Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Skrzynia od Samuraja 1.3 do SJ 410

Frytek - 2012-12-07, 14:46
Temat postu: Skrzynia od Samuraja 1.3 do SJ 410
Witam,

Jak w temacie, czy skrzynia od Samuraja 1.3 podejdzie do silnika i reduktora w SJ410?

Pozdrawiam,
Wojtek

jeżu - 2012-12-07, 14:58

Skrzynie są inne przy 1.0 i 1.3.
Frytek - 2012-12-09, 14:19

A co można podpasować zamiast oryginału bez większych przeróbek?
KSikorski - 2012-12-09, 16:42

Bez większych przeróbek pasuje tylko oryginalna skrzynia biegów :-)
Frytek - 2012-12-09, 18:51

Dzięki :-D
Didymos - 2012-12-09, 20:46

Gdzieś, tj. na tym forum albo na rajdach, był dokładny opis, jak ktoś zmotał skrzynię piątkę z gratów skrzyń sj410 i samca, wszystko plug&play.
Musiałbyś poszukać.

kostuch - 2012-12-09, 21:38

KSikorski napisał/a:
Bez większych przeróbek pasuje tylko oryginalna skrzynia biegów :-)

Od lj80 też przypasuje :mrgreen:

[ Dodano: 2012-12-09, 21:40 ]
Didymos napisał/a:
Gdzieś, tj. na tym forum albo na rajdach, był dokładny opis, jak ktoś zmotał skrzynię piątkę z gratów skrzyń sj410 i samca, wszystko plug&play.
Musiałbyś poszukać.

Mam zmotaną taką skrzynię. Wielkiej filozofii w tym nie ma.

Frytek - 2012-12-10, 08:14

kostuch napisał/a:
KSikorski napisał/a:
Bez większych przeróbek pasuje tylko oryginalna skrzynia biegów :-)

Od lj80 też przypasuje :mrgreen:


8-) Z tą jeszcze gorzej... :-P

kostuch - 2012-12-10, 10:19

Frytek napisał/a:


8-) Z tą jeszcze gorzej... :-P


Ale o co w ogóle chodzi?
Chcesz mieć 5 biegową skrzynię w sj410 czy cel jest inny?

Przeróbka jest prosta. Wystarczy mieć skrzynię tzw. Type-III z 410 i zwykłą skrzynię z samuraia (albo nawet samo kółko 5 biegu).

Frytek - 2012-12-10, 21:41

kostuch napisał/a:
Frytek napisał/a:


8-) Z tą jeszcze gorzej... :-P


Ale o co w ogóle chodzi?
Chcesz mieć 5 biegową skrzynię w sj410 czy cel jest inny?

Przeróbka jest prosta. Wystarczy mieć skrzynię tzw. Type-III z 410 i zwykłą skrzynię z samuraia (albo nawet samo kółko 5 biegu).


Sam się już pogubiłem :mrgreen:
Chodzi mi o jak najprostszą wymianę skrzyni na sprawną, a że z oryginałem ciężko, a jak się powyżej dowiedziałem - skrzynia od 1, 3 nie podpisuje, zapytałem od czego można podpasować... Ot cały mój problem.

jeżu - 2012-12-11, 08:23

Pasuje tylko z sj410 i lj80 - ale tę jeszcze trudniej znaleźć. Kolega Kostuch pisał o zrobieniu skrzyni 5-biegowej w obudowie skrzyni sj410 po przełożeniu części ze skrzyni od sj413. Jeżeli masz obudowę starej skrzyni to może uda ci się ją w ten sposób naprawić.
kostuch - 2012-12-11, 10:29

Frytek napisał/a:

Sam się już pogubiłem :mrgreen:
Chodzi mi o jak najprostszą wymianę skrzyni na sprawną, a że z oryginałem ciężko, a jak się powyżej dowiedziałem - skrzynia od 1, 3 nie podpisuje, zapytałem od czego można podpasować... Ot cały mój problem.

To wystarczyło dać ogłoszenie, że kupisz skrzynię do sj410 a nie czarować :lol:

ps.
Jak chcesz, to mam ze dwie skrzynie do 410 (sam się dziwię, bo nigdy nie miałem tego auta :roll: ).
Jedna chyba nawet w obudowie gotowej na przyjęcie 5 biegu.

grzanek - 2012-12-29, 21:30

Didymos napisał/a:
Gdzieś, tj. na tym forum albo na rajdach, był dokładny opis, jak ktoś zmotał skrzynię piątkę z gratów skrzyń sj410 i samca, wszystko plug&play.
Musiałbyś poszukać.


Opis mój ;) jest i na rajdach i na tym forum
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=374

BM - 2013-03-01, 22:37

Po 91 roku Samurai z silnikiem 1,0 był produkowany ze skrzynią 5 biegową. Czy była różnica w mocowaniu nie wiem.
BM

kostuch - 2013-03-02, 00:57

BM napisał/a:
Po 91 roku Samurai z silnikiem 1,0 był produkowany ze skrzynią 5 biegową. Czy była różnica w mocowaniu nie wiem.
BM

Po pierwsze samurai był tylko z silnikiem 1,3.
Po drugie sj410 nigdy nie był produkowany ze skrzynią 5 biegową.
Po trzecie po 91r nie produkowano już sj410.

Reszta się zgadza... :mrgreen:

sokratesb - 2013-03-02, 01:54

To skąd się biorą pasujące P&P "piątki" do SJ410?
BM, na jaki rynek po 91r. były 1,0 produkowane?
Ogólnie to przyjęte jest, że od 88' produkowane są już Samuraie tylko z 1.3.

Olo - 2013-03-02, 10:50

Moja 410 była ze skrzynią 4. Ale z ogłoszenia kupiłem od 410 5 biegową . Nie była kombinowana bo były plomby i nie było śladów rozbierania.
Więc może jednak były produkowane z 5-oma biegami.

kostuch - 2013-03-02, 16:56

sokratesb napisał/a:
To skąd się biorą pasujące P&P "piątki" do SJ410?

Mniej więcej powstają w taki sam sposób jak dzieci ;-)
Łączy się ze sobą dwa egzemplarze i już :mrgreen:

[ Dodano: 2013-03-02, 16:57 ]
Olo napisał/a:
Nie była kombinowana bo były plomby i nie było śladów rozbierania.

Jakie plomby? :shock:

MICHAŁ ,MICKY' - 2013-03-02, 18:15

JA W SWOIM SJ 410 santana z 87r. miałem skrzynię 5-TKĘ....Teraz nie mam żadnej bo ją sprzedałem :-P :lol: :lol:
BM - 2013-03-18, 14:02

kostuch napisał/a:
BM napisał/a:
Po 91 roku Samurai z silnikiem 1,0 był produkowany ze skrzynią 5 biegową. Czy była różnica w mocowaniu nie wiem.
BM

Po pierwsze samurai był tylko z silnikiem 1,3.
Po drugie sj410 nigdy nie był produkowany ze skrzynią 5 biegową.
Po trzecie po 91r nie produkowano już sj410.

Reszta się zgadza... :mrgreen:

Też tak myślałem. Ale im bardziej się zacząłem wgłębiać w temat, to rzeczy które do tej pory wydawały się oczywiste takimi nie są. A jest to napisane tutaj:




Trudno rozdzielić SJ od Samuraja i na dobrą sprawę wypadało by się opierać na typie a nie nazwie handlowej. Więc dla uproszczenia można przyjąć, że to to samo.
BM

kostuch - 2013-03-18, 15:25

BM, a co jest tam napisane w tej gazetce, bo ja w tym języku "nie szprecham"?
BM - 2013-03-18, 16:25

To książeczka około 100 stron na temat wiadomo. Pod koniec jest rozdział ewolucje konstrukcji po 1990, i tam jest tabelka jakie były rodzaje, na samym początku jest silnik F10A i skrzynia 5 biegów, w dwóch rodzajach nadwozia. Reszta to z silnikami G13A i G13BA, wszystko ze skrzynią 5 tyko w różnych ramach długa, krótka i nadwoziach. Nie ma nigdzie skrzyni 4 biegowej, więc domyślam się że od tego czasu stosowano już wyłącznie 5 biegową. Ostatnia fotka to tabelka opisana jako dotycząca "Samurai 1000" z przełożeniami całkowitymi na wszystkich (5) biegach. Również teraz patrzyłem w katalogu części który dostałem od "Hałas'a" Wydany przez Suzuki w Hiszpanii. Dotyczy "Samurai mil" i tam jest silnik 1000 i skrzynia 5, tylko w tym zestawieniu, nie ma silnika 1,3. Niestety nie ma roku wydania jest tylko że to 1 edycja. Sam byłem przekonany, że 1000 zawsze była ze skrzynia 4 ale jak widać byłem w błędzie.
BM
Zacząłem szukać głębiej i znalazłem prospekt wydany przez Suzuki GB Cars w którym jest model oznaczony jako Santana SJ410 Sport ze skrzynią 5 biegową, wydanie marzec 1988. I jeszcze w teście z gazety "Motor" (brytyjskiej) z 22 sierpnia 1987 jest tabelka prędkości maksymalnych i przyspieszeń dla modelu Santana SJ410 właśnie ze skrzynią 5 biegów, ta z kolei informacja pochodzi z książki Suzuki SJ... The enthusiast's companion.
Jeszcze jest taka możliwość, że skrzynie 5 z silnikiem 1000 występowały na przykład tylko w autach składanych w Hiszpanii, początkowo Suzukach potem Santanach. A na innych rynkach była 1000 cały czas ze skrzynią 4 biegowa. Podejrzewam, że nawet fabryka dokładnie nie wie jak to było.
BM

kostuch - 2013-03-18, 21:09

A to jest jakieś wydawnictwo Suzuki?
W 1990 już od dawna nie produkowali sj410 (chyba w 86 był ostatni rocznik).
W programie EPC wszystkie skrzynie jakie znalazłem są 4 biegowe.

Nie zmienia to faktu, że ktoś licencyjnie mógł coś takiego montować (nawet pod inną marką, jak bywało np z Carry) i wsadzać tam inną skrzynię.

BM - 2013-03-18, 22:55

kostuch napisał/a:
A to jest jakieś wydawnictwo Suzuki?
W 1990 już od dawna nie produkowali sj410 (chyba w 86 był ostatni rocznik).
W programie EPC wszystkie skrzynie jakie znalazłem są 4 biegowe.

Nie zmienia to faktu, że ktoś licencyjnie mógł coś takiego montować (nawet pod inną marką, jak bywało np z Carry) i wsadzać tam inną skrzynię.


Więc tak: wydawnictwo francuskie to coś zbliżonego do Chiltona czy Haynesa, ale bardziej suche dane techniczne bez obrazków w stylu w która stronę odkręcać śrubkę. W/g mnie bardziej wiarygodne od wymienionych. Katalog części jak najbardziej Suzuki, prospekt też. Książka Suzuki... dość wiarygodna. Znalazłem jeszcze w drugiej książce "Suzuki SJ gold portfolio 1971 - 1997" przedruk artykułu a w zasadzie testu Suzuki Santana z czasopisma Off road z epoki gdzie w specyfikacji jest właśnie podana skrzynia piątka, a auto jest określone jako Suzuki Santana Sport, oczywiście z silnikiem 1000. To, że w EPC występuje tylko skrzynia 4 wcale mnie nie dziwi, zwykle (przy innych markach) było tak, że kolejne wydania katalogu części były upraszczane jeżeli chodzi o wcześniejsze modele i dokładniejsze były katalogi z okresu produkcji a nie te najnowsze.
Jeżeli chcesz to mogę porobić fotki, tak żeby były czytelne i podesłać na priv.
Tak przy okazji EPC kiedyś ściągnąłem ale jakoś nie chce mi się uruchomić, nie wiem czemu a chętnie bym miał.
BM

Hałas - 2013-03-18, 23:03

Podpiszę się pod postem BM'a EPC kiedyś ściągnąłem i nie dało rady odpalić (próbowałem kilku źródeł), komunikatu nie podam bo mi się dysk sfajczył i po raz kolejny nie zasysałem
kostuch - 2013-03-18, 23:42

W tym EPC jakiś myk jest żeby zainstalować. Pamiętam że z tym walczyłem, ale się udało.
Potem nawet przenosiłem na inny komputer...
Jakbym miał chociaż połowę tego czasu co go nie mam, to bym wrzucił do siebie na stronę :roll: :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group