49 Czy pamiętasz jakiej firmy masz ten korek ze skrzydełkami. Czy do diesla może być inny niż do benzyny ?
slawekkpaw3ł - 2012-02-20, 21:04 Ja mam siakiś korek na zbyciu z Samuraia, na kluczyk. Jak mi się będzie chciało to zrobię jutro fote.slawekk - 2012-02-21, 00:12 To proszę zrób zdjęcie. Jeśli jest ze skrzydełkami ustawiam się pierwszy do kolejki :)
slawekkmirek372 - 2012-02-21, 19:02 Ja mam od dawna tzw. korek uniwersalny (z żółtymi skrzydełkami) . Można go kupić np. na stacji benzynowej ( nieraz go tam widziałem ) . Jest bardzo wygodny do stosowania .slawekk - 2012-02-21, 19:06 Masz z zoltymi skrzydelkami zamykany na kluczyk?
Slawekkmirek372 - 2012-02-21, 19:37 Niestety one nie są na kluczyk . A więc nie nadają się na "paliwożerne parkingi" . Chociaż osobiście przestałem się nad tym problemem zastanawiać . Jest tyle bardziej atrakcyjnych tematów do kradzieży...tomaszpopiela - 2012-02-21, 19:40
mirek372 napisał/a:
Ja mam od dawna tzw. korek uniwersalny (z żółtymi skrzydełkami) . Można go kupić np. na stacji benzynowej ( nieraz go tam widziałem ) . Jest bardzo wygodny do stosowania .
Kolego ten korek ma jedną bardzo poważną wadę jest nie szczelny.
Ja poszukuję oryginalny korek.stormy - 2012-02-21, 22:12
tomaszpopiela napisał/a:
Kolego ten korek ma jedną bardzo poważną wadę jest nie szczelny.
Ja poszukuję oryginalny korek.
Idealnie pasują korki Gates o numerach:
20241 - bez kluczyka
10621 - z kluczykiem
Ja ostatnio kupowałem wersję bez kluczyka tutaj: http://motoplatforma.com/...i-sj-410-sj-413 i pasuje tak samo dobrze jak oryginalny.slawekk - 2012-02-22, 06:43 Dziękuje za podpowiedź,szukam w hurtowni.
slawekkmirek372 - 2012-02-22, 20:19 Korek paliwa nigdy nie jest absolutnie szczelny . Jego uboczną funkcją jest na-odpowietrzanie zbiornika paliwa . Widziałem zbiornik zgnieciony przez podciśnienie .stormy - 2012-02-22, 20:35
mirek372 napisał/a:
Korek paliwa nigdy nie jest absolutnie szczelny . Jego uboczną funkcją jest na-odpowietrzanie zbiornika paliwa . Widziałem zbiornik zgnieciony przez podciśnienie .
Niestety nie masz racji. Korek ma być szczelny.
Zobacz w dokumentacji serwisowej Samuraja schemat układu paliwowego -> Section 5 "Emisson Control System" -> "Evaporative Emission Control System".
Jeżeli w zbiorniku wytwarza się podciśnienie to znaczy że jest uszkodzony "charcoal canister" a dokładnie znajdujące się w nim zawory (konkretnie dolny jest zalepiony błotem).
Jeżeli natomiast są problemy z nadciśnieniem to może być uszkodzony "charcoal canister" albo zawór BVSV.tomaszpopiela - 2012-02-22, 20:54
stormy napisał/a:
mirek372 napisał/a:
Korek paliwa nigdy nie jest absolutnie szczelny . Jego uboczną funkcją jest na-odpowietrzanie zbiornika paliwa . Widziałem zbiornik zgnieciony przez podciśnienie .
Niestety nie masz racji. Korek ma być szczelny.
Zobacz w dokumentacji serwisowej Samuraja schemat układu paliwowego -> Section 5 "Emisson Control System" -> "Evaporative Emission Control System".
Jeżeli w zbiorniku wytwarza się podciśnienie to znaczy że jest uszkodzony "charcoal canister" a dokładnie znajdujące się w nim zawory (konkretnie dolny jest zalepiony błotem).
Jeżeli natomiast są problemy z nadciśnieniem to może być uszkodzony "charcoal canister" albo zawór BVSV.
nie miałem pojęcia że korek ma być całkowicie szczelnyZawias - 2012-02-22, 21:45 Bzdura.stormy - 2012-02-23, 01:53
tomaszpopiela napisał/a:
nie miałem pojęcia że korek ma być całkowicie szczelny
Musi być szczelny z 2 powodów:
1. Ekologia - chodzi o to żeby do atmosfery nie przedostawały się opary paliwa. Dlatego współczesne samochody spełniające wymogi norm emisji OBDII przy nieszczelnym korku mogą zapalić kontrolkę check engine (MIL). Zgodnie w wymogami normy sterownik silnika musi wykryć nieszczelność w układzie odpowietrzania zbiornika o wymiarze równoważnym średnicy otworu 0,5mm. Niektóre samochody są w stanie wykryć nawet 0,25mm. Sprawdzenie szczelności układu odpowietrzenia może odbywać się poprzez testowanie podciśnienia (układ VLDS) albo może być użyta w tym celu specjalna pompka która wytwarza ciśnienie w zbiorniku (układ LDP).
Powyższe to tylko jako ciekawostka (obrazująca jak daleko ekolodzy są w stanie sterroryzować producentów samochodów ), samuraja to kompletnie nie dotyczy.
Ale nas dotyczy drugi powód:
2. Głębokość brodzenia. Jeżeli z nieszczelnym korkiem wkleimy się w głębokiej wodzie i sobie trochę postoimy to mamy potem wodę w zbiorniku, szczególnie jeżeli reszta układu odpowietrzającego nie jest sprawna do końca (czytaj: zatkany dolny zawór na "charcoal canister"). Ja się niestety tak załatwiłem na jednym z rajdów
Pomijam już 3 powód - ryzyko rozlania paliwa po wywrotce...mirek372 - 2012-02-23, 19:52 Oczywiście szczelny - ale od zewnątrz . Od strony zbiornika paliwa musi być "inteligentnie" nieszczelny czyli reagować na pod- i nadciśnienie (odpowiednio ok. -0,3 bar ; +0,3).jeżu - 2012-02-24, 07:33
mirek372 napisał/a:
Oczywiście szczelny - ale od zewnątrz . Od strony zbiornika paliwa musi być "inteligentnie" nieszczelny czyli reagować na pod- i nadciśnienie (odpowiednio ok. -0,3 bar ; +0,3).
Możesz wyjaśnić jak coś może być nieszczelne od środka, a od zewnątrz nie? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.Hałas - 2012-02-24, 21:13
jeżu napisał/a:
mirek372 napisał/a:
Oczywiście szczelny - ale od zewnątrz . Od strony zbiornika paliwa musi być "inteligentnie" nieszczelny czyli reagować na pod- i nadciśnienie (odpowiednio ok. -0,3 bar ; +0,3).
Możesz wyjaśnić jak coś może być nieszczelne od środka, a od zewnątrz nie? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.
Jednak mam bujną wyobraźnie - zawór zwrotny (nie mam pojęcia czy jest on w baku/korku, zwyczajnie wyobrażam sobie "jednostronną nieszczelność"
Cytat:
(...)Dlatego współczesne samochody spełniające wymogi norm emisji OBDII przy nieszczelnym korku mogą zapalić kontrolkę check engine(...)
OBDII kojarzy mi się bardziej z On-Board Diagnostic level 2 czyli nie norma emisji OBDII a system diagnostyki autka (w szerszym zakresie niż ekologia)
(tak się tylko czepiam słówek )stormy - 2012-02-24, 21:58
Hałas napisał/a:
Jednak mam bujną wyobraźnie - zawór zwrotny (nie mam pojęcia czy jest on w baku/korku, zwyczajnie wyobrażam sobie "jednostronną nieszczelność"
I prawie dobrze sobie wyobrażasz - taki zawór jest w układzie odpowietrzania zbiornika (EVAP).
I to znacznie bardziej skomplikowany niż zwykły zawór zwrotny - w zbiorniku może wystąpić zarówno podciśnienie (w miarę ubytku paliwa lub spadku temperatury) jak również ciśnienie (przy wzroście temperatury).
Ale korek nie pełni tu żadnej funkcji. Nie róbcie ze zwykłej zakrętki skomplikowanego mechanizmu
Tutaj jest filmik obrazujący zasadę działania układu:
W samuraju jest to zrobione dużo prościej, bo nie jest sterowane przez ECM tylko przez bimetaliczny zawór BVSV.
Na prawdę bardzo zachęcam do zajrzenia do dokumentacji serwisowej samuraja - tam jest wszystko ładnie wyjaśnione z obrazkami.
A tak swoją drogą - czy ten "charcoal canister" ma jakąś zgrabną polską nazwę?
Hałas napisał/a:
OBDII kojarzy mi się bardziej z On-Board Diagnostic level 2 czyli nie norma emisji OBDII a system diagnostyki autka (w szerszym zakresie niż ekologia)
(tak się tylko czepiam słówek )
Termin OBD II jest używany w literaturze w znaczeniu prawnym do określania zbioru przepisów wydawanych przez SAE, EPA, CARB itp. oraz w znaczeniu technicznym do określania systemów pokładowych zrealizowanych zgodnie z wymaganiami normy.Hałas - 2012-02-24, 22:09 Skoro tak twierdzisz zatem tak musi być
Czyli jest to coś na zasadzie EURO-1 / EURO-2 itp.?
PS: Kolega z Izabelina k. Konina?stormy - 2012-02-24, 22:22
Hałas napisał/a:
Skoro tak twierdzisz zatem tak musi być
Czyli jest to coś na zasadzie EURO-1 / EURO-2 itp.?
Tutaj masz to dokładniej wyjaśnione.
http://www.samochodowka.k...czyszczenia.htm
A jeszcze więcej można znaleźć w książce "Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych" J.Merkisz,St.Mazurek, WKŁ
Hałas napisał/a:
PS: Kolega z Izabelina k. Konina?
Nie. Z tego koło Puszczy Kampinoskiej Hałas - 2012-02-24, 22:51 Dzięki!
Wiele to wyjaśnia (Dla zainteresowanych ale leniwych OBDII to Zarówno norma jak i system diagnostyki [stworzony by informować kierowce o odchyłach od normy])
Swoją drogą przeraża mnie odrobinę cycat z w/w linku:
Cytat:
System OBD III, (który docelowo miał być wprowadzony w USA w 2002 roku), w założeniu ma stosować kontrolę emisji pojazdów poprzez diagnostykę OBD II oraz automatyczne powiadamianie odpowiednich służb.
System OBD III wprowadzi nowe regulacje prawne związane z automatycznym wykrywaniem i identyfikacją pojazdów niesprawnych.
Ale może wróćmy może do głównego tematu sokratesb - 2012-02-25, 02:02 Hehe, fakt, niedługo zaraz po urodzeniu będą nam wszczepiać Chipy, żeby wiedzieli gdzie jesteśmy.
Full kontroll, najlepsze są jednak wyspy bananowe. mirek372 - 2012-02-25, 12:58 Odezwałem się bo po prostu chciałem odradzić zatykania zbiornika paliwa "kołkiem" . Oczywiście na bardzo ekstremalne warunki można , oczywiście świadomie i na krótko , stosować różne patenty nie do zastosowania w tradycyjnych warunkach .
Realizacja korka wlewu paliwa jako zaworu o w/w parametrach to nie są loty w kosmos .
Wystarczy wsiąść do ręki pierwszy lepszy korek - warstwy podatnej gumy , sprężyna , labiryntowe przekładki metalowe lub plastikowe .
A konstrukcja armatury wokół układu zasilania silnika współczesnych samochodów to inna bajka... Jest bardzo różna .